[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:52

Wat een prachtige op en eerbetoon aan jouw lieve meisje <3
Mooi gemaakt! Ik moet vaker foto's van Jorie plaatsen, hij is echt enorm uitgezwaard nu.

Alex en Jorie <3


Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:47

Indi wat een mooi tuig zeg. Lieve foto met het kindje <3

Welkom Murphy wat een leuke pony en die van mij van 85 en 82 cm springen ook wel 90 cm hoog als ze willen uitbreken _O-

Pfft net fietstocht van de buurt gehad en daarna de pony's gevoerd. Nu had ik tijdens het behandelen van Alex zijn jeuk (omgeving pielemans) ineens een steek in mijn borst, duidelijk dat die fietstocht toch iets te pittig was. Gelukkig liet Alex me even op hem leunen, nu maar rustig aan doen. Maar mijn conditie zelf is dus niet best.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:58

Haha jury lijkt het dan mooier te vinden idd. Wel jammer op zich, maar mooi dat jullie nu wel de punten hebben!

Haha, Alex staat nu op de boktfacebookpagina met zijn waterbak avontuur. _O-

Alex en Jorie <3


Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:28

Ach gut die laatste foto, ze heeft wel lekker haar best gedaan <3

Ik heb zojuist Jorie zijn staart gewassen. Heerlijk een pony die gewoon lekker gaat staan grazen ipv zich druk te maken omdat ie nat wordt. Alex heeft een broodje dood aan nat worden op die manier en Jorie vindt het geen probleem en als het heet is zelfs lekker.Afbeelding

Ja hij staat los hier, tijdens het hele wassen zo gestaan, want er staat een auto voor mijn ring waar ik ze normaal aan vastbind.
Afbeelding

Hier wel even bij vastgebonden, maar ook daar geeft ie niks om. Is gewoon een oude pyjama broek _O- Afbeelding

De staart mag normaal vies worden hoor, maar omdat hij vanavond als knuffel/vlecht/borstel pony meegaat, dan vind ik het wel zo lekker dat die kinderen niet in de poep grijpen bij de staart.

Ik begin ook wel heel benieuwd naar dat veulen te worden sunshinedaan.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 23-06-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:39

Birdcatcher spots <3

Ik ga voor 7 juli hengst. Da's mijn moeder haar verjaardag..

Zo ik heb het stukje met draad afgezet waar de pony's komen te staan, had men precies bij de ingang palen van ons stukje twee van die grote vlaggen met simmerjûn erop neergezet. We hebben meteen die even verplaatst en mijn vader mept altijd alles de grond in met een moker dus die zo grappend zeggen 'die krijgen ze er vanavond met opruimen niet meer uit' _O-

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:19

Ernaast lopen is nog gevaarlijker als ze gaan vliegen, want wat als je ze dan niet houdt? (Losse pony met kar erachter aan, heb ik al meegemaakt met Alex zijn beleren) Bij Jorie zat ik er meteen op en mijn moeder liep bij zijn hoofd mee. Inmiddels loopt ze steeds vaker achter/ naast de sulky, want hij moet voorop gaan leren. Op de wei ga ik ook al alleen nu hij de basis van het trekken snapt.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:10

Oh interessant die filmpjes wil ik ook wel zien. Daar leer je altijd weer van. Alex is vanavond aan de bak geweest en man wat waren ze beiden braaf. Jorie is 1 keer aan de loop gegaan in hun stukje wegens de muziek en daarna was het even kijken en weer doorlopen.
Mijn moeder:
Afbeelding

En ik, verkleed als heuse cowgirl.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:20

Jorie liep er los bij in en die heeft even 1 rondje gegaloppeerd omdat ie voor het eerst met muziek te maken had en ging daarna bij mijn moeder staan voor steun als ik het goed heb gezien (ik maakte namelijk zelf de muziek met de fanfare waarbij ik speel). Er waren op dat moment wegens wennen aan muziek geen kinderen aanwezig en ze zijn daarna nog wel een paar keer wezen spelen op momenten dat ze beide even in het stuk aan het grazen dus ook zonder kinderen aanwezig in hun stuk. Ik neem aan dat jouw pony's ook wel eens rennen in hun wei, als er bv een fanfare voorbij komt, want dat was de muziek vlakbij en verder meteen aan het begin liep de showband ook langs maar daar keken ze alleen nieuwsgierig naar. Jorie hebben we dus niet vast gehad aan een touw, die was puur mee voor de ervaring en als borstelpony.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:43

Alex is dan ook geen enkele keer geschrokken. Dus dat zat wel goed, ging ook iedere keer netjes stilstaan als ze er desondanks alle hulp vanaf dreigden te glijden. En Jorie is nog jong en lerende en wie anders dan Alex kan hem dan in die eerste 20 minuten muziek zonder kindjes in de wei het beter aan leren dat die herrie hem niks doet. De andere 3 en een half uur van het evenement heeft Jorie relaxt staan grazen, in het begin liep ie wel de rondjes mee, maar later bleef hij gewoon staan grazen, want Alex kwam vanzelf wel weer bij hem. En ja, ze hebben zeker wel ervaring met kindjes, mijn moeder heeft eens per week oppaskinderen van 3 en bijna 5 jaar. Die gaan dan in de paddock zo los op Alex zijn rug, plukje manen beet en stappen maar. En ze knuffelen heel wat af met Jorie en dat vindt ie alleen maar reuzegezellig. Maar ik kan het toch nooit echt goed doen volgens jou. Ik had Jorie als ie echt in een klierhumeur was geweest overigens aan een spit gezet zodat ie beperkt was in beweging en mogelijkheid tot bij de kinderen te komen, maar dat was ie gelukkig niet. Hij was heel blij dat ie mee mocht.

Er waren ook genoeg die vonden dat hun kindjes wel samen konden rijden en dan eentje op Jorie. Dus ook vaak genoeg uitgelegd dat die daar nog te jong voor was en meer mee was zodat Alex niet alleen stond en voor de ervaring. Mooiste opmerking was een vader "Dit zijn zeker fjorden" en ook echt vol overtuiging.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:15

Sunshinedaan ik had het wat te druk gisteren daarvoor, maar hij had zijn halster met veren om + een veer in zijn manen. Ik heb op Facebook wel een foto gedeeld waarop dat wat te zien valt. Er liep ook een fotograve rond daar, was echt erg leuk opgezet.

Stalnollie ik ook niet hoor en was gisteravond moe dus dan post ik wat korter :(:)

Maar ik verga vandaag nog meer van de spierpijn dus helaas hebben de pony's vandaag vrij. Ik wilde even rond de 20 km doen met Alex, maar random beweging die een erg sterke pijn in mijn ribben geeft, is niet echt prettig op een sulky. Dus dan maar even rust.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:19

Jeetje wat raar. Hopelijk mag je je schoonouders ook weer meenemen van het bureau.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:05

Wat een mooi katje <3

Hier vanochtend met Alex gemend. Hij was strontvervelend vandaag, maar desondanks dat hij zich bij het naar voren halen al had losgerukt en had besloten dat ie niet aan een touw vast wilde staan (met als gevolg worteltjes platgetrapt in de moestuin) wel lekker gereden met hem.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:27

Tis een 12+ film dus ik denk het niet. Ik ben ook naar die film geweest en snap wel waarom die 12+ is, leuke film. Maar niet voor kinderen eigenlijk.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:58

Afbeelding
Hier ook kuikens, maar ze willen niet echt stil zitten, eten wel uit mijn hand.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:04

Ja, denk nu 3-4 weken oud ongeveer, vind hun kleuren echt prachtig. Maar dat krijg je met een mooie haan.

Even heel wat anders trouwens, de vliegen tijdens onze buitenritten lokaliseren zich nu op Alex zijn hoofd, omdat zijn lijf niet beschikbaar is. Dus Alex loopt veel met zijn hoofd te schudden helaas, zijn er hier mensen die daar een vliegenkap voor gebruiken? Lekker ontspannen lopen met zijn hoofd is er namelijk niet echt bij zo.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:18

Bij Alex zijn het voornamelijk gewone vliegen. Ik heb hier eigenlijk nog geen daas gezien gelukkig.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:43

Jeetje frummels wat veel!

Ik probeer te werken in de vakantie. Ik ga nu wel met mijn schoonouders naar Terschelling voor een week en met mijn beste vriendin drie dagen naar Riga. Maar verder niet, zou wel graag willen, maar ik moet ook ergens tussendoor geld verdienen..

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:47

Wat jammer van de schoorsteen Jenny.


Leuke bestemmingen allemaal. Krijg al helemaal zin in vakantie, maar ik moet nog tot midden augustus wachten.


Hier Jorie vanochtend even weer kort opgepakt en desondanks wat vrachtwagens mega dichtbij, bleef hij bij me. Hij moet het er alleen na de tijd wel even uit draven, in stap raakt hij de spanning niet kwijt en in draf wel. Dus stukken stap afgewisseld met draf werkt het beste voor zijn spanningsboog. Hij zag op de foto een eendenvijver bij mensen in de tuin en hij dacht 'misschien kan ik zo in de berm wel een pluk gras pakken'. Hij is wel een apekop wat dat betreft, draait ook zomaar opeens om van ik wil terug die kant op, maar reageert dan wel prima op mijn stuur weer terug de juiste kant op.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:22

Ik men Alex met hoefschoenen en Jorie tot nu toe zonder. Hopelijk worden Joor zijn hoeven wat harder. Ik men met Jorie meestal met mijn moeder er lopend bij, maar die had vanochtend echt geen tijd. Dus ben ik alleen naar het doodlopend stukje gegaan waar ik altijd met hem oefen en waar hij dus "de gevaren" grotendeels al kent. Alleen er stond onverwachts een vrachtwagen en die moest langs ons het stukje weer uitrijden. En toen ik klaar was met Jorie was er vlakbij tussen het fietspad en de weg weer een vrachtwagen gaan stilstaan, daar wilde hij niet langs. Dus eerst nog maar een rondje in het doodlopend stuk gereden en toen alsnog er langs, en toen was het oké, omdat ie m al gezien. Het is voor ons allebei nog even leren en aftasten, want hij reageert echt zoveel gevoeliger op alles dan Alex. Alex is zeg maar echt een gevoelloze hork in vergelijking met hem _O-

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:56

Stalnollie jeetje wat zijn die eraan toe. Hopelijk redden ze het, arme schatten :(:)

Prachtige foto's Patricia <3

Wat schattig, Lori

Hier heb ik vanochtend met Alex gereden, hij hield het goed vol. Er stond een aardig windje wat goed hielp voor ons allebei. Helaas wel dazen, ben tijdens het voeren, tijdens de rit en zonet in het zwembad bij mijn vriend lek gestoken..
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:39

Zou dat vliegenmasker Alex ook passen, tis echt jammer dat je zo ver weg woont, want ik wil graag wat voor hem proberen tijdens de ritten, dankzij de deken centreren de vliegen, knutten en dazen zich op zijn hoofd. Knutten zijn trouwens echt vreselijk ook, die steken je dwars door je kleding heen.

Wild hair day Patricia _O-

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:21

Indi vito dat doet Alex ook altijd, heel handig met leidsels vastdoen extra bukken _O-

Heerlijk op wandeling zeg Mandy! <3

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:19

Jorie is lichter/meer oranje dan Vito en Alex donkerder rood _O-

Ik zie mooie foto's voorbij komen. Hier vanochtend weer lekker met Alex gereden. Lekker lang in het bos ook.

Dat is echt zoek de neus, stalnollie :')

Jenny mooi dat je voldoening kunt halen uit de verzorging van de andere pony's weer. :(:)

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:13

Ik heb liever natuurlijke krul zoals Alex en Jorie hebben, echt van die pluizige krul <3
Jorie begint volgens mij een beetje aan te kant van het kwartje te zitten nu, maar hij doet dan ook praktisch niks, want hij is als hij niks doet al 1 grote zweetbende. Dus in combi met dit weer doe ik er niet goed aan om hem meer op te pakken dan die ene keer per week. Maar nu zit ik qua voer wat vast, hij krijgt af en toe uitgedroogd gras, verder als ze in de paddock staan onbeperkt hooi. En tweemaal daags twee handjes gastro+, minder gastro+ en zijn mest is weer diarree. Maar ik denk dat hij momenteel groeit van het hooi, want het is geen arm hooi. Het probleem daaraan is dan weer dat Alex het hooi wel nodig heeft qua in deze juiste bespiering blijven en niet te mager vallen. Eigenlijk moet Jorie gewoon meer getraind, maar het weer werkt daar niet aan mee. |o

Jorie vorige maand:
Afbeelding
Afbeelding

Jorie nu:
Afbeelding
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:10

Frummels schreef:
Pepper kan ook van skippybal naar slanke den gaan in een week idd :j neem aan dat als hij wat ouder is, dit niet meer zo zal zijn.

Ik kruip weer even onder mijn steen want ben op vakantie!

Veel plezier.

Na, Jorie is sowieso een skippybal op poten qua bouw, hij is echt heel erg breed gebouwd op zich, maar hopen dat ie het inderdaad in de hoogte gaat steken, want dan komt net zo hoog uit als Alex en dat is nog mooier voor mijn tweespan plannen.

Veel plezier trouwens nog! (was bijna vergeten waarom ik juist jouw post quotte)

Alex en Jorie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers