[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:03

Even een egopost, want ik heb geen ervaring met huppeltjes of elke andere blessure. Even afkloppen wel.

Gisteren mocht Nick meedoen meedoen met een fotoshoot en heb al een paar foto's binnen. Hij is zo knap! <3 Afbeelding

Zijn voorpluk mag in de zomer fungeren als vliegenmasker en man wat is die dik. :wow:


Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:34

Nick is juist nog een paar kilo'tjes afgevallen. :+ Hij is nu volgens zo'n weeglint rond de 155 kilo, en hij zat vorige zomer tegen de 190. Hij gaat niet op gras, dus dat scheelt. Tis idd een pony die dik wordt van lucht, maar nog nooit bevangen geweest. Daarover mag ik wel van geluk spreken denk ik. Maargoed, hij gaat de goede kant op :D het gaat alleen zo langzaaam.. :(

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:54

Rond de 85cm

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:40

Ik ben me ervan bewust dat hij te dik is en wat de gevolgen daarvan zijn. Afvallen gaat nou eenmaal niet in een oogwenk. Ik doe wat ik kan & hij leeft op enkel hooi en water, daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:13

Fennadev schreef:
Ik mis het ook, net als een leuke rijomgeving zoals bos of strand. Ik ben eigenlijk altijd alleen en durf nog niet met trailer te rijden dus heb daarvoor altijd mijn ouders nodig nog. Susanne dat lijkt me echt heerlijk, als iedereen ment. Ruiters die ik tegenkom die hun paarden zijn standaard bang voor Alex wegens de sulky en zijn grootte :')


Herkenbaar, er zijn een keer 2 pony's op hol gegaan doordat ze mijn sulky eng vonden. Voelde me toen onwijs schuldig, maar kon er aan de andere kant ook weer niks aan doen..

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:55

Super gave foto's van Willem en Toliene op het strand! <3

Peps bloedwormen, zo naar zijn die dingen. Hopelijk komt hij er snel vanaf.

Jeetje Fenna wat eng. Gelukkig geen gebroken staalkabel, als dat gebeurt in zo'n galop ben je echt de pineut :oo

Fijn dat je weer een beetje van de leuke dingen met Alf kan genieten nu, Ingrid :)


Iemand vroeg of ik Nick vitaminebrok oid gaf, en ik lees hier en daar dat dat kan helpen met afvallen als er tekorten zijn. Echter bij zijn bloedonderzoek afgelopen herfst waren er geen tekorten. De shetlander is natuurlijk ook een sober ras, dus ik vraag me af of het dan wel iets toevoegt?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:48

IngridM schreef:
Heel gaaf Fenna! Was het van SMR ?

Laura; heb je een gewoon "standaard" bloedonderzoek toen laten doen? Dan wordt dat namelijk allemaal niet gecheckt :-) Of ze wel of geen tekorten hebben. Hier moest ik echt apart alles aanvragen en magnesium en vitamine E etc was ook erg duur!

Welkom Fleur


Dat was een geheel bloedonderzoek met alles erop en eraan. Omdat we werkelijk geen flauw idee hadden wat er mis kon zijn, hebben ze alles maar gewoon meegenomen (behalve wormen, want er was net mestonderzoek gedaan). Enige wat eruit kwam was een lichte virale infectie en hij was ook verkouden toen.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:06

IngridM schreef:
Maar ook echt alle vitamines, mineralen en spoorelementen enzo gedaan?


Ik kan de factuur zo snel even niet vinden dus kan het niet nakijken. Vitamines zijn wel gecheckt maar de rest kan ik niet met zekerheid zeggen. Hoeveel was jij uiteindelijk kwijt voor het complete onderzoek (excl visite en het prikken)?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:34

Nu begin ik weer te twijfelen :+ , is ook alweer ruim een half jaar terug dat Nick getest is. Is wel een goeie om weer even achteraan te gaan. Van de week even belletje doen naar de dierenarts denk ik.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:12

Nog net optijd, gefeliciteerd met Willem! Wist niet dat hij al zo oud (nouja, oud is anders) was joh! Ik dacht dat hij een jaar of 7 was haha

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:14

Zwemmen is zooo leuk! Alfje ziet er happy uit.

Ik heb gisteren ook weer met Nick gezwommen, maar meneer heeft overduidelijk zijn A-diploma nog niet :+

Nog gefeliciteerd met Finn Lori!

En omg die foto's met Sjors en de bal _O- :=

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:31

IngridM schreef:
Haha Laura wilde hij niet of durfde hij niet dieper?


Hij vindt het geweldig leuk, maar zijn techniek heeft nog wat aandachtspuntjes nodig hahah. Ondanks zijn vrij hoge vetgehalte zinkt hij naar de bodem :') Moet zeggen dat het al beter gaat na de 5e x, maar hij heeft nog wel wat hulp nodig om zijn koppie boven water te houden :Y)

Edit: leuk Patricia! En wat fijn dat hij het ziekenhuis uit mag!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:45

Welke maat heb je nodig sunshinedaan? Ik heb een ongebroken kneveltrens te koop van 10cm.

En een liverpool met leidsel op de bril kan toch zonder kinketting? Dacht althans dat de kinketting er zat zodat de hefboomwerking gestopt wordt & op de bril is geen hefboomwerking

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:12

Hahaha Kymberley die foto's. T was gewoon vies warm afgelopen dagen. Nick was echt intens gelukkig met die plensbuien tussendoor :+

Nick mag in de winter weer aansluiten bij de voorplukvlechtjes club. In de zomer mag hij hem mooi los tegen de vliegen. :)

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:28

Komt vast weer goed Ayla! Mijn angsthaas is in 2 maanden ook een perfect buitenrijpaard geworden :D

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:00

Nick is 100% bomproef en doodbraaf, maar ik heb nog geen sulky :+

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:28

Bankje zo ver mogelijk naar achter was bij mij de oplossing. Op het hoeveelste gat zitten de schroeven bij je lamoen?

En arme Donja, wat erg _O- :')

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:07

Zo gaaf om al die foto's te zien!!


Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:08

Pff, die hakt er even goed in zeg.. wat is dat snel gegaan.. Heel veel sterkte Jenny Y;( Zo oneerlijk, rotziekte :n


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers