[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:03

Linsey top zeg! Ga zo door gaaf.

Even update het laatste baby konijntje leeft nog steeds heeft gisteren heel de dag bij ons gezeten op de bank. Zijn grootste hobby is momenteel over mijn toetsenbord komen lopen springen, de nacht was het spannendste hem in een reismand moeten stoppen omdat inmiddels al mijn kooien besmet zijn maar huppelt vrolijk rond al.

De andere moet ik nog gaan kijken gisteren die hokken leeggespoten en het chloor tabletten ingedaan waar ik kan, het middel dat ik moet hebben kan ik pas ten vroegste morgen aanraken door die feestdagen. Gewone dethol helpt niet genoeg tegen het virus helaas. Die hokken moeten ook 30dagen leegstaan minimum.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:07

Wat een gedoe zeg maar dat is nog het minst erg. Zo erg dat ze bijna allemaal overleden zijn.

Claudia; alweer veel ongedierte bij jullie? Hier nog geen vliegendeken nodig gelukkig

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:20

Wat fijn Ingrid dat je even lekker een stapritje op de weg kon doen!

En wat vreselijk Lori, ik hoop dat het kleintje mag overleven.. :(:)

Gefeliciteerd Linsey, onwijs gaaf! Ik ben straks al blij als ik een ring rond kom met Djune op de SMR wedstrijddag :Y)

Wat vinden jullie er trouwens van, ik was gister buiten een stapritje aan het maken met Djune en dan moet ik ook een spoorwegovergang oversteken. Nu werd ik alleen tijdens het oversteken van de spoorlijn ingehaald door een auto, echt op de spoorlijn zelf, ik vind dat zelf echt asociaal, een paard is en blijft een dier wat kan schrikken, dus mij lijkt het op zijn minst fatsoenlijk als automobilisten even wachten met inhalen totdat je zelf het spoor over bent, of verwacht ik dan teveel..? :? Ik zou haast de volgende keer asociaal op het midden van de weg gaan rijden zodat geen auto kan inhalen..
Een week geleden had ik wel een heel net iemand, die kwam vanaf de andere kant en de spoorbomen gingen net weer omhoog. Maar hij zette zijn auto stil en motor uit, totdat ik over de spoorlijn was én zijn auto was gepasseerd, had van mij niet gehoeven, maar wel érg netjes, die heb ik dus ook duidelijk bedankt. :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:21

Deze buiten zijn er ook nog allemaal +:)+ . Zijn nu maandag zitten om 4/5dagen nu iedere dag erbij is wat meer hoop. Heb 13 konijnen en 1 baby allemaal stuk voor stuk enorm belangrijk voor mij ze hebben allemaal hun eigen karaktertje.

@Odette_, dat is inderdaad onbeschoft hoor als ze wegspringen zitten ze meteen op het spoor (dat is hier op veel plaatsen toch). Hier kan ik niet met de wagen langs een spoor qua afstand vanaf thuis maar hier verschilt het ook veel in type mensen zeer vriendelijke en ronduit asociale tja.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:28

IngridM schreef:
Claudia; alweer veel ongedierte bij jullie? Hier nog geen vliegendeken nodig gelukkig


Staan naast een natuurgebied dus behoorlijk wat vliegen al hier helaas

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:32

Gisteravond laat/ nacht is mijn vader geopereerd. Open hart operatie. Hij is net weer wakker en maakt het naar omstandigheden goed.
5 omleidingen gehad en moet een andere keer een hartklep vervangen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:30

Zo heftig Patricia, fijn dat de operatie goed is gegaan. Is niet niks.

Odette dat is inderdaad echt aso zeg!
Helaas weten veel mensen niet hoe ze paarden fatsoenlijk voorbij moeten. Of geen geduld ofzo...

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:40

Patricia heeel veel sterkte hopelijk komt je vader er weer helemaal bovenop!

Odette wat asociaal zeg...

Linsey Gefeliciteerd met je laatste winstpunten voor het Z! Knappe toliene <3 Weet je al wanneer je je debuut gaat maken?

Ingrid wat fijn dat je lekker met alf naar buiten kon. Hoe gaat het nu met hem? En met jou?

Lori wat vervelend dat bijna al je konijntjes dood zijn. Ik heb het zelf alleen gezien bij konijnen die niet ingeeent waren tegen VHS en Myxomatose omdat daar geen medicatie voor bestaat als ze het eenmaal hebben. Echt heel vervelend om te zien en als konijnenmama om mee te moeten maken

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:48

Jeetje heftig Patricia! Een zware week voor je, als je je verhaal bij ons kwijt wilt, dan mag dat natuurlijk altijd.

He bah Lori, wat rot dat je konijnen dood zijn. Wil je hierna wel nog nieuwe konijnen nemen?

Ah Ingrid, ik had je foto van Alfje al voorbij zien komen. Heb je het een beetje een plekje kunnen geven?

Wauw Linsey wat super stoer! Heb je toevallig ook een filmpje van een proefje? Ik vind dat altijd heel leuk om te zien.

Hier zijn mensen in het verkeer gelukkig heel netjes, al moet ik eerlijk bekennen dat Jimmy letterlijk bomproof is. Maar ik blijf bijvoorbeeld bij auto s ook lang midden op straat rijden, zodat ze verplicht zijn om af te remmen voor dat ze ons in kunnen halen.

Hier gaat alles zijn gangetje, Lola gaat een beetje met ups en downs, maar gelukkig niet zozeer iets spannends. Vandaag weer heerlijk 20 km met Jimsel gereden, heerlijk genoten!
We hebben helaas de keuze moeten maken om de merrie die bij spinner stond in te ruilen omdat de match er niet was, morgen ruilen we haar om voor een 2 jarige.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:40

spannend miranda! hopelijk wilt spinner zich een beetje 'moederen' over de tweejarige en word er op die manier een band op gebouwd.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:11

Patricia_86 schreef:
Gisteravond laat/ nacht is mijn vader geopereerd. Open hart operatie. Hij is net weer wakker en maakt het naar omstandigheden goed.
5 omleidingen gehad en moet een andere keer een hartklep vervangen.


Fijn dat het goed is gegaan!

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:53

Spannende week patricia! Fijn dat de operatie goed is gegaan! Sterkte!! :(:)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:34

Patricia_86 schreef:
Gisteravond laat/ nacht is mijn vader geopereerd. Open hart operatie. Hij is net weer wakker en maakt het naar omstandigheden goed.
5 omleidingen gehad en moet een andere keer een hartklep vervangen.


Fijn dat de operatie goed is gegaan :(:)


Odette, dat is wel aso ja! Gelukkig liep het goed af.

Miranda jammer dat het niet klikt. Waar ruil je hem om?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:52

Fijn dat de operatie goed is gegaan Patricia! Sterkte.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:28

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan Patricia! Wil je wel heel veel sterke wensen :(:)


Lillian__ schreef:
Linsey Gefeliciteerd met je laatste winstpunten voor het Z! Knappe toliene <3 Weet je al wanneer je je debuut gaat maken?


Voorlopig nog niet := Ik rij het gehele outdoor seizoen sowieso nog M. De nageeflijkheid is met het outdoorseizoen soms nog wel is lastig. Ze loopt tijdens de oefeningen netjes nageeflijk, alleen tussen de onderdelen door, bijvoorbeeld op de lange zijdes niet. Dan ziet mevrouwtje teveel andere pony's etc. Overigens wil ik de uitgestrekte draf ook nog verder verbeteren.

Mijn instructice was afgelopen zondag op wedstrijd, om te kijken waar we staan. Die vond mijn proef er heel netjes uitzien, alleen de uitgestrekte draf moeten we nog verder verbeteren. Dus daar gaan we lekker aan werken. We hebben alle tijd :) Zondag mogen we weer een rondje vaardigheid en 2 dressuurproefjes in Hoofddorp *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:38

Odette; inderdaad erg aso. Gebeurt bij ons ook regelmatig. Mensen hebben geen geduld meer he....

Patricia; fijn dat operatie goed is gegaan! Hopen dat het nu goed blijft gaan!

Lilian en Mirriej; lief dat jullie ernaar vragen. Ik had het verleden week even heel moeilijk. Had hem ingespannen, en toen ging ik stappen op het erf en kwam de "klap" van 'oliebol dit is het voor ons zo'n beetje'
Want ja, alleen naar buiten zonder andere mensen of paarden doe ik niet. Ga binnenkort wel proberen achter ander braaf paard aan naar buiten te gaan. Anders kom ik nergens......
Alf loopt op de volte op het harde nog niet goed, wat eigenlijk wel had gemoeten na het inspuiten. Maar dat mocht 4 weken duren dus wie weet eind deze week oid wel.
Misschien draaft hij rechtuit wel goed, niet gekeken. Als hij goed is mag hij best wat draven. Hij heeft er in ieder geval wel veel zin in elke keer!!

Mirriej; wat jammer zeg!! Hopelijk volgende pony betere klik!!

Linsey; leuk! Slim ook om de dingen eerst nog wat te verbeteren voor jullie verder gaan. Maar Z startgerechtigd ben je al, toch leuk!!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:47

Dat lijkt me inderdaad echt zo'n rot moment Ingrid, dan wordt je echt even met je neus op de harde feiten/werkelijkheid gedrukt :(:) Zou fijn zijn als je inderdaad zelf of met een ander paard mee lekker naar buiten kan!

Ik ga aankomend weekend ook weer eens starten na bijna 3 maanden, alleen dressuur. Vaardigheid mag nog niet (te veel kort draaien en krappe wendingen op snelheid) en ik heb me helaas ook moeten afmelden voor de smr wedstrijddag. Komt allemaal wel weer een keer :)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:07

Is Alf niet braaf buiten alleen?

Patricia, sterkte! :(:)

Suus, jammer maar idd andere keer weer!

Ik heb vanmiddag geholpen bij de voedselbank paketten inpakken. Was heel interessant. :j

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:18

Doen jullie ook dressuur aan de hand?
Vandaag geprobeerd met tientoi, ging erg goed, stap, draf, en een beetje wijken. Binnenkort misschien ook een galopje :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:45

Mandyy schreef:
Is Alf niet braaf buiten alleen?


Ja hoor super braaf maar ik ben na 3 paarden ongelukken (waarvan 1 met mennen) niet zo'n held :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:14

@Ingrid, Hoop dat Alf wat stabiel blijft of nog verbeterd, is je gegund.

Hier helaas gisteren de laatste baby van de konijnen verloren, was 5 weken en 2 dagen net heeft heel de dag lekker zitten gekke sprongen maken in de zetel (bank) en op mijn toetsenbord komen slapen. Rond 22u25 merkte ik opeens dat er wat mis was lag in mijn armen maar opeens viel telkens zijn hoofdje naar beneden maar deed het terug recht daarna, wist het meteen die is aan het gaan. Hem in een handdoek gedaan zodat die niet alle kanten opkon en is tegen 22u50 overleden, hij is gelukkig rustig gegaan arme kleine Pepper. :(:) Denk dat die ondanks die zijn mama kwijt was en broertje wel nog gelukkig is geweest de laatste 2dagen.

Nog 13 konijnen over nu, volgens de dierenarts (deze middag nog eens gebeld) zou ik moeten donderdag de gevaarlijkste periode door zijn daarna zou de rest het wel moeten overleven gewoon. Ik hoop dat ik vrijdag nog 13 konijnen heb gewoon. ;(

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:58

Oei wat spannend Lori. Pfff wat een stress zeg ;(

Ingrid, dat is inderdaad wel confronterend zeg... :\

Jumpyhorse, ja ik doe dressuur aan de hand (aangezien ik ‘iets’ te groot ben om op te rijden :+), langeteugelen.
Ik probeer veel aan stelling en buiging te werken aan de hand, omdat dit voor de wagen nog wel eens mis. Nu is Fleur hoogdrachtig en loopt tijdelijk niet meer coor de wagen. Langeteugelen is een ideaal alternatief vind ik. Ze vindt het ook superleuk om te doen merk ik.

Wat leuk om al die wedstrijdplannen te horen! :)
Ik heb ook zin om naar wedstrijden toe te werken, maar nog evengefuld hebben...

Ik heb net voor het eerst het veulentje zien bewegen in de buik! Leek wel of die een soort ‘dansje’ deed. Was echt even een geluksmomentje zeg <3

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:41

Lori wat sneu zeg! Waren ze geënt tegen dat virus?

Ahh leuk Sunshinedaan, lijkt me een mooi moment!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:07

Een deel wel en een deel niet, net deze die niet waren gedaan hebben het gekregen. Vrijdag nog als poging ze allemaal laten enten kwestie van mij zelf achteraf niks verwijten op dat vlak (als in je hebt het niet geprobeerd) maar te laat natuurlijk voor de kleintjes en 2 volwassen dieren. Vanaf nu gaan ze allemaal ieder jaar gewoon samen op een vaste dag.

@Sunshinedaan, klopt op van de stress ondertussen, vanaf een konijntje even ligt te slapen denk ik het ergste dat doet er echt niet goed aan.

Van het veulen wel geweldig zeg! Lijkt mij erg gaaf dat kunnen zien.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:35

Zijn er mini's met ijzers? Ik vraag me af of dat bestaat voor die kleintjes haha