[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:03

Ik krijg hier wel de tranen van in mijn ogen. Zo jammer dat het zo onwijs duur is om paarden te houden. En je hebt altijd een band die je opbouwt. Als je hockeystick niet functioneert ruil je hem in maar met paarden is dat zo anders. En alf is nog zo jong. Hoeveel pony’s gaan er nog komen? Heel zwaar dit. Zo oneerlijk.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:19

Wat verschrikkelijk zuur zeg Ingrid. Al is het ook dubbel, want hoe fijn zou het zijn als je lekker een buitenritje met Alf kan gaan maken. Ik vind het zo verschrikkelijk ruk voor je dat je nu opnieuw je wedstrijddroom opzij moet zetten. :(:) Als ik iemand de hoofdprijs in de loterij gun, dan ben jij het wel!

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:27

Ingrid, wat een verhaal.. Het is zo oneerlijk voor jullie. Ik had zo graag gewild dat het anders was geweest voor je :(:)

Mandyt wat is Max toch een leukerd. Schattig met die grote bal :D

Donja heeft een nieuw setje! Staat haar lief :)

Mandyy

Berichten: 30448
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:47

Ik vind het echt zo naar voor jullie Ingrid! Je doet echt alles voor Alf! Foto is ook heel heftig om te zien.

Lillian__

Berichten: 3273
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:25

Ahh nee toch wat onwijs zuur Ingrid :\ hoeveel pech kan je hebben met je paard :(:) hopelijk knapt alfie weer voldoende op voor buitenritjes maar tot die tijd heel veel sterkte

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:27

Echt zoveel pech
Gelukkig kun je nog wel recreatief rijden straks met hem.soms is het zo niet eerlijk...

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:34

Ahhh wat onwijs oneerlijk voor jullie Ingrid! Zoveel pech en ongeluk :(:) Heel veel sterkte

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Kiekeboefje

Berichten: 1793
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:16


Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:23

Vond het zo rot voor jullie Ingrid!

Rest lees ik vanavond even bij.
Gisteren laatste twee verstandskiezen getrokken dus daar ben ik gelukkig nu vanaf.


En Chippie mag al M vaardigheid starten :D. Toppertje. Doel was einde van het jaar een paar winstpunten te hebben in de L, dat is wel gelukt.

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:41

Leuk Patty!
Verschil vaardigheid B en M... zijn de poortjes dan smaller? Of parcours moeilijker/scherpere bochten...? (Stomme vraag eigenlijk := )

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:49

Sunshinedaan schreef:
Leuk Patty!
Verschil vaardigheid B en M... zijn de poortjes dan smaller? Of parcours moeilijker/scherpere bochten...? (Stomme vraag eigenlijk := )

In de vaardigheid heb je geen B, begint vanaf de L.
Poortjes staan indd smaller en je hebt minder tijd.

Lillian__

Berichten: 3273
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:59

Ahh knappe don! Wat doet ze het goed! Hoe bevalt je HCA?

Gefeliciteerd patty! Wanneer ga je je M debuut maken? Oeh jippie ik mag de 23e voor linksonder :roll: sterkte ermee

Dames weten jullie een bitfitter die menbitten past? -O- ik heb in stap, draf en galop 100% controle maar zodra Dé Etterbal stil moet staan wanneer we van het erf af zijn gaat hij net zo lang lopen hangen en duwen op het bit om er onder uit te komen en dan ben ik hem kwijt. Tot ik bij het trainingsveldje kom dan kan hij wel stil staan. Hij gaat terug en naar voor op stem, op de weide kan hij ook halt houden, maar op de straat dus niet. Noem mij een zeikerd maar als ik weet hoe ik rijd moet hoeft hij ook niet stil te staan maar ik wil dat hij stilstaat wanneer ik vind dat hij stil moet staan. De ene x gaat het beter dan de andere keer, en als hij dan stil staat word hij uiteraard beloond.
Bitfitter hoeft niet persé als jullie een bit hebben die jullie echt de hemel inprijzen vind ik het ook goed

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:32

Lillian; ga voorlopig nog niet over hoor. Wil me nu eerst op dressuur consenteren. Dat gaat namelijk nog echt niet goed. Thuis loopt hij heerlijk, op wedstrijd gaat z’n kop de lucht in en kan ik er niks mee.

Gaat een bitfitter dat probleem oplossen? Lijkt me eerder een gevalletje zin doordrijven. Zou daar eerder les voor nemen dan een bitfitter laten komen. Al geloof ik sws niet zo in bitfitters :+.

Lillian__

Berichten: 3273
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:42

Jaa heb je gelijk in hoor! helaas zit ik een cirkel waar ik de kennis niet voor heb om er uit te komen, ik krijg hem niet stil, doorsluiten werkt niet want hij heeft de ruimte om er onderuit te komen. hij weet dondersgoed dat hij sterker is dan ik. Maar heb al een hele goeie tip gehad van saskia :) iets meer geduld en ik moet gewoon een langere adem hebben... uit frustratie geschreven en soms moet ik gewoon even met mijn neus op de feiten worden gedrukt

O:)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:43

Iemand hier uit het topic eventueel interesse in een Zilco deluxe schofttuig? Maat mini shetland.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:53

Ik heb bij alle drie een bitfitter gehad afgelopen week. Maar dit.klinkt meer als doordrammen.
Afbeeldingfaya vandaag naast Beauty gehad :-)

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:46

Allereerst, Ingrid wat een vervelend nieuws. Weer twee peesblessures. Je vraagt je toch af hoe hij er steeds aan komt. Ik hoop echt dat het nu klaar is met jullie ellende en dat je op z'n minst mag gaan genieten van (stap)ritjes voor de sulky.

Verder zie ik net boven mijn bericht een hele knappe Faya in het span naast Beauty. Gaaf hoor! Hadden ze lang terug niet ook al eens samen naast elkaar gestaan?

En Chip die M mag starten. Jullie gaan ook fijn de klasses door. Leuk hoor!

Kiekeboefje, wat een leuk topic. Was de route goed te doen met een shet en sulky? Of was het aan de zware kant?

Lillian en ik gaan binnenkort Floor weer opvoed-les geven }:0 Kleine opdonder hoort zich gewoon aan de regels te houden en drammen is verboden }> :)

Hier van de week weer twee onwijs fijne ritjes gehad. Ik probeer rustig de afstand en de snelheid te vergroten/verhogen. We deden gisteren 13,5 km in 1 uur en 50 minuten. Als het aan mijn pony had gelegen dan waren we een half uur eerder al thuis geweest 8-).
Deze foto wilde ik nog wel even met jullie delen. Halsstrekken is voor mij en mijn pony nooit een makkelijk onderdeel geweest. Gisteren heeft ze echt hele stukken met haar neus aan de vloer over het bospad gedraafd. Hoe gaaf het ook voelde, het geeft toch wat rare plaatjes :D

Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:04

@Ingrid, ik hoop dat hij toch als recreatief nog zal lukken. Balen zal het altijd zijn, als je wedstrijdplannen hebt en die aan de kant moet zetten is dat echt zwaar balen.

@Lillian, klinkt als ongeduld. Een vriendin had het ook en is met veel geduld gaan oefenen er op, kleine stapjes genomen waarbij ze eerst seconden opbouwde tot minuten.

@Patricia, heerlijk!

Hier vandaag maar het menhoofdstel even omgebouwd, wil nog even puzzelen met de bakstukken laten zakken (zodat de neusriem iets lager zit). Bruin staat hem wel vind ik <3 . Ook het bit eens gepast bij de pony van zusje maar qua maat is die goed maar vind het gewoon veel te veel bit ogen in verhouding met zijn hoofdje. Zit nu vooral te denken aan de halve kneveltrens of een myler maar van het laatste lees ik dat het een vrij dun mondstuk zou hebben?

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:03

Bedankt iedereen!

Ja het is even slikken moet ik eerlijk zeggen. Niet zo'n sterke pony blijkbaar. Eerst 1,5 jaar gedoe omdat hij telkens ziek, zwak en misselijk was en mijn veearts ons op verkeerde pad had gezet ('hij heeft cushing') Toen begonnen de benen op te spelen. 4 peesblessures, een kapot straalbeentje en een grote cyste in zijn knie verder zijn we exact 6.000 euro verder en heb ik nog niets.......
Dus ja, dat is gewoon zwaar k u t.

Maar ja, Als is ZO onwijs mijn lieve vriendje dus hij blijft gewoon lekker bij me. Gelukkig zijn ze net het land op gegaan, we gaan de goede periode in. Hij ging flink rennen in het land, hij was ZOOOO blij.
Eerste reactie was 'help Alf, maar ik dacht er gelijk erachteraan ' geniet ervan jongen' Ik heb liever dat hij nog maar 1 jaar leeft met een leuk leven dan dat hij nog 5 jaar leeft maar in een glazen huisje moet leven. Dat zou ik afschuwelijk vinden om hem zo te moeten houden. Dus laat hem maar lekker plezier hebben op eigen benen.

We gaan gewoon wandelen, vrijheidsdressuur, wat grondwerk en dat soort dingen doen. Zolang hij daar nog goed genoeg voor is gaan we dat gewoon doen.

Onderstaande foto is gemaakt het weekend voor we de MRI gingen doen. Deze vind ik zoooo lief en mooi. En hij ziet er zo prachtig uit in zijn geschoren velletje <3 <3 <3

Afbeelding


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:54

Hij is ook onwijs mooi!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:21

Lief mooi Alfje <3

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:26

Hij heeft zo'n lieve open blik! <3

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

Ons minipaardenparadijsje aan huis: http://www.instagram.com/minihorsepower

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:51

Hij is ook onwijs mooi. Knappe Alf
Ingrid misschien kan je terzijnetijd er een verzorg pony bij zoeken en daarmee fanatiek mennen? En dan met Alf lekker de leuke dingen en grondwerk doen?

Sakvis dit is voor Faya weer 2e keer voor de wagen en die vind het nog wat spannendak. Beauty is echt heel betrouwbaar dus is wel fijne combi om naast haar weer te beginnen. Beauty straald gewoon rust uit, ook al is ze erg ijverig met werken bij mij. Maar zet ik een beginnend menner op de bok of zo naast Faya past ze zich helemaal aan en zet geen 1 stap verkeerd.vorig jaar mei begonnen met 1 x per week beleren en echt nog geen 1 keer vervelend of iets verkeerds gedaan.

Haha Floor opvoedles.

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:04

Wat fijn dat Faya dan naast Beauty wat vertrouwen op kan doen.
Heerlijk zo’n brave pony! <3

Alf is echt zo knap <3 hij ziet er wat dat betreft absoluut niet ziek uit ofzo.

Lori, leuke pony!
Ik heb geen verstand van bitten. Zo’n halve kneveltrens lijkt me erg mooi, maar als de pony goed loopt op dit bit, zou ik het zo laten (ondanks dat het ‘veel’ bit lijkt voor zo’n fijn koppie).

Sakvis leuke foto van een hoofdloze pony :+
Ga je mendurance rijden?

Hier zijn de boeren alweer druk bezig op het land (ik woon tussen de akkers) en ben echt gezegend met 2 superbrave pony’s die niet omkijken van de meest grote landbouwmachines!
De wegen zijn niet zo breed en de berm soms ook nog smal, dus weinig uitwijkmogelijkheden. %)

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:05

Sunshinedaan schreef:
Wat fijn dat Faya dan naast Beauty wat vertrouwen op kan doen.
Heerlijk zo’n brave pony! <3

Alf is echt zo knap <3 hij ziet er wat dat betreft absoluut niet ziek uit ofzo.

Lori, leuke pony!
Ik heb geen verstand van bitten. Zo’n halve kneveltrens lijkt me erg mooi, maar als de pony goed loopt op dit bit, zou ik het zo laten (ondanks dat het ‘veel’ bit lijkt voor zo’n fijn koppie).

Sakvis leuke foto van een hoofdloze pony :+
Ga je mendurance rijden?

Hier zijn de boeren alweer druk bezig op het land (ik woon tussen de akkers) en ben echt gezegend met 2 superbrave pony’s die niet omkijken van de meest grote landbouwmachines!
De wegen zijn niet zo breed en de berm soms ook nog smal, dus weinig uitwijkmogelijkheden. %)

Wat fijn Danielle dat ze zo braaf zijn in het verkeer! Dat is echt veel waard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dier_en_arts en 2 bezoekers