[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:06

Ingrid, geen ervaring mee maar snap heel goed dat dit emotioneel zeer zwaar kan vallen. sterkte


Ik wist gisteren ochtend al dat het voor het weekend geboren zou worden. Jody gaf alles zeer goed aan in gedrag en houding. Dus gisteren overdag mocht ik niet eens meer naar de tepels kijken, dat was voor mijn een teken om me spullen in auto te laden om te gaan overnachten. 19.00 na zwemles van zoontje nog even gaan kijken en toen zat er een droge hars druppel aan. thuis kind op bed alles klaar gaan maken en bij terug komst.. yeaaah druppels ik op me gemak de andere kant van de weilanden eten gegeven en emmer met voorzorgsmaatregelen gepakt. Toen heb ik eigenlijk een half uur met de vorige eigenaar zitten bellen tot het moment ik ineens iets zag liggen in de wei dus ik erna toe lopen en snel telefoon gesprek beeindigd omdat ik water hoorde lopen. Lampen aangezet ( heb daar geen licht dus auto lampen aangezet, looplamp lag wel klaar maar geen tijd meer voor) is ze twee keer onrustig opgestaan waarbij het even niet vlot verliep toen is ze echt recht voor me auto in het licht gaan liggen en begon te persen zonder resultaat dus daar heb ik haar toch een handje geholpen. Daarna ging alles vlot binnen half uur ging veulen staan. uurtje drinken 2 uur placenta. Daarna toch op stal gezet omdat veulen steeds naar de draad ging en heb dan de auto erbij gereden en heb daar dus hele nacht geslapen.

dit was mama nog enkele uren voor bevalling
Afbeelding

PUCK

Afbeelding

Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:09

Gefeliciteerd <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:43

Gefeliciteerd en wat een heerlijke naam <3 Leuk snoetje ook

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:49

StalNollie schreef:
Ingrid, geen ervaring mee maar snap heel goed dat dit emotioneel zeer zwaar kan vallen. sterkte


Ik wist gisteren ochtend al dat het voor het weekend geboren zou worden. Jody gaf alles zeer goed aan in gedrag en houding. Dus gisteren overdag mocht ik niet eens meer naar de tepels kijken, dat was voor mijn een teken om me spullen in auto te laden om te gaan overnachten. 19.00 na zwemles van zoontje nog even gaan kijken en toen zat er een droge hars druppel aan. thuis kind op bed alles klaar gaan maken en bij terug komst.. yeaaah druppels ik op me gemak de andere kant van de weilanden eten gegeven en emmer met voorzorgsmaatregelen gepakt. Toen heb ik eigenlijk een half uur met de vorige eigenaar zitten bellen tot het moment ik ineens iets zag liggen in de wei dus ik erna toe lopen en snel telefoon gesprek beeindigd omdat ik water hoorde lopen. Lampen aangezet ( heb daar geen licht dus auto lampen aangezet, looplamp lag wel klaar maar geen tijd meer voor) is ze twee keer onrustig opgestaan waarbij het even niet vlot verliep toen is ze echt recht voor me auto in het licht gaan liggen en begon te persen zonder resultaat dus daar heb ik haar toch een handje geholpen. Daarna ging alles vlot binnen half uur ging veulen staan. uurtje drinken 2 uur placenta. Daarna toch op stal gezet omdat veulen steeds naar de draad ging en heb dan de auto erbij gereden en heb daar dus hele nacht geslapen.

dit was mama nog enkele uren voor bevalling
[ [url=m/xn0w71.jpg]Afbeelding[/url] ]

PUCK

[ [url=m/XrHfbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/puWpXH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:00

StalNollie gefeliciteerd!

Vanmiddag is die vrouw wezen kijken bij mijn tuig. Ze vond het schoftje wel wat drukken. Ze vertelde dat ze steeds vaker hoort dat de schoftjes van Ideal wat problemen veroorzaken bij pony's/ paarden. Ze adviseert er 1 van Zilco.
Verder de broek aardig stukje naar beneden gedaan.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:04

IngridM schreef:
StalNollie gefeliciteerd!

Vanmiddag is die vrouw wezen kijken bij mijn tuig. Ze vond het schoftje wel wat drukken. Ze vertelde dat ze steeds vaker hoort dat de schoftjes van Ideal wat problemen veroorzaken bij pony's/ paarden. Ze adviseert er 1 van Zilco.
Verder de broek aardig stukje naar beneden gedaan.


Hier zijn er al veel die overgestapt zijn van schoftje. Jimmy heeft ook de witte drukkingen op zijn schoft staan -O- Wij hebben nu ook de zilco deluxe met losse draagriem.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:14

Ik geloof dat ik nu al zes shetmenners een Zilco schoftje heb 'aangesmeerd' :)
Ik vind ze echt fantastisch. Probleem met de drukplekken was ook over nadat ik met dat schoftje ging mennen. Ik heb van de week een mini stukje gefilmd waarop de flexibele draagriem goed te zien is. Zal kijken of ik dat straks hier kan plaatsen.
Verder zijn die kussens zo heerlijk zacht!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:30

Oh kijk! Ook gehoord van Ideal problemen?

Filmpje zou mooi zijn!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:43

Bij mij was het geen ideal schoftje. Bij de rest volgens mij wel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:59


Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:01


sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:24

Zegt dit genoeg?
De drukplekken zijn in 1 winterseizoen ontstaan. Tijdens het verharen werden ze zichtbaar. Daarna het schoftje vervangen door de versie van Zilco. Een jaar later kon ik de rechterfoto maken :)
Ik had een Ideal Luxe marathon tuig. Splinternieuw. Binnen korte tijd waren de kussens hobbelig en hard.
Afbeelding

Ik had van de week niet de intentie om de draagriem te filmen. Wilde gewoon wat leuk beeldmateriaal maken van mijn uitzicht. Het is best goed zichtbaar wat die flexibele draagriem doet. Het liefste zet ik een keer een capcamera op en film dan. Want dit zijn beelden in stap. In galop tijdens een vaardigheid heeft die draagriem het behoorlijk druk :)
Het grote voordeel is dus dat de draagriem al het werk doet. Het schoftje blijft stil liggen en daardoor vangt de rug de klappen niet op.


Dit is een linkje naar Youtube. Ik heb in de beschrijving wat informatie gezet over welk schoftje dit is. Anders maak ik vast ongewenste reclame (ook al heb ik er verder geen belang bij). :o

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:34

Hier dus net zo helaas. Ik weet nog niet of ze verdwijnen -O-


Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 07:41

Soo dat zijn duidelijke plekken. Wat goed dat ze weg zijn, meestal blijf je dat toch wel zien.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:25

Wat een knap veulen, gefeliciteerd! <3

Heel vervelend van die Ideal schoftjes. Hopelijk pakken ze het probleem nu eens op. Er had geloof ik al eens iemand contact met ze opgenomen daarover maar Ideal vond dat het niet vaak voorkwam :D

Willem kreeg geen (witte) drukplekken maar de osteopaat merkte wel wat blokkades rondom de schoft en die zijn niet meer teruggekomen toen ik overgestapt ben op een Zilco schofttuig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:36

Jeeee wat veel mensen met zulke problemen zeg!! Super filmpje Sakvis. Zo ziet je inderdaad hoe het beweegt en wat je zegt "Dit is pas in stap"
En inderdaad: fijn dat die plekken weg zijn meestal blijf je ze zien.

Probleem bij Alf niet echt in schoft gebied maar wat lager, op de ribben. Maar ik hoef niet meer overtuigd te worden. Ik heb gisteren gelijk gemaild en ga er 1 bestellen. Kan het eigenlijk echt niet meer betalen maar dit moet gewoon!

StalNollie: fotospam van veulen mag hoor :-)

Iedereen fijn weekend!

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:43

Jeetje daar sta ik toch van te kijken zeg, van die plekken!
Ideal is toch een bekend merk...
Ik heb het eurotech kunststof tuig. Tot nu toe geen problemen...

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:47

Een vastzittende schoft wilt niet altijd wat zeggen. Jimmy had daar niets vast zitten en toch deze plekken.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:34

Goede keus Ingrid :)

Sjors had misschien ook wel (witte) drukplekken maarja die zie je niet bij hem.. het schofttuig stond wel zo ongeveer in zijn lichaam en hij zat vast bij zijn schoft + een rib zat vast. Later zelfs bij zijn singel dus er is ook een Zilco singel bij gekomen.. en een Zilco borsttuig, want dat lag ook niet goed :+ Later het hele Ideal tuig verkocht en alleen de broek etc weer nieuwe gekocht in een maat kleiner. De plekken bij zijn schoft zijn gelukkig helemaal weg getrokken :)
Afbeelding

Tip: koop nooit een zwarte schofttuigonderlegger maar een naturel kleurige, ik heb 'm gelukkig om mogen ruilen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:07

ik heb voor mijn a pony kramer tuig online besteld en het is door een kenner op maat gemaakt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:38

Ayla schreef:
Tip: koop nooit een zwarte schofttuigonderlegger maar een naturel kleurige, ik heb 'm gelukkig om mogen ruilen.



Want?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:45

Haha ja met die zwarte onderlegger _O-


Wat een heerlijk weertje zeg vandaag!

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:50

IngridM schreef:
Ayla schreef:
Tip: koop nooit een zwarte schofttuigonderlegger maar een naturel kleurige, ik heb 'm gelukkig om mogen ruilen.



Want?


Afbeelding

Het ging er met geen mogelijkheid af dus uiteindelijk heb ik het er af geschoren :+

Edit: doelde op de lamsvellen onderlegger van de foto, normale onderleggers geven natuurlijk niet af.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 24-03-18 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:50

IngridM schreef:
Ayla schreef:
Tip: koop nooit een zwarte schofttuigonderlegger maar een naturel kleurige, ik heb 'm gelukkig om mogen ruilen.



Want?

Ben ook wel benieuwd?

Pep is vandaag de groep in gegaan. Ging gelukkig goed dus ben met een gerust hart naar huis gegaan :) hij staat nu met een bijna 3 jarige en een wat oudere merrie. Twee grote paarden, maar t gaat prima.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:58

Hahaha Ayla! Lekker dan -O-

Toppie Kym! Leuk voor de kleine man!!

Vanochtend heb ik (niet Alf maar ik :D) weer trailer training gehad. Dat ging super.
Alf vond me toch weer wat leuker met een jaszak vol peentjes.
Hij is nog niet de oude maar dit kost tijd uiteraard. Als het maar weer goed komt!

Hij vindt achteruit lopen erg eng dus hij mag omdraaien :-)
Afbeelding