[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:58

Jeetje wat een haar komt er vanaf Kym _/-\o_ :') Pep is wel een klein beetje chubby aan het worden of niet?


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:01

Ja jij is echt een spekje :n hij krijgt al vrij weinig te eten maar hij beweegt te weinig. Ik loop zelf een beetje vast met hem, dus binnenkort hebben we weer les. Hopelijk kunnen we dan weer verder. Doe nu tot aan de les alleen wat wandelen en los gooien, want heb geen zin om maar wat aan te modderen en het misschien nog moeilijker te maken. Zorgt alleen maar voor frustratie :)
31 maart hebben we weer les!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:32

Frummels schreef:
Ja jij is echt een spekje :n hij krijgt al vrij weinig te eten maar hij beweegt te weinig. Ik loop zelf een beetje vast met hem, dus binnenkort hebben we weer les. Hopelijk kunnen we dan weer verder. Doe nu tot aan de les alleen wat wandelen en los gooien, want heb geen zin om maar wat aan te modderen en het misschien nog moeilijker te maken. Zorgt alleen maar voor frustratie :)
31 maart hebben we weer les!

Hoe gaat het in de groep? Staat hij al bij de andere shetten?
Wat voor les krijg je?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wij.hebben vandaag op stal een cursus frontriemen maken gedaan.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:44

Woow wat een haar komt er vanaf zeg 8)7

Hele mooie frontriem Patricia !!

Jut en Jul in t zonnetje vanmiddag Afbeelding

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 06:56

Wat mooi Patricia!

Jut en jul staan en mooi bij haha

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:00

Patricia: les in grondwerk :)
Mooie frontriem heb je gemaakt zeg!

Linda: lieve foto van ze samen <3

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:15

Patricia wat gaaf! Lijkt me ook leuk om te doen.

Linda, lieve foto!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:23

Herfstwind; gecondoleerd! Eén dezer dagen zeker de begrafenis? Sterkte!

Linsey; haha ik zie je pony al scheuren door die S heen hahahha
Gefeliciteerd met je punten; netjes!

Mandyy lekker spierpijn :-)

Kiekeboefje; grappig die gekke plukjes

Mirriej; wat ging je doen daar in de bosjes? :D :D

Nick van Laura lekker aan de sjouw

Frummels; lekker verharen! Je weet wat ik te koop heb he hahahah :-)

Patricia; mooie kleuren bij vosjes!

Linda; jut en jul in de zon, heerlijk!


Hier had ik maandag een dipje. Verleden week best goed nieuws gekregen over Alf. Maar ergens zaten er 2 dingen me nog niet lekker. En zo moet je altijd wel naar je gevoel luisteren. Afgelopen maandag naar Morgan Lashley geweest (paardenarts, osthe en chiro) en ze heeft met Franklin overlegd (Raaphorst) en Alf ook eens goed bekeken. Er zit nog wel het eea niet lekker in zijn lijfje en mogelijk moeten we toch nog verder gaan zoeken over een paar weken. Eerst een paar aanpassingen doen en kijken of het verbeterd.
Ik moet vitamine E gaan voeren, zooltjes tussen de ijzers, iets anders gaan trainen en hij is dus behandeld. Vrijdag komt er iemand kijken bij Alf, hoe zijn tuig zit en hoe de sulky er achter hangt, want hij heeft last van zijn ribben op de plek van de singel ook.
Ze had nog het eea gevonden bij hem, dus ook stretch oefeningen doen elke dag en hij moet over paar weken wel beter lopen. Zo niet, toch weer dingen gaan onderzoeken bij de Raaphorst verder. We zijn er nog niet en ik voelde me compleet lamgeslagen en zo vreselijk moedeloos.....
Maar we gaan er weer volop mee aan de slag, alles doen en uitsluiten wat nodig is en weer verder kijken. Ik geef nog niet op.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:39

Ingrid: Ik vind het zo bewonderenswaardig wat je allemaal voor Alfje overhebt en hoe hard je zoekt naar een oplossing om hem pijnvrij te krijgen :(:) Dikke knuffel!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:00


Kerstmuts

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:13


Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:16

Ingrid :(:) :*

Linda <3

Knappe Pepper, Jimmy, Nick en Donja!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:19

ik vind het ook knap wat je allemaal voor Alf over hebt!

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:49

Ach Ingrid, wat sneu weer. Wel verstandig dat je je gevoel blijft volgen. Ik ben benieuwd naar hoe de persoon vrijdag je tuig en sulky vindt liggen. Heb je een singel met een stukje elastiek al eens overwogen? Bij menpaarden is dat echt een zeldzaamheid, bij rijpaarden is dat zoveel meer gebruikelijk. En heb je een schoftje met een losse draagriem die echt vrij kan bewegen? Dat heeft bij mij heel erg veel verschil gemaakt. Er zijn wel een aantal mensen in dit topic die zo'n schoftje hebben. Misschien iemand in de buurt waarvan je het mag uitproberen?
(mocht je nog alternatieven zoeken en uitkomen bij de ideal anatomische singel; die heb ik in maat shet en is voor mijn pony van 106 cm te groot en niet fijn. Ik wil die best aan je uitlenen, want ik gebruik 'm toch niet).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:38

Sakvis; lief! Ik dacht dat er geen anatomische singels bestonden voor die ukkies met dubbele singelmogelijkheid. Of is dat die ook niet? Dus met 2 gespen voor zowel binnen- als buitensingel?
Ook met elastiek nog nooit gezien. Singel ligt ook vrij los eigenlijk, dus knellen kan ik me niet zo goed voorstellen. Maar goed; even kijken wat die persoon vrijdag zegt. Die heeft veel men-verstand en ook wat kennis van de biomechanica van een paard.

En verder; Alf is mijn lieve vriendje <3 <3 Ik doe alles voor hem. Uiteraard moet er ergens een stop zitten, een grens. Maar zolang er nog kans is dat het allemaal goed komt ga ik door en zeker zolang Alf geen pijn heeft in die zin dat je hem in zou moeten laten slapen.
Dat is ook gewoon echt niet aan de orde gelukkig.
Kijk, mochten er straks opeens weer rare blessures boven komen drijven na foto's oid, tja.....wat ik dan ga doen weet ik nog niet. Maar eerst al deze stappen doen!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:40

IngridM schreef:
Sakvis; lief! Ik dacht dat er geen anatomische singels bestonden voor die ukkies met dubbele singelmogelijkheid. Of is dat die ook niet? Dus met 2 gespen voor zowel binnen- als buitensingel?
Ook met elastiek nog nooit gezien. Singel ligt ook vrij los eigenlijk, dus knellen kan ik me niet zo goed voorstellen. Maar goed; even kijken wat die persoon vrijdag zegt. Die heeft veel men-verstand en ook wat kennis van de biomechanica van een paard.

En verder; Alf is mijn lieve vriendje <3 <3 Ik doe alles voor hem. Uiteraard moet er ergens een stop zitten, een grens. Maar zolang er nog kans is dat het allemaal goed komt ga ik door en zeker zolang Alf geen pijn heeft in die zin dat je hem in zou moeten laten slapen.
Dat is ook gewoon echt niet aan de orde gelukkig.
Kijk, mochten er straks opeens weer rare blessures boven komen drijven na foto's oid, tja.....wat ik dan ga doen weet ik nog niet. Maar eerst al deze stappen doen!

Ideaal kan wel bijna alles voor je op maat maken . Voor Oeps hadden ze ook een speciale singel gemaakt omdat ze schuurplekjes steeds kreeg.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:55

https://www.demenner.nl/anatomische-sin ... -1450.html Deze is er dus in maat shet. Maar die is voor mijn pony te groot. Ik hoop dat die persoon je verder kan helpen. Zoja, wil je dan vragen of hij/zij ook wel eens in het midden van het land komt?
Ik ben namelijk ook op zoek (geweest) naar iemand die tuig en afstelling kan bekijken én kennis heeft van biomechanica.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:04

Sakvis; ik stuur je pb

Patricia; dat is ook handig om te weten!

Die van Sakvis uit de link lost misschien sowieso het probleem op van schuurplekjes in de oksels ondanks beentjes naar voren trekken. Daar helpt anatomische singel ook voor denk ik? Iets met elastiek klinkt wel geweldig om te hebben, sowieso. Hebben inderdaad zoveel dressuursingels.
ik ga die shetmaten op hun site eens vergelijken met mijn singel

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:21

Afbeelding
Even spammen

Lekker rustig wat stap oefeningen gedaan. Uitslag van swab is er ook 3 verschillende bacteriën. Nu goede antibiotica gekregen. Er js een abg gedaan dus dan kijken ze op welke antibiotica de bacteriën reageren.


Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:46

Hopelijk slaat de antibiotica aan! Mooie frontriem, denk dat je neusriem wel een of twee gaatjes lager mag :)

Ik heb die anatomische singel ook eens gepast bij Sjors en die was hem ook te groot (te lang icm schofttuig maat shet). Weet niet precies welke maat dat was, maar wss de shet aangezien de singel ook te groot was voor Saskia haar pony (onze pony's zijn even groot). Wellicht verkoopt een ander merk anatomische singels of idd iets laten maken..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:44

Ayla schreef:
Hopelijk slaat de antibiotica aan! Mooie frontriem, denk dat je neusriem wel een of twee gaatjes lager mag :)

Ik heb die anatomische singel ook eens gepast bij Sjors en die was hem ook te groot (te lang icm schofttuig maat shet). Weet niet precies welke maat dat was, maar wss de shet aangezien de singel ook te groot was voor Saskia haar pony (onze pony's zijn even groot). Wellicht verkoopt een ander merk anatomische singels of idd iets laten maken..
Ja zat nog op beauty maat
Zag het nu ook op de foto. Ze delen het hoofdstel. Dus steeds groter en kleiner zetten.had denk ik alleen het bit lager gedaan.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05

Mooie frontriem!
Ik heb vanavond even dekens gepast die een vriendin nog had liggen. Vind ze beide te groot.. sowieso de vliegendeken
De andere (300 gram) zou opzich nog kunnen maar twijfel geval
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:14

Behoorlijk te groot. :')

De frontriem is zo gaaf.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:38

Nee die zijn wel echt te groot, arme Misty kan zo niet lopen :P

Mooie frontriem zeg!!!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:51

Kiekeboefje schreef:
Nee die zijn wel echt te groot, arme Misty kan zo niet lopen :P


Nou ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet _O-

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers