[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:41

Wanneer ik merk dat hij gaat verharen gaat hij in één keer helemaal kaal - benen, buik, hals, hoofd. Alleen zijn vetlokken laat ik zitten.

Jeeej wat fijn patty!

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:49

Goh typisch patty :') dat probleem heb ik nou met bitten en been beschermers :=
Maar ehh eff heel serieus he, waar komt die vandaan <3 ?

ik heb misschien een kast gevonden voor als we ons nieuwe stek op het terrein krijgen, staat gewoon al op stal alleen staat nu vooral stof te happen :=
Iedereen (die mee doet) al een beetje zin in zondag? *\o/* ik neem misschien mijn camera mee zodat ik in de tussentijd even wat foto's kan maken :)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:02

Ymor schreef:
Gaaf dat je het hoofdstel hebt besteld patty!!

Wat voor een kast heb je gevonden lillian?


Nou er staat gewoon een hele grote ijzeren kast bij ons op stal waar nu alleen maar zooi in staat en stof staat te happen := deuren staan ernaast. echt een grote met aan de ene kant allemaal opberg vakken en aan de andere kant ruimte voor tuig en hoofstellen

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:02

wat voor bit is het dan patty? :')

Vervelend zeg dat bitten probleem Ingrid. Wat voor Liverpool heb je er nu inhangen dan?

Hmm ja ik ben nooit zo fan van gebroken bitten bij shet, omdat die bekkies vaak te laag zijn, nu heb ik er zelf nog een gebroken kneveltje in hangen bij het lange lijnen. maar ben wel bezig met het zoeken naar een naar voor gebogen half cheek. Ze zijn allemaal recht :=

Floor houd niet van iets hogere tongbogen en ook niet van watertrensen. laten we het daar op houden :=

Maar laura zit er bij Nick dan zo'n dikke tong in dan, dat iets breder niet past? :')

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:36

Is wel een verschil in dikte zeg!
Patty dat ga ik denk maar niet proberen bij floor :=

Wat is pompwerking ookalweer :o ?
Even egopost
Sakvis en Hillary zijn vandaag even komen kijken en hebben aan mij en met mij en mijn verzorgster geprutst aan Floor; conclusie ik ben te onduidelijk - laat te veel kleine dingen toe (stapje naar voor wanneer ik daar geen toestemming voor geef) en niet consequent genoeg met mijn stemhulpen.

Een lamoen stang is gebogen dus daar moeten we even achteraan
En mijn draagriem is te stroef, dus even gaan kijken naar een andere schoft, waarschijnlijk Zilco :).
Maar ondanks dat we veel hebben lopen prutsen en hij ineens heel goed moest luisteren liep hij best lekker

Afbeelding

Afbeelding
Wie kan mij vertellen wat er niet klopt aan de foto, behalve mijn houding O:)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:19

Ik dacht ik krijg hele andere dingen, maar jullie zagen het dus gelijk := maar het klopt hoor, ze waren omgewisseld en omgedraaid, ookal ziet het er heel raar uit, zeker op de foto Floor liep er echt heel fijn mee! Inmiddels zitten ze toch weer goed en gaan we zsm langs Klarenbeek om ze goed te laten buigen.

Ahh Ohja dankje Ingrid :) hoe is het nu met jou en de kleine man?

Patricia gefeliciteerd!!

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:06

Linsey heb je er zomers dan geen last van of kan dat per persoon verschillen? vriendinnetje van mij met reuma is in de winter stijf maar het doet geen pijn in de zomer wanneer de temperaturen boven de 25 uitkomen schieten haar ontstekingswaardes de lucht in en straalt bij haar de reuma ook echt door naar haar benen en nek die loopt dan echt op ontstekingsremmers en pijnstillers om het dragelijk te houden.

He jammer patty!

Ik heb gister ook een leuke dag gehad, veel geleerd ook. Ga wel weer echt het langeteugelen oppakken maar voor nu heeft floris even twee dagen vrij want hij is vanmiddag weer behandeld door de osteo.

Suus ziet er goed uit zeg met willem! knappert is het toch <3 welke klasse start je nu?
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 19-02-18 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:06

Kiekeboefje schreef:
Hihi ehm ja.... foto's stonden op mijn telefoon maar heb wel Iphone, helaas had mijn telefoon nog geen reservekopie gemaakt die dag. Foto's van de fotografen komen binnenkort. Misschien maak ik wel een volgtopic voor een nieuw kalf voor volgend jaar! Is wel een leuk idee, en heel leerzaam voor de poetsers onder ons :P (ook voor mij)



Je weet dat er een GPS in je telefoon zit die je met je pc gewoon kan tracken he? :=

Of heb je m inmiddels al weer
?
Edit Ohh hij s echt stuk :+

Wat een schattige veulendekentjes <3

Die luizentip ga ik onthouden, dat is wel een hele goeie!

Patricia die sok is echt leuk gemaakt, werkt het een beetje? Hoe gaat het nu met haar?

Ingrid hoe is het nu met Alf?

Romy <3 <3 die mag je hier komen afleveren, strik is niet nodig. Wat een beauty zeg!

Ik ben wel weer klaar met de kou van mij mag de lente beginnen. *D
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 28-02-18 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:18

Kiekeboefje schreef:
Hihi ja Lillian dat weet ik hij was alleen leeg

Ja dat is ook niet zo slim :') en nu? Nieuwe iphone aanschaffen? Of kun je nog op Android? Ik heb er nu een iphone maar zodra ik van mezelf een andere telefoon mag ga ik mooi weer terug naar Android. Is iets betaalbaarder :j

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:05

ik voer nu metazoa met af en toe een hand mueslie van vitalbix of af en toe slobber van vitalbix en elke vier weken een week vlozaad tegen het zand. eigenlijk niks bijzonders. Misschien dat ik binnenkort ga beginnen met vitamine E + selenium zodra ik de training weer wat ga opvoeren. Zijn met zijn menschoft mennen we nu alleen maar recht uit dus bak werk laat ik even voor wat het is tot ik een ander heb. En het is echt k-k-koud op de sulky nu :+ bak is savonds nu echt vast gevroren als ik er ben dus verder dan aan de hand wat stappen komen we niet.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:06


Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:48

Absurde bedragen in de randstad zeg := ik betaal incl trailerstalling 112,50 per maand en per keer 16 euro aan hooi (grote ronde balen die we zelf in kopen) we halen ongeveer 1 x in de 2 weken hooi, in de zomer wat minder en met de koude weer wat meer maar ik ben voor alles bij elkaar nog geen 150 euro per maand kwijt. bij ons niet all-in er zijn per dag zo'n 3 á 4 voerdiensten en in ieder geval één keer alles uit mesten. maar omdat die van mij het minste eet en dus het minste poept draai ik eigenlijk maar één mest dienst per week. voeren doe ik wanneer het kan. soms savonds laat nog een keer of als ik toch ben neem ik een voerdienst van een stalgenoot over die er anders apart voor rijd.

Romy vaak staan die kleintjes hun mannetje wel tussen de grote paarden hoor *D

Dat lijkt mij inderdaad ook vervelend als boxen niet in gericht zijn op shetlanders. Tenzij je zo'n handige vriend heb als Linda die 'even' box deuren op maat maakt :j maar een handige stal eigenaar is dan ook wel prettig zodat de voerbak en waterbak naar beneden kunnen. maar ja ook dat kost weer extra tijd.

Claudia volgens mij snapt iedereen jouw dillema... behalve suus, ayla en linda want die hebben de luxe van een binnenbak :D
de achterkant van mijn benen, handen en gezicht zijn schraal door de kou, mijn tere velletje is helemaal uitgedroogd. geen bodylotion die er tegenop kan. ben het zaaaaaat

Kym en Jenny oeh oeh oeh mag ik mee met floor, gelukkig voor moi kan ik zo overplaatsing aanvragen naar dat gedeelte van het land :+ beeetje personeels te kort :=

wat fijn ingrid dat je een stekkie heb kunnen vinden voor meneer alf die meer aan jou wensen voldoet. Spannend! fijn dat het beter gaat met hem, nu hopen dat de cyste stabiel blijft. :)


Patricia been ziet er een stuk beter uit al, dat werkt goed zeker zo'n sok?


Morgen ga ik een zadel passen op mijn bijrijdtinkertje! het zadel wat hij nu heeft is net een slag te lang en de zitting is net te klein voor mij 17,5'' (dikke reet := ) ook klemt hij rond de twist en loopt het tussen kanaal smal af aan de achterkant waardoor hij brugt onder de zitting. deze is bijna 10 cm korter en een halve inch maat groter 18'', zijn kopijzer maat kan ik er zo in schroeven en voor de rest even passen tussenkanaal is een heel stuk breder, kussens zijn ook breder, de onderste zweetbladen zijn iets terug gesneden voor de schouders dus het is het passen waard... ben heeel benieuwd

Floor slinger ik denk even rond. de kleine rat heeft energie voor 10 :+ dus ik ga echt niet naar buiten met de sulky. als hij is uitgeraasd misschien even. maar het nieuwe schoftje moet er nog komen en ik wil hem eerst even passen. daar komt van de week iemand voor langs. we blijven alleen steeds schuiven. dan kan zij niet, dan kan ik niet... :=

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:26

Daar heb je ook wel weer gelijk in Romy! Het is toch wel een oppassen geblazen en inschatten wat wel of niet kan. Gelukkig jaagt die van mij ook gewoon weg dus hij krijgt zat eten en speelt dagelijks met de twee tinkers (in de lip hangen, in de oksel bijten, tegenop steigeren) soms word hij weer even op zijn plek gezet als ze hem zat zijn. Dat word niet gemeen of lomp gedaan maar wel duidelijk. Floor denkt dat hij groot is de tinkers lijken best te weten dat hij klein is, hij komt met best een hoop weg.
Maar hij weet ook niet beter, voorheen stond hij in een gemengde kudde met trekpaard erbij.
Dat er een paard op jou kleintje is gevallen is inderdaad wel heel eng.
Was ook niet belerend bedoeld hoor :o

Ik kon wel op een stal gaan staan met meer shetlanders en het was het overwegen waard maar omdat het dus een shet was en er dan aangepaste prijzen voor werden gerekend mocht hij daar alleen staan. Alles werd dan wel gedaan maar mocht niet eens gebruik maken van de longeerbak. -O-

Het zadel gepast, helemaal niet ontevreden. Angus bewoog ook echt eronder. Normaal word hij altijd een beetje spooky nu helemaal niks, niet eens kijken, niet schrikken en wegrennen en ook niet staken. Zo blij! *\o/*

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:24

Welkom herfstwiind! Waar woon je precies als ik vragen mag? Ik woon zelf in wijk dichtbij dus!

Linda heel veel sterkte zeg, wat vervelend dat jullie niet samen verder kunnen Y;(

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:13

Zo lijkt ze in een x wel erg overbouwt haha :') ik vind don er wel echt een heel stuk beter uit zien hoor Jen! :j

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:00

Anna wat leuk! waar staat je pony? ik heb een hele tijd van van der Geer gereden op de boerenbuurt naast de boterbloem :)

Balou oliebol happends :) of eigenlijk wel leuke dingen! verbouwen? grote verbouwing of klein onderhoud?

ahh wat leuk zo'n bijrijdmeisje patries!

leuk pepper op het blok *D hij vond zichzelf zeker erg macho? <<)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:41

Kiek faya en Willie sjouwen dan! Knappe paardjes <3

Gefeliciteerd jenny, wat leuk!

Ahh zijn het niet de paardjes die in de lappenmand liggen, zijn het de eigenaren wel. Beterschap allemaal

Romy hoe houden jouw paardjes zich? Al weer bijna opgeknapt?

Ingrid hoe is het met jou en alf?

Gister met floor buitengereden, veeeel overgangen gemaakt en zelfs een stukje gegalopeerd! Zoo blij! Saskia bedankt voor alle tips. Maar weer gauw afspreken zodra ik zijn nieuwe menschoft heb :)
En ook op angus gereden met zijn nieuwe zadel, zijn achterbenen doen ineens iets Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs een stukje contra galop
Afbeelding

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:36

Fenna ik gebruik gewoon een slofteugel maar full, werkt prima

Afbeelding

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:03

Omdat hij 24/7 op de paddock staat en verder geen bodembeddeking heeft in de uitloop. Alles waar geen deken over ligt heeft nog haar haha. Maar als het dit weer blijft dan ga ik stukje bij beetje afscheren, te beginnen met zijn buik. Want eerlijk is eerlijk het is echt heel lelijk :')

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:39

Susanne schreef:
Leuke rijfoto's Lillian! (Mijn telefoon wil steeds lilliputter maken van jouw naam -O- )

nou ja zeg -O-

ik zou persoonlijk ook een paard niet laten staan omdat hij hengst is. het is wel zo dat het hier heel moeilijk is om een hengst buiten te laten en een fatsoenlijke rijbaan en een fatsoenlijke prijs.
Dus ja dan zou de meest makkelijke optie zijn om hem te laten ruinen. en als dat dan meer kost als de pony zelf... als ik hem echt leuk zou vinden zou dat voor mij geen wereldprobleem zijn.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:29

Floor heeft voornamelijk 340 grams opgehad, met de ergste drie dagen kou 400 grams op, daarna weer 340 grams, nu inmiddels 200 grams en vanavond gaan zijn buik en benen kaal dus dan laaf ik hem maar even onder 200 grams. Ik voel morgen dan wel even of hij het te warm vind.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:58

Anna sterkte met het verlies van je pony :(
En dat hoesten is vaak gewoon een "kinderziekte" zoals de DA het destijds bij mij beschreef. Een ontsteking aan de voorste luchtwegen als ik mij goed herinner.

Ayla welkom terug! Wat balen dat Sjors zo'n terug val heeft gehad zeg.. sterkte ermee

Kims veel plezier! Lekker hoor er zo even tussen uit


Afbeelding
}:)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:53

Anna, ik ben nu net terug. Floor was heel braaf lekker een stukje gereden. Helaas laatste stuk regen... :roll:

Patricia fijn dat Cay er nu eindelijk vanaf is zeg. Heeft lang geduurd


Afbeelding

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:35

Linsey fijn dat het niet gebroken is, alhoewel gekneusd is ook niet leuk :=

Anna muah ja op zich zijn er wel leuke plekken maar veel langs de weg. bos is veel leuker :D

Ingrid succes morgen! hou je ons op de hoogte? ben heel benieuwd hoe het er nu voor staat bij Alfie

Bijnaaaa mijn vakantie geboekt. moet nog even groen licht krijgen van mijn baas of het kan die twee weken, hopelijk hoor ik dat morgen en dan ga ik eind juni een weekje naar Rhodos met mijn moeder! *D

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:50

Ik longeer ook met een werk bandage en ipv een touwtje een elastiek. Niet achter de oren lang maar eigenlijk door de middelste dingen naar het bit. En dit wissel ik af met aan de dubbele longe of alleen de werkbandage achter de bibs langs en voor los.

Ayla hoe bevalt zo'n bb lastic? Is het, het geld waard?

Ingrid wat fijn dat je alfy weer mag oppakken *\o/*

Fenna hij reageerd iig op je stemhulpen, de rest komt vanzelf wel

Romy fijn dat je je ponys heb kunnen verhuizen

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers