[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:10

:wave:
Ik wou even doorgeven dat ik nog wel leef :D. Lees braaf bij maar op het moment ontzettend veel aan m’n hoofd dus even geen puf om te reageren.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:09

Claudia: Fijn dat de hooizakken tot nu toe goed bevallen. Hier krijgen ze hun hooi (onbeperkt) nu in de standaard slowfeeders, maar dat levert best nog wat verspilling op doordat het er aan alle kanten uitvalt als ze eraan lopen te trekken. Ik heb het idee dat dat een stuk minder gebeurt bij zo'n hooizak omdat het er daar maar aan één kant uit kán, alleen betwijfel ik dus een beetje of het stevig genoeg is voor mijn sloper. Misschien binnenkort gewoon maar eens zo'n zak halen om het te gaan proberen. :j

Patty: Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand waardoor je veel aan je hoofd hebt, maar ik kan begrijpen dat je hoofd er dan niet echt naar staat om uitgebreide bijleesposts te maken.. :(:)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:25

Hier heb ik zelf slowfeedernetten met 2x2 mazen en dat scheelt enorm met 4x4 mazen, die mini's hebben toch een klein mondje dus hebben niet veel last van die maaswijdte. Gemors is hier nog maar minimaal, de netten hangen hier altijd los op zodat ze ze niet ergens tegenaan kunnen klemmen en ook dat ze van meerdere kanten ervan kunnen eten.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:18

Hier is het zelf zo erg dat de grotere pony 5x5 netten heeft in haar bak. Maar ze eet veel liever uit de 2x2 netten van Jimmy 8)7 :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:22

mirriejj schreef:
Hier is het zelf zo erg dat de grotere pony 5x5 netten heeft in haar bak. Maar ze eet veel liever uit de 2x2 netten van Jimmy 8)7 :')

Misschien geniet ze graag van haar hooi. Lekker lang kauwen

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:34

Ik zou ook niet snel een hengst kopen ivm stalling problemen. Gigant was dan wel klophengst en heb vies veel geluk gehad met t plekje waar ik hem kwijt kon.

Maas van mijn netten is dacht ik 3x3 daar eet hij fijn uit ( hij heeft ook geen andere opties }> )

Hier begint alles rustig te worden. Vandaag proef draaien op hopelijk Mn nieuwe werk. Als t bevalt van beide kanten krijg ik een contract tot ik ga studeren :). En als t goed is krijg ik de 28e de sleutels van Mn nieuwe huisje :) :)

Gigant staat al weer een paar dagen in t werk. Hij doet zn best maar is lekker fris zoals verwacht. Maar ach dat levert mooie plaatjes op (Ps: hij is bijna 2 druppels water met Sjors van Ayla na mate hij witter word :wow: )
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:53

Herfstwind; fijn dat je je wat beter voelt!

Linsey; waarom ben je msm gaan voeren?

Patty; sterkte met alles!

Linda; succes vandaag!
En ik ben blij dat je het zelf zegt want ik dacht even snel 'he foto van Sjors' hahhaa


Jullie een idee? Ik mag op nieuwe stal zelf hoeveelheid hooi bepalen en klaarleggen. Zou fijn zijn om dan in netjes op te hangen. Hebben jullie ervaring met paarden die makkelijk hoesten? Zou dat heel stuk slechter zijn? Hij ging ook meer hoesten van stro in een zak die ophing omdat hij er met zijn neus indook en met de zak ging zwaaien, dat was zo leuk zei Alf :-) :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:28

Bink hoest ook snel van hooi als het stoffig is... maar het maakt voor hem dan weinig uit of het op de grond los ligt of in een hooinet zit.

Lieve foto van Gigant! Lekker trainen. Ik zie dat je traint met zo'n bb lastic. Ik krijg de mijne vandaag :). Hoe vind je dat ding?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:09

Bedankt allemaal voor de meningen rond hengst of ruin :j . Momenteel krijg ik nog niet echt reacties op hem, is natuurlijk nog niet de ideale tijd qua verkopen ook zo met al die modder en regen maar dat hoort er nu eenmaal ook bij :+ . Het moment dat ik de indruk heb dat die echt klaar is voor te castreren en dan nog geen concrete reactie heb met iemand met serieuze interesse gaat die gewoon nog eens online als in "laatste kans als hengst" en daarna is het als ruin verder denk ik.

@Linda_Gigant, knap!

@Ingrid, hier hangen de netten vrij laag op waardoor er geen stof in hun mond kan vallen om het zo te zeggen tijdens het eten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:15

Lori schreef:
Bedankt allemaal voor de meningen rond hengst of ruin :j . Momenteel krijg ik nog niet echt reacties op hem, is natuurlijk nog niet de ideale tijd qua verkopen ook zo met al die modder en regen maar dat hoort er nu eenmaal ook bij :+ . Het moment dat ik de indruk heb dat die echt klaar is voor te castreren en dan nog geen concrete reactie heb met iemand met serieuze interesse gaat die gewoon nog eens online als in "laatste kans als hengst" en daarna is het als ruin verder denk ik.

@Linda_Gigant, knap!

@Ingrid, hier hangen de netten vrij laag op waardoor er geen stof in hun mond kan vallen om het zo te zeggen tijdens het eten.


geen ijzers zeker? :D :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:34

Ik was het al aan het denken tijdens het typen om het erbij te zetten maar inderdaad opletten met ijzers of je moet je net zelf eigenlijk aan van die panieksluitingen hangen zoals van een halstertouw al weet ik niet of ik het zelf zou aandurven met ijzers.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:35

nee durf ik inderdaad niet :-)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:23

Lori: Ik heb inderdaad ook al een slowfeeder met kleinere mazen (2x2), maar [naam] vindt het nogal een sport om zo hard mogelijk aan een slowfeeder te trekken of ermee te gaan spelen. :+

Linda: Je hebt leuke en spannende dingen in het vooruitzicht dus, hopelijk bevalt het proefdraaien bij je mogelijk nieuwe baan. Wat een knappe pony is Gigant!

Ingrid: Hier hangen de hooinetten ook zo laag mogelijk (ook in verband met mijn veulen van net 70 centimeter hoog), maar zij hebben dan ook geen ijzers dus dat gevaar is er niet. Zou zo'n hooizak zoals Claudia heeft dan geen oplossing zijn voor Alf? Daar valt niet zo snel stof uit denk ik.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:27

Denk dat het bij het trekken uit een hooinet of -zak altijd wel veel stof komt. Zit alternatief te zoeken. Denk dat het gewoon toch op de grond gevoerd moet worden

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:32

Waarom dan geen hooikussen Ingrid?

StalNollie

Berichten: 9111
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:55

ik voer hier de shetjes gewoon op de grond en 1 shet die apart staat in een speciekuip met stenen erin ( zodat hij deze niet omgooit) met daarin een hooinet anders word het een bende.

ben de nieuwe bonte aan het scheren. de bovenkant en voorkant helemaal klaar nu batterij leeg.
even gewassen en morgen weer verder. Hij is nu zo enorm bijgetrokken in alles dat ik maandag langs DA rijd om schets voor paspoort compleet te maken incl chip controle en dan kunnen de papieren naar het stamboek. kan hij de verkoop in.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:10

mirriejj schreef:
Waarom dan geen hooikussen Ingrid?


is dat te betalen? ken ze niet.
moet er voor elke dag 4 klaarleggen

ik ga eens googlen, thanks voor de tip

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:11

IngridM schreef:
mirriejj schreef:
Waarom dan geen hooikussen Ingrid?


is dat te betalen? ken ze niet.
moet er voor elke dag 4 klaarleggen

ik ga eens googlen, thanks voor de tip


Die zijn volgens mij wel een eurootje of 70, dus als je er daar 4 van nodig hebt, is dat misschien wat enthousiast :=

Edit; er even va uitgaande dat jullie zoiets bedoelen: https://www.paardendrogist.nl/product/l ... en/125555/

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:29

oh laat maar hahaha.

gaat er meer om dat ik ergens de hoeveelheid hooi die ik wil voeren ergens in kan bewaren zodat altijd die hoeveelheid wordt gegeven. Netje leek handig idee tot ik me bedacht dat hij daar waarschijnlijk niet tegen kan.

Ik kan het ook ergens in proppen (AH tas ofzo zo'n stevige) en dat ze die hoeveelheid naar binnen gooien :-)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:30

Op mijn eerste stal waar ik stond deden we het in die grote flexibele bakken. En die stapelde we dan op elkaar. Daar kon je dan ook nog bakjes met krachtvoer op zetten.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:35

Op de vorige stal zette ik het voor Pepper altijd klaar in een simpel vouwkratje van de action of de blokker. En dan gooide degene die voerbeurt had het gewoon eruit in de stal. Pep at/eet gewoon van de grond zonder netjes etc.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:57

IngridM schreef:
Ik kan het ook ergens in proppen (AH tas ofzo zo'n stevige) en dat ze die hoeveelheid naar binnen gooien :-)


Die blauwe Ikea tassen zijn daar super handig voor! Zo heb ik het jaren gedaan. Als je propt kan er flink wat hooi in.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:58

Gigant ziet er goed uit! <3

StalNollie ben benieuwd naar de geschoren pony!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:00

linda_gigant schreef:
Ik zou ook niet snel een hengst kopen ivm stalling problemen. Gigant was dan wel klophengst en heb vies veel geluk gehad met t plekje waar ik hem kwijt kon.

Maas van mijn netten is dacht ik 3x3 daar eet hij fijn uit ( hij heeft ook geen andere opties }> )

Hier begint alles rustig te worden. Vandaag proef draaien op hopelijk Mn nieuwe werk. Als t bevalt van beide kanten krijg ik een contract tot ik ga studeren :). En als t goed is krijg ik de 28e de sleutels van Mn nieuwe huisje :) :)

Gigant staat al weer een paar dagen in t werk. Hij doet zn best maar is lekker fris zoals verwacht. Maar ach dat levert mooie plaatjes op (Ps: hij is bijna 2 druppels water met Sjors van Ayla na mate hij witter word :wow: )
[ [url=m/3Am6AA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik dacht echt dat ik naar Sjors keek :')

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:35

Ze beginnen inderdaad steeds meer op elkaar te lijken :+:
Afbeelding

Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat het met Sjors niet goed ging. Ik kom graag weer meepraten :)