[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:39

Jeetje dat klinkt heftig. Ik snap je keuze ook goed dan.


Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:37

Jim ziet er keurig uit <3

Linsey wat een moeilijke beslissing :(:) Blijft hij bij jullie? Je hebt al eens wedstrijden met hem gereden toch?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:51

Sorry even ego berichtje maar ben momenteel zo druk met ons bedrijf en ben begonnen met thuisstudie dus zit erg weinig op internet :o
Over tijdje wordt ik wel actiever als mijn merries gaan veulenen denk ik :=

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:59

Een behandeling cranio secraal therapie ooits overwogen? Ik laat ze regelmatig komen en is echt bijzonder hoe dit inwerkt op zelfs soms het gedrag

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:28

Voorlopig staat hij prima hier, zolang ik gewoon met Toliene aan de slag kan, scheren komende winter wordt dan alleen niet meer gedaan. Lekker knuffelen, poetsen en zo nu en dan is wandelen.

Het is gewoon lastig een pony met dit gedrag verkoop je niet zo makkelijk, laat staan waar hij dan uiteindelijk terecht komt. Dat wil ik hem allemaal ook niet aan doen. De komende tijd staat hij wel prima, en in de toekomst zien we wel, als Toliene ooit met pensioen is :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:40

Lijkt mij lastig maar je maakt vast de goede keuze ervoor.

Hier overweeg ik een moser max 45 te kopen maar twijfel qua messen, zou een dubbele functie hebben voor ook andere dieren hier dan met de 1mm messen maar welke dan erbij want je hebt zelfs 5, 7 en 9mm hier in.. Het zou enkel gebruikt worden voor als er eentje rond midden mei nog te dik in de wintervacht staat en het al wat warm is dat ik het er gewoon kan afhalen eventueel. Als ze zo kunnen verharen doe ik dat uiteraard..

Moet je de mm letterlijk rekenen dus bij 3mm letterlijk maar 3mm vacht die blijft staan?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:37

Oei zou ik niet weten lori. Ik heb dit jaar niet eens geschoren.

Maar ik heb wel mijn nieuwe tuig binnen gekregen vandaag!!

Afbeelding

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:59

Linsey: Lastige keuze, maar het zal vast de juiste zijn als ik het zo lees :j Fijn dat hij bij jou mag blijven!

Lori: Met scheer attributen kan ik je niet helpen helaas :D

Claudia: wat een mooi tuig! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het erop ligt.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:06

Vanavond passen! Dan zal ik ook gelijk een foto posten haha

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:16

Heeft iemand intresse in een zwart leder basis hoofdstelletje? Helemaal compleet met teugels mag weg voor 15 euro. Heb namelijk een nieuwe gehad voor kerst :o

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:19

Och Linsey wat vervelend nieuws zeg... Hoe oud is Bink nu? Kan het niet een fase in zijn leven zijn? Misschien zal een poos rust hem juist heel goed doen. Nu eerst maar lekker niksen dan :(:)

Leuk een nieuw tuig Claudia!

Mooie foto's waren het Susanne :) Ziet er goed uit.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:27

Linsey1998 schreef:
Mooie jas Patty!

Ik kijk Riverdeal op netflix! Echt een aanrader maar moet telkens wachten op die stomme afleveringen......

Bink is vandaag officieel een gezelschapspony geworden. Manmanman, ben 9 maanden bezig om hem enigsinds weer voor elkaar te krijgen en dan voor de sulky zetten. Maar hij is af en toe zo knettergek dat ik vandaag na de training heb besloten om er mee te stoppen, en hem als gezelschapspony te laten staan. Veiliger voor mens en dier :)

Wat jammer zeg! Hoe oud is hij?

Aah knappe Jimmy! Hij ziet er goed uit <3.

Wat voor een tuig Claudia? Ben benieuwd naar een foto op :D.

Vannacht laatste nachtdienst gehad nu lekker weekend. Vanmiddag weer aquatrainen met Chippie


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:36

Bink is bijna 7! Maar hij liep perfect voor de sulky, zelfs mee geweest op wedstrijd. Totdat we het menongeluk hebben gekregen, nu is elk geluidje al een reden om te ontploffen.... Ik heb hem nu 5,5 jaar. Maar hij is altijd al sensibel geweest. Dacht nadat hij geruind is, zal het wel minder worden. Maar hij blijft snel schrikkerig, bang en onvoorspelbaar.

Lekker weekend Patty! :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:41

Dat is lastig Linsey. Gelukkig kun je hem wel houden. Misschien gaat het na een periode van rust wel beter.

Suus, je staat in uitgelicht!

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:39

Lastig Linsey :(:)

Mandy *\o/* <3

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:44

Lekker weekend Patty! Beter laat dan nooit :D Maar dat heb je wel vaker geloof ik?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:49

@Claudia, is dat die van de MHS? Lijkt er wat op, hier liggen in maat mini mini. Gekocht voor Cuppie eigenlijk maar zal nu waarschijnlijk dienen voor deze van mijn mama.

Het was vrijdag al een jaar geleden dat we Cupcijke hebben moeten afgeven ;( .

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:14

Lori schreef:
@Claudia, is dat die van de MHS? Lijkt er wat op, hier liggen in maat mini mini. Gekocht voor Cuppie eigenlijk maar zal nu waarschijnlijk dienen voor deze van mijn mama.


Nee niet van mhs! Gekocht bij tjeu van de meulengraaf mensport

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:03

Hé, wat leuk, er is ook een HK topic over kleine dondersteentjes op bokt, ik meld mezelf ook graag, als dat goed is, lijk me gezellig om met jullie mee te kletsen :)!

Even netjes voorstellen:
Ik ben Steffi, 24 jaar en woon samen met mijn vriend & onze beestenbende op een leuke boerderij in 'het verre België'. Ik ben kleuterjuf in het speciaal onderwijs & daarnaast help ik waar kan en nodig op de boerderij :)

En mijn lieve kleine meisje bracht mij bij dit topic (vreemd dat ik het pas nu ontdek, terwijl ik al bijna 15 jaar een lieve shetlander merrie aan mijn zijde heb... :o ) Vlekje. Een shetlander dame van het grote formaat (ongeveer 1.10m) die ondertussen de 30 lentes aantikt.

'Vroegah', deed ik echt alles met haar, samen met mijn zusje hebben we alle bossen in de buurt onveilig gemaakt, penny'den we er op los, oefenden we aan de lange teugel, pakten we het mennen met d'r op, hoe gekker hoe liever, Vlekje deed het allemaal (voor het idee: dit zal in 2009-2010 geweest zijn) <3
Afbeelding

Ondertussen mag ze vooral genieten van heer pensioen, en loopt ze samen met haar grote vriend Jules bij ons op de boerderij. We maken regelmatig nog een ritje en Vlekje strekt graag dr beentjes nog eens, maar verder genieten we vooral veel van elkaar :D !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:11

Steffi, in welke provincie woon jij dan? Leuk stel die 2!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:12

Lori schreef:
Steffi, in welke provincie woon jij dan? Leuk stel die 2!


Helemaal vanboven in Antwerpen, tegen de NL'se grens, helemaal niet zo ver in België dus, mijn mama is zelf een Nederlandse :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:01

Nou tuig gepast. Ga m toch ruilen voor een maat mini. Hier zit alles op zn kleinst :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:11

Wel mooi tuigje Claudia! Maar een maatje kleiner is misschien inderdaad wel handig... Hoe groot is je shet? :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:16

s_v schreef:
Wel mooi tuigje Claudia! Maar een maatje kleiner is misschien inderdaad wel handig... Hoe groot is je shet? :)


Een meter! Dus normaal gesproken zou shet passen maar deze viel wat groot uit

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:30

Hallo lieve shetlander/minipaarden hobbyisten/verslaafden.

Ik ben afgelopen week nogal druk geweest, ik heb namelijk tentamens deze week. Vandaag mijn eerste tentamen gehad, a.s. donderdag een praktijkexamen. Ik probeer hierna weer actief mee te banketstaaf. :j

Hier gaat alles rustig, pony staat lekker pony te zijn! Ik hoop ze deze week met het mooie weer wat meer op te pakken.


Sunshinedaan schreef:
Nee ze is drachtig van een andere stippelpoownie.
Ik heb haar drachtig gekocht. Niet omdat ik een veulen wilde, maar omdat ik een rustige, beleerde pony wilde als maatje voor Cookie. En waar ik zelf menervaring mee op kan doen.

En ja die kleine leert heel veel, maar ik merk dat alles mentaal nog erg vermoeiend voor hem is.
Daarom mag ie af en toe 'proeven' van het meelopen en verder lekker spelen, wandelen aan de hand en groeien... :)


Heb je een foto van de andere stippelpoownie? Ik ben nu wel benieuwd. :j

IngridM schreef:
kennen jullie dit topic al? GEWELDIG!!!

[BB-HK] [VOLG] Reebokje aankomen lopen


Dit topic volg ik ook al vanaf het begin. Te schattig! <3 <3

Patricia_86 schreef:
Lastig hoor het stalling drama voor kleine pony's. Ik sta eindelijk na jaren op een fijne plek. Geen blubber 2 fijne rijbak ken waarin je mag mennen en zoveel ruwvoer als ik wil. Alleen helaas geen uitrijmogelikkheden. Maar dat is dan pech :-)
Rij toch liever in de bak.
Vorige stal te weinig ruwvoer . Moest steeds savonds terug om te voeren. Anders van 17:00 -08:00 geen eten..
Stal daarvoor geen kleine pony's en mocht je niet mennen.
Lastig lastig!


Ik heb veel topics voorbij zien komen over stalling, de ideale stalling en minder ideale stallingen etc. Maar reageer even enkel op deze in het algemeen. Anders wordt het een hele lange quote lijst. :')

Ik sta zelf ook op een erg fijne stal, ik sta hier al vanaf april 2009, ben er een jaar tussenuit geweest toen ik verhuisd ben richting Utrecht. Half pension, onbeperkt stro, hooi en voordroog van goede kwaliteit. Ruime stallen. Enorm veel weide/paddock gang. Buiten zetten en hooi voeren wordt gedaan. Zelf voer bij geven is ook geen probleem en zo hebben ze dus nagenoeg onbeperkt ruwvoer.
De rijbak is niet ideaal, maar deze willen we dit jaar aanpakken. Daarnaast is er een binnenbak binnen 10 minuten stappen die ik kan huren voor een leuke prijs aangezien ik clublid ben. En hebben ze daar ook nog eens een heus menparcours!

Lillian__ schreef:
[ Afbeelding ]0
:))

Ik zie Chip, Switch, Ome Willem, Alf, Sjors en Gigant er al in staan :Y)


Te schattig!!

Lillian__ schreef:
Als we dan toch bezig zijn
[ [url=m/LpXZIs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een stampmolen op shet/pony formaat, overdekt en aan de binnenkant een longeercirkel <<)


Die wil ik ook wel! :') :j
Gewoon voor de heb dan..

Susanne schreef:
Er is nu ook een nieuwe serie op tv, Zomer in Zeeland heet het geloof ik, ik vind 'm best leuk! :j Alleen ik wordt altijd gék van alle reclames haha, daarom hou ik meer van Netflix dan tv.

Een Willem topicje <3

[AR-ITP] Dressuurtraining in een winters zonnetje


Die ga ik zo meteen even bekijken!!

Linsey1998 schreef:
Hij wordt om sommige momenten gewoon helemaal gek. Rennen, bokken, gericht trappen, stijgeren. Hij krijgt een waas voor zijn ogen en dan is hij niet meer te stoppen. Na 9 maanden had ik wel verbetering verwacht. Maar vanmiddag was hij weer zo lijp, dat ik het mennen etc echt onverantwoord vind.


Phoe dat klinkt vreselijk heftig zeg!!

claudiadvx schreef:
Oei zou ik niet weten lori. Ik heb dit jaar niet eens geschoren.

Maar ik heb wel mijn nieuwe tuig binnen gekregen vandaag!!

[ [url=m/EUxN0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oehh dat ziet er nog zo nieuw uit, ruikt het ook nog niet?
Staat ook chique zie ik! Mooi.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers