[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:41

Kijk dat is een begin! :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:33

Susanne, onze hoop staat op jou dus :D :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:13

@Lillian. Groot deel van de boeren is hier weg, gerenoveerd en het ander deel doet geen hooi of enkel dat echt kuil spul maar heb nu eentje via via die grote balen (300kg) droog hooi in plastiek heeft zitten en denk er daar 10 van te kopen dan kom ik wel toe. Enkel nog wat aan het narekenen.

Oh zo een stapmolen hadden de mensen waar we onze pony trailer hebben overgekocht :D .

Hier niks enkel een rekening die nog leger wordt dan eerst. :o Zou voor de mijne ook geen feest zijn allemaal hengsten.

Gisteren die dekens op de post gedaan en ze had ze vandaag al binnen, der mini verging van de jeuk en ze bleef er maar levende afhalen met droog behandelen dus ze heeft geschoren, goed gewassen en nu de dekens er op.. blij dat ik zo heb kunnen helpen :#

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:40

Let op dat hooi in plastic altijd zal fermiteren Lori :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:51

Oh dat is heel erg balen Lori, wel fijn dat het goed is gekomen met de dekens :D

Nou suus hard doorsparen komen we allemaal bij jou staan. :))

Iemand trouwens een idee hoe ik mijn veiligheidslichtogen (leuk scrabbelwoord) soepel krijg? Met name het uitelkaar halen van de oog. Want ze heten wel zo maar als er nu wat gebeurd is het als nog een hele wrik toestand :=

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:52

Klopt. Hooi in plastic is geen hooi maar voordroog :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:49

Wij hebben ook hooi in pakken dat is over het algemeen echt droog, ruikt ook bijna niet en dat voordroog is toch wel weer geuriger. Maar de man waarvan wij het hooi halen laat het ook toch wel een tijdje liggen voor het gewikkeld word. Het voordroog wat wij op de vorige stal voerde was ook verpakt maar een heel stuk natter, dat rook je echt en die waren heel gevoelig voor schimmel. In de pakken die wij hebben zit echt nooit schimmel.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:19

Voordroog kan heel droog zijn, maar hooi kan het nooit worden, omdat het gefermenteerd wordt in het plastic :) Het wordt als het ware al een keer 'verteerd' door bacteriën.

Niet elk paard kan hier tegen, maar vaak gaat het wel goed zolang het voordroog heel droog is.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:22

Wij voeren ook voor droog en is toch echt anders als hooi. Ook al is het lang gedroogd ( wij laten het ook vrij lang liggen maar is toch echt niet zoals hooi)

Overigens leuk die stalling ideeën maar blijf toch liever alleen. Hoor altijd alleen maar gezanik op stallen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:26

Wat Susanne zegt klopt helemaal. Wij hebben erg goede kwaliteit voordroog en lijkt op hooi maar is het niet want het komt uit plastic.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:38

Weet dat hooi in plastiek voordroog is hoor :) . Kan het volledige fermentatie proces nog uitleggen ook, moest dat weten voor mijn examen vandaag. :') Is meer dat het zeer droog in de plastiek is gegaan en ondanks mijn voorkeur onverpakt hooi is zal ik toch overstag gaan nu voor zo iets denk ik puur omdat ik geen gewoon onverpakt hooi meer vind die betaalbaar is (1 a 1,5 baal per dag), deze die te betalen waren lusten ze helaas niet en dan krijgen ze gewoon te weinig binnen.

Met droog wou ik aangeven dat het niet van dat nat spul is, vroeger van eigen weide nog voordroog laten maken en dat echt 5/6 dagen laten liggen en dan pas in de plastiek en dat was echt zalig spul. Heb nu enkele balen liggen als reserve en dat is iets natter dan het ideale maar niet slecht ook.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:58

Voordroog kan ook super mooie kwaliteit zijn inderdaad. Hebben wij op stal ook. Je zou denken dat het hooi is :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:43

Hahaha hier ook 5 euro met oudjaar *\o/* _O-

Mocht ik in de toekomst met mijn vriend de mogelijkheid hebben om pony’s aan huis te nemen. Wil ik absoluut geen pensionklantjes := of ik moet mega veeeel onbenutte ruimte hebben. Maar van pensionklantjes heb je vaak gezeik :=

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:48

Ik wil me eigen zusje niet eens bij mijn weide hebben staan

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:49

Hier ze aan huis maar echt geen plek voor een extra, ook zou het niet handig uitkomen voor een pension klant zonder enige faciliteiten :+ .

Goed voordroog voordroog heb ik zeker geen probleem mee inderdaad :D

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:54

Ik heb de ruimte wel en zou ze groen licht krijgen stond er al een paard van haar hier, doordat ik niet wil kan ze nu geen paard houden (bij mijn zou uiteraard goedkoper zijn als elders).

Vandaag karretje alvast wat geschuurd maar een klein deel. Kindjes hebben er helemaal zin in ben benieuwd.
Opzicht zie kar er nog goed uit maar lee behandelen kan geen kwaad

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:14

Ik zou ook geen klantjes willen of misschien 1 iemand die je al jaren kent en waarvan je weet dat die dezelfde paarden ideeën heeft.

StalNollie; geen goede band met je zus? Of dat wel?

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:50

Jawel juist wel maar dat wil ik graag zo houden..
En hoor alleen maar gemiep v alle kanten als je samen staat dat wil ik voorkomen

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:32

IngridM schreef:
Ik zou ook geen klantjes willen of misschien 1 iemand die je al jaren kent en waarvan je weet dat die dezelfde paarden ideeën heeft.


Dit :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:09

Verstandig denk ik dan stal nollie! Je hoort inderdaad alleen maar gezeur, van beide kanten overigens :-)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:56

Ja gezeur hou je altijd. Je bent het vaak nooit 100% met elkaar eens

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:48

Van beide kanten zeker. Ik ben ook niet makkelijk iets te perfectionistisch

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:30

Snap ik heel erg goed StalNollie! Stel mijn zusje zou dat willen zou ik het ook niet doen, dan zal het echt mis gaan. Mijn broertje is dan weer een totaal anders iets, dat gaat eigenlijk altijd goed. Hij is ook zo super verantwoordelijk voor een 15 jarige, zou mij iets overkomen laat ik hem Donja na :+

Mijn paardenjas heeft het na 6 jaar begeven..... 8)7 werd dus tijd voor een nieuwe, heel erg natuurlijk O:)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:01

Kiekeboefje schreef:
Snap ik heel erg goed StalNollie! Stel mijn zusje zou dat willen zou ik het ook niet doen, dan zal het echt mis gaan. Mijn broertje is dan weer een totaal anders iets, dat gaat eigenlijk altijd goed. Hij is ook zo super verantwoordelijk voor een 15 jarige, zou mij iets overkomen laat ik hem Donja na :+

Mijn paardenjas heeft het na 6 jaar begeven..... 8)7 werd dus tijd voor een nieuwe, heel erg natuurlijk O:)

Haha dat is wel vervelend ja..... :=

Ik kom net uit de stad. Denk dat ik m’n pinpas maar doorknip en internet laat blokeren. Laatst in Maastricht bij Nikkie zo’n ontzettend gave jas gezien. Maar vond hem eigenlijk te duur, nu toch maar besteld. [&]

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:09

Foto Patty?

Ik heb al meer dan een maand bijna niets gekocht/gedaan. Alles sparen voor de dierenarts. :=

Gisteren wel uit eten geweest en naar de bios (met een cadeaubon). Vandaag andere cadeaubon ingewisseld voor een voorraadpot van Blond Amsterdam. <3