[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:14

Ik heb het zojuist even met haar besproken, maar Donja wil een modderpoel -O- en een zandpaddock met alleen maar mannen _O-

Ik ben zoiezo voor, moar komn jullie noar Grun?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:18

Nee jij komt maar hierheen <<) :roll:
en het is sowieso :+

Donja krijgt Floor (ruin) Nick (ruin) Misty (maar die staat apart :(:) ) Pepper (ruin)
:))

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:24

Jimmy wilt ook wel tussen de ruinen, lekker rellen :')

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:32

Nick wil ook bij ruinen, die kan hij ongestoord terroriseren :')

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:39

Jaaa kan floor jimmy's manen kapot bijten <<) !

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:53

Goed besluit om de huidige stal op te zeggen Frummels. Het is toch niet de bedoeling om met tegenzin naar je pony te gaan he.

Ik sta bij een buurman iets verderop. Hij heeft een weitje en ruime inloopstal, welke ruim genoeg is voor 2 trekpaarden :)
En een stuk verhard zodat ze geen modderpootjes krijgen als het erg slecht is.
Hooi haal ik bij een boer ernaast die het zelf verbouwd voor zijn (trek)paarden.

Een buurman aan de andere kan heeft een kleinschalige pensionstal met een heel menpark erbij *\o/* met vaste hindernissen, een waterbak en heuveltje.
Én een grote bak. Enige nadeel is dat de bak met dat natte weer niet te rijden is, ondat het nu meer op een zwembad lijkt.

Ik rij nu vooral buiten op de weg.
De weilanden zijn te nat om in te rijden/longeren. Dat wordt alleen maar kapot getrapt.
Dus nu maar trainingen lange teugel en mennen over de weg :)
Heb wel geluk met mijn 2 zeer verkeersmakke paardjes. Zelfs mijn 2,5 jarige Cookie kijkt niet op van een landbouwvoertuig zo groot dat hij er 6x onderdoor kan lopen :Y)

Ik vroeg me wel af: wat is de reden dat je bij een stal niet mag mennen?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor. Mag dat niet in de bak? Of ook niet buiten? Ze hebben daar toch geen last van lijkt me? :?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 03:39

Shetland village, i’m in!
Die stallen zijn wel echt netjes hoor, ideaal voor die kleintjes <3

Ik denk er soms ook aan een andere plek te zoeken. Super fijne stal, mega leuke mensen maar......
De pony’s staan op dit moment tot over de koten in het water rond 2 kanten bij de ruif. De grond onder de schuilmogelijkheid is nat en wanneer het een paar dagen achtereen regent is de rest van de wei ook erg nat. Anders is daar redelijk droge ligplek. Plus ik mag niet mennen in de bak dus eigenlijk kan ik alleen naar buiten. Dat bovenop dat er voordroog wordt gevoerd....

Van de ene kant wil ik niet weg, pony doet het super en vind het duidelijk wel prima in de kudde en ze gaat ook wel liggen om te slapen. Ze is vrolijk, is dominant dus zoekt de goeie plekken rond de ruif wel op. Maar toch.

Heb wel gezegd dat ik alleen ga verhuizen als alles dan ook klopt. Blije pony en blije ik dan :D

Lastig zo :Y)

@frummel
Knap dat je de beslissing wel durft te nemen! Ik vind het heel lastig om eerlijk te zijn en weet niet zo goed wat ik moet doen..

@sunshinedaan
Dat lijkt me echt een fantastische plek zeg! Jammer van het zwembad maar het is ook wel extreem weer geweest zeg maar :=

Verder zit ik deze week ziek thuis, alles op een laag pitje dus. Peerdie heeft 2km gewandeld deze week. Meer kwam er niet van, hele dagen alleen maar gelegen onder de dekens _-:(

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:27

Eigenaren van grote paarden vinden het vaak niet leuk als je in bak ment. Wij mogen mennen alleen niet tijdens priveles. En buiten mag ik niet mennen van de boswachter 90 euro per pony :-( bekeuring dus reken maar uit met tweespan. ..

Ik ben ook voor shetland Village
Graag een uitloop met zand en steen en huisje en lekker veel hooi.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:03

Haha leuk ja, ik ben ook voor! <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:03

nou mooi jongens. Waar gaan we het doen?

Ik denk ook wel eens' als je toch terrein hebt en heel veel geld he'.............als je een stal voor serieuze mensen met mini's zou beginnen is dat best snel vol denk ik

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:27

Patricia_86 schreef:
Eigenaren van grote paarden vinden het vaak niet leuk als je in bak ment. Wij mogen mennen alleen niet tijdens priveles. En buiten mag ik niet mennen van de boswachter 90 euro per pony :-( bekeuring dus reken maar uit met tweespan. ..

Ik ben ook voor shetland Village
Graag een uitloop met zand en steen en huisje en lekker veel hooi.


Snap daar de reden niet zo van. Ik zou het zelfs niet erg vinden om 2 uurtjes per week te krijgen waarin het kan, of dat ik niet bij anderen in de bak mag mennen. Maar hij gaf als rede dat het slecht was voor de bak :')
Denk dat hij gewoon geen gezeur wil van anderen. Merk wel dat zij het niet leuk vinden omdat veel paarden het toch wel eng vinden..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:45

IngridM schreef:
nou mooi jongens. Waar gaan we het doen?

Ik denk ook wel eens' als je toch terrein hebt en heel veel geld he'.............als je een stal voor serieuze mensen met mini's zou beginnen is dat best snel vol denk ik


Daar had ik het toevallig gister met m'n vriend over :')
Als wij ooit de pony's aan huis kunnen hebben, wil ik twee stallen voor mezelf en eentje voor een serieuze menner met een kleine pony. M'n vriend vond het een goed idee. Nu alleen nog de staatsloterij winnen :Y)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:49

Haha daar hadden wij het hier vannacht ook over. Mijn vriend was gisteren jarig dus we hadden het laat gemaakt en er zaten wat drankjes in maar dan hebben wij altijd de beste gesprekken :') dus hij stelde voor om de jackpot te winnen ( :)) ) en dan een stal voor kleine ponys te beginnen met alle faciliteiten in mini maat en paddock paradise en rijbanen etc. Het leek ook heel realistisch vannacht hoor :')

nog even sparen :+

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:04

Als we ooit de mogelijkheid hebben voor de ponys aan huis zou ik dus nooit een pension pony willen.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:12

Een mooie verende eb en vloed baan incl deel met marathon hindernissen en waterbak, binnenbaan, wagen stalling, wasplaats met warm, solarium, allemaal verschillende stalletjes zodat voor iedereen de gewenste huishouding mogelijk is. Een stalhulp, zodat we zelf niet hoeven te mesten etc. Mooi droog grof hooi van uitgebloeid gras, weides met paardengras, gedraineerde paddocks. Op het naastgelegen gebied maken we een en bos met perfecte menpaden. Ik zie het helemaal voor me, kom maar op met die jackpot :Y)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:28

Haha jij bedenkt er gewoon een heel bos bij met menpaden _O-

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:32

Kcinarual schreef:
Een mooie verende eb en vloed baan incl deel met marathon hindernissen en waterbak, binnenbaan, wagen stalling, wasplaats met warm, solarium, allemaal verschillende stalletjes zodat voor iedereen de gewenste huishouding mogelijk is. Een stalhulp, zodat we zelf niet hoeven te mesten etc. Mooi droog grof hooi van uitgebloeid gras, weides met paardengras, gedraineerde paddocks. Op het naastgelegen gebied maken we een en bos met perfecte menpaden. Ik zie het helemaal voor me, kom maar op met die jackpot :Y)


Dit _/-\o_
Dan verhuis ik mee met Mn pony :')

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:40

Als we dan toch bezig zijn
Afbeelding
Een stampmolen op shet/pony formaat, overdekt en aan de binnenkant een longeercirkel <<)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:01

Die stapmolen :oo *\%/* Hebbennnn

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:04

hahaha toch maar met ze allen een lot kopen dan maar

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:07

Ik had met oudjaar een staatslot *\o/* En 5 euro gewonnen haha :)F Maar vroeger won ik nooit wat dus er zit een stijgende lijn in =:)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:10

Susanne schreef:
Ik had met oudjaar een staatslot *\o/* En 5 euro gewonnen haha :)F Maar vroeger won ik nooit wat dus er zit een stijgende lijn in =:)

volgend jaar de 5 miljoen!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:31

Susanne schreef:
Ik had met oudjaar een staatslot *\o/* En 5 euro gewonnen haha :)F Maar vroeger won ik nooit wat dus er zit een stijgende lijn in =:)

Aaah over 60jaar lukt het dan misschien wel :D.

Die stapmolen is wel heel schattig. Al lopen die van mij gewoon in een voor grote paarden.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:06

Hahah exact -:)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:16

Ik had ook 5 euro *\%/*