[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:59

Ik heb twee Shires halsdekens gehad :) Vond het fijne dekens, alleen verloor Sjors manen door de vaste hals (hij is sowieso héél lastig met dekens) en Boef zat 'ie super, maar de deken werd overbodig toen hij verkocht werd. Ze waren iig aardig sterk (wel de nodige beschadigingen maar 1200denier scheurt niet zo snel verder) want Boef en Sjors speelden onwijs veel en heel erg hard met elkaar. Minpuntjes vond ik dus de vaste hals en die van mij hadden dubbele gespen aan de voorkant, maar die uit de link hebben fijnere voorsluitingen zo te zien.
Afbeelding

Fijn Patty!


Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:55

Pfft volgens mij verwacht Jorie ook een Siberische winter, hij heeft zo'n dikke vacht dat er echt abnormaal veel vacht uitvalt en hij dus op sommige plaatsen bijna geen vacht heeft. Ik heb nog geen luizen zien rennen, maar heb wel zo mijn vermoedens want hij heeft weer twee plekken langs zijn ruggengraat en op beide achterbenen ook. Het lijkt zeg maar net of is zijn vacht eraf geschaafd.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik ken de shires dekens niet, heb zo het vermoeden dat die niet in de mijne hun maat voorkomen.

Alex en Jorie <3

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:34

Misschien dat de vacht daar aan het verstikken is fenna? Te weinig zuurstof waar door het dood gaat? het ziet er apart uit in ieder geval. Misschien gewoon alles wegscheren op die plekken?

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:59

Ja Lillian zo'n vermoeden heb ik ook, dat ie gewoon teveel vacht heeft en het zichzelf afschuurt, maar ik wil hem ook weer niet te vaak borstelen want zijn vacht heeft wel functie. Bovenste foto is bovenop zijn rug, dus scheren is sowieso geen optie. Ik ga hem wel in april/mei gedeeltelijk scheren, want anders krijgt ie het veel te heet..

Alex en Jorie <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:42

Ayla schreef:
Hoe oud is 'ie? Bokken aan de hand of aan de longe oid hoeft niet gelijk te betekenen dat ze dat voor de wagen ook gaan doen. En als ze dat doen, kun je dat met langelijnen/droogmennen gauw genoeg afleren. Sjors bokt ook wel eens en momenteel steigert hij zelfs, maar dat hoeft hij voor de wagen echt niet te flikken :) Een slagriem kun je in de toekomst voor de zekerheid altijd eraan knopen, die gaat er ook aan als Sjors weer mag opbouwen en ik heb Boef er ook een tijd mee gereden.

Wat een weer ineens, zoveel sneeuw :oo Het blijft hier nog liggen ook, ben benieuwd of het er morgenochtend nog steeds ligt.


Sorry voor de late reactie, 2jaar en enkele maanden. Blij te lezen dat de kans er wel inzit dat die dat voor de wagen niet doet, als handpony de vorige keer met de koets mee deed die het ook niet.

@Claudia, leuk dat paardenhaar sierraad. Hebben hier nog vlechtjes liggen van Cupijke.

Leuke sneeuw foto's en ritjes voor de slee hier lag er te weinig daarvoor.

Heb toch nog enkele foto's gemaakt maar mijn camera deed weer lastig helaas dus maar enkele gelukt al vond ik ze ook niet waaw.. verder vandaag de tanden laten doen van die van mijn mama had haken, de rest gecontroleerd maar was nog niet nodig gelukkig.

Finnie <3 Was al nat van buiten te staan met die sneeuw en regen bij ons.
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:44

Lori schreef:
Ayla schreef:
Hoe oud is 'ie? Bokken aan de hand of aan de longe oid hoeft niet gelijk te betekenen dat ze dat voor de wagen ook gaan doen. En als ze dat doen, kun je dat met langelijnen/droogmennen gauw genoeg afleren. Sjors bokt ook wel eens en momenteel steigert hij zelfs, maar dat hoeft hij voor de wagen echt niet te flikken :) Een slagriem kun je in de toekomst voor de zekerheid altijd eraan knopen, die gaat er ook aan als Sjors weer mag opbouwen en ik heb Boef er ook een tijd mee gereden.

Wat een weer ineens, zoveel sneeuw :oo Het blijft hier nog liggen ook, ben benieuwd of het er morgenochtend nog steeds ligt.


Sorry voor de late reactie, 2jaar en enkele maanden. Blij te lezen dat de kans er wel inzit dat die dat voor de wagen niet doet, als handpony de vorige keer met de koets mee deed die het ook niet.

@Claudia, leuk dat paardenhaar sierraad. Hebben hier nog vlechtjes liggen van Cupijke.

Leuke sneeuw foto's en ritjes voor de slee hier lag er te weinig daarvoor.

Heb toch nog enkele foto's gemaakt maar mijn camera deed weer lastig helaas dus maar enkele gelukt al vond ik ze ook niet waaw.. verder vandaag de tanden laten doen van die van mijn mama had haken, de rest gecontroleerd maar was nog niet nodig gelukkig.

Finnie <3 Was al nat van buiten te staan met die sneeuw en regen bij ons.
[ [url=m/9F3ukj.jpg]Afbeelding[/url] ]

lekker harig is hij!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:43

Afbeelding
Jut en Jul allebei weer lekker kaal :D

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:59

En lekker ingepakt!

Ik ben sinds zaterdag al niet meer op stal geweest. ;(
Vandaag geprobeerd te werken maar 2 uur eerder naar huis gestuurd. Ging nog niet goed..

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:37

Knap stel Patty <3 Lief stalletje zo!

Wat vervelend Mandy! Migraine lijkt me afschuwelijk.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:43

Schattig die twee voerbakjes <3

Wat vervelend Mandy :(:)


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:10

Ahhh schatjes lekker aan het eten!

Ah vervelend mandy, ik weet hoe t voelt, beterschap! :) Ik heb helaas ook de griep, dus lig sinds gister ook alleen maar op bed :r

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:19

Beterschap Linsey! :(:)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:29

Ziek zijn is niet leuk; beterschap!

Patty; ik vind die dekentjes zo mooi!

Ik had begin van de avond een hele boze Alf die helemaal klaar is met zijn huidige leventje. Naar me bokken, slaan met voorbenen en proberen te bijten. En dat is zo NIET Alfje.....
Gelukkig is het bijna maandag!

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:48

Chip en Switch lijken wel een tweeling, met die dezelfde dekentjes. Doe je dat bewust? Of gewoon uit praktisch oogpunt omdat het super fijne dekens zijn?

Over dekens kan ik sinds kort een beetje meepraten. Nooit nodig gehad omdat ik maar heel beperkt scheer in de winter. Nu na de kliniek en het ziek zijn toch maar een regendeken gekocht. Was die al na een uur lek -O- splinternieuwe deken die, zonder black friday korting, 175 euro kost....
Dus nu moet de winkel gaan bedenken hoe ze dit gaan oplossen. Duurt alleen nogal lang. Daarom noodgedwongen vandaag nog een regendeken bij de ej gekocht. Deze is gelukkig wel waterdicht (en paars :Y) ).

Fenna, ik denk dat je ook iets moet uitdunnen in de vacht van Jorie. Lastig hoor. Helemaal scheren lijkt mij ook niet echt een oplossing. Hoe gaat het trouwens met zijn hengstenstreken? Zijn die er nog of gedraagd hij zich nu als een echte ruin?

Arme Alf, hij is zijn regiem ook zat. Ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt, maandag.
Wij mogen morgen terug voor controle. Het lijkt allemaal best goed te gaan. Nu nog graag de bevestiging van de kliniek.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:04

Fijn dat het beter gaat Saskia! Welke deken had je gekocht, die niet waterdicht bleek te zijn?

:(:) voor Alfje Ingrid.. voor de pony's is zooo lang stappen en niets doen echt helemaal niet leuk. Sjors vertoond hetzelfde gedrag en eergisteren is er door zijn maffe gedrag zelfs iemand van haar paard gevallen :oo Niet de bedoeling natuurlijk, paardje schrok zo erg van Sjors die meerdere keren met vier benen de lucht in ging.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:39

@Mandy, pfft dat is niet leuk :(:)

@Patty14, stuk kaler dan Finn allesinds maar ahja moet 'm niet scheren voor die rit 1x per week :') . In het voorjaar vast wel terug vaker op pad.

Finn is inderdaad erg harig :') .

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 02:08

sakvis schreef:
Chip en Switch lijken wel een tweeling, met die dezelfde dekentjes. Doe je dat bewust? Of gewoon uit praktisch oogpunt omdat het super fijne dekens zijn?

Ik had een van deze dekens al voor Switch en beviel me heel goed. Kon de andere nieuw van iemand overnemen voor een mooie prijs. Dus nu zijn ze tweeling :D.

Oja en de Amigo hebben ze het zelfde. Maar ook omdat die zo fijn zijn :).

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 02:09

Arme Alf!
Mijn duimen draaien voor jullie!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 06:30

Salvis heel veel succes vandaag bij kliniek! Wat bijzonder van die deken trouwens...

Ayla: oeps dat is banketstaaf zeg. Maar ja kun jij ook niet veel aan doen natuurlijk.... hopelijk kunnen jullie snel iets meer gaan doen!

Patty: thanks!

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 07:15

Snap het wel van de paarden, is niet niets zon lange tijd 'niets' doen. Wel lastig voor jullie om je pony zo te zien lijkt me. :(:)

Hier hetzelfde met Mel. Ze was weken zo makkelijk en nu heb ik 6x per dag strijd met de medicatie en is ze heel de dag dwars.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 07:26

Zo lang stappen is indd niet leuk.... faya houdt zich nu alweer bijna 6 weken gelukkig rustig. Maar die staat 24-7 buiten natuurlijk. Dus die wandeld zelf wel wat af.
Vind het mooie dekentjes van Patty.
Welke merk was binnen een uur lek?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:14

Mandyy schreef:
Snap het wel van de paarden, is niet niets zon lange tijd 'niets' doen. Wel lastig voor jullie om je pony zo te zien lijkt me. :(:)


Ja daar heb je helemaal gelijk in. En dat is precies de reden dat ik een moeilijke keuze heb gemaakt afgelopen weekend na weken denken en twijfelen.

Ik was op zoek naar een uitloopstalletje voor als Alf komende maandag nog niet goed zou zijn, ik wilde hem dan een jaartje 'wegzetten' om te kijken of de natuur nog iets kan doen.
Maar ik heb besloten hem sowieso te gaan verhuizen. Vind ik echt een moeilijke stap. Ik sta hier nu bijna 3 jaar, weet wat ik heb en wat ik niet heb en naast af en toe gezeur en vervelende 'diensten' heb ik vooral veel gezelligheid op huidige stal.

Maar voor Alf is dit geen leven zo. Na een gesprek met vriendin realiseerde ik me dat Alf, ook al is hij wel goed en mogen we op gaan bouwen, hij voorlopig nog exact hetzelfde leventje zal hebben de komende maanden. Want ja, eerst 2 minuten draven, dan 4 dan 6 etc. Dat is niet iets waar hij heel vrolijk van gaat worden. Want het wordt gecontroleerd draven aan de hand en verder moet hij in zijn postzegelpaddockje blijven. Dit gaf voor mij de doorslag.

Ik had een heel fijn stalletje gevonden waar hij een uitloop heeft samen met een wat oudere shet. Veel ruwvoer en lekker scharrelen. Als het weer het toestaat lekker op het landje. En gebruik maken van de faciliteiten bij de sport-menners ernaast mocht hij weer goed zijn.

Het is dus een plek waar hij goed staat als hij weer goed is en goede plek voor als hij moet rusten.

Het is puur een beslissing voor Alf. Voor mij wordt het aardig stukje rijden; 40 kilometer enkele reis maar gelukkig haast alleen maar snelweg dus ik doe er 'maar' een half uur over. Nu sta ik op 10 km afstand en doe ik er meestal ook 20 minuten over. Maar gaat veel extra benzinegeld kosten -O-

Maar als Alfje maar weer blij wordt. Dan duurt het allemaal wat langer, dit vind ik te sneu voor hem.
Echt, ik zou de wereld omdraaien voor hem; mijn mannetje <3 <3 <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:30

Moeilijk besluit! Denk dat je er wel goed aan doet.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:03

Dat is idd een stuk verder rijden. Maar zoals je her beschrijft doe je er wel goed aan. Een postzegelpaddockje is ook geen leven natuurlijk. Ik zou ook alles doen voor gigant hoor <3

Beterschap voor alf.

Sorry dames verder even geen bijlees post. Erg druk met de laatste puntjes op de i zetten voor school en andere zaken ...

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:19

Moeilijke beslissing! Klinkt als goed voor Alf!
Hoop dat jij het daar ook net zo gezellig gaat hebben als je huidige stal! :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers