[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:02

Linsey, waar in de duinen rij je eigenlijk? Want de ruiterpaden zijn toch super smal bij heemskerk en castricum?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:42

Ik wil ook zo snel mogelijk een hca!
Maar tot dan maar lange teugelen en andere grondwerk dingen doen 8-)
Zo kom ik wel elke keer aan mn stappen doel _O-
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:44

Afbeelding
Net een bordje gebrand voor op hun huisje. Nog even blanke lak eroverheen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:45

claudiadvx schreef:
Ik wil ook zo snel mogelijk een hca!
Maar tot dan maar lange teugelen en andere grondwerk dingen doen 8-)
Zo kom ik wel elke keer aan mn stappen doel _O-
[ [url=m/vndCgc.png]Afbeelding[/url] ]

Lange teugelen super conditie training indd

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:55

Patricia mooi zeg

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:10

Gaaf bordje!

Claudia, hoeveel stappen wil je per dag halen?

Jorex

Berichten: 9935
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:10

Wat een leuk bord Patricia!

Ja, zo kom je wel aan je stappen haha, Claudia.

Alex was erg helder, alert en voorwaarts vanavond. Hij had dus kennelijk alweer last van zijn vacht, want vorige week viel ie echt dood in stap in het midden van de les al en nu stapte die met weinig aanwijzingen gewoon pittig door. Dus was een heerlijk lesje weer. Vooral toen we aan het eind de carrousel alvast wat oefenden, toen zaten we echt op 1 lijn qua gedachte want we kwamen wat achterop dus deed even een galopje om hem erbij te rijden en toen sprong ie al voor het commando aan. Heerlijk zo'n meedenkende en meewerkende pony, ik denk dat ie ook wel heel geschikt kan zijn voor de vaardigheid eigenlijk.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:16

Mandyy schreef:
Gaaf bordje!

Claudia, hoeveel stappen wil je per dag halen?


Hij staat standaard op 6000 geloof ik
Ik heb vandaag al 7300

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:21

6.000 is het gemiddeld aantal stappen dat een mens zet per dag. :j

Ik hou het ook altijd bij. Nu niet zoveel stappen afgelopen dagen. Gewerkt (kantoorbaan) en daarna steeds ziek bed in.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:23

Mandyy schreef:
6.000 is het gemiddeld aantal stappen dat een mens zet per dag. :j

Ik hou het ook altijd bij. Nu niet zoveel stappen afgelopen dagen. Gewerkt (kantoorbaan) en daarna steeds ziek bed in.


Oohh oké
Ik maak wel meer op een dag maar met werk heb ik mn telefoon niet op zak dus dan telt hij niks

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:13

Als koertsier mag je officieel niet op de ruiterpaden of onverharde paden. Ik rij ook altijd op de verharde paden. En galopperen doe ik altijd in de berm, maar dit is officieel ook illegaal maargoed. Daarom vind ik de duinen ook niet mega geweldig :+ ga liever naar een parkje hier in de buurt dat is wel echt leuk :)

Jorex

Berichten: 9935
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:18

@Linsey, ik rijd altijd op het fietspad, soms volg ik dan fietsroutes en heel soms kan ik dan ook niks anders dan fietspad omdat er dan geen weg naast loopt en ik toch niet verder van huis af wil dwalen. Ook ik pak ruiterpaden mee in het bos, anders kan ik niet eens het bos inkomen, want volgens mij begint het menpad gewoon ergens random middenin het bos.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:38

Fietspad mag oficieel ook niet. Je hoord eigenlijk op de weg waar auto's ook rijden tm 60 kilometer per uur.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:39

Ik rijd ook altijd over het fietspad of over brede bermen. Helaas niet echt onverharde paden in de buurt. Daarvoor moeten we naar het bos maar helaas zijn de paden nu gewoon te nat om met de sulky te rijden (het leersumse veld bij Leersum) daar kunnen mijn verzorgster en ik namelijk nog een extra rijpaard huren en ruilen we op de helft.

Patricia daar ben ik van op de hoogte maar helaas word er bij ons gewoon te hard gereden om veilig over de openbare weg te kunnen rijden.
Ik riskeer liever een boete dan Floor onder een auto := de hele drukke wegen met een fietspad er direct naas vermijd is sowieso.
En met de shetlander mendag lag er ook een fietspad naast de openbare weg (doorgetrokken streep) maar niemand die met het wegtraject over de weg ging, iedereen reed op het fietspad *D

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen tussen een onderdeken of een staldeken, de onderdekens die ik zie zijn of mega duur of hebben bijna geen vorm...

Vlozaad heb ik bij Kramer vandaan. Voor zover ik weet zijn psylium en Vlozaad twee verschillende dingen. De psylium die ik had van Subli werd echt een soort pap en de Vlozaad die ik nu heb is meer een soort gelei/slijm (voelt echt nasty) :=

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:54

Linsey1998 schreef:
Als koertsier mag je officieel niet op de ruiterpaden of onverharde paden. Ik rij ook altijd op de verharde paden. En galopperen doe ik altijd in de berm, maar dit is officieel ook illegaal maargoed. Daarom vind ik de duinen ook niet mega geweldig :+ ga liever naar een parkje hier in de buurt dat is wel echt leuk :)


Heeft dat parkje een naam? We gaan de paarden pas over een paar jaar die kant op verhuizen, maar ben toch wel benieuwd wat voor mogelijkheden er zijn voor mennen. :)

Jorex

Berichten: 9935
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:20

Patricia Alex loopt in stap gemiddeld 4 km/h, zelf een hond stapt nog sneller. Dus als ze me al aanhouden, zeg ik dat vanwege het grote snelheidsheid verschil met auto's en de verkeersveiligheid daarbij op het fietspad rijd en ik pas makkelijk op 1 helft van het pad. Tenzij er geen fietspad ligt, overigens is het merendeel van de wegen hier 80, moet er niet aan denken om daartussen met hooguit 12 km/h te gaan draven.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:29

Mooi bordje patricia!

Vandaag is het verhuisdag voor skippy *\o/* kan niet wachten om hem lekker dichtbij huis te hebben <3

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:31

claudiadvx schreef:
Mandyy schreef:
6.000 is het gemiddeld aantal stappen dat een mens zet per dag. :j

Ik hou het ook altijd bij. Nu niet zoveel stappen afgelopen dagen. Gewerkt (kantoorbaan) en daarna steeds ziek bed in.


Oohh oké
Ik maak wel meer op een dag maar met werk heb ik mn telefoon niet op zak dus dan telt hij niks


Ik heb een speciaal horloge ervoor.
Mijn iPhone telt niet nauwkeurig. :n

Succes met het verhuizen van Skippy.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:00

Patty14 schreef:
Susanne; het is voornamelijk dat hij heel moeilijk ontspant in de draf. Als ik hem probeer iets te laten zakken dan gaat z'n Kop in de lucht, het liefst liefst pakt hij dan nog z'n bit vast en dan gaat hij rennen. En ik weet dan niet zo goed dat op te lossen. Boos worden werkt niet en als ik niks doe sloft hij maar een beetje rond. Zoals vandaag rij ik eerst drie kwartier rond voordat hij een beetje gaat ontspannen. En dan kan ik het redelijk afsluiten.


Lastig inderdaad en ik kan me voorstellen dat het gaat frustreren :(:) Bitje misschien wat scherp voor hem? Ik ben het even vergeten of je dat had gezegd, maar anders even bespreken als je weer les hebt? Rijdt je instructeur/trice wel eens met je pony? Dat kan ook heel verhelderd zijn af en toe. Als ik ergens niet uit kom tijdens de les of 'iets' voel vraag ik of mijn instructrice ook even wil voelen en dat kan heel handig zijn.

Succes op je wedstrijd, laat je weten hoe het ging?
Laatst bijgewerkt door Susanne op 18-11-17 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:00

Succes Kimberley met Pepper zijn verhuizing **\O/**

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:06

Fennadev schreef:
Patricia Alex loopt in stap gemiddeld 4 km/h, zelf een hond stapt nog sneller. Dus als ze me al aanhouden, zeg ik dat vanwege het grote snelheidsheid verschil met auto's en de verkeersveiligheid daarbij op het fietspad rijd en ik pas makkelijk op 1 helft van het pad. Tenzij er geen fietspad ligt, overigens is het merendeel van de wegen hier 80, moet er niet aan denken om daartussen met hooguit 12 km/h te gaan draven.
het was meer om aan te geven dat het niet mag . Op mijn vorige stal reed ik altijd buiten. Moest dan op een weg waar ze 60 mochten en 80 gingen en geen fietspad ernaast voor 3 kilometer. Daarna pakte ik wel fietspad. Maar ben toen wel bijna een keer bekeurd. In duinen en parkjes ect is het altijd oppassen geblazen voor boze boswachters. Hier in de randstad. En op fietspaden voor politie. Daarom rij ik ook bijna niet meer buiten. Ja strand maar ja ook even van genezen na die hond!
Succes met Pepper verhuizen vandaag dames!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:16

Succes met Pepper verhuizen! :)

Toliene haar nieuwe warme winterdeken met hals *\o/*
Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:21

Staat goed Linsey :D lekker warm.

Lief naambordje Patricia :)

Succes met verhuizen vandaag Kymberley en Ingrid!

Ik rijd altijd op het fietspad en in parkjes :+

Het ging super op de kliniek met Sjors gisteren! De hoefsmid vond hem zo goed lopen en zijn hoeven er zo goed uit zien dat zijn speciale beslag (houten zooltjes) er na 2 maanden af mocht en hij op normale ijzers is gezet. Hij gedroeg zich weer keurig en is nog steeds erg blij, rende nog net niet de trailer op vanaf stal :') We nemen het zekere voor het onzekere, daarom krijgt hij nog 6 weken rust en daarna mag ik hem voorzichtig op gaan pakken.

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:31

Wauw Ayla wat een goed nieuws! Goed dat je hem nog even extra de tijd geeft!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:39

Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen!