[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:10

Frummels: 3 kwartier is het met de auto. Nog net te doen. Alleen dan niet voor iedere dag en dat zal even slikken zijn. Maar als jij nog tips hebt; heel graag!

Ik vind het menbewijs erg zonde van mijn geld en heb mijn geld in privé lessen gestoken. Ik wist toch al dat ik nooit op de achenbach manier zou gaan rijden en verder veel over gezondheid en verkeer. Niet nuttig genoeg in mijn ogen. Maar ik weet dat anderen daar heel anders over denken en dat mag :-)


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:19

Ik ga nog eens even heel hard nadenken voor je. Al hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig is! :(:)

Mag ik vragen waar jij les hebt gehad? Als ik in de omgeving kijk en vraag, worden er alleen lessen gegeven als je ook een menbewijs hebt of daar ook gaat halen :? Beetje jammer.
Ik kan alleen natuurlijk nog niet lessen met een eigen aanspanning dus zoek wel ergens waar je les kunt krijgen met een leen aanspanning :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:22

Succes vandaag op de kliniek Ayla

Ik heb mijn enkelspan en tweespan koetsiersbewijs gehaald voordat ik zelf met Toliene ging mennen, omdat ik de juiste kennis wilde hebben betreft het inspannen, optuigen, juist rijden over de weg. Bijkomend voordeel dat ik nu t duin in mag hier, anders namelijk niet. Kostte toen de tijd ook niet zoveel, en heb er veel plezier aan beleefd. Na mijn koetsiersbewijs is Toliene beleerd door mezelf met 2 keer hulp van mijn instructeur maar ze was zo braaf dat ik direct alles zelf kon :)

Ik heb ook moeite met mijn HCA in balans te krijgen... ik ben 166 groot en 55 kilo maar krijg hem bijna niet zwevend... :o

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:53

Frummels schreef:
Ik ga nog eens even heel hard nadenken voor je. Al hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig is! :(:)

Mag ik vragen waar jij les hebt gehad? Als ik in de omgeving kijk en vraag, worden er alleen lessen gegeven als je ook een menbewijs hebt of daar ook gaat halen :? Beetje jammer.
Ik kan alleen natuurlijk nog niet lessen met een eigen aanspanning dus zoek wel ergens waar je les kunt krijgen met een leen aanspanning :)

Ik geef menlessen met beauty en yaja op stal yadoki

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:22

Waar hebben jullie de vlozaad besteld? Hier wordt het ook weer eens tijd voor een kuurtje.

Wat hebben jullie allemaal ukkies! Vooral bij Chip en Switch verbaas ik me erover.

Wat ontzettend naar dat Faya nog niet goed loopt Patricia, wat zegt je stalgenoot ervan?


Heeft een van jullie wel eens een hooinet gewassen? Ik ben nu halverwege mijn pak hooi en ineens eten ze een heel stuk minder, eerst zaten ze op een vol hooinet per dag en nu is dat terug naar nog geen half hooinet per dag meer. Nieuw pak is besteld, maar ze eten het wel gewoon los. Dus het lijkt zich eerder in het hooinet te zitten. Maar ik weet dus totaal niet of dat dat wel gaat.
Of misschien heeft Jimmy gewoon gehoord dat hij af moet vallen :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:28

mirriejj schreef:
Waar hebben jullie de vlozaad besteld? Hier wordt het ook weer eens tijd voor een kuurtje.


Ik bestel het altijd online bij Pit & Pit. Snel geleverd en goedkoper dan bij de paardendrogist :)


Patricia: ik ga er eens over denken!

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:31

Hoe groot zijn de mazen van je net? Van te kleine mazen kunnen ze stress krijgen en stoppen met eten. Ik heb nog wel een kuurtje psyllium voor je liggen wat je voor een vriendenprijsje mag overnemen, als je interesse hebt.

Ik heb geen menbewijs. Had 'm wel willen halen maar ik vind het erg veel geld en het heeft weinig meerwaarde.

Ik weeg 60kg, misschien moet ik ff wat meer eten zodat ik mijn sulky nog beter in balans krijg :))

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:32

Frummels schreef:
mirriejj schreef:
Waar hebben jullie de vlozaad besteld? Hier wordt het ook weer eens tijd voor een kuurtje.


Ik bestel het altijd online bij Pit & Pit. Snel geleverd en goedkoper dan bij de paardendrogist :)


Patricia: ik ga er eens over denken!


Welke heb jij daar besteld als ik vragen mag?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:33

Ayla schreef:
Hoe groot zijn de mazen van je net? Van te kleine mazen kunnen ze stress krijgen en stoppen met eten. Ik heb nog wel een kuurtje psyllium voor je liggen wat je voor een vriendenprijsje mag overnemen, als je interesse hebt.

Ik heb geen menbewijs. Had 'm wel willen halen maar ik vind het erg veel geld en het heeft weinig meerwaarde.

Ik weeg 60kg, misschien moet ik ff wat meer eten zodat ik mijn sulky nog beter in balans krijg :))


2x2 mazen :) Ik had juist het idee dat ze daar ( krijgen deze maas nu 5 weken) nu makkelijker mee om wisten te gaan.
Ik stuur je even een berichtje.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:38


Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:40

Ayla schreef:
Hoe groot zijn de mazen van je net? Van te kleine mazen kunnen ze stress krijgen en stoppen met eten. Ik heb nog wel een kuurtje psyllium voor je liggen wat je voor een vriendenprijsje mag overnemen, als je interesse hebt.

Ik heb geen menbewijs. Had 'm wel willen halen maar ik vind het erg veel geld en het heeft weinig meerwaarde.

Ik weeg 60kg, misschien moet ik ff wat meer eten zodat ik mijn sulky nog beter in balans krijg :))

Ik weeg wel meer en ook moeite gehad om hem goed in balans te krijgen. dus zal niet alleen aan gewicht liggen

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:52

Je mag wel wat kilo's van mij hebben Ayla :D

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:06

Jij bent al super goed bezig Patty! :D

Patricia: komt ook door de grote wielen, aangezien wij 19" hebben. Als onze pony's nog net iets groter waren zou het wat makkelijker zijn geweest :) Als ik Linda haar 16" HCA achter Sjors hang is de balans een eitje. Dan is er weinig gewicht nodig om de bomen te laten zweven.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:49

Ik had dus gewoon 14 inch wielen moeten hebben dan, haha. Alex is ietsje netter nu, streeploos krijg ik het toch niet. Met elke haal komt er namelijk een nieuwe streep in het midden bij.
Afbeelding

En hals/borst. Kin heb ik wel gedaan, verder vond mijn moeder het hoofd niet nodig.Afbeelding

Alex en Jorie <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:08

Ziet er netjes uit Fenna!

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:43

Linsey1998 schreef:
Ik heb ook moeite met mijn HCA in balans te krijgen... ik ben 166 groot en 55 kilo maar krijg hem bijna niet zwevend... :o


Nou dat lijkt mij dus ook de grootste uitdaging, ik ben 1.80 lang met lange benen en ik zie mezelf nog niet met m'n knieën in m'n nek rond rijden :+ :')

Joep

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:45

Quilfa schreef:
Nou dat lijkt mij dus ook de grootste uitdaging, ik ben 1.80 lang met lange benen en ik zie mezelf nog niet met m'n knieën in m'n nek rond rijden :+ :')


Haha, ik heb ook van die idioot lange benen :)) (en ben ook 1.80). Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt bij mij over een jaar :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:07

denk als je lang bent dat het misschien makkelijker te stellen is?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:45

Patricia_86 schreef:
denk als je lang bent dat het misschien makkelijker te stellen is?


Denk dat dat samen met gewicht gaat, maar ja dat vind ik tot nu toe wel.

Ik heb lengtemaat 36.. moet je nagaan wat een stelten ik heb. :')

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:52

Ik heb lengtemaat 34 meiden en ik ben maar 5cm kleiner dus ik ken de struggle :+ Maar de voetsteunen kunnen iig op voldoende afstand en met die kleine wielen komt de balans vast goed.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:13

Ik heb struggles de andere kant op. 30 is mij al te groot :+

Zonet Jorie even 10 minuten gelongeerd. Hij luistert al heel braaf naar commando's. Ik heb een filmpje ervan, zal die zo even uploaden. Hij was toevallig op het filmpje niet aan het stuiteren, maar ik had hem net in galop door het land even laten rennen dus hij was wel een stuiterbal. Galop doe ik wel aan de lijn, maar hij hoeft niet op de cirkel dus.

Alex en Jorie <3

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:20

Haha Kiekeboefje, bekend probleem, al is lengtemaat 36 voor mij ook nog net te krap :') je hebt nog merken met broeken speciaal voor lange mensen, die zijn nog langer, en die passen (bij mij tenminste) qua pasvorm ook veel beter!

Joep

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:57

Bedankt voor de felicitaties dames :*


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:06

Kiekeboefje schreef:
Patricia_86 schreef:
denk als je lang bent dat het misschien makkelijker te stellen is?


Denk dat dat samen met gewicht gaat, maar ja dat vind ik tot nu toe wel.

Ik heb lengtemaat 36.. moet je nagaan wat een stelten ik heb. :')


haha me too 36! Langpootmug noemt mijn moeder me altijd :))

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:03

:=

Mijn ouders zijn allebei langer, mams 1.87 en vader 1.94. Broertje(14) al 2 meter en zusje 1.83. Een reuzen familie :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers