hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 20:37

Onlangs een leuke mini aangeschaft voor mijn kindjes.
Omdat ik zelf ook wat wil met de pony en er leuke papieren bij zitten wil ik er een veulen bij fokken.
Heb al alles uitgezocht wat ik moet doen etc om veulen te kunnen laten registreren en eventueel mee te laten lopen op de keuring. Pony is nu voor eerste keer geënt en over 4 weken nog een keer dan zit de basis erin.

Maar nu. Welke hengst? ik heb totaal geen kijk op mini paardjes laat staan hengsten keuzes hierin.

wat ik vooral wil verbeteren is iets meer lengte in zijn geheel en meer knieactie en ruimere beweging.
Kleur onbelangrijk, wel belangrijk rustig een eerlijk karakter


Wilene v.d. Meijdijk
merrie
shetlander
2005
85/90cm
v. kameleon v.bangaerde
m. katasja v.d. gemarisahof

Afbeelding

Afbeelding

op foto's hadden we haar net gekocht ze is nu in betere conditie en minder rond.
laatste foto lijkt ze overbouwd maar stoepje loopt schuin naar voren.


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 06:18

Oke dank je. Klopt van de uitslagen had dit ook al doorgekregen van de fokker waar ik contact mee heb gezocht. Nog niet lid van nsps maar volgend jaar wel ivm aanmelden veulen.thanks voor hengsten.

En inderdaad beweging is wat ik vooral wil verbeteren knie actie.
Had zelf ook wel twee hengsten maar twijfel nog vandaar hier kijken of andere nog opties hebben. Ik kon er namelijk weinig vinden

Thanks ga straks als ik op laptop zit de hengsten bekijken

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 10:08

Petra: dank je wel

sakvis het zijn twee entingen zoals je ook in je link kan lezen is drie verplicht bij FEI. knhs hanteert 2 entingen (en die houden we dan ook aan)

het eerste wat belangrijk is ( en ik vind dat dit altijd voorop moet staan) is het karakter. het doel verder is er gewoon op een speelse manier een leuk veulen bij te fokken en te kijken of deze het leuk doet op keuringen vanuit daar zien we wel weer verder (ligt er dus ook natuurlijk aan wat er geboren word hengst/merrie)

mocht het verkocht worden zal ik er gezien de kosten nu niks op verdienen maar dat hoeft ook niet maar ik wil dus ook geen papierloos veulen fokken.

het natuurlijk ga je dan fokken op wat jury's willen zien. en wil toch wel in deze maat blijven daar is de merrie ook op gefokt.

had zelf deze
manolito van het mallewegje vanity van buxushof

@poown

en ze wat je zegt klopt ze is voor mijn gevoel vrij compact vandaar ook een wat 'luxere' hengst
easy Dream v.d. Parkant is helaas verkocht
Flexibility v.d. Colorstable kan ik niks over vinden (ook niet bij de colorstable)

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 12:16

Klopt elise alleen niet de mogelijkheid om er te gaan kijken ivm eerdere afsraken die staan en niet afgezegd kunnen worden, en er snel even langsrijden zit er niet in, is ruim uur rijden (wat overigens verder geen probleem is als ik daar de hele dag tijd voor had)


overigens is dit niet een eerste veulen wat we fokken maar wel het eerste veulen met alle papieren etc erbij.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 15:39

dank lizy even gekeken en bieden maar twee kleine maatjes aan 1 daarvan erg aansprekend maar lijkt me te kort (salsa) en andere ymaro spreekt me niet direct aan.

@karen heb je pb gedaan.


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 21:24

Vandaag onze dame weg gebracht naar de hengst ze zal daar blijven tot ze gedekt is door
Manolito van het mallewegje.
Nu al zin in 2018 :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers