weide vol gras vs Shetlander

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

weide vol gras vs Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 21:57

Ik ga een shetlander kopen maar onze weide heeft namelijk nogal veel gras staan. Is het een goed idee de shet een grasmasker aan te doen? Ik ga sowieso eerst een klein stukje afzetten van de weide. Deze shet heeft de afgelopen 2 jaar op een vrij schrale weide gestaan. Ik weet niet goed wat ik moet doen ermee.



deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 22:36

Minoes schreef:
Shet op veel gras zetten is geheid vragen om problemen, flink stuk afzetten en een graasmasker kan een optie zijn.
Staat de shet dag en nacht buiten?
Zo nee, dan eerst flink hooi voeren voor ze op de wei gaan. Dan bunkeren ze minder veel gras naar binnen.


Waar de shet nu staat krijgt hij uitsluitend hooi, als hij bij mij komt te staan kan hij dag en nacht buiten, is een graasmasker een optie dan?

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 10:00

Tigra_ schreef:
Kan er niet van een stuk wei een paddock gemaakt worden?
Mijn 2 shets doen het wel goed 24/7 op de wei maar die hebben wel beperkte ruimte en in de zomer krijgen ze af en toe een stuk gras bij. Maar het is geen groot stuk. Verder is het vaak wel zo dat er in het lange gras net zo veel suikers zitten als in het korte dus eigenlijk zou je beter het lange gras kunnen hebben omdat het ook beter vult als het korte. Hoe groot is je weide?


Mijn welde is 50m x 36m, maar ik was van plan een klein stukje af te zetten eerst, en aan de stal is een appart stukje waar weinig tot geen gras staat, dus kan ik hem beter 's nachts daar zetten en overdag doorlaten naar de weide?

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 10:25

M_maxx schreef:
Het ligt ook aan het paardje zelf. Is hij/zij snel te dik, of heeft het geen aanleg om snel dik te worden? Mijn shetland merrie kan zonder problemen 24/7 op de weide, en word echt niet snel dik. Heeft ook weer te maken met hoeveel beweging ze krijgt natuurlijk.

Als je shetlander aanleg heeft om snel dik te worden zou een graasmasker zeker een optie zijn, en een stukje afzetten is dan heel handig, maar dit is dus niet áltijd nodig.


De vorige eigenaar zei dat hij nooit problemen heeft gehad met het gewicht van de shet, die liep 24/24 per dag buiten op weide en kregen hooi in hun stal. Het is de bedoeling dat ik er veel mee ga wandelen zodat hij veel beweging krijgt.

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Re: weide vol gras vs Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:40

De pony gaat uiteindelijk niet alleen staan, maar in het begin wel even. Ik ben nu een stuk aan het afmaken waar zo goed als geen gras op staat bij de stal, en een stuk weide. Zodat hij niet heel de tijd op weide staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers