hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

poown

Re: hengstenkeuze mini shetlander 85/90 cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:56

Ben je lid van het Nsps toevallig? Daar kun je haar bovenbalkscore zien bij stamboekopname. Ze is 2x aangeboden. De eerste keer niet opgenomen omdat ze tekort kwam in beweging, extrieur net genoeg. 2e keer met de hakken over de sloot qua beweging en extrieur . Ze oogt wat diep/ ouderwets maar kan ook met de spekjes te maken kunnen hebben kan ik zo op deze foto niet helemaal inschatten. Het voorheen lijkt wat kort. Zou dus voor een wat luxere hengst gaan. Ze is geheel mini gefokt en zelf ook maar 83 cm dus zou het bij de mini zoeken. Probleem bij de mini's is vaak dat de beweging niet het allersterkste punt is. Je zou eens kunnen denken aan een Flexibility v.d. Colorstable (haarsteeg) als hij dit jaar thuis dekt, weet ik niet. Weet ook niet wat hij qua karakter doet. Zelf heb ik wat nakomelingen van Burgemeester of Riverdance (nieuwaal)lopen . Die zijn erg braaf en nuchter van karakter. Burgemeester kan zeker de bewegingen verbeteren maar is misschien wat aan de zware en korte kant voor je merrie. Hun hebben ook easy Dream v.d. Parkant als het goed is nog lopen . Die fokt wel luxe en braaf. Beweging kan ik niet zoveel over zeggen weet ik eigenlijk niet. Hengst heeft zelf een 1ste premie. Overigens net als de andere hengsten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie