Vraagje aanschafprijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 20:58

Hola!

Ik wil graag een minipaardje (of 2) als ik straks samenwoon en afgestudeerd ben. Maar hoeveel is de vraagprijs van zo'n diertje en waar koop je ze? Ik heb alleen ervaring met het kopen van KWPN'ers :') . En ik wil gewoon naast een dressuurpaard een lekker beestje om mee te tutten.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:02

Tja wat is de vraagprijs, dat hangt er maar heel erg vanaf of het paardje een stamboom heeft, wat voor ouders er achter zitten, wat voor kleurtje het heeft (speciale kleurtjes zijn natuurlijk bijzonder). Kopen kun je ze bij fokkers of bijvoorbeeld particulieren die soms zo'n beestje verkopen. Echter worden er wel vaak, naar mijn idee, mini shetjes verkocht als zijnde minipaardjes bij particulieren. Als je echt een nmprs ofzo wil zou ik daar dan wel op letten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:09

Stamboom vind ik belangrijk ivm eventueel fokken als het een merrie is, maar kleur maakt me dan weer niks uit. Als het maar lief is.

Voor een ruin maakt stamboom weer niks uit, ik ga er geen wedstrijden mee doen. Het is gewoon voor de leuk, als eventueel handpaard als ik buiten rijd en voor de knuffel. Ik vind mijn paard echt leuk maar schattig is Abel allerminst :')

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:18

Oke, naja dan is het nog wat wil je. Wil je iets oudere paardjes met stamboom die bijvoorbeeld al op de keuring zijn verschenen of wil je bijvoorbeeld jaarlingen. Het hangt van verschillende factoren af. En het hangt er ook maar vanaf wat de eigenaar er soms zelf voor prijsje aan hangt. Ik zie op de facebook van mini paarden de ene keer een jaarling hengstje voorbij komen waar €1.500 voor wordt gevraagd, de andere keer komt er een jaarling hengstje voorbij van €500. Beide met stamboom.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:20

Ik denk dat mijn budget 1000 is, dus dat moet gaan lukken. Dankjewel!

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:26

ja dat moet wel lukken :)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:35


Annemarleens

Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-15
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:03

gewoon blijven rondkijken op bijv marktplaats enzo :)

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:25

ben je opzoek naar een minipaardje (AMHA) of een shetlander (NMRPS) want voor bijv. een AMHA merrie met stamboom vind ik 1000 wel wat weinig maar voor een NMRPS zou je daar wel mee uit komen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:30

In ieder geval geen shetlander.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:37

bartjeminoes schreef:
ben je opzoek naar een minipaardje (AMHA) of een shetlander (NMRPS) want voor bijv. een AMHA merrie met stamboom vind ik 1000 wel wat weinig maar voor een NMRPS zou je daar wel mee uit komen



nmprs is dus géén shetlander! http://www.bokt.nl/wiki/NMPRS

edit: wbt de prijs kun je wellicht eens op de boktmarkt kijken? Geeft je denk ik een aardige indicatie :j
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 07-07-15 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:38

Een minipaard koop je niet voor € 1000,00 denk ik hoor?

Waarom wil je geen shetlander? En moet hij ook wat kunnen bijv. beleerd zijn voor de koets?

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:43

Je kan prima een mini kopen voor die prijs! Ze staan vaak zelfs te koop vanaf €200,-, met NMPRS papieren.
Wil je echter een AMHA, dan zal je wat meer moeten uitgeven. Dan vind je eigenlijk alleen veulentjes in de prijsklasse onder de €1000,-.
Maar voor jou doeleinde zou ik eerder kijken voor een NMPRS :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:10

Storm2009 schreef:
Een minipaard koop je niet voor € 1000,00 denk ik hoor?

Waarom wil je geen shetlander? En moet hij ook wat kunnen bijv. beleerd zijn voor de koets?


Die vind ik niet zo mooi. Te grof gebouwd.

Icecrystal schreef:
Je kan prima een mini kopen voor die prijs! Ze staan vaak zelfs te koop vanaf €200,-, met NMPRS papieren.
Wil je echter een AMHA, dan zal je wat meer moeten uitgeven. Dan vind je eigenlijk alleen veulentjes in de prijsklasse onder de €1000,-.
Maar voor jou doeleinde zou ik eerder kijken voor een NMPRS :)


Ik zal het onthouden, dankjewel!

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:32

Er bestaan ook ranke shetlanders ;)
Ik bedoelde idd een amha koop je niet onder de €1000 behalve een veulen.

Is je weiland al mini paard proof ;) toen onze shet kwam stond ie regelmatig even ergens anders te grazen....

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:09

prijzen van jonge nog niet gekeurde hengstjes vallen wel mee, die heb je soms wel voor een paar honderd euro, castreren kost gemiddeld 150 euro, voor een leuke merrie ben je wel wat meer kwijt, bij een merrie zou ik wel papier willen, omdat je er misschien eens een veulen bij wilt, een beetje leuke merrie gaat echt vanaf 500 euro, maar dan vraag ik me soms af waarom ze zo goedkoop zijn, is er iets mee? voor een mooie en gezonde merrie ga je meer richting 1000/1500 euro en dan zit je nog in het lage segment
www.ldm-stables.be, heeft een hele mooie merrie te koop voor 800 euro
http://auction.hulislaum.nl, heeft een veiling, érg mooie paardjes te koop
Margriet Hassing heeft een heel mooi eerste premie merrietje te koop, prijs zal best meevallen denk ik
Veronique De Wit Van Stal de Witjes, heeft een superleuke mini appaloosa te koop voor een redelijke prijs
de namen moet je op fb maar even opzoeken en toevoegen, zelf heb ik momenteel geen merries te koop( evt twee bloedmoiie hengstveulentjes ;) )
en kijk eens op Facebook bij de groep Mini paarden en de groep NMPRS Nederlands Mini Paarden Registratie Stamboek

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 18:00

Storm2009 schreef:
Er bestaan ook ranke shetlanders ;)
Ik bedoelde idd een amha koop je niet onder de €1000 behalve een veulen.

Is je weiland al mini paard proof ;) toen onze shet kwam stond ie regelmatig even ergens anders te grazen....


Nee ik hoef echt geen shetlander. Ik vind ze echt 3 keer niks, sorry to offend. Geld an sich is niet zo'n probleem, ik heb mijn Trento B X Wellington ook niet gratis gekregen :)

Overigens zit ik nog in de oriënterende fase, dus linkjes met wat er nu te koop is, daar kan ik niks mee. Echt pas in de loop van dit jaar/komend jaar wil ik zoeken naar een pensionstal en een paardje. Mijn huidige stal vind ik te ver weg als ik ga samenwonen, vandaar.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:51

Ik heb AMHA minipaarden, maar die zijn ook NMPRS ingeschreven. Een AMHA is een minipaard met Amerikaans certificaat, dat je zekerheid geeft dat hun ouders en voorouders 100% Amerikaans zijn gefokt. Maar daarnaast moeten ze ook hun Europees paspoort hebben, om in orde te zijn met de wetgeving. Alles wordt bij mij ook veterinair gekeurd, wat een verschil is bij AMHA, in Amerika bestaat dat niet, daar mag een hengst dekken zonder gecontroleerd te zijn op erfelijke aandoeningen.

Momenteel heb ik alleen mijn zilvervalk hengstenveulen nog te koop. Je kan ook altijd eens kijken op mijn site als je graag eens neust in foto's van minipaardjes. :+
www.stallaureas.com

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 20:25

Site staat nu in mijn favorieten :')

Anoniem

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:29

een mini shetlander kan heel slank gebouwd zijn, net als de mijne. de ene shet is de andere nog niet dus ik zou het hele ras niet zomaar uitsluiten :D maar het is natuurlijk jouw keuze en ik ben heel benieuwd wat voor paardjes het uiteindelijk worden. wat wil je met ze gaan doen?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraagje aanschafprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 20:29

Niks, beetje koetelen. Misschien fokken.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:48

lieveli schreef:
Site staat nu in mijn favorieten :')



:D

Niets leuker als wat informatie opzoeken en kennis erover opdoen voor je echt een minipaardje koopt, je hebt nog tijd genoeg zo te lezen, dus ik zou zeggen, verdiep je nog wat verder. En ik sta ook altijd open voor eventuele vragen over minipaardjes. ;)

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:55

lieveli schreef:
Hola!

Ik wil graag een minipaardje (of 2) als ik straks samenwoon en afgestudeerd ben. Maar hoeveel is de vraagprijs van zo'n diertje en waar koop je ze? Ik heb alleen ervaring met het kopen van KWPN'ers :') . En ik wil gewoon naast een dressuurpaard een lekker beestje om mee te tutten.

Wij hebben een welsh fokkerij en verkopen weleens heel chique, kleine welshmerrietjes aan minipaardjes-fokkers.Op dit moment heb ik 2 jaarlingen die echt klein blijven. En te koop.Ze hebben heel mooie gedeukte hoofdje met kleine oortjes en onwijs mooie ogen. rank beenwerk,te fijn voor de welshfokkerij. Ik heb ze op mijn website staan.