Bijtende shet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Bijtende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:00

Hoi allemaal:) ik hoop dat jullie me wat tips kunnen gaan geven
ik heb een heel leuk klein 4jarig shetje van ongeveer 80 cm. Ze staat bij ons op de zorgboerderij, we hebben haar nog niet zo heel lang.
Toen we haar kregen werd er wel bij gezegd dat ze af en toe wel eens ondeugend kon zijn zoals de meeste shetjes. en ook heel af en toe wel eens wou bijten, maar geen 'gemene' bijt. Toen zij haar kregen was het een echt krengetje zoals ze dat noemden, maar dat hadden ze haar aardig afgeleerd. Ze stond op een camping maar het meisje van wie ze was was er te groot voor geworden, en moest heel hard huilen toen haar pony weg moest, dus het was niet zo dat zij haar zelf wegdeden omdat ze beet ofzo.

Wij hebben haar nu inmiddels 2 maanden, en zijn heel blij met haar. Als je naar haar toegaat hinnikt ze superlief en komt vaak direct naar je toelopen. Het enige wat minder leuk is is dat ze inderdaad nog wel eens wil bijten. vooral voor de mensen van de zorgboerderij is dit gewoon heel vervelend. Ze bijt over het algemeen nooit hard, als ze echt chagrijnig is wel wat harder soms. Zodra iemand haar wil aaien ofzo bijt ze altijd direct in die richting. Ook wanneer ik haar borstel doet ze het vaak (ik doe het altijd alleen zelf, en dan heel rustig en overal supergoed de tijd voor nemen, zachtjes praten en geruststellend) vaak gaat het dan wel goed maar nog wil ze wel eens een bijtje proberen, wat dan meestal niet lukt omdat ze vast staat. Maar waarom zou ze het borstelen niet fijn vinden. Ze is altijd blij om je te zien lijkt het en ze hinnikt dan lief, maar wanneer je haar gaat aaien oid gaan de oortjes al in de nek. je kan eigenlijk niet gewoon bij haar zijn zonder dat ze dat doet. Wanneer ze bijt krijgt ze wel consequent een tik op haar neus maar ze blijft het doen. Het probleem is dus als ze blijft bijten dat ze weg moet, omdat het gewoon niet geschikt is voor de bezoekers van de zorgboerderij. Zelf heb ik niet heel veel ervaring met paarden, heb hiervoor nog nooit paard of pony gehad. maar ik wil haar gewoon niet weg doen omdat ik ondanks het bijten wel aan haar gehecht ben geraakt.

iemand tips om het bijten af te leren of voor mij om ermee om te gaan?



Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:52

bedankt allemaal hier ga ik mee aan de slag! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers