[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:22

Och nee Ayla, wat enorm balen. Toliene heeft daarvoor 4 jaar geleden ook bijna 1 week in de kliniek gestaan. Zo sneu… ik moest toen daarna ook nog 2 maanden lang iedere dag een zand kuur geven. Hopelijk lukt het om het probleem te verhelpen, sterkte :(:)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


_Elaine_
Berichten: 2159
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:22

Ayla: wat vervelend zeg!
Hier krijgen ze 1 gram vlozaad per kg gewicht.
Het is een enorme maaltijd voor ze, want moet het mengen met slobber en lucerne. Maar dan gaat het wel schoon op.

Toevallig vorige week voor het eerst kuur met vlozaad gedaan, en Nico had voor het eerst in een jaar geen zand in zijn mest

Hopelijk krijg je er meer vlozaad in, zodat hij niet op de kliniek hoef te blijven

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:36

Ohja Linsey nu je het zegt, dat ging toen maar net goed toch? Kan het me nog wel herinneren.

Elaine: ik gaf dat ook, 200 gram voor 190/200kg wegende Sjors. Helaas was het blijkbaar toch niet (vaak) genoeg. Ik ga het nu meer geven en vaker en als ik vermoeden krijg sneller een foto laten maken.

Ronny gaat hier natuurlijk gewoon in mee maar die eet het wat makkelijker, toevallig had ik ze vorige week nog een kuurtje gegeven.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:34

Ayla schreef:
Ohja Linsey nu je het zegt, dat ging toen maar net goed toch? Kan het me nog wel herinneren.

Elaine: ik gaf dat ook, 200 gram voor 190/200kg wegende Sjors. Helaas was het blijkbaar toch niet (vaak) genoeg. Ik ga het nu meer geven en vaker en als ik vermoeden krijg sneller een foto laten maken.

Ronny gaat hier natuurlijk gewoon in mee maar die eet het wat makkelijker, toevallig had ik ze vorige week nog een kuurtje gegeven.


Ja klopt.. Toliene ging toen echt heel slecht. Binnen een week een keer of 4 koliek gehad toen. Iedere keer een dierenarts erbij op stal, maar was de oplossing toen niet. Toen direct naar de kliniek gereden en laten behandelen. Daarna nooit meer koliek gehad gelukkig. Inmiddels staat Toliene ook nagenoeg altijd in de paddock met hooi, en voeren we uit bakken/in hooinetten boven stenen. Die stenen vegen we iedere dag. Zo blijft het te beperken.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:01

Elaine: wat een heerlijke foto van het vlas-monster :D

Jenny: ik hoor het vaker over de eurotech tuigen. Echt zonde. Die van mij is al vrij oud en is heel fijn, lijkt ook van een ander materiaal als ik hem vergelijk met de nieuwere van een stalgenoot. Die is veel stugger.

Lori: oeps, een loslopende pony tegengekomen. Wat een boefje. Wel makkelijk dat hij zelf weer terug draafde naar z’n huis.

Ayla: jeetje arme Sjors. Gelukkig dat je er nu achter bent gekomen, hopelijk werkt een zwaardere zandkuur en hoef je niet terug naar de kliniek :(:)


Aanschouw: Willem in shetlander uitvoering :D
Helaas gaat ‘ie binnenkort alsnog kaal want zijn vacht begint nu echt te verstikken en hij krijgt broeiplekken en jeuk.
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:44

Ik moet ook terug eens vlozaad geven. Ze staan wel niet op zand en krijgen hun hooi enkel uit netten of op de tegels als het droog is.

Susanne, Willem is wel schattig zo. Ik scheer hier ook ieder jaar 1 pony om de zelfde reden, eenmaal geschoren zijn de plekjes na enkele dagen terug weg.

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:27

Nou arme Teuntje had een beetje pech. Gisteren nog ons 1 jarig jubileum gevierd, vandaag had hij koliek. Geen idee waarvan want hij heeft de afgelopen dagen alleen maar hooi gegeten. Hij reageerde heel anders dan de vorige keer toen het door zand kwam, hij was nu kramperig. De d.a heeft een pijnstiller en darmontspanners gegeven in ik heb 4 uur met die pony gestaan/gelopen want hij kon nergens staan waar hij niet mocht eten. Dat was wel koukleumen vandaag :brr: dus vond het een goed excuus om een nieuwe jas te bestellen bij agradi. Gelukkig knapte hij snel op, nu hopen dat hij morgenochtend ook nog fit is en dat t niet terugkomt.

Hoe is het nu bij jou Ayla?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:44

Lori, ik zag je story op insta van de ondeugende shet :))

Ayla, hè bah! Hopelijk krijg je het onder controle. Weet je al de hoeveelheden die je wel moet geven?

Susanne, moet wel zeggen dat Willem zijn vacht er heel anders uit ziet als die van Hidde. Had je hier iets met hem gedaan? Wellicht door zijn leeftijd of doot de jeuk en broeiplekken. Die van Hidde is nog veel meer fluffy. Het staat hem wel erg schattig <3 Hoe gaat het met hem?

Hidde gaat volgende week 2 keer voor hulpje van piet spelen :') /3 Op een school en een BSO. Op de BSO ben ik gevraagd de kids wat over paarden en veiligheid te vertellen. Erg leuk :)

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:04

Hi allemaal! Sorry, ik reageer haast nooit meer, ik lees wel bij maar op mijn telefoon vind ik het lastig om bijleesposts te maken. :+

Ohhh Ayla wat vervelend zeg! Is het inmiddels helemaal weg?

Susanne, Willem lekker in teddy-uitvoering. Heb je hem inmiddels geschoren?

Har166, jeetje wat een pech. Koliek is altijd zo naar!

Jenny, wat leuk dat Hidde hulppiet mocht zijn :+ Heb je foto's?

Hier gaat alles goed! Duvel doet het enorm goed met beleren. Ben zaterdag lekker (in de stromende regen) met hem op de HCA het bos in geweest. Op de weg is hij nog wel erg kijkerig maar in het bos is hij echt mega-braaf. Er zit een stap, draf en galop op, een stuur en een rem. Het tuig is afgesteld en de wagen ook dus ik kan thuis lekker verder. Zaterdag ga ik hem ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

Ben wel aan het kijken naar een 4-wieler om hier op de weg te rijden. Voel me op de sulky best kwetsbaar in het verkeer en ik zit ook laag. Gezien hier midden in de randstad toch alleen maar asfalt is, kan hij best een 4-wielig wagentje trekken. Iemand nog tips? En zijn de wagens van Tjeu echt zo slecht?

Afbeelding

Met dit wagentje is hij beleert en vond dat best een lekker wagentje. Heb hier de prijs van opgevraagd. Enige wat ik jammer vind is dat je met deze nooit een wedstrijdje kan starten omdat de wielen niet onderdoor kunnen draaien.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:10

Susanne: Willem is met teddy vacht ook nog hartstikke knap <3 Vervelend dat hij broeiplekken en jeuk krijgt, maar het is een lange tijd natuurlijk ook nog niet echt koud geweest.

Jenny: hoe deed Hidde het als hulp piet? :D

Nelleke: ik had al wat filmpjes voorbij zien komen van hem, knappe Duvel! Volgens mij hoef je op wedstrijden geen vierwieler te hebben waarvan de voorwielen onderdoor draaien? Maar ik zou er ook niet snel voor kiezen, als ze een keertje gek doen en achterwaarts gaan lig je zo om. Hoe groot is Duvel ookalweer? Ik denk dat je met een sportbuggy prima met hem over het asfalt kan rijden, voor in de bak of in het bos blijft een HCA wel het meest geschikt vind ik. Je zou ook nog naar een tweewieler kunnen kijken, wellicht geeft dat je een veiliger gevoel in het verkeer.

Het zand is zeker nog niet weg, helaas gaat het echt om een hele grote hoeveelheid dus dat gaat wel even duren. Hij blijft voorlopig een grote hoeveelheid psyllium krijgen dagelijks. Gisteren zijn we verhuisd en als alles weer een beetje rustig is, ga ik hem weer wat beweging geven en dan gaat het hopelijk wat vlotter.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:25

Op zich zijn die wagens niet perse slecht maar je moet natuurlijk ook wel de top er niet van verwachten. Dat wagentje van op die foto is normaal qua gewicht al geen probleem, een buggy moet mogelijk ook gaan dan. Ik moet zeggen dat ik in het begin de hca achter Finn ook wel spanend vond maar na enkele keren was dat vertrouwen er wel gewoon en nu voel ik mij er niet onveiliger achter dan met een vierwieler. Als je alsnog graag wat meer gewicht er achter wil zou ik ook zeker een geremde tweewieler niet uitsluiten daar heb je ook meerdere erg degelijke opties tussen en het is wat makkelijker om mee te nemen. Het grote voordeel van een vierwieler blijft wel dat het makkelijker is om een groom mee te nemen wat niet enkel al eens gezellig is maar ook handig kan uitkomen, zeker bij pony's die soms wat onzeker zijn.

Ayla, Jammer dat er nog altijd een grote hoeveelheid zand inzit, hopelijk raakt het uiteindelijk weg.

Jenny, Daar wil ik wel foto's van zien :D

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:42

Jenny: wat onwijs leuk dat je met Hidde naar de school en BSO gaat. Alle kindjes straks verliefd op hem <3

Nelleke: wauw, knappe Duvel, wat doet hij het goed. Ik zag al wat filmpjes bij Melanie voorbij komen tijdens het beleerproces, vind dat altijd erg leuk om te zien en hij pakt het echt braaf op.
Je zou ook eens naar een “luxe tweewieler” kunnen kijken ipv een hca sulky. Toch net wat meer wagen achter je pony en misschien voel je je daar zekerder op in het verkeer. Maar een kleine vierwieler kan hij ook prima trekken op het asfalt. Ik had een Kraay Leica, deze trok onwijs licht en rolde heel vlot. Enkelspan kon ik daar prima mee over de weg rijden.

Ayla: eindelijk verhuisd naar jullie mooie huisje <3 Zo leuk! Hopelijk is het zand snel weg bij Sjors, echt vervelend.


Willem is inmiddels weer geschoren en lijkt weer op zichzelf :+ Toch wel wat broeiplekjes dus dat is jammer, maar nu kan het lekker luchten en is het zo weg.

_Elaine_
Berichten: 2159
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:13

Jenny
Wat leuk dat je zulke dingen met Hidde doet!

Nelleke
Wat super dat Duvel het zo goed oppakt!
Ik had voor Tango een concours wagen van van der mee, 2de hands gevonden en was best betaalbaar.
Super fijne wagen was dat.
Ik snap dat je je met een sulky wat onzeker voelt in het verkeer hier in de randstad, ze rijden echt als idioten soms.

Ayla
Wat balen dat Sjors nog zoveel zand heeft.
Eet hij de hogere dosering nu wel goed?
Wel fijn dat je nu verhuisd bent! Alles goed gegaan?

Susanne
Tango krijgt ook altijd van die broed plekken, hun vacht is niet echt geschikt voor de Nederlandse winters tegenwoordig helaas.
Willem zal er vast heel knap uitzien kaal

————————————————————————


Hier is er weinig gedaan met de ukkies de laatste tijd
Ben 2 weken bezig geweest mijn weiland vrij te krijgen van gevallen bladeren van de bomen.
Heb helaas geen bladblazer dus moest het met de hand doen.
Daarnaast heb ik sinds eind vorige week een vrij zieke kat, dus alle vrije tijd besteed ik bij haar, en gelukkig na een hoop doktoren lijkt ze nu wat beter te gaan.
Hopelijk houd ze t vol

Ga denk ik wel Nico ook onder een deken zetten, met de vele regen is hij al dagen niet meer droog geweest en ben wat bang dat hij op deze manier rainrot gaat krijgen


Zit zelf ook wel wat rond te kijken naar vier en tweewielers voor Nico,
Die sport wagen van Tjeu vindt ik wel erg mooi (ook qua prijs wel redelijk)
Iemand enig idee in welke prijs range de sport buggy ligt?
Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 30-11-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:35

Susanne, Goed dat er nu lucht aan die plekjes kan.

Elaine, Hopelijk blijft het nu goed gaan met de kat. Hier is ons oudste konijn erg aan het aftakelen, leuk is het niet natuurlijk.

Ik heb Finn ook zijn deken terug opgedaan daarvoor. Hij was soms net niet op de huid nat op zijn rug zelf. Het is ook wel handig dat hij wat proper blijft :o

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:21

Hallo, mag ik mij hier melden? :D

Afgelopen Juli heb ik Noa mogen verwelkomen. <3
Noa (van Polderka), bijna 3 jaar, +/- 89cm
Noa is op mijn pad gekomen doordat ik afgelopen jaar de mogelijkheid kreeg tot een eigen plekje voor de paarden. Omdat ik mijn Haflinger merrie uiteraard niet alleen wilde zetten ben ik op zoek gegaan naar een maatje voor haar. Via de Bokt Markt kwam ik bij Noa terecht.

Op het moment hoeft Noa nog niet veel te doen vanwege haar jonge leeftijd. Ongeveer 2x per week wandelen we rondje door het dorp. dat doet ze super braaf! :D
Het plan is om haar uiteindelijk te (laten) beleren voor een wagentje. Met mijn Haflinger kan ik wegens blijvende blessure helaas niet meer genieten van de lekkere ritten door de bossen. Ik hoop dit met Noa uiteindelijk weer te kunnen maar dan vanaf de Sulky. <3

Afbeelding

Afbeelding

Vrouwke & Noa <3

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:01

Welkom Kim! Noa toont groter!

Ayla, wat bizar dat het zand zo lang duurt! Is dat gebruikelijk?

Elaine, geen idee wat de sportbuggy kost, volgens mij 'valt het mee'. Al is het nu met de stijgende staalprijzen ook onvoorspelbaar. Het nadeel vind ik dat je er maar met 1 persoon op de bok kan zitten.

Lori, Finn ook lekker een deken.

Duvel staat hier alleen met een regendeken. Ik heb zijn hals eruit geschoren. Hij zweet minimaal tijdens het werk en ben bang dat als ik hem helemaal scheer hij wat heter gaat worden dus ik laat het maar even zo. Ziet er alleen niet uit maargoed, we rijden toch geen wedstrijden.

Voor alle HCA-rijders een vraagje, hoe lang is jullie zweep? Mijne is 1.10 maar is voor mijn gevoel veel te lang. Bestaan er nog kortere menzwepen of moet ik dit zelf gaan inkorten?

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:15

Welkom Kim, leuke pony. Ze toont inderdaad een stuk groter :D

Elaine: hoe gaat het nu met je zieke kat? :(:)

Nelleke: Duvel weer thuis! Wanneer komt je veulenbaby thuis wonen? <3 Hoe doet Duvel het voor de wagen thuis?
Ik had een vrij korte zweep inderdaad voor bij mijn HCA, weet niet precies meer hoe lang (verkocht). Was van Fleck en heel fijn. Rond de meter dacht ik.


Wimpie natuurlijk geschoren een paar weken terug en ik moet zeggen dat hij veel happier is. Misschien toch wat last gehad van de broeiplekjes ofzo. Nu weer netjes genezen hoor. Hij lijkt echt nog een jonge sportpony hier, terwijl hij alweer 20 wordt komend voorjaar :wow:
Afbeelding

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:30

Elaine: het verhuizen is helemaal goed gegaan! Wel veel gedoe altijd en niet alles is al uitgepakt maar dat komt wel. Beterschap voor de zieke kat :(:) Hoe gaat het nu? Ik geloof dat een sportbuggy rond de €5.000,-/€6.000,- kost maar dat weet ik niet zeker. Ik heb geen ervaring met de Tjeu vierwielers maar ik heb er één keer een zien rijden en die hoorde je behoorlijk piepen/kraken.

Welkom Kim!

Nelleke: ik geloof dat mijn zweep 120cm is, is een Fleck en komt van de menner. Zij heeft ook wel kortere menzwepen van een ander merk. Al zou ik ‘m niet zo kort kopen dat je niet meer bij in ieder geval het schoftje kunt komen als je je arm naar voren steekt i.v.m. inbuigen.

Susanne: fijn dat de broeiplekjes weg zijn, knappe Willem <3

Sjors krijgt elke dag 300 gram sand oil brokjes. De vlozaad eet hij alleen door ruim 250 gram slobber en na een aantal dagen krijgt hij daar enorm natte mest van helaas. De brokjes eet hij gelukkig wel goed :$ Ik weet niet zeker of er (te) weinig zand uit komt aangezien de enige manier om te checken hoeveel er nu nog in zit een röntgenfoto is. Dat voelt nu nog te vroeg aangezien ik wel dagelijks zijn mest test op zand en zie dat er maar weinig uit komt. Waarschijnlijk komt dat omdat hij naast vrije beweging buiten al ruim een maand niet getraind wordt. Afgelopen week heb ik hem geschoren dus nu ga ik hem rustig aan weer een beetje longeren etc. Ik was gestopt omdat hij duidelijk niet in zijn hum was en dat was natuurlijk wel logisch door dat zand. Het is trouwens wel normaal dat het zo lang duurt gezien de hoeveelheid, vandaar dat ze vaak gaan sonderen i.v.m. het risico op koliek.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:14

Nelleke, ik heb helaas niet echt foto's van Hidde zijn pieten carrière! Jammer wel.
Wat super doet Duvel het voor de wagen <3 echt een heel knappe pony om te zien zo!

Hidde deed het voortreffelijk als hulp piet. Hij is zo lief met kinderen/ouderen/mensen met een handicap. Heel bijzondere pony vind ik, hij loopt zo een school vol kinderen binnen, geen angst te zien bij hem.
Kinderen waren inderdaad erg lief voor hem, behalve 1; die stopte een wortel in zijn neus, die heb ik even heel streng toegesproken. Ik weet zeker dat hij het nooit weer zal doen :')

Hi Kim! Welkom, wat een leuke pony heb je :) Ze oogt inderdaad veel groter. Wanneer is zij gemeten??

Susanne, Willem ziet er goed uit idd <3 Wat een mooie sluiting op die deken btw!

Gisteren is de hoefsmid geweest en heeft Hidde een uitgebreide wormenkuur gehad. Even 60 euro voor een spuit... Slik. Gelukkig kon ik samen doen met iemand.
Hoefsmid vond hem mager worden.. Heel apart, dat gevoel had ik zelf ook al maar door die vacht zie je er weinig van. Vandaag was de dierenarts toch al op stal dus direct gevraagd even te willen kijken. Niks geks gevonden (helaas), gebit was super. Dus ik voer hem aankomende weken twee keer daags speedibeet bij om te zien of hij toch nog een portie ruwvoer mist. Ik wil hem graag op onbeperkt maar kan helaas niet i.v.m. hoog risico bevangenheid bij groepsmaatje.

Zo ziet hij er wel goed uit toch <3
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2159
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:46

Lori
Wat vervelend van je oudste konijn! Sterkte ermee.

Kim
Welkom!
Leuke pony heb je

Nelleke
Snap dat je Duvel nu niet wat heter wil hebben, hoe gaat het met hem? Is hij weer thuis?

Susanne
Willem ziet er goed uit kaal!
En fijn dat hij zich beter voelt nu :D

Ayla
Wat fijn dat de verhuizing goed verlopen is
Suc6 nog met de rest uitpakken
Hopelijk helpen je sand oil brokjes, ik voerde ze ook, maar man de prijs daarvan is niet grappig!
Hoop voor je dat je snel kan stoppen ermee.
Dat je weinig zand vindt in de mest wil niet zeggen dat het er niet uitkomt natuurlijk, misschien zit het juist in de mesthopen die je niet test
Hopelijk zie je meer zand in de mest als je hem weer wat oppakt qua training

jenny
Holy cr*p dat is een dure wormenkuur, zat er goud in verwerkt? :oo
Wat vervelend dat Hidde zo afvalt, hopelijk helpen de extra porties speedibeet hem!
Kan je niet echt iets van graszaadhooi bijvoeren? Is ook veilig voor je groepsmaatje.
———————————————————————————


Nico heeft een paar dagen onder een regendeken gestaan om even op te drogen en droog te blijven,
Heeft wel geholpen want hij staat weer zonder en droogt toch weer vrij snel op gelukkig.
Viel me wel op hoe enorm hij gegroeid is,
In feb dit jaar had hij even een deken van tango op gekregen en die was toen ruim 2 maten te groot
Van de week dezelfde deken op, en is nu nog maar een klein beetje te groot :D

De kat blijft voorlopig een zorgenkindje
Ze heeft nier falen en daarbij ook een alvleesklier ontsteking.
Voornamelijk het laatste is qua behandeling een langer traject voor je verbetering ziet
Haar kans is wel geschat op 75%
Van de week at de redelijk, het was iig zelfstandig maar niet geweldig qua hoeveelheden
Helaas heeft ze sinds gister besloten haast niet zelfstandig te eten, dus moet haar nu met regelmaat motiveren wat te eten.
Ze lijkt het wel beter te doen als ik thuis ben ipv op werk, al is ze nooit alleen thuis want mijn vriend werkt thuis.
Maar toch vindt ze dat anders geloof ik

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 00:28

Toen ik haar kocht werd gezegd dat ze ongeveer 89cm is, geen idee wanneer dat voor het laatste is gemeten. Haar ouders zijn halve wege de 90cm geloof ik, ze is ook nog jong (wordt in maart 3 jaar), dus ze zal inderdaad nog wel groeien of inmiddels alweer gegroeid zijn. :)
-------------------

Susanne : 20? Dat zou je hem zeker niet geven, hij ziet er goed uit!

Ayla : Mijn Haflinger is/was gevoelig voor zandkoliek. Nu al heel lang niet meer gehad gelukkig! _/-\o_ ik deed bij haar vaak een mesttest op zand, later dacht ik, eigenlijk weet ik niet welke uitslag is graag zie?
Veel zand in de mest? Maar dan komt het er tenminste wel uit. Weinig zand in mest? Maar dan zit het misschien wel juist in de darmen. Hopelijk werken je brokjes, dat eet misschien ook makkelijker dan psyllium-vezels?

Kiekeboefje : lastig dat hij zo afvalt. :( ook altijd zo lastig om een paard op een gezonde manier wat te laten aankomen.. meestal krijg je dan weer te maken met producten waar veel suiker en zetmeel inzit.

Elaine : ooh.. wat sneu van je kat. :(

Vrouwke & Noa <3

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 07:56

Susanne, knappe Willem!! Wat mag hij nog doen nu? Wandel/longeer je nog of is hij helemaal met pensioen?

Ayla, je hebt bij de paardendrogist ook van die psyliumvezels in brokjesvorm. Duvel eet die gemakkelijk op. Zijn van hun eigen merk. Sand off extra heten ze geloof ik. Je moet ze alleen niet natmaken want dan worden ze weer slijmerig net zoals alle andere psyliumvormen die nat zijn.

Jenny, Hidde!! <3 Wat enorm bijzonder dat hij zo'n lieve hulppiet was. Goed dat je nu even wat bijvoert. Vanaf wanneer komt hij aan huis? En jeetje wat een belachelijk dure wormenkuur. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Wat was dat voor kuur?

Elaine, Duvel is inderdaad weer thuis. Hij doet het echt uitmuntend! En ach wat een zorgenkat heb je. Hopelijk hoort ze bij de 75% die weer beter kan worden.

Hier gisteren les gehad met Duvel! Hij deed het zooooo goed <3 Ben zo trots op hem! Heb mijn zweep opgemeten en hij blijkt 1.50 te zijn! Terwijl ik zeker weet dat ik de kortste zweep had besteld bij demenner. Ook mijn tuig daar destijds besteld en niet al te fijne ervaring gehad en nu ook nog dit. Best balen want het is al bijna 10 maanden geleden en toen is het me niet opgevallen (lekker suf van mijn kant). Die zwepen zijn flink aan de prijs en het verzenden is ook niet gratis. Eigenlijk wil ik niet bij haar nog iets bestellen omdat er elke keer zoveel fout gaat maar ik wel elke keer voor de verzendkosten opdraai. -O- Even kijken of ik ergens anders een kortere zweep kan bestellen.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:28

Ayla: fijn dat de brokjes goed werken! Ze zijn inderdaad niet goedkoop, helaas. Paardendrogist heeft ook van die brokjes, daar ben ik altijd prima tevreden over.

Jenny: lieve Hidde! Wat is het toch een schat van een pony hè. Wat enorm balen dat hij zo ingevallen was. Willem was toevallig ook behoorlijk afgevallen zagen we na het scheren. Met die enorme vacht is het zo slecht te zien soms.

Elaine: ach arm zorgenkindje :(:)

Nelleke: zo gaaf dat Duvel het allemaal zo goed oppakt! Dat vraagt wel om foto’s hè :D Wat jammer dat je ervaringen met de menner niet zo goed zijn. Ik ben eigenlijk altijd heel tevreden over haar. Misschien toch nog even een berichtje er aan wagen?
Willem doet niets meer op tutten en wandelen na. Hij zit op het moment wel heel goed in zijn vel, maarja hij is en blijft kapot dus dat is lastig. Ik twijfel wel steeds vaker of ik hem niet weer wat moet laten doen (rondje hobbelen in de bak met een lang teugeltje, niks intensiefs), maar is hij nu juist zo goed omdát zijn lichaam de rust krijgt die het nodig heeft, en is het wel eerlijk om wat te vragen. Het houdt me erg bezig :) Wil het niet verpesten en daarbij speelt ook heel erg mijn eigen gevoel mee. Ik heb het súper moeilijk gehad met het feit dat ik moest accepteren dat het klaar was met Willem en ik heb dat nu een plekje kunnen geven. Ga ik hem weer “oppakken” ben ik heel bang voor een enorme teleurstelling en dat ik weer opnieuw kan beginnen met het verwerken/accepteren. Dus op dit moment doen we ‘t lekker op deze manier en blijf ik mijn eigen gevoel volgen.

Komende week staat ook een bezoekje aan Red in de opfok gepland. <3

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:22

Jenny: knap dat Hidde het zo goed deed als hulppiet <3 Vervelend dat hij nu wat te dun lijkt te worden, idd lastig te zien met zo’n vacht. Als de speedibeet niet helpt zou ik hem iets wat hoger in eiwit zit bijvoeren, wellicht is het hooi wat arm? Soms blijven ze zelf met onbeperkt hooi niet op gewicht doordat het hooi te arm is. Wat voor een wormenkuur heeft hij gekregen? Idd een dure zeg.

Elaine: ik hoop idd dat het in de mest zit die ik niet test… al bekijk ik het allemaal altijd even goed voordat ik zijn mest test en is het aan zijn mest niet te zien. Bij een vriendin haar pony duurde het 2 maanden voordat er hele zandballen uit kwamen, echt bizar om dat te zien.

Nelleke: wat fijn dat Duvel het zo goed doet! <3 Vervelend dat je zo’n slechte ervaring met de Menner hebt, ik heb dat juist niet. Heb je op de mail staan dat je een korte zweep zocht? Als je dat hebt zou ik zeker even contact opnemen met haar. Ik ken de brokjes van de paardendrogist idd, alleen bevatten niet alle brokjes dezelfde hoeveelheid psyllium, vandaar de sand oil brokjes.

Susanne: fijn dat Willem nu zo goed in zijn vel zit, kan me voorstellen dat het dan gaat kriebelen om hem weer een beetje op te gaan pakken. Snap dat je jezelf niet (weer) wil teleurstellen als het dan misschien juist wat minder met hem gaat… heel lastig :(:)

Voor het benen scheren gisteren <3
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:55

Kim, welkom.

Mijn zweep is geloof ik 110cm ook.

Jenny, Wel een hele dure ontwormer zeg.

Nelleke, In mijn ervaring is het bij bijna alle tuig verkopers wel wat. Slechte/geen communicatie, trage verzending, zaken afsnijden zonder eerst te overleggen, ... |o Zo mailde ik een shop of iets in voorraad was daar "ja ja zeker", bestel je en ontvang je het pas 3 weken later :roll: . Nu ook al terug 2 weken aan het wachten op een vervangend onderdeel die zogenaamd de dag zelf nog ging verzonden worden.

Susanne, Willem is wel echt een van de knappere pony's <3

Hier is het momenteel nog rustig aan. Het ging niet zo goed met Finn eigenlijk ik zag aan hem dat die echt niet goed in zijn vel zat, ik heb hem begin de week apart gezet met Happy en ondertussen gaat het al stukken beter terug gelukkig. Ik denk dat het een combinatie van vermoeidheid en stress was, ze krijgen terug wat vitaminen bij nu ook. Komende dagen eventueel terug eens inspannen, hij stond sowieso even stil na het bezoek van de tandarts de 2de.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers