[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:37

Dank voor de reacties op mijn meetpaniek! Nu maar even morgen afwachten of de wedstrijd überhaupt doorgaat.

En ik vind het ook een superleuke foto. Overweeg inmiddels om hem te vergroten :-D

@Daniëlle nou hier werd de buitenbak per regenbui alleen maar beter sinds de zomer. Maar zaterdag was het ook too much, toen kon er gezwommen worden.

@Susanne is dat de Power Cooler of de Shamrock Power van Bucas? Hij valt zo mooi! Heb hem ook voor Bink en ben er superblij mee, maar het is wel een jurkje.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:25

Shamrock power! :)

Ja ik ben ook heel benieuwd wat Rutte morgen gaat aankondigen...

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:40

Er schijnt alweer een en ander uitgelekt te zijn wat mogelijk nieuwe maatregelen zijn..
Ik ben ook benieuwd.

In Liverpool mogen mensen helemaal geen bezoek thuis meer ontvangen.
Dat zijn wel écht maatregelen zeg.. :=

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:35

Dankjewel Ayla! Hoe heb jij de mestboy in de trailer bevestigd? Ik zag op internet iets voorbij komen speciaal voor in de trailer.

Ja vind het erg lastig, ook voor haar niet fijn. Ze had inderdaad hooi en muesli maar zodra ze ook maar denkt dat Emma niet in de buurt is dan is het paniek.

Leuk Jennifer! Bekent stukje. :) Leuk rondje om te rijden!

Wat goed Sunshinedaan! Succes zaterdag! Hier is het helaas ook allemaal erg nat, de bak droogt wel snel op maar het weiland is inderdaad één blubber bende.

Nogmaals dankjewel Susanne voor de informatie en de foto. Ga dit even aan mijn vriend laten zien. :D
Ik heb inderdaad een mindere klik met haar, vind dat best wel lastig want het is echt wel een lief beestje maar ze is zo anders. Maar ze is hier ook pas 1,5 maand en ken(de) nog helemaal niks toen ik haar kocht. Misschien dat dat het ook wel is hoor, dat mijn verwachtingen te hoog liggen bij haar. Ze gedraagt zich ook echt heel ´groots´ terwijl ze eigenlijk heel onzeker en bang is. Ik moet gewoon even een manier zien te vinden die voor ons alle twee gaat werken. Uiteindelijk word het vast zo´n brave goedzak als Emma! :D

Dat is een mooie maat! Willem is ook ongeveer die hoogte toch?

Ik vrees ook voor de nieuwe maatregelen. Ik werk zelf in de zorg en vind het voor mijn cliënten echt een schrijnende situatie. Ik heb mijn leven nog naast het werk, doe nog wel mijn eigen ding (paarden, wandelen etc.) maar die mensen kunnen gewoon helemaal niks meer nu, ze mogen zelfs hun familie niet meer een knuffel geven of dichterbij dan 1,5 meter komen. Dat vind ik echt triest. Ik hoop vooral voor hun dat het snel voorbij is.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:08

Lastig Demi. Jullie moeten elkaar echt nog even leren kennen inderdaad. Soms kan 'de klik' nog komen!
Toen ik Willem net had heb ik zelfs weer op het punt gestaan om hem weer te verkopen, het was een lief beest maar ik had er weinig mee. Vond hem een beetje 'saai'. En moet je ons nu zien na al die jaren en zoveel samen gedaan en bereikt. Hij is echt mijn once in a lifetime pony <3
Willem is een stukje kleiner hoor, 1.02 m :D Hij toont voor de wagen wel wat groter door zijn bewegingen en front/hals.

Inderdaad vreselijk, er worden zoveel mensen getroffen op verschillende manieren..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:03

Ik heb altijd meerdere ponys gehad en met iedereen een andere klik gehad. Met elke pony krijg je weer een andere band.
Ik merk wel aan ponys dat het vaak een paar maanden duurt voordat ze op gemak zijn en.hun ware karakter boven komt. Ze moet vast nog even wennen, is nog zo kort.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:01

Hoi allemaal,
Ik ben even weggeweest en ga later ook zeker bij lezen maar heb afgelopen vrijdag een ware nachtmerrie meegemaakt met mijn paard. Ik haalde hem met een compleet bebloed achterbeen uit de paddock, bloed stroomde eruit. In halve paniek snel de dierenarts gebeld, dierenarts stond binnen 15 minuten op de stoep. Conclusie wond zag er zodanig slecht uit, dat ze me wilde doorsturen naar de kliniek.

Vrijdagavond om 21:00 aangekomen in de Hollands Kroon, en helaas werd mijn nachtmerrie werkelijkheid, een grote wond met aantasting van de peesschede en irritatie van de pees. Ik had weinig opties behalve het paard die zelfde nacht nog op de operatietafel te leggen en alles van binnen weer te gaan maken, wat er te maken viel. Met een prognose van 70 om 30 procent zou het tot afgelopen maandag kritiek blijven en was er een kans dat ik hem zou moeten laten inslapen.

Uiteraard gekozen voor die optie om hem te opereren, en daar lag hij om 23:00 op tafel voor een 2 uur durende operatie om alles schoon te maken en te herstellen. Maar wonder boven wonder is hij goed de afgelopen dagen doorgekomen, voorlopig staat hij nog in de kliniek maar de gevaarlijke dagen zijn we door en lijken we weer de toekomst in te mogen kijken.

Man man man, wat ben ik me kapot geschrokken.... Het 3e "zieke" paard sinds februari. Hoeveel pech kan je hebben |( |( |(

Iemand nog een geldboom in de tuin? :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:49

Jeetje Linsey, wat een schrik :oo , heel veel beterschap voor hem :knuffel: !

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:02

Jezus Lindsey wat een pech heb jij....heel veel beterschap

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:43

Linsey wat heftig!! Dit is niet normaal zoveel pech als jij hebt. Sterkte! En mocht je die geldboom vinden ik zoek ook nog.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:29

Pf nee Linsey...
gelukkig zijn de gevaarlijkste dagen nu voorbij. Ik duim dat het helemaal goedkomt! :(:)

Ik deel ook graag mee als de geldboom gevonden is..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:49

Ik baal inderdaad zo enorm! Net gebeld door de kliniek dat hij nog een week moet blijven.. ik had eigenlijk verwacht dat ik hem ergens einde week wel mee naar huis zou mogen nemen. Maargoed hij is in goede handen nu :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:06

Linsey wat een pech... :(:) Arm paard en arme jij!
Hij staat nu inderdaad wel op de juiste plek en wordt hij goed in de gaten gehouden. Duimen voor geen blijvende schade!

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:23

Demi: ik heb ‘m los staan maar ik heb er een bevestiging voor liggen dus die moet ik nog eens monteren :P Is van de bouwmarkt of de Action volgens mij. Misschien kun je het alleen laten van de jonge pony in wat kortere stukjes opbouwen? Hoe heet ze eigenlijk?

Jeetje wat naar Linsey! Is het jouw jonge paard? Hier ook helaas geen geldboom :(:)

Sjors heeft vandaag zijn jaarlijkse gebitsbehandeling weer gehad, deze keer volledig onder verdoving. Wederom geen hele spannende dingen maar wel wat haakjes/scheefheden waar hij last van gehad kan hebben. Hopelijk gaat het nu beter :)

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:49

Jeetje Linsey wat een pech en wat schrikken!
Gelukkige hij in goede handen. Ik duim met je mee, dat hij geen blijvende schade heeft.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:32

Linsey hoe is het nu?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:41

Jeetje Linsey wat heftig. Hoe gaat het nu?

Dankjewel Ayla! :D Ja ik ben het inderdaad aan het opbouwen, maar ze blijft zo paniekerig doen. Tenzij ik haar in de stapmolen zet met een ander paardje, dan gaat het goed. Vorig weekend is ze zelfs uit de paddock gesprongen/gekropen (er staat een houten hek dus ze kan niet tussen de draadjes door gekropen zijn). Maar ik ga gewoon vol blijven houden. De aanhouder wint zeggen ze toch? :D

Ze heet officieel Mellissa, maar ik vond dit niet zo'n leuke naam voor haar dus ik heb haar Esmee genoemd. Emma heet op papier wel al Emma, dit past ook echt bij haar vind ik nu. Al wilde ik haar toen ik haar kocht heeeel graag Zinzi noemen. Blij dat ik dat niet heb gedaan. :')

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:19

Susanne: Hoe gaat het met Willem? Fijn dat je zo'n goede opfok adres hebt gevonden, hoe lang zal hij er staan?

Demi: Fijn dat je een trailer hebt gevonden, lost het rijprobleem ivm bak toch wel wat op.
En kun je natuurlijk rijden waar en wanneer je wilt!

Patricia: Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!

Mandyy: Balen dat verzorgsters en bijrijders tijdelijk niet meer welkom zijn op stal! Hopelijk lukt het jou min of meer zonder verzorgster? Dat van het plezier herken ik wel..mijn menplezier is ook volledig weg sinds Brave zo spooky is geworden. Ik kan mij zelfs moeilijk aanzetten om aan de slag te gaan met hem.

Ayla: Schrikken dat je stoeltje afgebroken is, dat lijkt mij zo eng..zou in principe niet mogen.

Sunshinedaan: de bak die ik onbeperkt mag gebruiken blijft er netjes bij liggen op enkele plasjes na.
De drafpiste ligt wel heel nat haha

Lindsey: Pfff dat is een enorme tegenslag, het zit je ook echt niet mee :( :(:)


----------------

Het is even geleden, mijn excuses hiervoor..

Na alle tegenslagen is de pret er een beetje vanaf en zelf zit ik momenteel ook niet goed in m'n vel, hiervoor ben ik wel in behandeling.

Brave staat lekker wollig te wezen en wilt graag aan het werk, maar omdat alles op zo'n laag pitje zit kan ik mijzelf geen schop onder m'n kont geven om terug te werken met hem, vooral sinds hij zo spooky geworden is. Ik wil zo graag terug kunnen genieten van de paarden maar dat gaat momenteel niet met een zorgenkindje (Babbyy), doorrijden (rijpaard) en Brave die niet meer te genieten is voor de wagen.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:34

:(:) Jolynne, begrijpelijk dat je er even wat minder van kunt genieten. Weet je hoe het komt dat Brave zo spooky is geworden voor de wagen?

Komt vast goed als je het heel rustig opbouwt en zorgt dat ze afleiding heeft (hooi) Demi! Esmee is een leuke naam :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:49

Is sinds zijn castratie.. dierenartsen en andere mensen zeggen dat het komt omdat hij zo lang hengst is geweest met de nodige hormonen, dat het macho gedrag eruit is met dit als gevolg. Voor zijn castratie kon ik er bij wijze van spreken een beginner zo mee laten wegrijden voor de wagen en nu absoluut niet meer. Hij onvoorspelbaar geworden, alsof ik een niet verkeersmak voir de wagen heb lopen, van alles kan hij verschieten. :(

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:17

Balen hoor Jolynne
Snap dat alles dan even op laag pitje staat

Hier heeft Caya al 2 jaar artrose.en kon haar afgelopen 2 jaar met inspuiten, supplementen en aangepaste arbeid goed houden. Maar laatste weken gaat ze steeds minder lopen...

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:28

Hoi allemaal!

Mag ik mij melden?
Wij hebben sinds de zomer een Shetlander, Veerle. Veerle is gekocht omdat het maatje van mijn verzorgpony verkocht werd. Mijn verzorgpony kan niet alleen staan, dus kwam er een Shetlander bij!
Ik ben 27, en eindelijk een Shetlander :') .
Veerle is 11, groot voor een Shetlander en we zijn bezig met afvallen en conditie opbouwen. Doel is lekker voor de kar en lekker bos crossen.


Afbeelding
Met mijn verzorgpony, Mona


Afbeelding
En het is toch een merrie :')

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:56

Is dat wel een shetlander? := hoe groot is die?

Linsey jeetje wat heftig! :( zag dat hij weer thuis was gelukkig. Is dit je jonge paard?

Ayla, Sjors weer naar de tandarts! Ik vind het altijd een fijn gevoel als ze de APK weer gehad hebben.

Jolynne, jeetje lastig hoor.. dan snap ik dat je dan weinig motivatie hebt het op te pakken. Wellicht kan je hem helpen met een supplement? Hier weet ik niks van want die pit van Brave kan Hidde wel wat van lenen :))

Patricia, jeetje wat jammer :( sterkte hier mee! Ik had je zo graag een gezonde pony gegund :(:)

Wat een pech hier allemaal! Ophouden nu :(

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:02

Ja helaas mijn jonkie, Jenny ;( Hij is nu eindelijk weer thuis sinds gister. We hebben nog wel een weg te gaan samen maar het gaat goed komen.

Lastig he Patricia.. Zijn er nog opties om Caya pijnvrij te houden?

Fijn dat je weer even hebt kunnen mennen mandy!

Wat een leukerd hierboven zeg :)

Lastig zeg Jolynne, inderdaad een supplement, maargoed dat zal ook geen wonderen verrichten. Ik snap inderdaad heel goed dat het mennen op een lager pitje staat.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:49

Jolynne: zeker, heel fijn opfok adresje. Volgende maand ga ik hem weer eens opzoeken en dan zal ik ook wat foto’s maken. Schoot er met wegbrengen een beetje bij in.
Wat ontzettend zonde dat Brave zo spooky geworden is en blijft. Ik herken het helemaal, alleen heeft het bij Willem een andere oorzaak, maar onzeker/spooky/het gevoel alsof je met een groene niet verkeersmakke pony op pad bent herken ik helaas helemaal. Kun je niet in een (binnen)bak trainen met hem?

Linsey: fijn dat hij weer thuis is. Wat een pech... Nu op naar een goed herstel! Is je andere paard al verkocht? Of ga je die nu tijdelijk rijden.

Patricia: wat zonde van de artrose, en dat je het momenteel niet goed onder controle kunt houden. Zal nu misschien ook wel te maken hebben met het natte weer/kou?

Esther: welkom!


Willem voelt zich goed en is momenteel superfijn te rijden. Gister met longeren stuiterde hij lekker de kraal rond, hij is duidelijk happy :)