[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:37

Speciaal voor jou Jenny :D
Afbeelding

Winterdekens liggen thuis als ik ze niet gebruik maar de rest van mijn dekens liggen normaal opgevouwen bovenin, heb ze nu thuis liggen om te wassen. Normaal staat er ook maar één zak voer in :P

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:48

Netjes Ayla! :D

Bij ons hangen de dekens op dekenrekken en de tuigen aan de muur in de tuigenkamer dus dat scheelt ruimte in de kasten. In m’n kastje staan poetstas, cap, verzorgingsspullen, snoepjes enz, wat losse materialen, beenbeschermers en er hangen nog wat halsters etc in. Ik heb veel in mandjes zodat het netjes blijft.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:34

mirriejj schreef:
Ik heb Jimmy eerder ook op ijzers gehad. Maar wat een ellende vond ik dat, glijden als een gek en ook 2 maal vernageld.

Nu lopen Fay en Jimmy op equine fusion en ook voor My-Qey liggen ze al klaar. Het aantrekken is even een gedoe en de oude variant is niet zo handig met het klittenband. Maar dat hebben we zo opgelost met springschoenen.

Afgelopen weekend er 50 km mee gemaakt. Gezellig samen met Danielle en Fleur.
Voor degene die het opvalt, ik rijd Jimmy zelf zo goed als niet meer.



[ [url=m/P2pcXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlKDSy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je een foto van dichtbij met de springschoenen? Ik zit met hetzelfde probleem betreft het klittenband.

Ik heb 2 kasten omdat ik natuurlijk een paard en een shet heb.

Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:25

Heerlijk Willem lekker geschoren.

Wat jammer Deemii dat je niet in de bak mag. Heb je ooit weleens mogen proefrijden zodat ze kunnen zien hoe diep de sporen zijn? Want inderdaad, de meeste paarden maken diepere sporen.

Ik zag ook 2 mensen met de beschikking over een binnenbak. Heerlijk hoor! Op mijn vorige pension ook meerdere binnenbanen en dat is wel heerlijk (in alle seizoenen). Nu paarden aan huis dus geen binnenbak meer, maargoed, aan huis is weer een ander soort luxe. ;)

Mirriej wat een leuke foto! En een flinke afstand. Over hoeveel dagen is dat verdeeld?

Wat leuk om die zadelkasten voorbij te zien komen!

Ik ben gisteren in de auto gestapt en naar België gereden om te kijken hoe het met de pony gaat. Ik schrok wel een beetje want het gaat echt niet best met 'm. Hij heeft enorm oedeem onder z'n buik. Z'n flanken zijn helemaal gevuld met vocht en heeft een naar binnen geslagen ontsteking. De castratiewond zelf is wel netjes. Hij krijgt AB en pijnstiller en de pony is wel gewoon vrolijk maar hij loopt echt beroerd. Bijna een soort van atactisch. DA komt om de dag en ze zorgen wel echt goed voor hem maar fijn is het niet. Zo kan hij ook echt niet op de trailer want hij heeft helemaal geen kracht in z'n achterbeentjes. Nu maar duimen dat hij snel opknapt.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:01

Oei dat klinkt niet best... gelukkig komt de DA om de dag, hopelijk knapt hij snel op.

Sharani: ik las dat je zei dat de shetdurance in Ugchelen was, maar het is in Wolfheze :)

Dekenrekken en een tuigkamer zijn ideaal :j Al heb ik wel een vrij grote kast dus ik kan het wel goed kwijt allemaal.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:39

Ja heel jammer inderdaad, maar ik ben al heel blij met deze stalling. Volpension, er is een stapmolen aanwezig, word naar mijn wensen geluisterd mbt gras/paddock en het is kleinschalig. Helaas wel 45 minuten fietsen enkele reis, maar dichter in de buurt zijn er geen stallen die aan mijn eisen voldoen.

Maar ben het met jullie eens dat een groot paard (en zeker tijdens het springen in de bak zie je de nodige sporen) meer schade aanricht als een sulky.

miriejj leuke foto! Volgens mij heb ik die ook op Instagram voorbij zien komen, kan dat?
nelleke nee heb nog nooit proefgereden. Jeetje dat lijkt me schrikken, wat sneu. Sterkte en ik hoop dat hij snel opknapt!

Verder wat een mooie kasten komen er voorbij. Ik heb een oude foto van 1 van mijn kasten, inmiddels is er heel wat veranderd en is er ook een tweede kast bijgekomen.

Afbeelding

In mijn kast ligt mijn tuig (schoftje ligt op de bovenste plank en de rest zit in een bak van de Action, wil dit eigenlijk binnenkort opgehangen hebben op zo´n tuigdrager), mijn cap, peesbeschermers, poetsspullen, dekens en voer. Alle losse flesjes zoals zalfjes, shampoo´s etc. zitten in mandjes zodat het een beetje overzichtelijk blijft.

Op deze foto staat er een bak met voer in de kast, deze is inmiddels weg en hier ligt nu mijn tuig in. De roze mini ´kliko´ diende eerst als voerton maar deze is inmiddels omgeruild voor een Pavo voerton.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:54

Oh jeetje Nelleke wat sneu voor hem! Arme pony, ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:57

Dank voor de kast foto's! Als ik jullie kasten zo zie is die van mij ook echt wel een stuk kleiner :))
Netjes ook allemaal :) Nu ik dat zo zit te bekijken, welke supplementen hebben jullie altijd standaard in de kast staan? Ben benieuwd of dat echt zo verschilt p.p. :D

Oh jeetje Nelleke dat klinkt niet best! Gelukkig de dierenarts er bij. Ging je bij de pony kijken om hem eventueel te kopen? Ben het even vergeten sorry :x Ben je dat dan nu nog steeds van plan?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:04

Ik heb standaard in mijn kast staan;

Foenegriek, magnesium, psyllium vezels, maagcompositum van Phytonics, elektrolyten en Glucose Support van Horseflex.

Qua krachtvoer ben ik nu nog een beetje zoekende. Ik geef nu iets met kruiden van Voermeesters, wel een muesli. En heb SportsFit van Pavo staan. Daar krijgt ze momenteel niks van omdat ze ook niet veel loopt op dit moment.

Ik denk dat ik Vitalbix eens een keer ga bestellen en dat proberen, er mogen wel wat kilo'tjes af. We waren goed op weg maar door mijn eigen revalidatie ligt het even stil helaas.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:19

Mooi ingerichte kasten allemaal!

Sorry voor het egobericht.. voel mij slecht.

DA komt deze middag voor rx van Babbyy zijn kaak te maken, vermoeden dat het gebroken is |( |(

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:33

Jolynne schreef:
Sorry voor het egobericht.. voel mij slecht.

DA komt deze middag voor rx van Babbyy zijn kaak te maken, vermoeden dat het gebroken is |( |(


Wat heftig Jolynne, heel veel sterkte. Hoe is het gebeurd?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:38

Hij zat been te rijden tegen mijn groot paard, die het natuurlijk niet leuk vond en zijn achterste verplaatste, richting Brave. Brave is heel gevoellig qua gedragingen van andere paarden en dacht dat dit bedoeld was om te stampen, dus besloot hij de grote een mep te verkopen. Grote wou het terugdoen, alleen vind Madrileno de klap op. Er zijn 5 abcesgaten die vol prut zitten, die ik al 2 dagen eruit zit te persen (naast nodige medicatie). Alleen is zijn onderlip sinds deze ochtend volledig verstijfd en kan hij moeilijk tot niet meer eten, al zijn extra vetjes zijn weg en er passen meerdere vuisten in z'n flanken, zo ingevallen is hij.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:41

Wow Jolynne wat poedersuiker! Ik duim voor goed nieuws maar het klinkt niet al te best :knuffel: sterkte

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:55

Wow wat heftig! Hopelijk valt het mee!!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:59

Wat super sneu voor hem :(:) Hoop dat het meevalt...

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:09

Jolynne, jeetje wat erg! Hopelijk valt het mee en is de kaak 'gewoon' stijf van al het vocht en de ontsteking. Sneu zeg!

Kiekeboefje, ik heb hem al gekocht maar wilde hem graag op zijn vertrouwde plek gecastreerd hebben en niet direct na een stressvolle verhuizing. Ik heb hier nog een merrie staan dus hierheen halen als hengst was geen optie.

Demi, ik heb hele fijne ervaring met zowel vitalbix als Pavo vital. Alleen van vital hoeven ze maar echt heel weinig dus geef daarom liever vitalbix, dan hebben ze nog iets te kauwen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:21

Helaas slecht nieuws en dat betekend ook dat hij per direct uit de verkoop gaat en blijft. Er is een tand gebroken. Ook in zijn kaak is er een breuk en verbrijzeling te zien. Maandag gaat de tand eruit en de breuk/verbrijzeling zullen met heel veel maanden hersteltijd vanzelf moeten genezen. :(

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:57

Jeetje Jolynne, wat onwijs rot zeg. Kan hij wel hooi eten? Of enkel slobber oid? Heel veel sterkte!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:02

Kan geen hooi of gras eten.. momenteel enkel sobber, die eigenlijk letterlijk in het water ligt te drijven.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:08

Ik heb standaard wel veel supplementen in mijn kast sowieso, magnesium, foenegriek, vitaminesupplement, zandweg brokjes, lijnzaad en dan nog restjes van allerlei supplementen die ik ooit eens gebruikt heb.

Jeetje Jolynne wat heftig, misschien kan je iets zoals senior priores voeren ofzo, schijnt wel heel fijn te zijn.

Toliene begint enorm dik te worden, en ik zit beetje met mijn handen in t haar. Ik voer haar geen enkele vorm van krachtvoer meer, wel krijgt ze onbeperkt ruwvoer. 75% daarvan is graszaadhooi en 25% is gewoon hooi, dit om te beperken dat ze te dik wordt. Schema qua werk is momenteel:

Ma: vrij
Di: buitenrit met de wagen, minimaal 10 km, maar eerder tegen de 20 km per rit.
Woe: longeren 30 minuutjes
Do: Wandelen, springen, lange lijnen etc met verzorgstertje
Vrij: Buitenrit met de wagen
Zat: Wandelen, springen, lange lijnen etc met verzorgstertje
Zon: Longeren/naast de fiets/wandelen of vrij.

Iemand misschien tips voor mij? Ik kan aan het onbeperkte hooi niks veranderen dat zal ook gewoon zo blijven.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:15

Jeetje wat sneu Jolynne... heel veel sterkte :(:)

Demi: wat voor een krachtvoer zoek je precies? Of wil je een vitaminebrok voeren? Pavo Vital/Vitalbix Daily Complete (vitaminebrok) vind ik fijn, kwa muesli’s waar weinig in zit Vitalbix Active+, Pavo Care4life en ik hoor vaak goede verhalen over Pavo’s Nature Best. Kwa sportmuesli’s o.a. Pavo Sportsfit, Pavo Ease&Excel of Pavo Topsport. Er is zoveel keus tegenwoordig, het is maar net wat je zoekt :P

Jenny: ik heb nu Pharmahorse magnesium en Phytonics Gluco Balance in mijn kast staan aangezien ik dat nu voer, daarnaast nog een halve pot Sand off van de Paardendrogist, NAF elektrolyten en Pharmahorse Vitamine E en selenium maar dat voer ik momenteel niet. Ik voer ook altijd lijnzaadolie en eens in de zoveel tijd zandkuurtjes van vlozaad maar dat zijn niet echt supplementen. Oh en voor wie nog vlozaad zoekt, ik geloof dat ik nog zo’n 10kg heb liggen want ik was een beetje enthousiast met bestellen _O-

Linsey: is ze echt te dik of heeft ze een ruwvoerbuik door het onbeperkte hooi?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:29

Heb even geen goede foto, maar dit was 1,5e week geleden. Ze heeft zo’n dikke buik en merk dat het ook wel ophoopt op haar nek, en ben werkelijk als de dood dat ze bevangen wordt :o

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:15

Jolynne, jeetje wat vreselijk! Slecht nieuws dus. Als ze alleen zacht voer mag zou ik eens kijken naar Subli Seniore Priores. Dat is een ruwvoervervanger die je als slobber kan voeren. Heel veel succes en sterkte met het lange herstelproces.

Linsey, wat zijn je mogelijkheden? Kun je aan gerstestro komen? Dan zou je evt 50% gerstestro en 50% graszaad kunnen geven. Dat is nog een stuk armer dan graszaadhooi. En anders evt gewoon stro als ze dat eet.
Krijgt ze nog iets van een mineralenbrokje/balancer? Zo niet dan zou ik dat er wel naast geven. Soms krijgen ze ook heel erg vraatzucht als ze iets tekort komen. Pavo Vital hoef je maar heel weinig van te geven. Half koffiekopje per dag voor een shet.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:26

Wat Nelleke zegt over de vitaminebrok inderdaad :j Daarnaast kun je eventueel Phytonics Gluco Balance bij geven, dat reguleert de suikerstofwisseling (vanwege de manenkam). Volgens mij is graszaadhooi al vrij arm en op pension kun je vaak niet veel aanpassingen doen natuurlijk...

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:51

Voor Madrileno zou ik kijken naar voeding voor oudere paarden/ruwvoervervangers. SP, Fibrebeet enz. Super sneu voor hem.

Linsey: zo te lezen beweegt ze gewoon netjes en het hooi klinkt ook prima. Als het alleen een ruwvoerbuikje is zou ik me geen zorgen maken. Maar als ze vetophopingen en een dikke nek begint te krijgen moet je wel oppassen ja. Je kunt voor de zekerheid beginnen met Gluco Balance. Ik ben het even kwijt maar staat ze veel op de weide? Want dan zou ik daar de oorzaak zoeken.
En zoals hierboven al staat zou ik zeker wel een vitamine korreltje geven oid, anders bestaat de kans wel dat ze tekorten gaat krijgen.