[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:12

Prachtige foto <3 Geniet er van!
En nee, helaas niet. Er zijn op de echo’s geen ontstekingen etc gevonden dus hij heeft er in dat opzicht geen last van. De tijd moet het uitwijzen en verder goed in de gaten houden.

Net wel even een fijn lesje gereden, zijgangen en vliegende wissels, hij kan ‘t allemaal nog :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:02

Jenny: super leuke foto’s, ik had al even gereageerd <3 Wat gaaf dat jullie die busjes zelf verbouwen, leuke toekomst plannen zo.
Binnen Nederland is veel moois. Terschelling? Of richting Maastricht ofzo. Of ons mooie dorpje Bergen/Schoorl en omgeving :D

Mandy: ik zag mooie foto’s voorbij komen van jullie vakantie, veel herkenbare plekjes ook. Veel plezier nog even in Italië nu! Mooi weer daar?

Jolynne: fijn dat Brave geen trauma heeft overgehouden aan de aanval. Wat erg dat die hond weer aangevallen heeft, zo’n dier hoort niet los.

Willem is vanochtend weer lekker even behandeld door de fysio. Geen gekke dingen gevonden dus dat is altijd fijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:08

Mandyy schreef:
Het regent zo erg dat we vanmiddag onze schoenen moesten föhnen.. alles was doorweekt!

Morgen overdekt winkelen in Verona.
Per dag maar even kijken wat handig is. Als het goed is knapt het over een paar dagen op.

Nee wat erg. Hopelijk knapt het inderdaad dan snel op. Je schoenen föhnen is niet het ultieme vakantiegevoel.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:07

Hopelijk is jullie huis gauw verkocht. Al wat anders op het oog?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:38

Spannend Jenny! Je blijft schoonmaken zo :D Ons huis staat niet te koop maar zeer regelmatig vinden we wel briefjes in de brievenbus met de vraag of we het alsjeblief willen verkopen :')

Geniet nog even Mandy! Heerlijk hoor. Wij gaan deze maand ook nog een paar daagjes weg. Ik vrees alleen dat onze vakantie in oktober niet door kan gaan, dat land is oranje en heeft quarantaineplicht. Ik zie het niet zomaar veranderen.

Weinig te melden hier. Momenteel bijzonder weinig motivatie.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:59

Mandy: ja dat is al geboekt, zuid Limburg. Voor ons 3 uur rijden dus voelt wel als vakantie haha :)) Wilde eigenlijk naar Terschelling maar schijnbaar zit half Nederland daar ook want letterlijk alles was vol. Dus andere plannen gemaakt. In oktober willen we naar Schotland maar dat gelukkig nog niet geboekt. IJsland begin volgend jaar zie ik ook niet doorgaan eigenlijk.
Voor jullie zal het inderdaad ook spannend worden met Thailand..

Jenny: ja heel stom hè. Ik heb het nog nooit gehad, had altijd motivatie over. Komt gewoon door het gedoe met Willem. Uit het tweespan rijden haal ik ook niet de voldoening die ik gehoopt had, ik ben en blijf een echte enkelspan rijder blijkbaar.

Sneu dat Hidde zich niet helemaal fit voelt. Het is ook wel raar weer. Ene dag koud, dan weer warm en dan weer een hele dag regen. Veel paarden worden ook sloom van verharen. Ik zou hem gewoon goed ontwormen in plaats van een onderzoek. Misschien kan je eens kijken naar de opkikker van NAF?

Nelleke: wat een leukie! Grappig getekend. Mooie maat ook! Luuk is een leuke naam, ik had vroeger ook een bonte Luuk :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:48

IJsland niet te koud voor jou? :D
Valkenburg is inderdaad leuk! Twee jaar geleden een weekendje geweest. We zitten daar deze keer ook in de buurt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:24

Ik zou niet sederen. Je weet niet wat hij doet of hoe hij er op reageert. Als hij wel een klapper maakt in de trailer of wiebelig/onzeker wordt weet je zeker dat ie er nooit meer op gaat. Gewoon los, zeiltje dicht (!) en in één ruk doorrijden naar huis :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:18

Als hij niet gewend is om vast te staan zou ik dat zelf niet prettig vinden als hij ineens 2,5 uur vast moet staan op de trailer terwijl hij ook nog zijn evenwicht moet bewaren.

Heb je een camera in je trailer? Dan kun je het een beetje in de gaten houden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:22

Gefeliciteerd met de puntjes Linsey :)
Ga je hem nog opnieuw te koop aanbieden?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:57

Ik doe niet mee, Willem zijn vriendinnetje/spanmaatje (en mijn stalgenootje) wel :)

Mandy: weer aan het werk na je vakantie? Ik moet altijd weer even inkomen dan :')

Nelleke: och sneu zeg voor hem. Hoor er toch vaak vervelende dingen over, ondanks het zo’n routine klusje is. Toen Donny geruind werd genas het super mooi en ging daardoor “te snel” dicht waardoor het een beetje ging ontsteken. Toen is het weer open gemaakt, AB kuur gehad en ging het rap beter. Ik hoop dat je pony zich snel beter gaat voelen!

Lekker weertje buiten, ik vind het wel fijn nog een paar warme dagen voordat we echt de herfst/winter in gaan. Willem krijgt alweer een pluizig vachtje dus niet zo praktisch met deze temperaturen ineens, binnenkort maar scheren.
Qua gezondheid; tja lastig. Zijn zicht gaat niet beter worden, dus afwachten wat dat gaat doen in de toekomst. Voor nu gaat rijden in de bak over het algemeen wel, al zijn er dagen dat hij snel bang is en over de zeik blijft gaan. Hij lijkt na zijn ziekte van vorige maand weer fit te zijn, al hoest hij sporadisch nog. Ik kijk gewoon per dag aan hoe hij in zijn vel zit en pas daarop aan wat we doen.

Begin volgende maand brengen we Red naar de opfok <3 Gaat zo snel!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:40

Linsey: leuk dat je ook mee doet. Gaat dat goed met Toliene? Heeft ze alleen last van haar aandoening met dressuur? Ja zeker wennen hè ineens weer zo warm! Ik had mijn winterdekens alweer klaar gehangen :P

Mandy: klinkt inderdaad als een prettig begin. Lekker dat je ook even op een normaal tempo kan beginnen zonder allemaal spoed en stress klussen of een bureau vol achterstallig werk.
Ik zal even een recente foto van Red opzoeken! :)

Sharani: het is inderdaad vooral de combi met zijn karakter. Hoe gaat het met jouw paardjes? Nog (wedstrijd) plannen verder?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:44

Mandy: gevonden! Deze is van vorige week. Met zijn kleine zusje <3

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:08

Linsey: ja hier ook zo erg hoor met dit weer, dan is hij drijfnat. Hoe kan het dat Toliene dingen als mendurance en vaardigheid racen nog goed kan en een dressuurproefje niet? Andere belasting ofzo? Gewoon interesse hoor, ben niet zo bekend met deze aandoening :)

Jennifer: Red is met het blesje. Wat betreft handschoenen en menschort dragen de meeste dat gewoon nog, blijkt in de praktijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:43

Ik ook hoor. En de meeste rijden thuis in de training ook met handschoenen dus dan doe je dat op wedstrijd ook. Menschort vind ik in de dressuur netter staan, in de vaardigheid minder belangrijk.

Knappe King! <3

Willem gaat ook altijd helemaal kaal. Momenteel ziet hij er uit als een verwilderde bos pony inclusief sokken :oo :oo

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:24

Welkom! Leuke pony’s heb je en wat heeft Emma een prachtige voorpluk!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:03

Knappe Sjors <3 Hij ziet er altijd zo mooi verzorgd uit.

Linda: vervelend, niets ernstigs hoop ik? Gigant ook weer lekker kaal. Wat hangt jouw lamoen hoog in de lichtogen, of lijkt dat maar zo?

Linsey: ah sneu voor haar, maar fijn dat je in ieder geval nog veel kan buitenrijden en vaardigheid kan starten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:36

Ik vind korte manen altijd wat vlotter en sportiever staan :j

Gewoon, omdat hij zo leuk is:
Afbeelding

Zijn spikkelbroertje was geschoren voor de keuring dus die ziet er wat chiquer uit zonder plukken haar uit zijn oren :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:19

Linda: oei dat klinkt echt naar! Arme pony en wat zullen jullie beide bang geweest zijn. Gelukkig met een sisser afgelopen :(:)

Sharani: veel plezier, leuk.

Ayla: ja leuk hè. Hij is nu 4,5 maand oud.

Nelleke: wat vervelend voor je, beterschap. Autorijden is dan niet fijn inderdaad zo’n stuk. Wanneer mag je hem ophalen?

Demi: Willem zijn manen vallen vaak ook niet helemaal naar een kant. Toen hij nog regelmatig lekker strak in de knotten stond (vaak ook een nachtje) bleven ze altijd wel naar dezelfde kant hangen. Ik vind het wel speels staan zo, het heeft wat boeffigs bij hem :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:32

Jenny: wat leuk dat je je weer hebt ingeschreven voor wedstrijden <3

Demi: als je altijd op gras traint zijn ijzers niet altijd heel handig, zeker met natter weer of wanneer het gras nat is door dauw. Stappen en draven gaat vaak wel goed hoor, maar ik ben altijd bang voor glijpartijen, zeker met veel wendingen of in galop. En om nou elke dag stiften te draaien...
Willem heeft z’n hele leven rondom op ijzers gestaan, paar jaar op speciaal beslag en sinds kort alleen voor nog een ijzertje. Omdat wij helaas niet meer kunnen buitenrijden vond ik rondom op ijzers gewoon onnodig. En wie weet kan hij in de toekomst wel helemaal van de ijzers af maar dat zien we dan wel. Hoefschoenen hou ik niet van.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:55

Het ziet er weer netjes uit Jenny!

Willem is nog nooit vernageld geweest gelukkig.

Toch maar alvast geschoren net :P
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:38

Heel herkenbaar in mijn omgeving helaas, niet mogen mennen in de bak. Terwijl een groot paard in een rondje galop veel meer gaten maakt in de bodem, zéker als hij niet correct dresuurmatig gereden wordt en als een idioot door de baan aan het sjezen is. En dan zijn er nog stallen waar het wel mag, maar de baan van zodanige slechte kwaliteit is dat het niet eens kán met de wagen en het strand jaloers is op het mulle zand :')
Ik ben inderdaad heel blij met onze stal en de binnenbaan, zeker in de winter ghehe.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:48

Netjes Ayla! :D

Bij ons hangen de dekens op dekenrekken en de tuigen aan de muur in de tuigenkamer dus dat scheelt ruimte in de kasten. In m’n kastje staan poetstas, cap, verzorgingsspullen, snoepjes enz, wat losse materialen, beenbeschermers en er hangen nog wat halsters etc in. Ik heb veel in mandjes zodat het netjes blijft.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:54

Oh jeetje Nelleke wat sneu voor hem! Arme pony, ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:59

Wat super sneu voor hem :(:) Hoop dat het meevalt...