[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:10

Goed bezig Patricia! Yaja is niet van jouzelf toch? Wel heel erg lief van de eigenaar dat je haar kan gebruiken en ook heel lief dat jij dit allemaal met haar bereikt! Een 8,5 voor halsstrekken! Knap hoor, wij halen daar een kleine onvoldoende voor omdat Hidde dat gewoon niet zo goed kan helaas.. oefenen we hard op.

Ayla, wat fijn dat het weer de goede kant op gaat! Mooie foto’s zijn dat <3

Snap ik hoor Lori, dit is niet heel privé he. Je kunt het zo privé houden als je wilt en dat respecteert iedereen hier volgens mij :)

Opnieuw welkom Mira en Pip! :) leuk dat jullie weer mee komen kletsen. Ook leuk dat jullie zijn begonnen met mennen!

Wij hebben van het weekend een rit met een kennis gemaakt van 21 km! Hidde had geen moeite en wat niet ‘kapot’ toen we terug kwamen. Dag erna even spierpijn er uit gedraafd in de longeercirkel en gisteren een dagje rust.

Net een heerlijk rondje van 7 km gemaakt. Stap en draf, hond mee <3 zo relaxt.
Afbeelding

Morgen word hondje gecastreerd. Zijn gedrag zit hem in de weg helaas... had het liever niet gehad. Mijn arme kind Y;( ben ook wel een beetje zenuwachtig!


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:56

Lori, ja het is een heel fijn wagentje! Vrij klein en naar mijn idee licht, toch vind Hidde hem zwaar; ligt dat aan mij? Of is hij het gewoon nog niet helemaal gewend? Heb er nu hooguit 6-8 keer mee gereden?

Met Boris gaat het goed gelukkig. Ligt in diepe slaap op het moment. Inclusief leuk pakje :D
Afbeelding

Op persoonlijk gebied even druk in mijn hoofd. Zijn bezig met een huis. Dit maakt mij een beetje onrustig, duimen jullie voor ons?? O:)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:17

Lori, ja de lagers zijn nieuw. Mijn vriend heeft alle materiaal vervangen/goed onderhouden.

Susanne, dankje! Word steeds spannender :D ja Boris werd dominant naar gecastreerde reuen, en liep erg zijn neus achterna. We willen niet fokken dus zagen geen reden het niet te doen. :) ja hij pubert heel erg, een banaan in zijn oor!
Ja mooie deken he! Linda stuurde mij ook al een berichtje :)) mooie groene. Gewoon van ideal, heb hem van de Menner. Past perfect.
Jullie lekker even vakantie! Heerlijk hoor! Hele mooie foto’s ook <3

Ayla, ik schat de wagen zo’n 120 kg. Maar zeker weet ik het niet. Zou eens op een weegbrug moeten. Zou de wagenbouwer het nog weten? Bekende wagenbouwer die hem heeft gemaakt maar kom zo even niet od naam.
Straks lekker vakantie! Ik heb hetzelfde met balken hoor :)) ben veels te lui daarvoor, toch verplicht ik me zo af en toe. Hidde vind het moeilijk maar erg leuk.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:59

Wat balen van Max zijn voetje Mandy! Heerlijk op vakantie geweest :)

Wat lekker Suus, geen mensen in de buurt. Naar he, was laatst in de stad Groningen. Echt typisch de grootste studentenstad, niemand hou rekening en ‘mij overkomt het toch niet’ Groningse instelling. Vind dat ik dat wel mag zeggen als geboren en getogen Groninger :')

Wat leuk Patricia! Leuke pony is het, fijn maatje ook.

Mama en ik hebben gisteren mrt hond en Hidde een ronde gewandeld <3
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:24

Dank jullie <3

Het is zo’n schatje! Kan niet wachten iedere dag uit mijn raam te kijken en hem te zien staan. <3

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:40

Lief dat je vraagt Mandy! Met Boris alles goed :) je kan wel merken dat hij echt geopereerd is. Hij is hangerig en wil graag bij je zijn, dat had hij eerder echt niet.

Klinkt als een lekkere relaxte vakantie :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:16

ElineGC schreef:
Jammer dat je je paard verkoopt linsey, ga je op zoek naar wat anders?

Fijn dat de operatie geslaagd is mandy
En wat super dat je eerste keer goed is gegaan Mira! Wat zijn je doelen?

Welkom Mieke!

Ik ga 1 ooteman bondje en 1 echte lamsvel van de menner verkopen, heeft iemand hier misschien interesse?


Jajaja als je Ooteman bontje nog hebt!!! :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:20

Susanne, goh beterschap voor Willem! Hoe gaat het nu met hem? :knuffel: :knuffel:

Mandy wat een fijn nieuws! Hopen dat het tijdens controle nog zo positief is :)

Mijn week is een beetje druk/gek. Maandag ochtend gewerkt tot 11u ochtend, toen vertrokken naar Texel met de familie van mijn vriend. Gister ochtend 10u weer terug gereden in mijn uppie om vervolgens te werken van 13:30-22:30. Volgende ochtend(nu) vroeg op om Hidde te longeren en wassen. Vervolgens werken van 7:30-11u en zo weer richting Texel vertrekken t/m vrijdag en dan het weekend weer werken.... wat doe ik mijzelf aan ? :')

Hidde was vanmorgen fris en fruitig! Heerlijk even gelopen, voor de rest doen we toch niks met dit weer. Ik ben er ook helemaal klaar mee met de hitte, niks voor mij.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:59

Wat gaat dat hard zeg! Wat issie mooi rood <3

Beterschap voor Willem Y;(

Jammer dat hij weg gaat Linda!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:43

Jeetje Willem heeft het inderdaad wel te pakken hoor!
Red is leuk <3 ben niet zo’n stippelgek :oo vind hem echt heel knap! Mooie bles en knap koppie!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:17

Jolynne, jeetje wat een aso gedrag van die eigenaar is dat! Zoiets moedig je toch niet aan? Van mij kan hij een rotschop krijgen hoor.

Linsey, op zich niet gek dat hij nog zo jeugdig is he. 5 is niet zo heel oud en 1.78 vrij groot. Grote paarden zijn vaak wat laatbloeiers en het duurt dan ook langer voordat ze volwassen genoeg zijn (in de bouw) om op te rijden. Verder heb ik weinig ervaring met paarden die dikker moeten worden. Zou echt aan SP denken of echt slobber van Pavo. Veel schrale paarden zijn vaak ook zinnig en die slobber valt altijd erg in de smaak.

Ik ben een weekje naar Duitsland op vakantie geweest met camper <3 was lekker, hebben onderweg weer een nieuwe toekomstige camper opgepikt. Mijn vriend bouwt de VW campers zelf, zitten er aan te denken een bedrijfje te beginnen in verkoop en verhuur <3

Vorige week zijn we op de foto gekomen! :D hier is het resultaat!
[ITP] Hidde op de heide!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:47

Oeeeh lekker! Dat durfden wij echt niet aan... met ons werk in de zorg beide. Dan maar even rustig aan. Iemand een leuk idee voor max 4 uur rijden vakantie??? Hebben nog een week :P

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:05

Haha is ook zeker zo.... maar het gevoel he :')

Texel zijn we dit jaar al twee keer een week geweest dus die gaat over. :)) denken aan Bremen. :)

Drie jaar geleden hadden we dit oudje mee, goedkoop gekocht en relatief goedkoop omgebouwd. Lang gehouden en voor veel €€ verkocht := Was btw geen pretje op de bergen van Italië!
Afbeelding
Vorig jaar naar Roemenië hadden we deze schoonheid mee <3
Afbeelding
Dit keer hadden we rechts mee, deze word ook rood-wit omdat deze veel schade heeft. Links hebben we in Stuttgart opgepikt! :D
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:12

Mandyy schreef:
Het regent zo erg dat we vanmiddag onze schoenen moesten föhnen.. alles was doorweekt!

Morgen overdekt winkelen in Verona.
Per dag maar even kijken wat handig is. Als het goed is knapt het over een paar dagen op.


Winkelcentrum van Verona is heel mooi! Ben ik drie jaar geleden ook geweest! :)

He gatver! Wat een regen zeg... niet leuk zo op vakantie. Hoop dat het weer opknapt!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:15

Susanne, dankjewel! Ben er ook erg blij mee <3 ja mijn vriend en zijn vader bouwen ze om. Hebben er zo 50 gedaan nu. Lijkt sprekend op het originele en zijn de enige in NL die het zo netjes doen, gebruiken ook alleen originele onderdelen. Deze campers gaan als warme broodjes dus er zit echt leuke handel in.

Ons huis staat trouwens te koop :P had ik nog niet eens verteld denk ik! Dit is ook een beetje de reden dat ik er over begin, we zijn op zoek naar een huis met potentie voor een grote loods en met land. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:50

Ja dat denk ik wel, maar probeer nergens vanuit te gaan. Het is een nieuwbouw’18 twee-onder-een-kap uit een gewild dorpje voor een leuke prijs. Huis is af, dus voor de stadjers die willen settelen perfect. Helaas gewoon niet helemaal wat wij willen.

Voor de nieuwsgierigen heb ik wel een linkje ;) zet het maar niet te open en bloot.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:29

Er komt niet zo veel te koop helaas... zijn wel met wat woningen bezig die nu leeg staan, daar hebben we enige kans. Ik hoop het +:)+

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:00

Hoe gaat het hier?? :)

Voor de zoveelste keer een kijker voor vandaag! *\%/* je huis moet wel heel netjes blijven zo, wel ideaal. Iedereen die komt kijken is serieus en komt nog een keer! Wij zijn happy :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:38

Nog lekker vakantie <3 zit je in een hotel? Geniet er nog maar van. Voor mij begint het werk weer bijna

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:55

Hahaha ja joh.... dat gebeurd hier in de buurt ook veel. In wat voor soort huis woon je? Hier ook slecht motivatie.... gek eigenlijk. Vraag me altijd af hoe het kan komen. Heb het wel vaker.

Ja sad is dat. Vakantie niet door kunnen laten gaan. Heb nu ook niet echt het gevoel van vakantie. Helemaal alleen want vriendlief is ook weer aan de beun.

Moet zo weer huis verlaten want komen kijkers, dat is wel het vervelendste.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:20

Welkom, wat een leukerd! Ben dol op bonte <3 misschien Lenny ofzo? Dat klinkt zo lekker :))

Ik heb jullie hulp nodig... Het was nog niet zo opvallend maar sinds een paar dagen is Hidde heel sloom. Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken maar ga hem in ieder geval weer een zandkuur geven en een wormenonderzoek doen. Kwa brok krijgt hij niks op Natures Best van Pavo na. Hier doe ik Detox van Puur bij sinds een weekje. Hij werkt zo’n 4-5 dagen id week en is nu wel te zwaar maar niet zorgwekkend. Vandaag tijdens longeren viel het me erg op dat hij telkens terug viel in de lagere gang. Was ook moeilijk aan te sporen, terwijl hij normaal heel vrolijk en actief is!


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:07

Welkom Demi, leuke pony's heb je! :) Idd een hele mooie voorpluk, daar zijn wij heel jaloers op.

Beterschap Nelleke!

Oeiii Linda dat klinkt heel erg naar! Gelukkig niet te ernstig. :knuffel:

Ik zie een leuke Red met zijn broertjes voorbij komen <3

Hier ook weer wat hoor. Hidde en zijn dames hebben waarschijnlijk luizen/mijt. Zaterdag gaat het scheerapparaat er overheen en dan alle drie maar wassen. -O-

We hebben gisteren les gehad, dit ging weer heel erg goed! Zo goed dat ik ons meteen weer heb ingeschreven voor 2 wedstrijden in oktober en november. +:)+ Weer helemaal zin in. Morgen trainen op de club en proberen wat orde in mijn zadelkast te krijgen, die is namelijk een grote ***** bende. Hebben jullie goed opgeruimde poetskasten? Of leuke handige systemen? Ik kan alles makkelijk kwijt maar heb er gewoon nog geen aandacht aan besteed. Toon uwe zadelkast aub :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:44

Hidde staat op ijzers. Hij heeft erg grote voeten voor een shetlander dus is ook heel makkelijk te beslaan en hij vind het ook echt niet erg (meer, hij houd niet van voeten geven door gevoeligheid rolstraal :( ). Ik ben geen fan van hoefschoenen, daar zitten een soort noppen onder voor de grip waarbij je de beweging van het been belemmerd naar mijn idee. Maar er zijn anderen heel enthousiast over, dus er zullen echt goede hoefschoenen bestaan! :) geen twijfel over mogelijk.

Als ik jou was zou ik je hoefsmid vragen om raad. Te horen aan jou ritjes zou ik het niet doen denk ik. 1 keer per week over asfalt valt mee. Ik rijd wel 20 km per week over zand/asfalt/bospaden (zand slijt ook heel hard) en het was nog niet echt nodig, maar door slechte ervaringen doe ik het liefste wel.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:07

Dankje ja heb er heel veel zin in weer :)

Heb net wat dichte bakjes voor reserve spul en vlecht spullen opgehaald en 2 gereedschap bakken voor de shampoos ect en verzorging/wond/hoef sprays en zalfjes enzo. Het is nog niet heel netjes maar is ook een beetje lastig hier.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:08

Nee ik wou het zeggen, vind het een rare reden van je staleigenaar Demi! Denk dat het juist andersom is. Paarden maken veel diepere sporen dan een sulky. Maar denk dat dat een moeilijk punt blijft. Hier op stal zou ik heel graag op het gras willen trainen vanwege de zware bak maar dat mag dan weer niet dus ik train in de grote paddock! :) rijd heerlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers