[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:48

Begrijpelijk Nelleke.

Mandy: ik ben ook de hele dag aan het werk morgen, misschien woensdag nog maar even van genieten (of lekker binnen zitten) :P

Jennifer: wat lief, dankjewel! Dat is wel een foto uit 2016, het reglement is inmiddels een aantal keren aangepast. Handschoenen hoeven sowieso niet meer, verder ben ik niet meer zo op de hoogte van de regels omtrent wedstrijden.

Sharani: ik doe niet mee maar ik ga wel helpen, sta bij de eerste oversteekplaats geloof ik. Wat vind je er spannend aan? De afstand?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:57

Ik doe niet mee, Willem zijn vriendinnetje/spanmaatje (en mijn stalgenootje) wel :)

Mandy: weer aan het werk na je vakantie? Ik moet altijd weer even inkomen dan :')

Nelleke: och sneu zeg voor hem. Hoor er toch vaak vervelende dingen over, ondanks het zo’n routine klusje is. Toen Donny geruind werd genas het super mooi en ging daardoor “te snel” dicht waardoor het een beetje ging ontsteken. Toen is het weer open gemaakt, AB kuur gehad en ging het rap beter. Ik hoop dat je pony zich snel beter gaat voelen!


Lekker weertje buiten, ik vind het wel fijn nog een paar warme dagen voordat we echt de herfst/winter in gaan. Willem krijgt alweer een pluizig vachtje dus niet zo praktisch met deze temperaturen ineens, binnenkort maar scheren.
Qua gezondheid; tja lastig. Zijn zicht gaat niet beter worden, dus afwachten wat dat gaat doen in de toekomst. Voor nu gaat rijden in de bak over het algemeen wel, al zijn er dagen dat hij snel bang is en over de zeik blijft gaan. Hij lijkt na zijn ziekte van vorige maand weer fit te zijn, al hoest hij sporadisch nog. Ik kijk gewoon per dag aan hoe hij in zijn vel zit en pas daarop aan wat we doen.

Begin volgende maand brengen we Red naar de opfok <3 Gaat zo snel!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:14

Gaat zeker snel Susanne! Blijft hij in de opfok tot hij 3 is? Of heb je daarvoor nog geen plannen?

Ik ga ook meedoen met de shetdurance, samen met mijn stalgenootje beau en haar pony :)

Ik vind het heerlijk weertje! Maar moet wel even wennen aan de temperatuur zo ineens. Dus vanavond en morgen beetje rustig aan met de paardjes

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:17

Suus ik ben vandaag begonnen vanuit huis. In totaal bijna 2 uur met collega's gebeld, een presentatie van 2 uur terug gekeken met de laptop in de tuin, mail bijgelezen en wat kleine dingen opgepakt. Ging wel heel fijn zo (zonder direct allemaal spoedklussen).
Morgen naar kantoor.

Heb je nog recente foto's van Red?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:22

Ayla schreef:
Sharani: ik doe niet mee maar ik ga wel helpen, sta bij de eerste oversteekplaats geloof ik. Wat vind je er spannend aan? De afstand?


Het proberen om de wedstrijd uit te rijden, maar King is nogal een heethoofd en dan schiet zijn hartslag omhoog. En niet verdwalen natuurlijk, daar ben ik ook erg goed in := .

Lindsey: leuk dat jullie ook meedoen!

Susanne: Wel balen van Willem zijn zicht. En hij heeft denk ik ook niet het makkelijkste karakter om met zoiets om te gaan. Zou met King ook niet meevallen.

Las verder nog iets over een pas gecastreerd ruintje, beterschap voor hem!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:40

Linsey: leuk dat je ook mee doet. Gaat dat goed met Toliene? Heeft ze alleen last van haar aandoening met dressuur? Ja zeker wennen hè ineens weer zo warm! Ik had mijn winterdekens alweer klaar gehangen :P

Mandy: klinkt inderdaad als een prettig begin. Lekker dat je ook even op een normaal tempo kan beginnen zonder allemaal spoed en stress klussen of een bureau vol achterstallig werk.
Ik zal even een recente foto van Red opzoeken! :)

Sharani: het is inderdaad vooral de combi met zijn karakter. Hoe gaat het met jouw paardjes? Nog (wedstrijd) plannen verder?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:44

Mandy: gevonden! Deze is van vorige week. Met zijn kleine zusje <3

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:11

Wat een knapperd! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:33

Ik ga ook meedoen met de shetdurance. Met Yaja.
Afgelopen weekend met de puzzeltocht van NSPS meegedaan en gewonnen . En met de SMR bingo meegedaan en alle 3 de onderdelen gewonnen. En ook de hca wissel troffee. Maar heb al 3 wagens dus die mag iemand anders blij mee zijn.
Hoeveel kilometer gaan jullie met de shetdurance?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:41

Met Toliene gaat het heel goed! Dressuren in de bak lukt niet meer, maar buiten rijden gaat echt super! We doen nu ook regelmatig ritten van ruim 20 km :)

Wij doen de 21 km afstand! En jullie?

Knappe Red, en hopelijk valt het allemaal mee voor Willem in de toekomst.

Ik lever de sulky over 2 weken in, ben benieuwd waar hij naartoe gaat :j

Toliene zit zo dik in het vacht joh! Ik ga haar zondag weer scheren want geen doen. Na 20 minuten werken is ze drijfnat. Bij jullie ook zo erg?

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:06

Ik wil wel foto's zien van de shetdurance!

@Ayla. Nee handschoenen en menschort zijn niet meer verplicht, maar ik vraag me af of mensen het dan ook daadwerkelijk niet meer dragen. Maar komt goed!

@Susanne Is Red de linkse? Allebei schattig in ieder geval!

@Patricia doe jij toevallig volgende maand mee in Lisse? Ik heb vandaag namelijk dacht ik de naam Yaja voorbij zien komen.

En Bink hier ook al vreselijk dik in de vacht. Net halfuurtje gereden om 21u, het was natuurlijk ook wel erg benauwd, maar rustig aan gedaan en toch doorweekt.

Wat voor modellen scheren jullie? Bink staat in een groepsstalling met schuilstal, zou hem liefst geen deken op doen de hele winter maar weet niet hoe realistisch dat is.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:08

Linsey: ja hier ook zo erg hoor met dit weer, dan is hij drijfnat. Hoe kan het dat Toliene dingen als mendurance en vaardigheid racen nog goed kan en een dressuurproefje niet? Andere belasting ofzo? Gewoon interesse hoor, ben niet zo bekend met deze aandoening :)

Jennifer: Red is met het blesje. Wat betreft handschoenen en menschort dragen de meeste dat gewoon nog, blijkt in de praktijk.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:15

Wat is Red leuk!

Vind handschoenen en schort met dressuur er eigenlijk wel bij horen, ook al is het niet meer verplicht. Met vaardigheid laat ik het short achterwege.

Patricia: leuk dat je ook meedoet.

Ik doe de korte afstand omdat dat ook de afstand is van buitenritten die ik maak.

Wat scheren betreft ga ik voor helemaal kaal bij King, misschien dat ik bij de andere Een streep doe.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:43

Ik ook hoor. En de meeste rijden thuis in de training ook met handschoenen dus dan doe je dat op wedstrijd ook. Menschort vind ik in de dressuur netter staan, in de vaardigheid minder belangrijk.

Knappe King! <3

Willem gaat ook altijd helemaal kaal. Momenteel ziet hij er uit als een verwilderde bos pony inclusief sokken :oo :oo

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:16

Ja wij doen ook mee in Lisse
Wij gaan de 11-12 kilometer doen.
Ik draag nog wel de handschoenen en schort vind ik netter staan.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:25

Ik weet niet of ik Max dit jaar ga scheren.
Mennen is er nog steeds niet van gekomen. :o :=
Hij verhaart echt enorm op het moment.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:55

Hoi!

Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een hele tijd mee.

Samen met mijn 9 jarige merrie Emma men ik, inmiddels is ze al bijna 5 jaar aan mijn zijde. Sinds kort is er een tweede telg bij gekomen, de 2 jarige Esmee. :) Zij word volgend jaar ook voor de kar beleerd en gaat dan span maatje van Emma worden.

Samen met Emma krijg ik privé les, hoop van het voorjaar ons wedstrijddebuut te maken.

Zie altijd zulke leuke foto's voorbij komen hier in het topic, dus ik voeg ook even wat foto's bij van ons.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emma is dit jaar al voor de 2de keer geschoren, die begint altijd heel vroeg met verharen, tijdens de vorige hittegolf zat ze al met zoveel haar dat ik al ben begonnen. Zondag is ze voor de 2e keer geschoren.

Leuk, ik heb ook zitten twijfelen om me aan te melden voor de Shetdurence, maar ik zit zelf helaas met een mega grote en pittige blessure waardoor het mennen nu even 2 maanden helemaal stil ligt. Hoop snel weer te beginnen.

Wat is Red een knapperd zeg! Heel mooi beestje.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:24

Welkom! Leuke pony’s heb je en wat heeft Emma een prachtige voorpluk!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:03

Welkom en inderdaad die voorpluk <3

Toliene kan niet meer dressuren omdat als ze nageeflijk loopt die luchtpijp nog verder wordt afgeknepen. Haal er dan verzamelen bij, waarvoor ze veel lucht nodig heeft en ze ademt alsof ze door een rietje ademt en de hele buurt bij elkaar. Buitenrijden gaat goed, zolang zij kan en mag bepalen wat haar hoofdhouding is, en hoe beter haar conditie hoe minder klachten.

Toliene staat 24/7 buiten met schuilstal, ga haar zondag 1 keer helemaal scheren en dan in okt/nov laat ik haar beentjes en hoofd erin en lekkere warme dekens.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:26

Welkom! Knappe pony, heb je wel eens op instagram voorbij zien komen :)

Fijn dat lekker buiten rijden nog goed gaat Linsey! Kan me voorstellen dat het juist beter gaat als ze een goede conditie heeft.

Sharani: ah zo... komt vast goed!

Knappe Redje <3 Al bijna naar de opfok, gaat hard!

Ik heb Sjors vorige week geschoren. Naast het bos train ik in de binnenbak en dat vind ik met veel haar niet eerlijk tegenover hem. Dit jaar had hij een minder lange/dikke zomervacht dan andere jaren maar het is toch altijd meer dan bij een groot paard. Hij verhaard alleen heel erg dus ik vrees dat hij snel weer moet.

<3
Afbeelding

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:49

Welkom ! Wat een leuke pony

Ik heb wel braaf meegelezen maar niet altijd gereageerd. Druk druk druk

Gigant gaat super. Na een klein ongelukje zijn we weer goed op weg.
Afgelopen weer voor t eerst les gehad op de vereniging wat erg goed ging. Morgen mogen we weer *\o/*

Gigant is ook 2 weken geleden alweer geschoren
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:03

Knappe Sjors <3 Hij ziet er altijd zo mooi verzorgd uit.

Linda: vervelend, niets ernstigs hoop ik? Gigant ook weer lekker kaal. Wat hangt jouw lamoen hoog in de lichtogen, of lijkt dat maar zo?

Linsey: ah sneu voor haar, maar fijn dat je in ieder geval nog veel kan buitenrijden en vaardigheid kan starten.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:12

Bedankt iedereen! Haar voorpluk is inderdaad echt wel mijn trots <3 ze had ook hele lange manen maar die heb ik in een gekke bui helemaal kortgeknipt tot sportcoupe, vooral omdat ik dit makkelijker vond met het inspannen. En het was zo´n gedoe altijd, al dat vlechten en wassen. Nu twijfel ik weer wat ik zal doen, dus het hangt er nu niet echt netjes bij. :+ Vond haar lange manen toch ook wel erg mooi.

Afbeelding

Linsey, wat sneu zeg. Wel fijn dat je nog heerlijk kan buitenrijden!

Ayla, ja dat kan, ik heb inderdaad een account op Instagram. Was voornamelijk bedoeld voor mezelf als een soort ´dagboek´ maar dan online, altijd leuk om later de foto´s en tekst terug te kunnen zien. Maar heb toch iets meer volgers gekregen als de bedoeling. Wel leuk natuurlijk. :)

Ik vind Sjors zo´n knappe pony! Hoe groot is hij? Hij toont heel groot namelijk.

Linda, ook al zo´n knappe witte. Heel gaaf! Lekker geschoren ook al, heerlijk.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:19

Lief Suus <3

Knappe Gigant, wat is er gebeurd?

Demi: leuk toch, zo’n account! Sjors is 1.06, maar hij staat inderdaad vrij hoog op zijn benen en zijn ego is ook redelijk groot :))

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:00

Welkom Demi! Ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd... Heb je een foto met de voorpluk los?
En de manen kortgewiekt, wat zonde :oo

En dank voor jullie input wat betreft wedstrijdkleding. Had al zo een vermoeden dat de meesten toch nog gewoon handschoenen en schort doen, dus ik pas me graag aan ;-)