[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:41

Linsey: wat vervelend! Ik neem aan dat je hem (röntgenologisch) hebt laten keuren ivm zijn leeftijd? Kwam daar niets uit? Staken/steigeren en hoofdschudden kan ook door slecht passend zadel of hoofdstel komen. Of de combi daarvan met iets wat niet helemaal lekker zit in zijn lijf. Sneu voor jullie :(:)

Jenny: balen dat je weinig motivatie hebt.. Enig idee hoe dat komt?


Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:06

Haha ja echt zo hè :')
Al zou ik het ook niet perse willen op dit moment (paarden aan huis), altijd oppas zoeken als je weg wil enzo. Nooit een dagje over kunnen slaan. Het klinkt allemaal erg romantisch hoor, maar heb ze zelf jaren in eigen beheer gehad aan huis en het was vooral veel ‘zorgen’ in plaats van rijden. Het heeft ook zeker voordelen hoor, lekker alles op je eigen manier doen qua voeding/huisvesting. Maar op volpension vind ik wel heel erg relaxt momenteel.
Wel balen dat het niet helemaal gaat zoals je wilt nu op stal. Dat is gewoon super vervelend.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:38

Ja dat is zo :j
Het heeft allemaal voor- en nadelen.

Voorlopig heb ik “gelukkig” alleen Willem op volpension staan, Simp staat nu nog bij z’n mams en gaat daarna de opfok in.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:57

Eline: wat een rotnieuws! Ik denk dat het helemaal karakter afhankelijk is of het gaat wennen voor hem. Mijn vorige pony was blind aan een oog, dit was geen enkel probleem met hem. Hij was zelfverzekerd en heel zelfstandig. Ik deed alles met hem en hij schrok eigenlijk nooit ergens van. Met Willem denken we momenteel toch ook (weer) in de richting van zijn ogen, ook door het continue té extreem blijven schrikken van alledaagse dingen zoals een waterbak/mestboy, struikelen over zijn staldrempel etc. Maar zijn karakter is totaal anders als Mickey was (ongeveer het tegenovergestelde) en dat maakt het lastiger. Hij wordt juist nog banger, onzekerder etc. Zijn ogen zijn op de kliniek al onderzocht met een scan/echo maar dat sluit helaas niet alles uit. Dus ik wil nu kijken of bv Utrecht daar ‘verder’ in is en dieper kan kijken in het oog.
Of je je doel kan behalen met Karel is denk ik niet zo zwart wit als door sommige mensen geschetst wordt (“ze wennen er wel aan”), het heeft mijn inziens ook te maken met de leeftijd waarop het gebeurt (jonge paarden groeien er mee op) en vooral ook het karakter van het dier.
Echt heel sneu voor jullie :(:)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:34

Knappe Sjors <3
Hopelijk loopt hij gauw weer net zo fijn als eerder!

Eline: wil je graag een grotere maat pony’s? Wat voor maat precies dan? Als dat toch je toekomstdroom is, snap ik dat je er anders naar kijkt. Lastige keuzes zeg... Die maak je niet even in een dag.

Willem had natuurlijk meerdere klachten. Ik ging er steeds vanuit dat het eenzelfde oorzaak had maar hij is reeds behandeld voor o.a. nier problemen en daar hij is enorm van opgeknapt. Hij is weer fit en blij. Helaas heeft blijkbaar het schrikkerige/bange een andere oorzaak waardoor we nu toch weer neigen naar slecht(er) zien.
Omdat hij weer fitter is ben ik hem weer gaan oppakken (in de binnenbak), gewoon een beetje basiswerk om hem soepel te houden. Dit gaat over het algemeen prima, er zijn weinig dingen om van te schrikken in die bak. Tweespan ben ik binnen ook weer een beetje aan het oppakken. Ik had stiekem gehoopt dat hij daar buiten op de weg ook meer steun aan zou hebben maar helaas is buitenrijden in het verkeer in zowel enkel- als tweespan (nog steeds) niet veilig voor alle partijen. We blijven dokteren en we zien wel wat de toekomst ons brengt.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:37

Patricia: gefeliciteerd, nette punten.

Ayla: sneu dat hij zo vast zat. Soms weet je gewoon niet hoe ze er aan komen. Een rare beweging met spelen of met opstaan oid. Fijn dat het is opgelost! :)

Mira: welkom terug.

Jenny: spannend dat jullie met een huis bezig zijn! Ik zal voor jullie duimen. Arme Boris, wat merkte je aan zijn gedrag? Is hij ook aan het puberen nu?
Mooi vliegendekje heeft Hidde tijdens het mennen!


Wij genieten nog even van onze vakantie in Oostenrijk, morgen helaas alweer richting huis. Als ik dan weer zo in de bergen sta/in de skilift zit krijg ik echt weer zin om op wintersport te gaan :P

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:18

Mandyy schreef:
Suus, ik vroeg me al af waar je was.
Wat is het mooi daar!
Merk je nog iets qua maatregelen ivm Corona?

Ik ga straks een weekendje weg naar Valkenburg. <3 :):)
Nu eerst nog even met Max wandelen. Hoefsmid is net geweest. Hij heeft helaas schimmel in een hoefje.


Het is prachtig! Al zo vaak in de winter geweest, maar niet vaak in de zomer. Het is anders maar zeker net zo mooi.

We zitten in een berghutje :P En zijn voornamelijk aan het wandelen (hiken) in de bergen dus we hebben totaal geen last van andere mensen. Gister toevallig waren we wel even naar een stad toe maar zijn vrijwel meteen weer weg gegaan, dat voelde helemaal niet goed. Drukte, mensen die zo ongeveer tegen je aan lopen, geen afstand kunnen houden etc.

Wat leuk Valkenburg! Mooie omgeving. Gaan jullie ook naar Maastricht?
Balen van Max zijn voetje..

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:27

Knappe Hidje :)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:18

Jolynne: wat sneu dat Brave zo onzeker is geworden en veranderd is. Hij heeft geen pijn meer? Ik hoop voor jullie dat het nog bij trekt.

Mandy: heftig zeg, voor jou en je kat! Dat is wel ontzettend pech hebben :(:) En wat een onzekerheid over je vakantie! Waar gaan jullie heen en wanneer?


Niet veel te melden hier. Wat betreft Willem geen verandering, rij dus lekker in de bak en vanavond tweespan lessen en hopelijk kunnen we binnenkort dan eindelijk ons debuut maken :)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:28

Heel begrijpelijk! Wij willen in de herfst ook weer op vakantie maar gaan nu ook nog niets boeken. Normaliter doen we dat wel maar durven het inderdaad niet aan nu :\ Even afwachten maar hoe het gaat lopen..

Tweespan gaat goed! :) Ze lopen eigenlijk te weinig naast elkaar de laatste tijd, dus even lessen en weer wat serieuzer oppakken. Maar ze doen ‘t braaf.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:46

Schotland (ofcourse haha) <3
Pittig hoor die nazorg! Zo vervelend als je lieve beestje wat mankeert. Gaat het goed op je werk?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:04

Mandyy schreef:
Ik werk al m'n uren maar het is nog heel zwaar en nu extra met deze stress erbij. :=


Wel goed op jezelf passen hè :(:)
Stress is zo funest.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:05

Linsey1998 schreef:
Wat fijn dat tweespan goed gaat!

Heftig Mandy :(:) en wat balen van de vakantie. Wij hebben ook nog niks geboekt, ik heb wel eind augustus bijna 3 weken vrij. Wij gaan waarschijnlijk met de hond lekker een lang weekend naar de veluwe :) Even lekker wandelen en uiteten etc

Toliene gaat ook super goed, sinds ze op de nieuwe stal staat :j Heel veel leuke meiden daar die ook mennen, zodat we gezellig samen kunnen. Heel blij met de nieuwe stal, echt mijn plek gevonden daar :D


Leuk met de hond naar de Veluwe! Hopelijk kan/mag het dan allemaal nog. Je hoort weer van die berichten..

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:18

Jolynne: zonde zeg :\ Hopelijk komt zijn vertrouwen weer terug. Leuke foto’s van je knappe pony’s <3

Eline: wat erg dat het zo snel gaat met Karel. Hij is nog zo jong. Zijn die aanvallen ook niet heel pijnlijk?
Je zou eens kunnen kijken naar grote maat shetten. Boven de meter vind ik een erg fijn maatje. Trekken alles met gemak op elke ondergrond.
De jongste telg gaat goed; ga hem straks toevallig weer opzoeken <3 Hij is zo leuk.


Pittig lesje gereden met tweespan. Weer een hoop geleerd. Ze lopen echt al hele stukken gelijk, zo gaaf.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:11

Linsey, zag ik jouw paard nou te koop staan? :o

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:20

Mandy: wat een lieve foto van Max. Hoe gaat het inmiddels met je katje?

Eline: hoe is Karel nu? En heb je al een beetje een beslissing kunnen nemen..?

Mira: wat leuk dat Pip het zo goed doet :)


Met Willem gaat het wat minder helaas. De dierenarts is net weg. Hij heeft hoge koorts en voelt zich erg ziek. Hij heeft een antibioticum ingespoten gekregen en koortsremmers en nu goed in de gaten houden, anders naar de kliniek.

Overleeft iedereen hier het warmte weer een beetje? :)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:44

Wow wat een verhaal! Dat die eigenaar van die hond ook niks deed :wow: Als mijn hond zoiets zou doen had ik ‘m er eigenhandig vanaf getrokken. Ik zie het hier ook zo vaak gebeuren, maar dan met honden onderling. Kan er slecht tegen, voed je hond op of hou ‘m bij je. Sterkte met Brave!

Mandy: oh jeetje wat vervelend! Had je veel schade?


De medicijnen lijken goed aan te slaan bij Willem gelukkig! Hij eet en drinkt weer wat en staat er niet aldoor als een dood vogeltje bij in een hoekje. Hopelijk zet het ook door als straks de medicatie stopt. Zou volgende week eindelijk mijn tweespan debuut gaan rijden (was hiervoor al 2 keer afgemeld wegens Corona dus ik dacht 3 keer is scheepsrecht :+ ) maar uiteraard ook afgemeld omdat Willem niet goed is.

Hier is nog geen druppel regen gevallen en ik ben inmiddels ook wel klaar met die enorme hitte.


Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:17

Inderdaad Romy, voor hondjes is het vaak ook te heet nu. Die van ons ligt de hele dag te slapen op de koude vloer, er zit geen fut meer in. Of hij graaft een kuil in het zand buiten om daar in te liggen (we zijn de tuin aan het verbouwen dus overal bergen zand). De rondjes overdag hou ik (heel) kort en ‘s morgens vroeg of laat op de avond lekker zwemmen in zee

Mandy: wow pittige schade dus, wat heftig :\
Oostenrijk is echt heel mooi. Ik vind alle deelgebieden wel wat hebben. Wenen is trouwens een hele gave stad (als je een stedentrip zoekt). Als je wat warmer weer wilt hebben zou ik richting Karinthië gaan (daar groeien zelfs palmbomen). Tirol/Zillertal is ook echt schitterend zowel zomer als winter. Zwitserland ben ik minder vaak geweest, de bergen zijn daar ook prachtig en iets minder ‘lieflijk’ zoals Oostenrijk. Italië heeft eigenlijk alles wel, van de Dolomieten tot zee haha dus heel divers. Het verkeer in Italië vond ik tenenkrommend en doodeng soms, ik heb daar altijd het idee dat iedereen maar wat doet :+ Je mag wel even een PB sturen voor meer specifieke tips!

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:35

Ahh jammer dat hij weg gaat. Ga je opzoek naar wat anders?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:53

Eentje is ook wel lekker hè Linda :D Ik vond twee pony’s tegelijk waar je wat mee “moet” doen ook vrij pittig. Daarom blij met mijn babypony, die gaat lekker de opfok in en dan heb ik het gevoel van “moeten” ook niet voorlopig.

Mandy: hij is nu koortsvrij maar voelt zich nog duidelijk niet fit. Niet zo gek natuurlijk, hij mag lekker uitzieken.


Er is er eentje aan het groeien! Herkennen jullie hem nog <3
3 weken vs 3 maanden

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:14

Ja hij wordt echt zo leuk <3
Afbeelding

Willem was vandaag eindelijk weer wat vrolijker en is nog steeds koortsvrij! Hij hoest helaas nog wel af en toe maar we zien wel verbetering.
Pff wat een zorgen. Zo heeft hij jaren niets en zo was ik deze lente en zomer goede klant bij de kliniek :roll:

Ben wel blij dat het niet meer zo heet is buiten!

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:48

Het stippeltje is zijn halfbroertje en is verkocht naar Duitsland. Hij heeft ook nog een vos halfzusje, echt een poppetje. Volgend jaar krijgt hij een volle broer/zus O:) Ik hoop op een Redje 2.0 :))

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:03

Nee hoor Patricia dat denk ik niet. Ik wil niet meer pony’s op dit moment.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:42

Hij ziet er nog heel jeugdig uit ook. Misschien gewoon een laatbloeier. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Fibrebeet en ook bij stalgenoten goede resultaten gezien. Dat is bietenpulp met luzerne en zet mooi aan ook in de spieren. En hoeft geen uren te weken.

Hoe gaat het met Amando?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:18

Wat leuk dat Fleur zo goed gaat :) En Sem inderdaad lekker kilometers maken.

Willem hoest (bijna) niet meer en is weer fit en vrolijk. Vanmorgen even aan de longe gehad en ik was blij dat ik er niet achter zat, mafkees :')
Wat betreft dat bange/schrikkerige gedrag van de laatste maanden, dat is nu vrijwel zeker zijn zicht helaas. Minder goed zien in combinatie met zijn van nature al kijkerige en onzekere karakter maakt ‘t helaas zoals het is. In de binnenbak kunnen we zonder gedoe rijden dus daar ben ik heel blij mee en verder zien we wel hoe de toekomst gaat zijn.

Red is inderdaad echt een leukerd hè <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 20 bezoekers