[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:10

Niet aan mij hoor O:)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:15

Leuk Miranda!! Ziet er super netjes uit.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:49

Susanne schreef:
Niet aan mij hoor O:)


Is dat nou sarcastisch? :')

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:02

Kiekeboefje schreef:
Susanne schreef:
Niet aan mij hoor O:)


Is dat nou sarcastisch? :')


Wat denk je zelf? :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:19

Jolynne schreef:
Wat denk je zelf? :D


Bontonderlegger-aholic _O- _O-

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:28

Kwam er nog eentje te kort voor mijn tweespan tuig en das nu opgelost :D

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:48

Beide blij: zij een bontje rijker en ik armer. :D

Ik heb trouwens sinds vorige maand een Tinkerdame van 1,3m hoog erbij. In eerste instantie was de bedoeling laten rijden door mijn bijrijdster en nadien de verkoop in, maar al snel ik voor haar gevallen te zijn en gaf ze mij vanaf dat ik haar zag het vertrouwde gevoel, iets wat ik niet snel heb bij iets 'groter'. Een slechte val voorspelt niets goed voor mij, maar ik heb nog nooit van m'n leven zo weinig pijn en last gehad in het dagelijks leven en in de nachten. Sinds jaren heb ik geen zenuw/spierspasmes, chronische bekkeninstabiliteit is meer onder controle, spieren zijn niet meer zo gespannen als eerder, minder medicatie gebruik (waarbij ik eerder op pijnmedicatie van hoogste graad leefde..), zo goed als geen aanvallen meer en als ik er heb zijn ze niet meer zo lang en intensief.

Iets was ik helemaal niet verwacht had, hoe een risico zo mijn leven veranderd dat het leven in pijn eindelijk weer dragend is :j

Bij aankoop zag ik al wel enkele typische kale plekjes (vaak bij koudbloeden met veel sok)die mij een vermoeden gaven, dus snel begonnen met de behandeling ervan. Ik besloot haar te laten scheren incl sokken eraf voor makkelijker te behandelen, en die vermoeden werden meer als goed bevestigd en zou ik met sokken nooit zo grondig kunnen aanpakken. Helaas bleek ze ook CPL te hebben, maar beide hebben we nu onder controle met behandeling en aangepast rantsoen. Naast dat ze nu iedere 3 weken bekapt word om haar hoeven weer goed te krijgen.

Dit is de toen nog harige dame <3
Afbeelding

28 december (week na aankoop)
Afbeelding

En vorige week
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:05

Zo, ik heb wel bijgelezen maar ik had het zo ontzettend druk dat reageren er niet echt van kwam. Dus dat zal ik even doen :D

Rianne: Toos lekker geschoren! Ziet er mooi uit zeg. Het is ook een vieze bende met al dat haar, weet ik uit ervaring haha. Fijn dat je een stalling hebt gevonden.. Dat zal je wel veel rust geven!?
Fijn dat je Lisanne wat tijd geeft en haar niets verplicht. Misschien komt de motivatie inderdaad nog terug. Wel leuk dat ze nog steeds mee gaat en wel wat doet met Toos!

Mandy: gefeliciteerd met je nieuwe auto, super leuk!

Danielle: Wat fijn dat je debuut zo fijn ging! En mooie punten gehaald zeg, netjes.

Jolynne: Ik vind Brave zo enorm knap. Hopelijk knapt hij snel op. Je (bijna) 2 jarige is ook al zo leuk :)
Wat een leuke Tinker heb je erbij nu. Ziet eruit als een leuk dier. En wat heerlijk voor je dat je zo weinig klachten hebt nu!

Miranda: Wat leuk dat je gestart bent met Jim! Jimmy ziet er super chique uit, en jij straalt als een gek :D Jullie zijn echt een leuk team. Ik zou ook wel eens vaardigheid willen starten met Pep..

Patricia: Wat jammer van je startpassen en Beauty haar blessure.. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Suus: Knappe Willem <3 En weer een bontje erbij, haha.

----

Hier een tijdje afwezig geweest omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen. Na heel lang wikken en wegen en veel slapeloze nachten heb ik besloten om voor Pepper een andere stal te zoeken. Op de manier waarop het nu gaat ben ik alle plezier erin verloren :n Ik ga ook veel te weinig naar hem toe (soms maar 2x per week) omdat ik er echt buikpijn van krijg. En dat is natuurlijk niet de bedoeling..

Gisteren zijn we ergens gaan kijken, maar ik twijfel nog een beetje of het precies is wat ik zoek. Vanavond gaan we ook weer ergens kijken. Die stal is eigenlijk iets te ver weg naar mijn zin (22 km enkele reis) maar als het verder alles heeft wat ik wil, dan kan ik me daar wel overheen zetten denk ik :)

Staan jullie pony's eigenlijk dag en nacht buiten, of deels op stal?
Pepper staat nu 24/7 buiten in een groep met schuilstal, maar ik vind het denk ik niet helemaal ideaal. Ik zou hem liever in de nacht op stal hebben en overdag de hele dag in een groepje buiten of iets. Maar dat is erg lastig te vinden. Vaak als ze op stal staan, komen ze maar twee uurtjes per dag in een paddock en vaak ook nog zonder vriendjes.

Het blijft toch lastig, maar ik heb mijn hoop wel een beetje op vanavond gezet :D

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:11

Brave zal vanaf volgende week als ruin door het leven gaan, ondanks hij afgelopen jaar zijn levensgoedkeuring (bij 2 stamboeken) heeft gekregen op de hengstenkeuring. Niet omdat hij stout of onhandelbaar is, maar omdat ik ermee hoop hem beter op gewicht te houden en natuurlijk omdat ik een merrie heb. Iets waar ik al een jaar over zat na te denken, maar nu definitief gemaakt heb dmv een belletje te plegen. :)

Frummels: Hopelijk vind je snel een stal die voor zowel jou als Pepper past en je snel je plezier terug krijgt. Je plezier verliezen omdat je je niet op je plek voelt is zeker niet fijn :( Hier staan de kleintjes 24/7 buiten, maar die hebben beiden een stal met een grote (verharde) uitloop. Tinker staat overdag buiten en in de nacht binnen, maar dat is ook puur omwille haar cpl en mijten.

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:14

Suus, echt? Ik dacht het al bij het lezen van het bericht! Foto van je nieuwe bontje?

Knappe Tinker!

Wat vervelend dat het je zo veel doet. Goede beslissing om ergens anders heen te gaan. :(:)
Max staat in de nachten binnen.
Succes vanavond!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:19

Jolynne schreef:
Brave zal vanaf volgende week als ruin door het leven gaan, ondanks hij afgelopen jaar zijn levensgoedkeuring (bij 2 stamboeken) heeft gekregen op de hengstenkeuring. Niet omdat hij stout of onhandelbaar is, maar omdat ik ermee hoop hem beter op gewicht te houden en natuurlijk omdat ik een merrie heb. Iets waar ik al een jaar over zat na te denken, maar nu definitief gemaakt heb dmv een belletje te plegen. :)

Frummels: Hopelijk vind je snel een stal die voor zowel jou als Pepper past en je snel je plezier terug krijgt. Je plezier verliezen omdat je je niet op je plek voelt is zeker niet fijn :( Hier staan de kleintjes 24/7 buiten, maar die hebben beiden een stal met een grote (verharde) uitloop. Tinker staat overdag buiten en in de nacht binnen, maar dat is ook puur omwille haar cpl en mijten.


Ah ja dat snap ik inderdaad. Is een prima keuze dan toch?
En nee dat klopt. Ik vind het jammer want we hebben hier bijna twee jaar met heel veel plezier gestaan. Maar als ik met tegenzin ga, dan is het tijd om te gaan.

Mandy: Ik baal er flink van ja, maar hopelijk vinden we snel weer een fijn plekje. :)

Pepper staat nu overigens in een groep met schuilstal, maar wel met een redelijke uitloop. Een deel is verhard, daar staan de slowfeeders en dan nog een flink stuk aan zand. Maar in de winter staan ze daar eigenlijk bijna nooit op :+ Luizakken

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:29

Mandy: bontje als in bont onderlegger hè, helaas geen bontje als in bonte pony _O-

Jolyne: dappere keuze! Je tinkermeisje is leuk :)

Kym: lieve Peppie! Jammer dat je geen plezier meer hebt op je stal, dan is verhuizen inderdaad beter. Het moet wel leuk blijven. Laat je weten welke stal het gaat worden?

Willem staat het hele jaar door ‘s nachts op stal en gaat in de zomer de weide op overdag en in de winter de paddock.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:13

Haha, een bonte pony mag ook hoor Suus. Mijn toestemming heb je :D
Hoe Willem staat, lijkt mij wel ideaal. Ik ben benieuwd of de stal van vanavond zoiets kan bieden. Ik weet wel dat ze een ruime groepsstalling voor shets en andere kleine pony's hebben. Die ziet er goed uit, maar mijn voorkeur gaat toch naar 's nachts een eigen stal :o

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:34

Oh haha oeps. Nadenken is niet mijn sterkste kant op het moment. :+

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:05

Mandy: Hahaha! :P

Jolynne, Wat fijn dat je er zo veel goeds aan beleeft. Mooie dame is het, veel plezier met haar in de toekomst.

Kymberly, He wat vervelend dat je je daar niet goed op je plek voelt.. Hoop dat je in jou buurt een anders stal kunt vinden. Ik was altijd heel kritisch dus ik ben voor een doe-het-zelf stal gegaan, waar ik met een groep meiden alles een beetje samen doe en de stalhouder doet eigenlijk toch wel meer dan dat hij van tevoren verteld had dus wel makkelijk :P
Hidde staat in de winterperiode/natte periode snachts binnen en overdag buiten in paddock met huisje. In de zomer staat hij hier 24/7. Hele fijne stal <3 echt heel blij mee dat het zo kan. Voor mij ook nog geen 15 minuten fietsen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:13

Dat klinkt super fijn Jenny! Doe het zelf is voor mij ivm artrose helaas geen optie. Uitmesten lukt mij gewoon niet :n (zou het graag zelf doen wel, dan weet ik tenminste zeker dat het schoon is!)
"In de buurt" is ook een ruim begrip geworden haha. Zonder file een half uur enkele reis met de auto vind ik wel de maximale reistijd. Maar binnen die straal zijn maar 3 fatsoenlijke stallen, waarvan 1 is waar we nu staan en 1 waar we zijn gaan kijken laatst. Zoals we hier toen ook met Ingrid hebben meegekregen is deze regio echt dramatisch. Maar goed, we blijven positief. :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:46

Kom gezellig in Drenthe wonen :) Veel meer keuze en goedkoper ook

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:53

Haha, dat hebben we twee jaar geleden oprecht overwogen! We zijn toen onder andere in Dalen naar wat huizen gaan kijken. Maar we konden toch (nog?) geen afscheid nemen van de zee.. <3 En voor mijn werk is Den Haag wel makkelijker, al kan ik ook op ons kantoor in Groningen terecht als het echt moet.

Maar met stallenjacht zoals nu heb ik wel eens spijt hoor :+

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:55

Ik moet er voorlopig niet aan denken weer te verhuizen. :oo

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:14

Ik eigenlijk ook niet, ons huis is eindelijk "af" := Maar ik zeg nooit nooit

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:37

Mag ik hier meekletsen? Wij hebben gister onze nieuwe aanwinst opgehaald. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:58

Zeker Gonli! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto :)

Haha niet verhuizen... tja, wij wonen hier pas 1,5 jaar maar overwegen het nu wel weer. Ons huis is in waarde gewoon 30 procent gestegen en de huizen hier zijn niet erg duur dus we zouden prima iets met wat ruimte/land kunnen kopen :) Zou zo leuk zijn Hidde aan huis te hebben <3

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:08

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik heet Lianne, 23 jaar en woon boven in Overijssel (meer mensen uit deze omgeving?) samen met mijn man en dochter. Vroeger ook een Shet gehad voor "erbij" en zo nu en dan mee wezen mennen. Zelf heb ik altijd rijpaard (projectjes) gehad. Sinds de komst van mijn dochter er geen behoefte aan en na het inslapen van mijn paard toch opzoek gegaan naar iets anders.

Gister hebben we haar opgehaald, ze heet Gonnie van de Menger, is een merrie van 6 jaar. :)

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:09

Ik zou ook echt geen afscheid kunnen nemen van de zee Kym <3 Mijn lievelingsplek!
Als ik ga verhuizen is het waarschijnlijk gelijk ook emigreren en daar ben ik op dit moment nog niet helemaal klaar voor. En misschien wel nooit.

Echt lastig dat er zo weinig keus is hè qua stallen aanbod. Hier is wel vrij veel maar het meeste daarvan is óf 24/7 “lekker natuurlijk” tot hun knieën in de modder óf je bent er als menner niet welkom om in de bak te rijden.

Inmiddels sta ik alweer een aantal jaar op onze huidige stal en daar zijn we beide tevreden, en héél blij met de binnenbak haha.

Gonli: welkom! Wat een leuke nieuwe aanwinst!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:17

Jolynne Wat een leukerd! Hier wil ik straks ook een tinker of fell pony, maar eerst een betaalbaar huis vinden met alles er op en er aan.

Drommels, ja ik slaap weer goed. Heb er echt nachten van wakker gelegen, geeft echt een stukje rust. Wat jammer dat je het niet meer naar je zin hebt. Waar ik heen ga is nog plek over, midden op de Veluwe. ;)

Toos staat nu 24/7 buiten in haar paddock met een (binnen) inloopstal, maar straks gaat ze snachts op stal, in de winter in paddock en zomers op de wei.

Kiekeboefje, ik zou ook wel naar Drenthe willen verhuizen, maar manlief niet. De huizen zijn daar wat betaalbaarder als hier.

Welkom Gonli!