[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sulindabaf

Berichten: 308
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:20

Wauw! Mooie omgeving zeg knolselder! <3

Frummelt; Wat een schatje is pepper zeg! Hoe groot is hij?

Kiekeboefje; dat is nog eens leuke gezinsuitbreiding, super lief! Doet ie het goed?

Hier gaat alles z’n gangetje. Lekker aan het trainen en Daffie geschoren. Helaas hield de machine er mee op. Heb een nieuw onderdeel besteld en hoop van de week de benen nog te kunnen doen en de rest netjes af te werken.
Ze heeft ook een nieuwe winterjas :D

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:25

Mooie winterjas, staat goed! :j

Max was gisteren trouwens helemaal niet bezweet na het mennen. Had het veel erger verwacht mennen met dikke vacht.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:41

Mirjam, ja Boris doet het super <3 kan niet meer zonder. Daffie is knap! Fijn dat je haar hebt kunnen scheren, lekker dikke vacht er af. Jammer dat het scheerapparaat kapot is :( hopelijk snel klaar! Mooie deken ook :) welk merk is dat? Ziet er fijn uit, past haar mooi.

Mandy, gelukkig maar :) toch fijn als je hem niet hoeft te scheren als je af en toe eens ment.

Hidde heb ik gisteravond even getraind. Hij liep zo super fijn! Lekker nagevelijk(dat heeft een poosje geduurd) en ontspannen <3 wat een heerlijk dier is het ook, fijn om nu toch even quality time met hem te hebben gehad. Dat is met Boris in huis toch even lastig. Zij hebben elkaar trouwens al ontmoet, en dat ging super. Boris heeft gelukkig respect en blijft op een afstandje. Hoop hem als hij wat groter is gewoon mee te kunnen nemen naar daar en dat hij los kan lopen. Daar streven we naar! :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:08

Mooie winterjas zeg! :j
Pepper is 97 cm.

Jenny: fijn dat je lekker gereden hebt. :) en mooi streven met Boris. Dat komt vast goed!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:43

Wat een rust hier.
Hier gelukkig alle wagens weer gemaakt.
Goede service van HCA
Was 2 dagen cantharel met de pony's en kon hem savknds afgeven en dag erna weer gemaakt ophalen.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:16

Mirjam is het gelukt met je scheerapparaat?

Patricia fijn dat alles weer gemaakt is.

Ik ga zo met m’n vriend een stuk met Max wandelen. :)

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:24

Haai dames
Ik zoek een onderdeken vanaf 100gram
Maat 135 voor onze shet maat kleiner mag als deze ruimer valt

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:27

Ik haak vanaf hier ook weer in :)
Een heerlijke vakantie gehad in Schotland en nu weer druk druk druk op het werk. Ook weer lekker hoor.

Willem was weer heel blij dat hij weer aan het werk mocht! Hij is tijdens mijn vakantie wel gelongeerd maar na 2,5 week was hij daar ook wel zat van haha.
Lief vriendje <3
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:17

Suus je foto’s zagen er echt prachtig uit!
Knappe foto van Willem! <3 :~

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:21

Knappe sportpony is Willem, leuk dat hij er zoveel pret in heeft!

Wij hebben zondag onze 2e wedstrijd gereden en we hadden allebei al een stuk meer vertrouwen in ons in het parcours! Hilton hield meer snelheid en in de 2e manche durfde ik mijn bochtjes al wat korter nemen.
We werden 2e met een vooral de 2e manche een scherpe tijd en 2x foutloos :D

We hebben de smaak te pakken *\o/*

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:37

Thanks <3

En dankjewel Mandy! In het echt is het er nog veel mooier hoor hihi. Nog kunnen wandelen met Max en je vriend?

Wat goed van je wedstrijd Knolselder! Leuk dat jullie zo fanatiek bezig zijn.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:15

Ja, nooit verwacht dat ik dit zou durven en ook echt zou gaan doen.

Het kriebelde wel iets door een paar x te groomen bij mijn smid, maar ik vond het wel peima zo achterop. Na een klein beetje aanmoediging toch zelf ingeschreven :D

Uiteindelijk is hij nog geen 2j geleden beleerd en pas een jaartje iets actiever aan het rijden.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:15

Leuke vakantie gehad Suus! Zag er idd erg mooi uit. Moest wel enorm lachen om je mammoet foto van Willem :') hij was idd erg harig voor jou doen! Fijn dat hij weer lekker aan het werk kon.

Goed bezig Knolselder! Klinkt erg fanatiek.

Zelf ook weer een dressuur proefje gestart afgelopen weekend! En echt net geen winstpunt. Het was ook een beetje slordig van mijn kant en Hidde was wat tegen de hand helaas. Maar toch wel erg goed gevoel er over! Het was ook een NSPS wedstrijd en hoorde achteraf van een vriendin dat ze Hidde zo geschoren niet mooi vonden en dat het eigenlijk “niet kon”. Onzin natuurlijk, ik doe dat alleen maar voor hemzelf. (Ook wel omdat het mooi en praktisch is) Maar de NSPS ziet liever zeiknatte langharige dweilen -:(-

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:20

Klopt als je voor het nsps start willen ze nsps pony's zien en geen geschoren. Nsps blijft enorm dicht bij wat bij de shetten 'hoort'
Dubbel maar snap het ook wel dat je vooral promoot waar je achter staat

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:27

Dat snap ik wel, maar het is gewoon een officiële KNHS wedstrijd. Heb van tevoren geïnformeerd en ze mogen me er niet op afrekenen. Dus hoop ook echt dat ze dat niet hebben gedaan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:11

Ze rekenen je daar niet op af hoor. Ik kom altijd met geschoren pony's bij NSPS wedstrijden zelfs met hartjes op hun billen en nog nooit erop af gerekend kwam punten. Zelfs de abop proef geschoren met hartjes gereden en gewoon prestatie predicaat gekregen. Ze zullen het niet mooi vinden dat zeker niet haha. Mijn stalgenootjes zelfs met hele geschoren pony's vorig jaar de bestgaande rijpony rubriek gewonnen. Alleen met stippels hoef je daar niet aan te komen. Jury kreeg jeuk van de stippen haha.

Leuk knolselder dat je zo besmet wordt met het menvirus.

En fijn dat Willem weer zo n zin had.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:16

Ze willen daar inderdaad harige pony’s zien met lange manen en niet geknipt/gevlochten/geschoren. Maar ze mogen je er niet op af rekenen. Jammer dat je net geen winst had! Volgende keer gaat het jullie vast en zeker lukken *\o/*

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:38

Nee, bij Shetlanders is het voor het stamboek not done om een shet te scjeren. Ik zie het ook niet graag bij een shet maar ze zullen er toch echt niet op afrekenen lijkt mij.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:00

Er werd waarschijnlijk gejureerd via knhs omdat daar de wedstrijd ook onder viel toch? Dan zul je er niet op afgerekend worden.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:23

Even onder mijn steen vandaan.
Ik heb toch echt twee keer een punt minder gehad voor verzorging bij een dressuurwedstrijd omdat ik mijn shetlander zijn manen niet ingevlochten had. Want ze kon niet zien of hij nagaf.

Hoewel ik nu maar elke keer een Hengstenvlecht doe maar dat is meestal om de pony wat koel mogelijkheid te geven, want scheren doe ik niet, hij staat 24/7 buiten ook in de winter.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:46

Toch bijna winst! Volgende keer vast beter!

Knolselder heeft de smaak op wedstrijd te pakken. Goed bezig!

Suus, ik was niet enthousiast maar na jouw foto's wil ik er ook heen! :))
Hebben idd een stuk met Max gewandeld (m'n verzorgster was ziek) en ik gisteren nog een keer. :)
Vrijdag komt de hoefsmid.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:03

Haha Mandy :)) Schotland is écht m’n favoriete land, het is er zó mooi! Maar ik moet wel zeggen dat we behoorlijk veel geluk hebben gehad met het weer hoor, we hebben 2 weken veel zon gehad, geen regen en fris crispy herfstweer (rond het vriespunt).

Dit
Afbeelding

Maar ook dit
Afbeelding

<3

Lekker dat je hebt kunnen wandelen! Gezellig ook zo samen toch!

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:04

Ja! <3
Wat moeten jullie genoten hebben. Zulke prachtige en wisselende landschappen!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:57

Zo, ik kom ook weer eens onder mijn meeleessteen vandaan, sorry, beetje erg druk gehad afgelopen tijd.

Mooie foto's van Schotland zeg! Zou ik ook graag eens heen willen, maar het weer trekt me niet zo :')

En het NSPS.... Ik vind dat ze daar eens een frisse wind doorheen moeten gooien. Al die bejaarde mannetjes vervangen voor wat jong, fris bloed.
Ik doe niet meer mee aan die NSPS wedstrijden. Onvriendelijk volk vind ik die jury's.

Jenny bijna winstpunt met Hidde, leuk hoor!

Annelies ook de smaak te pakken, lekker knallen met Hilton **\O/**

Ik heb 8 dec nog een indoor men-cross met Fleurtje. Daarna laat ik het crossen en vaardigheid even voor wat het is.
Wil graag eerst de dressuur en tempocontrole bevestigd hebben.

We gaan gelukkig goed vooruit.
Foto van gisteren tijdens les

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:07

Ziet er fijn uit Daniëlle :)

Ik ben ooit ook 2x gestart bij het NSPS maar het trekt mij niet zo. Inderdaad beetje ouderwets ogend stamboek. Dikke harige pony’s, niet zo mijn ding. Vond het concours event van het stamboek wel leuk deze zomer, dat was wat fleuriger zegmaar.