[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:00

Hihi nou bij deze! Viel nog mee.

Afbeelding

Oh bah Miranda hoe komt dat??? :( spannend Sjors gaat verhuizen. Succes en ook een beetje sterkte.

Wat super stoer Knolselder!!! Wat een knappe pony ook <3


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:50

Susanne hoe gaat het met je hondje? :) Al een beetje gewend?

Mandy, haha ja helemaal binnen 30 minuten. Hij is heel makkelijk en staat altijd netjes stil, behalve voetjes vind hij was griezelig omdat hij slecht evenwicht kan houden maar ik zet hem gewoon klem en dan vind hij het prima. :D

Hoe gaat het verder nu met jou? :)

Daniëlle, knap dat je alsnog 2e bent geworden toch?! Zo'n zware bak is niks waard. Ik hoop 2 november mee te doen aan een shetland wedstrijddag hier in Tolbert. Daar hebben ze ook een hele grote nieuwe eb en vloed bak.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:30

Top Susanne! Vind hem echt heel leuk en mooi :)

Vraagje, Hidde heeft weinig energie en geen drang om te lopen. Liever stilstaan en niks doen. Ik ben al even op onderzoek uit geweest, maar ik zoek een brok/muesli (soort voer maakt niet uit) waar hij meer energie uit haalt maar waar wel weinig suiker in zit. Hiernaast krijgt hij dan altijd Pavo’s Natures Best, fijne muesli met bijna geen suikers.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:57

Dat is veel Lillian! Dat zegt me dus niet zo veel... ik voer liever 1 of 2 producten zodat ik kan zien hoe en wat er aan hem veranderd en door welk voer dan. :) Hij krijgt wel supplementen bij maar das puur voor de spierpijn.

Lekker weer kaal paardje :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:31

Hidde krijgt 4 keer per dag een dikke plak hooi en dit is 9/10 keer niet op. Hij krijgt nu een halve schep natures best op een dag. Moet echt erbij zeggen dat hij niet vooruit te branden is..

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:49

Ja zat ik ook aan te denken idd. Vitaminespuit kan sowieso geen kwaad dus zal dat eerst eens proberen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:04

Jaaaa zo leuk Daniëlle! Succes met hem <3

Hihi Lillian, i could not agree more. Alsjeblieft draai die kraan dicht!!!!

Hidde heeft gisteren een vitaminespuit gehad. Kreeg net een berichtje dat hij aan het spelen was met zijn oma vriendinnetje <3 Kan helaas niet naar hem toe, ben ziek.... vandaag weg gegaan van werk. :(

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:25

Jij ook beterschap! Succes morgen, ik wil ook wel beter zijn maar verwacht er niks van :))

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:33

:') wat een mafkees! Prachtig je ziet dat hij er lol in heeft. Leuk dat dit zo dichtbij is!

Gefeliciteerd Mirjam! :)F

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:47

Mmm patat :P veel plezier!!!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:55

:') idd bekend probleem.

Alles goed bij iedereen? :) is stil hier!
Bij ons alles flex, vandaag een grote buitenrit gemaakt. Hidde ziet er weer goed uit.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:17

*\o/* Jeeeej leuk Lillian! Ben heel benieuwd hoe hij achter Floor staat :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:22

Hihi die heeft het warm :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:23

Ohhh ze is knap Linsey! Ziet er goed uit ook, ze heeft altijd zo’n lief gezichtje <3

Knappe Fay, ze doet het goed zo te zien!

Hier geen bijzonderheden met Hidde, hij doet het goed en is weer wat beter in energie.

Wel een leuk nieuwtje! Wij hebben sinds vandaag een nieuw gezinslid. Dit is Boris! Een poedel reutje van 8 weken.(even foto’s spammen hoor)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:33

Wat onwijs goed van Pepper!!! Hij word al een echte menpony <3

Boris doet het goed <3 alles is nog spannend maar komt helemaal goed!


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:09

Wat leuk, heerlijk dames :) het is ook mooi weer!
Ik hoop vanavond even te trainen. Heb zaterdag weer wedstrijd, helemaal zin in!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:41

Mirjam, ja Boris doet het super <3 kan niet meer zonder. Daffie is knap! Fijn dat je haar hebt kunnen scheren, lekker dikke vacht er af. Jammer dat het scheerapparaat kapot is :( hopelijk snel klaar! Mooie deken ook :) welk merk is dat? Ziet er fijn uit, past haar mooi.

Mandy, gelukkig maar :) toch fijn als je hem niet hoeft te scheren als je af en toe eens ment.

Hidde heb ik gisteravond even getraind. Hij liep zo super fijn! Lekker nagevelijk(dat heeft een poosje geduurd) en ontspannen <3 wat een heerlijk dier is het ook, fijn om nu toch even quality time met hem te hebben gehad. Dat is met Boris in huis toch even lastig. Zij hebben elkaar trouwens al ontmoet, en dat ging super. Boris heeft gelukkig respect en blijft op een afstandje. Hoop hem als hij wat groter is gewoon mee te kunnen nemen naar daar en dat hij los kan lopen. Daar streven we naar! :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:15

Leuke vakantie gehad Suus! Zag er idd erg mooi uit. Moest wel enorm lachen om je mammoet foto van Willem :') hij was idd erg harig voor jou doen! Fijn dat hij weer lekker aan het werk kon.

Goed bezig Knolselder! Klinkt erg fanatiek.

Zelf ook weer een dressuur proefje gestart afgelopen weekend! En echt net geen winstpunt. Het was ook een beetje slordig van mijn kant en Hidde was wat tegen de hand helaas. Maar toch wel erg goed gevoel er over! Het was ook een NSPS wedstrijd en hoorde achteraf van een vriendin dat ze Hidde zo geschoren niet mooi vonden en dat het eigenlijk “niet kon”. Onzin natuurlijk, ik doe dat alleen maar voor hemzelf. (Ook wel omdat het mooi en praktisch is) Maar de NSPS ziet liever zeiknatte langharige dweilen -:(-

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:27

Dat snap ik wel, maar het is gewoon een officiële KNHS wedstrijd. Heb van tevoren geïnformeerd en ze mogen me er niet op afrekenen. Dus hoop ook echt dat ze dat niet hebben gedaan.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:21

Patricia_86 schreef:
marga1 schreef:
Even onder mijn steen vandaan.
Ik heb toch echt twee keer een punt minder gehad voor verzorging bij een dressuurwedstrijd omdat ik mijn shetlander zijn manen niet ingevlochten had. Want ze kon niet zien of hij nagaf.

Hoewel ik nu maar elke keer een Hengstenvlecht doe maar dat is meestal om de pony wat koel mogelijkheid te geven, want scheren doe ik niet, hij staat 24/7 buiten ook in de winter.

Maar dit is denk ik bij KNHS geweest en niet bij stamboek want daar moet je juist los.


Moet ik zeggen dat ik manen los ook niet echt moeite doen vind. Ook niet echt netjes op een dressuur proef

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:22

Knolselder schreef:
Ik zou een stamboek om die redenen nu niet meteen ouderwets noemen. Het zijn nu eenmaal raseigenschappen die bij de pony horen en dus gezien willen worden in een stamboek.


Ik vind dat ze altijd te dikke pony’s willen zien. Hebben ze niet door dat dat echt gevaarlijk is?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:24

Kymberly, ik denk dat het met dit schema vast wel goed gaat komen :) stippels kunnen btw geen NSPS stamboek pony’s zijn. Dit was een stamboek wedstrijd :P

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:20

Sunshinedaan schreef:
Kun je met Pepper niet gaan wandelen in plaats van longeren? Longeren is een pittige belasting voor zo'n jonkie...

Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat ze graag te dikke pony's willen zien. Maarja, dat is mijn mening :')
Komt misschien ook omdat ik (erg) slanke pony's heb hoor. Ik merk dat ik pony's al gauw als 'dik' bestempel := (geef ik eerlijk toe)


Pepper is volgens mij niet jonger dan Sem :)

Haha dan vind je Hidde zeker dik, maar hij valt toch wel erg mee. Hij is fit en heeft een goede conditie en loopt zo’n 3-4 keer in de week.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:06

Van harte gefeliciteerd Susanne!! *\o/*

Jaaaa Vik <3

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:28

Ohhhhh kerstboom :) Zo'n zin in ook! Verplicht me zelf er alleen toe het 6 december te mogen doen. Eerst Sinterklaas, is op mijn werk ook heel belangrijk om dat na elkaar te doen.

He wat jammer van de harde muziek Daniëlle, maar wel gefeliciteerd met de laatste winstpunten van de B!
Jammer van de punten Patricia... Blijft jurysport he.

Hier niet veel nieuws te melden. Hier regent het al de hele dag, paarden zijn ook binnen gebleven :( Heb daar zo'n hekel aan, ze zijn niet van suiker. Maar tis zo slecht voor het land. Vanavond nog maar even in de bak spelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers