[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:13

Klinkt interessant dan die cellpad, tegen dan eens beter naar kijken nog. Het is wel zo fijn als er niks dierlijk voor gebruikt is.

Zo dadelijk gaan werken, helpen op de parking voor een grote beurs hier.


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:31

Hier met Finn was het toen makkelijk, zusje er eens op gezet (had ze wel nog vast) en die was doodbraaf. Een zadeltje gaan kopen en die is altijd doodbraaf gebleven met zusje er op. Is soms balen dat ze te groot is ervoor nu en minder stoer dan toen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:51

Inka is zo ongelooflijk mooi is dat we aan het maximum zitten of de ballen mochten er zo af voor der <3 .

Hier ook mooi weer momenteel. Gelukkig maar ik sta parkeertickets te verkopen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:46

@StalNollie, Een beurs vlak bij mijn deur in het verre België.

@Knolselder, Ik duim mee dat het top thuis door gaat. Gaan der zeker en vast plezier aan hebben.

@Sunshinedaan, Je koets ziet er nog iets lager uit dan mijn eigen wagen. Heeft die 16" bandjes?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:07

@Knolselder dat is schrikken :(:) . Hopelijk gaat alles snel terug goed.

Op fb al gereageerd maar wat een been actie heeft Willem <3 .

Hier eindelijk na net geen 4 maanden staat Cookie bij de rest en is het buiten een piepje af en toe helemaal rustig. Was niet de bedoeling, hij stond bij de shetten er naast en Finn heeft zich zelf tussen de draadjes door gepuzzeld maar dat verliep vrij rustig dus ze maar allemaal samen gelaten. Is wel zo makkelijk en lekker sociaal voor hem.

@Ingrid, Hoe gaat het nog met Alf?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:58

Hier is Finn dat voor mij maar de andere komen er echt enorm dicht bij. Ik zou momenteel geen enkele van onze kudde terug willen afgeven, zelfs Jamie was met veel moeite maar echt voor zijn eigen goed.

@Jenny, Merk jij dat er veel zwerfhonden zitten daar? Ik zit te kijken voor een hondje te adopteren en kwam Roemenië ook tegen als een van de landen dat er veel zouden zitten.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:30

Denk dat je een beetje geluk moet hebben met eentje uit het buitenland. Ik zoek dan ook zo weinig mogelijk op foto maar zoveel mogelijk met welk karakter ik zoek. Ik lees mensen die zijn van 1 keer nooit meer en mensen die juist het omgekeerde voor hebben dat ze hun geen socialere konden dromen. Ik hou de asiels ook in de gaten trouwens enkel is het 1 ras die er vooral zit en bijna niks kan met kinderen onder de 12 en/of met katten.

@Jolynne, Kan mij inbeelden dat dat wel raar doet. Je hebt nu nog Brave en je valkje toch?

En nog reageren het is inderdaad echt heerlijk dat Cookie nu bij de rest staat. Veel praktischer, hij is ook relaxter meteen en het lijkt er ook op dat Finn de baas niet meer is wat goed is want die is veel te jaloers aangelegd om een fijne baas te zijn.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:57

@Knolselder, Ideaal gezien is het eentje die in België en Nederland zit zodat ik kan kennismaken al moet ik eerlijk zeggen heb bijna al mijn dieren hier uitgekozen vanaf foto in eerste instantie. Als ik naar eentje ga gaan kijken weten ze hier thuis hoe dat eindigt _O- .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:11

Hier blijven ze normaal zonder deken maar als ze het echt te smerig maken of ziek worden of dergelijke heb ik er klaar liggen. Vandaag bij Cookie zitten passen en mijn rhino wug (200gram) past hem super, de goedkope première (0gram) die voor de andere te breed was past hem ook netjes.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:12

@Knolselder, Project pony's zijn vaak leuk om te doen, hoe ze positief evolueren :D.

@Jolynne, Goed voor je zelf zorgen hoor!

Hier sloopwerken gedaan aan de stal en wat dingen verandert. Waar vroeger mijn hooi opslag was is nu een extra afdak waar de pony's zelf bij kunnen en er een slowfeeder gehangen ook. :+

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:27

Hier is deze van equiculinair de beste, daarna van een Duits merk en mijn overige netten zijn van de barefoot kassa koopjes maar bij die is het materiaal vrij dun. Volgende die ik overweeg is een hooi kussen en netten van 2,5cm mazen die op agradi staan.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:52


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:53

Hier 2 redenen tegen het morsen en om het ze moeilijker te maken zodat ze er langer mee doen. Enkel ons jongste krijgt los hooi overdag al heb ik hem net binnen gehaald met dat het hier begon te gieten en ze niet konden schuilen. Gingen meteen dankbaar onder het afdak gaan staan. Hebben hier altijd wel iets te knabbelen, is het geen hooi dan zijn het takken, blaadjes,...

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:41

Hier ook allemaal lange manen. Kan er echt van genieten, zeker die van Cookie en Lucky zijn zo mooi en bij beiden niks knopen <3 . Was vandaag foto's aan het terugkijken van Lucky toen die nog maar een weekje oud was, gaat zo snel hij is al bijna 2,5jaar inmiddels.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:57

Hier doe ik ze allemaal zelf, vandaag Finn even laten uitrazen aan de leadrope en daarna nog even overgangen geoefend. Cookie ook even aan de lijn gehad maar korter, de kudde maakt hem momenteel mak hij kijkt enorm veel af van de rest. Gisteren hem voor het eerst zien kroelen ook en Finn is de baas niet meer gelukkig die was daar echt niet geschikt voor %) .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:30

@Frummels, Hopelijk is het een fijne verzorgster :j .

Hier maar een rondje hoeven bij gewerkt, de shetten kwamen vragen of ze terug naar "binnen" mochten de regen was toch hun ding niet :') .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:58

Mini & Hippie heeft momenteel nog enkele van die lycra vliegenmaskers binnen in kleine maat, misschien interessant voor jullie ook? Zijn meestal wel erg snel verkocht.

Finn aan het werk gezet met een deel van zijn tuig aan, die kijkt onschuldig maar er vlogen mij daar een hoop bokken uit in het begin. Wel daarna heel fijn kunnen werken met hem.
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:57

@Jenny, Leuk dat je terug komt en het is toch waar dus van daar dus rond de zwerfdieren. Leuke caafjes verder, kriebelt hier ook voor cavia's maar ik hou mij in. Ik heb ook 8 konijnen nog.

Ben vandaag enkele vrachtwagen zeilen gaan halen, hier en daar een scheur maar al een heel stuk uitgehaald direct voor de konijnen over de ren en schoongemaakt. Die zitten nu mooi droog normaal in plaats van onder een zeil waar het gewoon los doorregent bij een stevige bui. :+

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:38

@ mirriejj: Die merrie is echt knap :j .

Doet mij denken aan grote Hero destijds @Jolynne

@Jenny, Hopelijk gaat het op de nieuwe stal nu helemaal fijn zijn.

Hier terug met Finn bezig geweest, cirkels vergroten en verkleinen gaat mooi vlot en vandaag begonnen met aangaloperen vanuit stap aanleren. Hem een beetje uitdaging geven :+


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:40

Zou Tjeu er niet kunnen aanraken dan qua kleur? Zou het anders ook niet weten. Ik lees voornamelijk mee trouwens, heb weinig speciaal te melden.

@Knolselder, Vind je zwarte bolletjes prachtig.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:36

Ik ben nu al een eindje aan het meelezen eigenlijk dames, mede omdat ik weinig te melden heb op pony vlak. Het plan is om volgend voorjaar ze terug actiever te gaan oppakken. Osteopaat is hier vrijdag geweest vooral voor Lucky maar heeft nog andere behandeld ook.

@Jolynne, Zit je al bij de tinkerliefhebber groep op fb? Daar kan je ook altijd tips vinden rond sokkengedoe. Gelukkig ben je er snel bij om te behandelen. Had mij al afgevraagd op fb of het jij was dat ik op die foto zag (van een buitenrit). Je twenter wordt alleen maar mooier, is die nog verder gegroeid? Toevoeging, ben aan het bijlezen en typen samen ik dacht het al dat het ging over laten ruinen die kleine ingreep.

@Miranda, Ik zag gisteren een jaar overzicht voorbij komen van jou. Viel mij toen pas op wat voor prachtige manen Jimmy eigenlijk heeft. Echt prachtig <3 .

@Frummels, Hier hebben ze vrije keuze maar uiteindelijk moet je naar je dier zelf kijken en je mogelijkheden ook. Mijn droom is ook een grote schuur (groepsstal) met (deels) verharde paddock met aansluitend een paddock paradise maar dat zal hier waar ik nu met de pony's zit toch echt niet lukken hoor. :') Als ik verander van locatie is het bij voorkeur ook van land direct.

@Knolselder, Suus is echt gaaf, hele knappe dame. :j

@Gonli, Welkom

Heb van de andere ook de berichten gelezen maar een bijleespost maken van een 2 tal maanden is wat te veel. Ik volg enkele meer via facebook, op sommige vlakken is dat ook fijner je hebt meer in de hand wie er kan meelezen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:20

Zijn er hier die de vierwieler van Tjeu al eens in het echt hebben gezien eigenlijk? Ziet er op foto's goed uit maar valt moeilijk in te schatten? Zou de huidige eigenlijk willen verkopen, ze volgend jaar eerst allemaal beleren en voor de tweewieler oppakken en dan kijken voor een vierwieler een slag kleiner van bokhoogte dan mijn huidige maar heel veel aanbod is er niet. Wil een ronde boog hebben van voor zoals mijn excellent ook had en ook geen wagen waar je heel Nederland voor door moet rijden om hem te gaan halen. :o

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:27

Dat is inderdaad het nadeel dat ze nog vrij nieuw zijn en geen ervaringen op lange termijn. Weet dat je optioneel meerdere zaken kan in RVS laten maken maar weet niet in hoe ver de prijs daarmee omhoog schiet. Vanaf foto vind ik ze erg mooi verder, zeker de sports al is de voorkeur toch iets met een 2 a 3 tal zitplaatsen omdat zusje wel eens meegaat en graag de leidsels overneemt.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:03

@Frummels, Klinkt inderdaad als een fijne plek :j .

@Jolynne, Owja juist zie nu pas dat ik twenter schreef in plaats van jaarling, ben wel nieuwsgierig op welke hoogte die gaat eindigen, op zich wel een fijn formaat voor de koets straks. Ik ken de miserie inderdaad ook maar al te goed van een natte weide en aan een *** straat wonen, de boer die achter ons zit verhoogd ieder jaar zijn land en ieder jaar worden de plassen groter die in onze weide en de tuinen van de buren staan :n . Nog even volhouden, hopelijk vind je snel een geschikte plek.

Bedankt al voor de meningen over de wagen van Tjeu, twijfel geval dus. Is op zich enkel en alleen voor recreatie hier waarbij die verder binnen staat. Heb ook het budget niet om een wagen te kopen van enkele duizenden euro's. Het zou deze verkopen zijn en met wat opleg een andere aanschaffen die wat lichter en een slag kleiner is qua bokhoogte moet ergens wel een compromis stellen, logisch dat eentje van 3000/4000euro een andere kwaliteit heeft dan eentje van tegen de 2000euro aan.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:31

Voor de pure handigheid zou ik minimaal 90cm stokmaat nemen en groter als het bedoeld is voor de wagen, het maakt het zoveel makkelijker op alle vlakken van materiaal en power. Helemaal makkelijker is rond de 95 a 1m10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers