[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:41

Knappe man Susanne, maar dat wist je al hé. Zal een knap span worden met Willen! <3 <3

Ik ben jaloers op jullie resultaten en natuurlijk ook omdat jullie starten! Hopelijk kan ik volgend jaar ook starten, al is het dan wel in BE en is het eigenlijk steeds tegen grotere pony's/paarden. Gisteren nog eens met Magic gereden en hij begint nu echt pas de vooruitknop door te krijgen, maar dat komt ook omdat hij stabiliteit begint te vinden. Ik hoop in januari mijn nieuwe wagen aan te schaffen.

Projectje mocht gisteren op de foto
Afbeelding

Afbeelding


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:57

Kiekeboefje: zoveel keer een lekke band? :o

Patricia_86: Lijkt mij zeker genieten!

StalNollie: Nieuwe voor verkoop? Lijkt mij aardig aan de maat of niet? Zal vast snel verkocht zijn.

Patty14: Hopelijk is het een blijvende thuis nu! Willen ze contact met je houden?

Na 2,5 week thuis te zijn en ongeveer 5 keer gereden te hebben, heb ik vriendlief zover kunnen krijgen om gisteren rijfoto's te maken.
Het plaatje is uiteraard verre van perfect, maar poown is dan ook nog maar iets langer dan een maand beleerd, waarvan we zelf 2 weken een duo vormen. Het is nu vooral veel km's maken zodat hij meer kracht en stabiliteit ontwikkeld, want dat mist hij nog, wat duidelijk te zien is op de foto. :)

Hier werd hij wat te heet
Afbeelding

Afbeelding

Eergisteren heb ik Brave zijn hechtingen eruit gehaald, wonde ziet er echt heel goed uit.
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 05-08-19 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:06

Moeilijke beslissing, maar denk wel dat het de beste en eerlijkste is naar hem toe. :)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:22

StalNollie: Wat een mooie wagen en nieuwe aanwinst heb je!

Susanne: Vind het nog steeds jammer voor jou, maar wie weet ooit in de toekomst. Maar de bonte van op je insta past ook wel mooi bij Willem, heb je toch nog een soort van span of niet? :P

Lori: Zoek je nog een extra viervoeter? Zag gisteren een mini tinker van 108cm voorbij komen haha

Sunshinedaan; Gefeliciteerd!

Kiekeboefje: Knape Hidde <3

Sharani: Brave heeft verbening, littekenweefsel en artrose in zijn achterbeen als gevolg van gescheurde checkligament. Op stramme, slechte en koude dagen doet hij het toch beter met 10 gr duivelsklauw. Maar mag wel niet als je nog wedstrijden rijd.

IngridM: Het zit je echt niet mee hé! Hier helaas in mei mijn kat na 15 jaar samen zijn moeten laten inslapen na acute nierfalen, nierdieet deed niets meer. :(

Ymor: Heftig zeg zo omkiepen, moet toch even paniek geweest zijn. Gelukkig zijn je pony's koel in hun hoofd gebleven! Ik ben enkele maanden geleden ook omgekiept met mijn sulky, maar dat was omdat pony bedacht om de bocht scherper te nemen dan dat ik vroeg. :P

Mijn jaarling begint veel te volwassen te worden, maar begint wel met de dag knapper te worden <3
Het Welshpercentage (half welsh) begint wel duidelijk te worden in karakter, lopen en bouw.
https://www.mupload.nl/img/gbic6tfmz.jpg

https://www.mupload.nl/img/kco3dd.jpg

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:46

Gefeliciteerd met jullie behaalde prijzen!

Met Magic gaat alles z'n gangetje, poownie doet het zo goed. Wel tot ontdekking gekomen dat meneer schapen wel héél eng vind, terwijl hij bokkende en meelopende koeien dan weer geen probleem vind haha. Ook voor het eerst in water gegaloppeerd, wat eerst met een letterlijk grote sprong ging.

Heb een nieuwe onderlegger gekocht voor m'n schoftje, ben benieuwd of die even goed bevalt als hoe die eruit ziet.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:38

StalNollie: ben al eens naar horseshop int. gegaan en vond dat er relatief weinig keuze was, wel meer keuze dan overige ruitershops qua halsters en dekens voor kleintjes. Knappe poownies! <3

Ingrid: Ik heb je niet op fb, maar hopelijk word dit zijn droomplekje en kan hij (maar ook jij) zich thuisvoelen. :)


Ik heb vandaag een nieuwe wagen besteld bij Tjeu , stap 1 voor wedstrijden is dus gemaakt :):) :):)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:00

De marathonwagen. Is wel even slikken, gelukkig is de levertijd 8 tot 9 weken :P

Even vlug vitamine D opnemen in de zin, wie weet word je dan snel(ler) beter!

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:39

Susanne: Wauw wat lekker veel vakantie. Hopelijk kan je ervan genieten zonder zorgen meer te hebben,
want dat hebben jullie wel verdiend na deze moeilijke tijd!

Sunshinedaan: Knap span! <3

IngridM: Ziet er een fijne plek uit en zeker als hij de mogelijkheden heeft om zich af te kunnen zonderen wanneer hij het nodig heeft. :)
De wachttijd is ongeveer 8 a 9 weken, maar kan iets uitlopen..dus nog even geduldig afwachten hihi.

Lori: Kan het mij zo voorstellen, jij in zo'n grote doos haha. Duur grapje is het zeker, maar na alle positieve ervaringen en filmpjes toch de keuze gemaakt om ze aan te schaffen en is mijn eigen cadeau voor mijn vast contract op het werk. Trailer hadden we al jaren, maar toen vriend op zoek ging naar zijn eerste auto, kwam hij thuis met een auto zonder trekhaak, terwijl de afspraak was mét trekhaak. :') Trailer hebben we vorig jaar verkocht en we huren nu telkens een vrachtwagen. Als we hier verhuizen gaan we op zoek naar een vrachtwagen, want nu heeft toch geen zin, gezien je hier niets kwijt kunt op straat.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:11

Vriendlief is van mening dat er op zijn auto geen trekhaak hoort. |o

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:17

Kiekeboefje: Knappe Hidde en nette prestatie voor z'n 1e keer!

Sunshinedaan: Mijn jaarling ruift als een gek sinds enkele weken, terwijl de andere sinds een week of 2 al een enorme wintervacht hebben. :P

Patricia: Balen dat ze weer te koop heeft gestaan, al kunnen onverwachtse gebeurtenissen altijd ervoor zorgen dat je toch keuzes moet maken. Wel fijn dat ze alweer een goede thuis heeft gevonden. Willen de nieuwe eigenaren contact behouden met jou?

Susanne: Verstandige keuze, even genieten zonder enige (wedstrijd)druk. :)

Hier even een baalmoment, heb Brave z'n manen moeten afdoen omwille de jeuk en omdat zijn manenkam zo beschadigd is. Vandaag is de DA bloed komen afnemen om te testen op Cushing en IR. En Magic moet enkele dagen oordruppels krijgen omdat hij heftig reageert op 1 oor, indien het niet betert moeten we nog even afwachten of laten sederen in kliniek.


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:31

Afgelopen vrijdag heeft een vriendin foto's gemaakt tijdens het rijden met Magic. Ondanks we zo'n korte tijd een combi zijn en hij niet de allergemakkelijkste is geweest tijdens het beleren, pakt hij alles supersnel op. We hebben sinds kort echt zijn gaspedaal gevonden, waardoor hij soms iets te heet word hihi.

In het begin had hij het voornamelijk moeilijk met balans en tempo, hierdoor ging hij ook steeds ver achter de loodlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ook galop bouwde hij veel spanning op
Afbeelding


Tussen bovenstaande en onderstaande foto's zit 3 weken verschil. Vooral in galop kan hij nog wat spanning opbouwen en achter de loodlijn lopen, zeker omdat hij daarin vooral activiteit mist. Het
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Gisteren is de DA geweest en morgen mag ik bellen voor de uitslag, ik hoop in ieder geval dat er iets gevonden word en niet dat hij plots vanuit het niets ZE heeft, want dan haal ik hem per direct uit zijn 'dekdienst'.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:54

Ingrid: Fijn dat hij het zo goed doet op z'n nieuwe plek. Hopelijk bevalt deze voor jou ook? Vanwaar de keuze voor z'n longen na te kijken? :)

claudiadvx: Ik heb het al eens laten doen, maar ondervond geen verandering. Gaat poownie binnenkort naar de manicure?

Patricia: Is niet Magic hoor, maar Brave. :)


Bloedonderzoek is binnen en hij heeft geen PPID of IR, wel was er een bepaalde waarde 352 terwijl deze 350 mag zijn, wat duid op een allergische reactie. Ondanks ZE niet testbaar is, vermoed de DA dat het dit zou zijn..maar zekerheid hebben we pas volgend jaar. Is wel balen, gezien hij daardoor niet meer 'mag' dekken. Ofja hij mag wel nog dekken, maar omdat ZE mogelijk erfelijk zou zijn (nog niet bewezen) wil ik geen risico's nemen en wil ik als hengstenhouder mijn 'eer' hoog houden.

Magic zit nu al 3 dagen aan de druppels voor een mogelijke oorontsteking en het word beter, wat ik helemaal fijn vind gezien ik geen zin had in nog een kliniekritje haha.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:16


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:30

Magic is van nature een hele rustige goedzak, waarbij het beetje extra pit en energie ontbreekt. Het heeft even geduurd voor het ideale voer vond, maar hij doet het goed op Superforce en Actionmix van Cavalor, naast een schep luzerne brok. :)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:25

Ik zal het voor de bontjes ook in de gaten houden, al vind ik ze nu niet zo aan de dure kant. Ik rij sinds kort met Cellpad en moet zeggen dat ik hier tevredener over ben.

Het babygehalte begint stilaan weg te gaan bij mijn jaarling, hij staat tegenover vorig jaar ook nog relatief dun in z'n vacht.

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:09

Magic staat inderdaad te koop, niet geheel mijn eigen beslissing maar deels verplicht..reden wil ik liever niet openbaar zeggen. :)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:13

Vooral veel onserieuze mensen die hem te duur vonden omdat hun doeleinde enkel weidemaatje en/of handpaard zou zijn.
Tja dan moet je ook niet gaan kijken naar een grotemaat en beleerd vind ik.

Maar hij gaat terug naar zijn oude eigenaresse, wel met vele € verlies..maar dat neem ik met alle 'plezier' erbij. Ik zou namelijk zelf ook gehad willen hebben dat ik die optie had bij m'n grootste paardenvriendje toen, ook al moest ik er flink voor bijbetalen.. ik weet hoe moeilijk en emotioneel kan zijn, zeker omdat ze hem ook al sinds veulen af aan had.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:47

Uiteraard had ik liever gehad dat ik gewoon m'n verkoopsprijs kreeg, maar ik weet hoe veel hij voor z'n oude eigenaresse betekend en dat zij gewoonweg niets van toekomstplannen heeft met hem buiten gezelschap. Maar ik weet dat hij het daar goed heeft gehad en terug goed zal hebben..naast dat een oude eigenaresse die hem al z'n hele leven kent compleet anders is als iemand die hem bv voor dat bedrag zou willen kopen. Zo en dan denk ik teveel vanuit het gevoel ipv verstand, maar dat verkies ik dan liever..ik weet hoeveel pijn het kan doen als je niet weet hoe de toekomst eruit zou komen te zien van je grootste (in dit geval kleine) paardenvriendje. Ik had toen ik hem net te koop zette beloofd dat ik haar in contact ging brengen met de nieuwe eigenaar, maar hem 'teruggeven' gun ik haar nog veel meer.

Ik heb dan enkel nog m'n verkoopprojectje, maar dat zal wel snel vlotten gezien ik al veel (oprecht) geïnteresseerde heb. :)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:48

Ik negeer vaak zulke mensen, of antwoord gewoon met m'n eerlijke mening die ze niet altijd even goed waarderen. :+

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:53

Voorschot toch niet teruggegeven? Heb dat ook ooit een voorgehad, maar voorschot wel gehouden (in overleg).

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:58

Lori: Ik vind de cellpad minder afbreuk doen van het plaatje, pakt het zweet evengoed op, netjes vast te maken aan je schoftje zonder enorm uit te steken en is vooral gemakkelijker te onderhouden. :)

StalNollie: Knappe jaarling! Hoeveel eigen paarden heb je eigenlijk? :)

Knolselder: Inka is echt superknap <3
Heb je echt helemaal geen paadjes in je omgeving buiten het rondpunt? Lijkt mij echt enorm lastig hihi.

Frummels: Knappe Pepper <3
Altijd fijn als ze het zo snel en goed oppakken hé!

Ik heb Brave zadelmak gemaakt dmv een supergrote teddybeer met zand in. Nadien rustig opgebouwd met een klein kindje die nog niet kon rijden en hij (of beter gezegd ze) waren er zo snel mee weg dat ze al snel volledig los reden. Jaar nadien een 6 jarig meisje gehad die kon rijden en daar was ik hem vaak mee kwijt..dat meisje hield ervan om in rengalop door het water te gaan en over boomstammen te spreken haha.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:05

Dus 3 paarden die niet voor de handel zijn?

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:52

Daarom ook de supergrote teddybeer met gewicht (zand). Had z'n benen vastgemaakt aan de stijgbeugels, armen aan de teugels en dan een touwtje die langs voor en achter ging, zodat hij met een rechte rug bleef zitten. Het was een hilarisch zicht, maar heeft mij zo wel vaak op weg geholpen. :')

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:25

Heb een foto ervan, maar dan op m'n toenmalig welshje..maar boktupload wilt niet meewerken met deze foto. :+

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:39

Gewoon veel vaker doen, gaat het alsmaar beter :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers