[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:18

Oh hahaha dat is raar :') wij hebben dan een dsg automaat dus is voor de auto niet super goed 9m te trekken en hebben dan ook afgesproken dat hij niet meer als 750 kg gaat trekken maar daar kom ik met 2 pony’s in mijn trailer nog niet eens aan :))


Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:19

Wij hebben gisteren voor het eerst hobbyklasse gestart :D we hadden 189 en 167,5 punten. De eerste proef ging ook stukken beter dan de tweede want toen ging Hidde zijn kaarsje een beetje uit, denk door de hitte. Maar ik ben zo trots op hem! <3 genoeg commentaar gekregen waar we echt iets mee kunnen en dingen die ik al wel wist. Zoals het halsstrekken vinden we lastig, maar dat komt wel :) Vergeten een foto te maken maar heb nog wel 1 van mijn knappie! Ohja en we werden 2 keer 1e :')

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:38

Dafne, dankjewel hij is gelukkig al meerdere keren op de trailer geweest en loopt er onder hulp van mij op :) Ook vind hij dat helemaal niet spannend meer en is eerder ongeduldig dan angstig :') Gisteren moesten we even stilstaan voor een brug en hij stond gewoon te schrapen: 'Baas ik wil er uit!!!'. :))

Dank jullie ik ben echt heel trots <3

Susanne, ja hij is knap he! Moet alleen nog wat handiger worden in knotten :P Heb er een uur over gedaan want ik ben zo precies. Ben wel heel erg trots op ons dat we beiden gewoon 0 spanning hadden (Hid had wel iets actiever gemogen, maar dat laten we voor de volgende keer). Maar deze ervaring was idd heel erg positief! Dankjewel :)

Waauuw Mandy dat is gaaf! Zou dat heel graag eens bijwonen, zo spectaculair!

Ingrid, wat leuk ben heel benieuwd naar foto's. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:20

Vorige week was het snachts natuurlijk wel erg koud. Ik snap het wel :)

Dankjewel Daniëlle :D komt het toch goed!

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:15

Eigenlijk is dat gek he, paarden in bijvoorbeeld Italië hebben nu niet dikke vachten en daar is echt echt eerder donker :))

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:18

Oh jeetje Patricia... alweer? :( ging het niet goed bij het nieuwe baasje?

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:39

Haha ik denk inderdaad dat velen genieten van vakantie :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:37

Wat fijn, hopelijk voor altijd :) leuke foto! Lekker op het strand :D

Ik heb me ingeschreven voor de B!

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:53

Volgende week zondag :) we hebben op de protocollen vorige week commentaar gekregen en punten aftrek op dingen die ik makkelijk kan veranderen dus dacht dat kunnen wij wel :D

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:14

Jolynne, oh bah sterkte voor Brave :(

Mandy, ik heb vorig jaar mee gedaan maar dit jaar echt te druk helaas.... was wel heel leuk!

Leuk Patricia! :D Ze zien er “onder de indruk” uit :))

Daniëlle, nee doe ik eigenlijk nooit! Heb ik geen geduld voor denk ik.

Lori wat leuk dat je hem weer hebt gezien! Fijn dat hij het daar goed heeft.

Wij hebben vanavond weer eens les gehad na de zomer vakantie. Instructrice vond ons echt heel erg vooruit gaan! Erg veel verbetering sinds de vorige keer. Moeten nog goed werken aan de impuls dus de drang naar voren maar na aansporen lukt dat prima :)


Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:31

Knappe Willie <3

Leuk Mandy :) denk dat veel pony’s van ons dat hebben!

Het is inderdaad al weer koud snachts hoor :D ik vind het helemaal mooi! Hidde verhaart wel weer heel erg. Denk begin oktober na mijn vakantie scheren :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:30

Bah Mandy dat is lekker thuiskomen... Wel leuk naar Walibi! :j

Vreselijk Suus... alles moet dan door de wasstraat. Het ziet er ook een beetje klei achting uit, dat was je er niet zomaar af. Wel heel erg knap van jullie zo een prestatie neer te zetten! :)

Daniëlle wat stoer zo met 4span <3 veel geleerd! Wel jammer van de auto en achtergebleven fleur.

Ingrid, wat fijn dat Alf het op zijn plek heeft :)

Wij hebben gisteren voor het eerst officieel in de B dressuur gestart! Hidde werd in de 2e proef pas echt nagevelijk dus heb nu al geleerd dat ik langer in moet rijden. Goed om te weten natuurlijk :)) eerste proef ging ruk, hij was fris en vervelend en kreeg hem in geen mooi tempo. 2e proef was hij voortreffelijk! We hadden even moeten wachten tot we aan de beurt waren en het leek alsof hij die rust even pakte en toen er weer voor ging. Eerste proef 165 en 2e proef 171 gereden. Niet heel hoog maar blij met het commentaar want we weten waar we aan moeten werken en hier zijn we al mee bezig in de training. Nu hebben we eerst beide 2,5 week vakantie, heerlijk en verdiend voor mijn maatje <3

Oh en wat zijn wij blij met onze trailer! Hij heeft na de proeven heerlijk zo staan wachten op ons en kijkt zijn oogjes uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:58

Oh jeetje Miranda dat had ik niet aan zien komen. Sterkte maar heel erg fijn dat ze een goed huisje krijgen :) De 2 daagse met Jimmy <3 zo leuk, zou ik ook zo graag een keer gaan doen.

Lori ja mijn trailer is echt super :) de sulky gaat mee voorop de trailer!

Heb gisteren mest onderzoek laten doen, want dacht echt dat Tessa wormen heeft. Maar ze zijn beide nagenoeg schoon! :D paar eitjes, maar das de moeite niet dat chemische spul naar binnen te spuiten.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:39

Kymberly, wat een eind fietsen! Dat fietste ik iedere dag voor 4 jaar naar school en daarna naar de stad 18 km enkele reis voor 3 jaren. Nooit moeite mee gehad maar toen ik laatste jaren alleen moest werd het wel stom. Pepper doet het zombies voor de wagen <3 wees trots op hem en jezelf! Komt helemaal goed met jullie zo :)

Daniëlle, jammer van het balletje op de hippiade maar wel ervaring rijker! Jullie hebben al best heel veel bereikt in korte tijd. Grappig gezocht zo Fleur naast Beauty :))

Patricia ook weer een mooi rondje! Gefeliciteerd!

Susanne, jammer van de hippiade. Sneu voor Willem dat hij er zo’n last van had ook. Op de drafbaan is echt een droooom <3 hij loopt ook weer zo leuk!

Miranda, leuk een eerste wedstrijdje!!! :D

Toliene en Linsey ook een goed rondje gereden! Gefeliciteerd en idd op naar het indoor seizoen.

Knolselder, welkom :) fijn dat Inka een goed huisje heeft gekregen. Ik vind haar ook altijd zo charmant, volgde altijd je kraam topics :D Heeft je pony al poepjes??? Koliek is mijn grootste nachtmerrie...

Lori wat fijn dat de paardjes nu samen kunnen <3

Ik ben op vakantie, nu in Roemenië :D we zijn op rondreis met de VW camper <3 ik zal jullie vd week een foto laten zien van de auto want deze is echt on fleeeeek en gemaakt voor vriendlief zelf <3 Is wel bestemd voor de verkoop helaas :(

De avond voor we weg gingen kreeg het paard van mijn nicht koliek. En omdat zij die ochtend weer terug zou komen van vakantie stond ik er alleen voor. Ik had even een mental breakdown.. zoiets opnieuw doorleven lukt me nog niet. Gelukkig vriendje die me kwam helpen en snel de dierenarts. Hij huppelt weer door de wei maar wat een nacht merrie! ;(

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:08

Ja dat is echt verdrietig Patricia. :(:)

Miranda, komt er dan een pony bij? Want dan blijft Jim over :) fijn dat Spinner op pensioen gaat zo.

Ik denk idd net als Knolselder dat er pony’s op de wereld zijn die dat zouden kunnen invullen. Maar die zijn er niet dus ik ben gewoon verlieft op Hidde <3 elke keer als ik hem zie word ik blij, hij is perfect! Toch mis ik Donja haar power en doorzettingsvermogen. Maar ik neem het Hidde niet kwalijk dat hij dat niet zo heeft, is een man zeg ik dan :P Deze foto maakte ik de ochtend dat we weg gingen :D
Afbeelding
Hier wat plaatjes van ons reisje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen rijden we de transsylvanische route dus nog veel meer mooie plaatjes! Het is bijzonder hier in Roemenië, je gaat letterlijk 50 jaar terug in de tijd. Echt totaal anders dan een Italië of Kroatië. Zaterdag hebben we een bruiloft hier van onze buren (uit NL, buurvrouw is Roemeens). Dat zou ook heel speciaal moeten zijn.

Moet hier aan toevoegen dat ik natuurlijk in Bosnië Herzegovina ben geweest 2 jaar geleden. Daar is het nog wel een stukje erger dan hier. In Bosnië zijn ze echt nog niet aan het opbouwen vd oorlog en dat is hier al wel lang gaande.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:21

Terug na weg geweest! :D

Lori schreef:
@Jenny, Merk jij dat er veel zwerfhonden zitten daar? Ik zit te kijken voor een hondje te adopteren en kwam Roemenië ook tegen als een van de landen dat er veel zouden zitten.


Heel erg veel straathonden. Kon af en toe wel janken.. Hele zielige dingen gezien maar ook met paarden, koeien en varkens. Hier in NL of België zou dat niet kunnen. Dan zouden er al vele diensten op af zijn gekomen. Daar is dat overal schrijnend. @Miranda jammer dat jullie zo'n slechte ervaring hebben! Toch hoor ik dat het heel vaak wel goed gaat en heb ook oppashondjes die uit bijvoorbeeld Griekenland of Roemenië komen, die doen het hier super :) Maar je hebt idd veel gevallen waarbij het slecht gaat, ze zijn nerveus en hebben wegloopgedrag. Voor ons ook zeker geen buitenlander.

Daniëlle, zelf heb ik niks met kleine hondjes maar deze zijn wel erg stoer 8-)

Lillian, wat super leuk een liefde in je leven :) Wat klote dat je Floor positief heb getest...... :(

Mandy, naaahw Maxie <3 Wat lief dat hij je zo mist!

Hier nog niet geschoren :) Hoefde ook niet want ik was op vakantie voor 2,5 week. Het was heerlijk en we hebben een groot avontuur gehad! Maar ook wel weel chill om thuis te zijn hoor, had de beestjes gemist en vooral Hidde. Helaas tegenvaller toen ik op stal kwam, kan er niet echt over uitweiden maar ik ga zorgen dat het goed komt, alles voor mijn ponykind. <3

We hebben wel een nieuw familie lid <3 Helaas was vlak voor onze vakantie mijn kleine liefde Flipster overleden. :( Dus moesten we toch een nieuwe vriend voor het leven voor Onna. Dus is Eddy (rechts) er bij gekomen! <3

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:16

Knap hondje Suus <3 ik ben wel gek op dit weer, met regenpakje aan komt het helemaal goed.

Lekker lang ritje gemaakt Daniëlle! Toch droog gebleven, is wel knap op dit moment. :))

Jolynne handig een regenpak! Heb ik vandaag ook maar gekocht bij de kampeerhal hier.

Miranda, jaaaa <3 ze is heel erg knap! Hoe oud is ze?

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:23

Hier vandaag Hidde verhuisd, ga er verder niet te veel over uitweiden maar het moest en ben nu wel erg blij ondanks dat ik het heel moeilijk vond. Per pb wil ik er best wat over vertellen :) Hidde staat nu heerlijk op stal en overdag bij 2 andere shetlanders. Dichtbij grote bossen en km’s zandpaden <3 Als m’n ponykind maar happy is!

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:12

Dankje ja heel erg jammer. Maar beter zo :)

Hier btw ook geen verzorgers! Ben gelukkig in de mogelijkheid om iedere (soms meerdere keren) dag bij Hidde te zijn!

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:03

Jolynne, ja zeker fijn :) ben er ook wel blij mee! Met een grote harde bak welke altijd droog is. De paden zijn zeker fijn met de wagen, mijn oude pony stond hier ook altijd in de buurt en we hebben km’s afgelegd daar. Zelfs meerdere paardenwatertjes en bossen speciaal aangelegd voor paarden recreatie <3 kan niet wachten weer te gaan rijden, gun hem eerst even lekker bijkomen.

Daniëlle, die is van mijn nicht en is daar gebleven :) gaat heel goed met hem, hij is al groot! Zal eens een foto zoeken.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:40

Beterschap Patricia!

Zo’n waterdichte mendeken zou ik idd ook nog een keer willen!

Hier ook niks met dierendag hoor. Wel wat voer/bodembedekking voor de caafs besteld omdat dat anders zo vreselijk duur is en nu mooi korting!

He bah Mandy dat is niet leuk :( jammer vam de kosten van je auto ook.

Faither, ik woon niet in je buurt en heb weinig verstand van kopen/verkopen van pony’s. Maar staat je eigen pony veel op gras? Daar zou ik met een shetlander heeeel erg mee uitkijken ivm hoefbevangenheid en de nieren vd pony.

Wij hebben weer les gehad gisteren <3 Fenna rijd btw in dezelfde les met Jorie! Erg leuk eens iemand te ontmoeten ook. Hidde doet het zo goed, iemand even geholpen met teugels anders bevestigen aan het bit en hij liep meteen nog fijner. Hij is zo werkwillig :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:34

Wat een mooie auto Ayla! Jammer dat Sjors nog steeds niet echt volledig beter is.... Hopen dat dat snel gebeurd!

Hehe hete Willem :') Hidde heeft dat nou nooit... :P

Linsey ook druk, hier ook! Jeetje werk me echt helemaal suf. Maar ik houd van me werk! :)

Morgen einde vd dag hopelijk weer tijd voor Hidde.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:13

Hihi nou graag :D

Rij je veel buiten? Dat doe ik het liefste <3 Je had al geschoren toch? Hier nog niet... staat wel op de planning. Hidde is pas harig :')

De achtertuin <3
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:54

Hahaha dit is wel heel harig voor Willem :)) grappig! Chubby valt nog mee toch?

Heb Hidde vanmorgen ook geschoren. Ongeveer 30 minuutjes over gedaan. Paard van stalgenootje ook gedaan=2,5 uur... kon niet stil staan. Eenmaal praam er op was het helemaal klaar :')

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:57

Hier een foto van mijn geschoren knappe man <3 gelukkig zwart gebleven!!!! Komt doordat ik relatief vroeg scheer :D


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers