[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:50

Gefeliciteerd met de mooie resultaten allemaal! Hopelijk kunnen Pepper en ik volgend jaar ook meedoen :)


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:52

Leuk Jenny! Veel plezier en succes :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:38

Wat jammer Patty :(:)

Vervelend Ingrid, maar gelukkig is het geen schurft..

Lillian: Heel irritant zeg.. Ik had hetzelfde met revalidatiecentrum. In februari intake gehad en zou in mei kunnen beginnen. := Dat is dus augustus geworden, zucht. Overal hetzelfde helaas!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:42

Ingrid: ah oké. Hoop dat de lotion goed helpt voor hem.

Ik had allerlei plannen met Pepper voor straks na werk, maar merk dat ik helemaal onrustig ben en heb een rot dag gehad op kantoor. Dus denk dat het bij een poetsbeurt en wat longeren blijft.

Morgen laatste werkdag gelukkig..
Laatst bijgewerkt door Frummels op 30-07-19 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:54

IngridM schreef:
Kym, uiteraard is het niet het einde van de wereld maar is wel al ding nr. zoveel wat hij nu mankeert. Beetje sneu voor hem allemaal. Hij is overal de banketstaaf mee. Schurft had weer overgegaan na paar keer wassen, dit is voor Alf veel vervelender.

Jammer dat je rotdag had op werk. Wanneer begin je aan je nieuwe baan? Kijk je vast naar uit!

Stalnollie, er is zeker wat stress op deze stal en ook ik heb er stress regelmatig. Voelen ze ook. Ook teveel afwijkingen van ritmes en andere zaken. Voeding die ze krijgen is prima gelukkig.
Maar het is géén stal waar je ze met een gerust hart achter kunt laten eens een paar daagjes ofzo. Blij dat we onderling van alles voor elkaar kunnen doen, dat is fijn.

Lilian, wat jammer ook dat het auto rijden niet echt vooruit gaat! Lijkt me frustrerend voor je. Hopelijk kun je snel terecht alsnog.

Sunshinedaan, toevallig vanochtend nog een afspraak met haar gehad, samen op een stal wezen kijken waar ze heen gaat.
Volgende keer ritje met de sulky. Wie weet :-)

Waar ben je allemaal geweest in Noorwegen trouwens? Preikestolen nog gedaan? Wij deden hem aan eind van de middag, hele rots voor onszelf gehad!!

Susanne, hoe gaat het met je nieuwe pony? Foto's mogen hoor :-)


Had mn bericht even aangepast want het kwam er iets botter uit dan ik bedoelde!
Maar t is idd we erg sneu voor Alf allemaal :(:)

Ik begin donderdag! Dus lekker meteen door haha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:04

Bedankt Mandy.

Ingrid: Ik vind het niet zo erg, ga eigenlijk liever meteen door. Voorheen nam ik wel altijd vrij tussen oude en nieuwe baan in maar ik word dan altijd heel onrustig.
En werk bij mijn nieuwe baan maar 4 dagen dus heb straks na twee werkdagen lekker een lang weekend. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:11

Gefeliciteerd met de prijzen! Ziet eruit als een gezellige geslaagde dag.

Ik ben gek op kaas! <3 Leuk zeg dat iedereen zoveel kreeg.

Hier niet zoveel te vertellen. Heb het erg druk met nieuwe werk en onderzoeken in t ziekenhuis dus Pepper doet lekker rustig aan. Gelukkig komt hij niks tekort: hooi, water, vriendjes, dag en nacht buiten en een stal om te schuilen. Ben daar op dit soort momenten zo blij mee.


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:22

Wat fijn Ingrid! Lekker van genieten allebei.

Mirriej: Hee wat goed! Hoe is het gegaan?

StalNollie: Mooie vos heb je daar zeg. Die kan leuk bewegen ook.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:27

Gaaf Danielle! Jammer dat je niet met Fleur kon, maar dit ziet er heel indrukwekkend uit zeg. Lijkt me niet makkelijk om een vierspan rond te sturen.

Linsey: Wat vervelend voor je :( Wel lekker op vakantie geweest gelukkig.

Ingrid: Fijn dat Alf het zo naar zijn zin heeft <3


Ik heb de laatste weken/maanden niet echt motivatie gehad om actief mee te praten, maar heb wel alles gelezen. :) Sinds vandaag merk ik dat ik er weer wat meer in zit, dus ik zal proberen bij te blijven met posten nu!

Pepper heeft vandaag voor de tweede keer voor de sulky gestaan. Kon hem in mijn eentje inspannen want hij bleef echt keurig netjes staan, zo fijn. Een paar kleine rondjes door de buitenbak gedaan en ook voor het eerst in draf. Hij doet dat zo knap.. Hij blijft me maar verbazen <3 Morgen mag hij even in de stapmolen en op de wei en dan maandag weer voor de sulky.

Net wel een ander bitje besteld, want ik merk dat hij het dubbelgebroken trensje niets vindt. Hij loopt er maar mee te rotzooien heel de tijd.. Verder een leuke frontriem besteld en outdoor laarzen voor mezelf want mijn oude zijn na 7 jaar intensief gebruik overleden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:49

Suus: Gefeliciteerd! Wat super goed zeg! Maar wat een gigantische blubber zeg. Vind het knap dat je hem daar netjes in rond hebt kunnen sturen..
En ja ik ben heel blij dat ik alles zo rustig aan heb gedaan met Pepper ook. Gewoon overal de tijd voor genomen en niets overhaast gedaan. Denk dat dat ook wel meegehilpen heeft :)

Jenny: Wat fijn dat je de tweede proef zo lekker hebt kunnen rijden! Een fijn gevoel is zo belangrijk. En hele nette punten ondanks de eerste niet zo lekker ging. :) Ik vind Hidde zo een knap hoofdje hebben. Lekker dat hij zo braaf op de trailer bleef staan.

Mandy: Alvast fijne vakantie!

Linsey: Jammer van je punten en de vaardigheid. Heb je wel lekker kunnen rijden?
Voor wat betreft voeding kan ik je helaas niet helpen, daar ben ik niet zo in thuis.. Pepper krijgt twee keer per dag een hand fibra premium en onbeperkt hooi en daar doet hij het tot nu toe goed op. Al kan ik me indenken dat als hij strakjes wat meer in het werk staat, hij misschien iets anders nodig heeft. Maar dat zien we dan wel. :)


Pepper vandaag toch maar even in de stapmolen gedaan een kwartiertje. Ik had helaas teveel last van mijn rug om hem in te spannen. Dus van de week nog maar een keer proberen. Morgen mag hij even aan de lange lijnen aan t werk.
Ik merk wel dat zijn wintervacht al flink begint te komen! Dat gaat echt snel opeens -O-

Zou iemand weer een gil willen geven als de tuigonderleggers van bont weer in de aanbieding zijn? Ik hou t zelf ook in de gaten maar ik lijk toch steeds net te laat te zijn. >;)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:50

Fijn mirriej dat ze zo een goed huisje heeft gevonden! <3 En ook fijn dat de nieuwe baasjes zo meedenken.
Mijn sulky bevalt super! Kreeg hem heel snel en goed in balans, echt totaal geen probleem mee gehad. Verder zit ie heerlijk, lekker zacht stoeltje, super vering. Ben er heel blij mee :)

Lillian: Hmm.. Hopelijk komen ze nog wel in de aanbieding. Ik vind ze zonder korting iets te prijzig :o

Lori: Fijn dat de trailer verkocht is! Zo een busje lijkt me ook wel wat.. Misschien in de toekomst.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:53

Mooie pony’s heb je te koop! :j

Allemaal lekker gereden! Wat heerlijk he?


Hier pepper vandaag voor de derde x ingespannen en hij doet het super. Als afsluiter een klein rondje weilanden gedaan in draf en hij bood zelf wen gelopen aan. Super rustig en gecontroleerd. Was niet echt de planning want is natuurlijk pas de derde x, maar het ging goed. :)

Knappe kop <3

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:13

mirriejj schreef:
Ohh wat is Pepper knap geworden!!


Dankje haha. Leuk opgedroogd he! Hij heeft ook bijna geen rood/vos meer, behalve zijn manen en staart. :)) en zn baard..


Knolselder schreef:
Wat een leuke pony is Pepper. Heerlijk hoofdje staat erop!

Dankje, ik vind zijn koppie om te smelten. Hij is echt mijn kleine hartendief. Ik ben zo gek op hem. <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:29

Bedankt Suus! :D

Lori: denk het ook wel ja!
En lekker opgeruimd, fijn! Vind dat altijd zo een lekker gevoel. Alleen sla ik altijd een beetje door en doe ik teveel weg haha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:42

Veel plezier vandaag voor diegenen die gaan! <3 volgende keer wil ik ook!

Knolselder: wat een plaatjes heb je daar zeg! En inka kan mooi bewegen.

Ik moet op de fiets naar Pep vandaag want de N44 is afgesloten. Binnendoor via Wassenaar zie ik echt niet zitten, dat zal wel intense chaos zijn. Dus lekker fietsen! Ik kan binnendoor via de duinen dus dat is wel wen mooie route :j ongeveer 14 km enkele reis, dus goed voor de beentjes haha.
Pepper weer inspannen vandaag, heb er echt zin in!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:27

Het bleek 19 km te zijn enkele reis, oeps. Voel t wel in mn benen haha. :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:54

Voor mij is Pepper wel echt een once in a lifetime pony. Ik ben zo idioot gek op dat beestje. Heb dat nog nooit met een ander paard gehad. We hebben een heel speciale klik :j

Jenny: ziet er heerlijk uit!

Suus: wauw, wat een knapperd is Willem toch.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:37

Pepper is voor het laatst in het voorjaar geschoren en heeft nu geen deken op. Al twijfel ik of ik hem na het weekend een deken om doe. De temperaturen gaan dan wel snel omlaag in de nacht..

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:42

Ik knip ze altijd bij Pepper. :j
Vind lange manen ook vaak een beetje suf ogen.

Vraagje voor degenen met een verzorger: hoe zijn jullie daar aan gekomen? Ik wil toch graag weer wen verzorger voor Pepper want ik merk echt dat ik mezelf mentaal in de nesten werk met dat heen en weer gehol de hele tijd.. maar ik vind het lastig om een betrouwbaar iemand te vinden. Op marktplaats staan alleen 10 jarige meisjes die willen rijden etc. :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:52

Ik heb het even in de groep gegooid op stal.. misschien dat iemand nog iemand kent of interesse heeft. Ik zoek echt een verzorger en geen bijrijder. Dat vertrouw ik helaas (nog) niet. Tenzij het een volwassen iemand is met veel men ervaring. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:29

Lillian__ schreef:
Ik had een hele fijne verzorgster, helaas door gebrek aan motivatie van haar kant is ze gestopt. Heel jammer. Wil ook behalve mijn instructrice niemand anders meer op de sulky hebben, en verder als ik niet kan voert mijn stalgenootje, verder hoef ik niemand erbij meer voor Floor vind het toch wel lekker om zelf te kunnen beslissen wanneer ik wat doe, met een verzorgster hou je er toch altijd wel rekening mee met wat zij de dag ervoor heeft gedaan.

Bij floor twijfel ik nog of ik ze weer laat aangroeien of dat ik ze rechtop hou. vind de fjordenkapsel hem heel stoer staan, maar lange manen hebben ook wel wat.


Maar dat is meer een bijrijder wat jij bedoelt denk ik. Ik zoek echt een verzorgster. Dus die hem wat extra aandacht heeft, poetst etc. Ik wil absoluut niemand op de sulky hebben met hem..
en met verzorgster hoef je ook geen rekening te houden met wat ze hebben gedaan de dag ervoor :)

Ik heb via stal iemand kunnen vinden. De dochter van iemand die bij ons in de paddock groepsstalling staat! Dus ben benieuwd. Ze gaat twee doordeweekse dagen voor Pepper zorgen. :)
Geeft mij wat meer lucht. Hopelijk klikt het en gaat het goed. Morgen gaat ze voor het eerst met haar moeder.

Ik wilde het ook altijd graag allemaal zelf doen. Maar ik ben vaak pas rond 18:15/18:30 thuis van kantoor, dan nog eten en in de auto naar stal dus voor 19:30 uur lukt me vaak niet om er te zijn. Ik wil mezelf niet langer martelen want op deze manier is het echt een “moetje” aan het worden en dat vind ik zonde :n het moet wel allemaal leuk blijven.
Gelukkig staan we vol pension en staat Pepper 24/7 buiten in een groep met grote schuilstal, dus een dagje overslaan kan geen kwaad.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:09

Jammer Jenny, maar fijn dat je nu op een fijne stal staat :) En wat heerlijk dat je elke dag of soms zelfs meerdere keren per dag kunt gaan. Die luxe heb ik helaas niet.

Pepper zit al lekker in zn wintervacht en geniet iets teveel van de regen en zijn modderbaden :)) Heeft de verzorgster lekker wat te poetsen. :)

Miranda: Veel plezier met je nieuwe pony! Ik had haar al op je instagram gezien inderdaad.

Mandy: Heerlijk toch, lekker van genieten!

Suus: Fijne foto zeg. Ik ben ook zo gek op de herfst <3

Danielle: Dat is een flinke rit zeg, wat lekker!


Ik wil binnenkort eens met Pepper naar het strand, kijken hoe hij dat vindt. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:53

Hier ook griep te pakken helaas..
En wij doen ook niet echt aan dierendag. Ik was gisteren niet op stal maar de verzorg meisjes wel dus hij is vast extra verwend :j

Jenny: wat leuk! Fijn dat het zo goed ging. Ik wil binnenkort ook eens les nemen met Pepper.

Knolselder: pepper staat vrijwel nooit op gras. In t weide seizoen alleen op zondag een uurtje. Voor de rest dag en nacht in een groep op een grote paddock.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:57

Hier gaat het ook goed. Pepper heeft zaterdag weer eens voor de sulky gestaan sinds een maand en hij deed het weer super. Ook voor het eerst een galopje gedaan in de bak. Dat had wat aanmoediging nodig maar ging heel goed :j
Hij was ook voor het allereerst goed bezweet, haha.

Hier wat spam:
Fluffige billen
Afbeelding

Uitstappen tussen onze weilanden
Afbeelding

Zweet eraf rollen
Afbeelding

En zijn nieuwe zweetdekentje op <3
Afbeelding



Jenny: Wat een liefje zeg! <3 Hoe doet hij het?

Toliene ziet er goed uit. En lekker geschoren weer! Vind dat er altijd zo een leuke kleur onder vandaan komt bij haar.

Miranda: Fay is echt prachtig! Fijn dat ze het zo goed doet ook.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:30

Kiekeboefje schreef:
Wat onwijs goed van Pepper!!! Hij word al een echte menpony <3

Boris doet het goed <3 alles is nog spannend maar komt helemaal goed!


Ja hij doet het echt goed! Gisteren weer even voor de sulky gehad en hij is echt knap. :)

Fijn dat Boris het zo goed doet! Snap wel dat hij het allemaal een beetje spannend vindt, maar dat komt wel goed inderdaad. Lekker genieten van nu hij nog zo klein is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers