[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:53

Patricia_86 schreef:
We hebben het trouwens allemaal in het topic goed gedaan hè op het district kampioenschap


Sorry :o , jouw helemaal vergeten ook te feliciteren! Jij hebt het ook super gedaan!

Ben er niet helemaal met mijn hoofd bij door persoonlijke omstandigheden Y;(


Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:21

Wat balen Susanne, maar wel gefeliciteerd met de resultaten van Willem.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:20

Kiekenboefje: leuk dat je gaat starten! Niet te druk over maken, gewoon gaan doen.

Lindsey: ietsje meer rust tussendoor kan zeker wel een positief effect geven. Een lekker rustig buitenritje bijvoorbeeld kan ook leuk zijn tussendoor.

Danielle: had het ook op insta langs zien komen, super leuk!

Vind dressuur en vaardigheid starten ook te duur. Ik vind vaardigheid dan weer leuker dus kies daar dan voor.
Maar twijfel ondertussen ook hoe lang ik nog door moet gaan met Echo, hij heeft echt een lange warming up nodig voor hij soepeler wordt. Hoop nog wat winstpuntjes in de Z te pakken en vind het dan mooi geweest wat zijn wedstrijd carrière betreft, zoals het er nu naar uit ziet.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:27

Echo is 19. Die MSM doet echt wat voor haar? Misschien moet ik zoiets ook eens gaan proberen.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:25

Wat zouden jullie aanraden om eens te proberen voor Echo. Het is echt een stram oud mannetje soms, maar als hij eenmaal warm gestapt is is hij helemaal fit en in orde.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:50

Ingrid: ik ga daar eens naar kijken. Het is allemaal maar zeer minimaal, alleen ik merk en zie verschil aan hem, maar als ik hem wat kan helpen zou het mooi zijn.

Verder vind ik het niet zo vreemd dat je je zo rot voelt, wat een zorgen om je lieve Alf en nu ook nog met de kat... :(:) . Hopelijk keert de rust snel weer terug en ga jij je ook weer beter voelen.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:13

Romy: toch schrikken, gelukkig heb je pony’s die hun hoofd erbij houden.

Stal Nollie: leuke pony!

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:16

Wat naar dat het zo blijft door sudderen Susanne. Lijkt me behoorlijk slopend op den duur.

Jolynne: Wat een gave jaarling, gaat een leuke worden!
Duivelsklauw is nog niet nodig, maar heb daar ook al veel goede resultaten van gehoord.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:48

Hopelijk wordt het dan ook weer beter als de darmflora zich weer hersteld heeft. Zo zielig voor Alf.

Hier vandaag super druk met voorbereidingen voor morgen. Waar ben ik aan begonnen om met drie pony’s mee te doen 8)7 . Alle kleren uitzoeken, alles poetsen en straks pony’s door de wasstraat. Een gewone KNHS wedstrijd is minder gedoe :D .

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 06:08

Concours rubrieken, we zijn een shownummer tijdens de shetlanderkeuring in de Middenbeemster.


Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:19

Zeker, en we kunnen voorlopig kaas eten :') .

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:18

Afbeelding

Iedereen kreeg 2 stukken kaas, iets van 1,5 kg of zo :wow:

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:26

Succes met de verkoop van de trailer Lori!

Ingrid: hopelijk vind Alf zijn nieuwe plekje snel leuk. Spannend zo’n verhuizing!

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:46

Hoi :wave: , ik kruip ook weer eens onder mijn meelees steen vandaan. Al schoot zelfs dat meelezen er bij in de laatste tijd :o .

Lindsey: alles nog goed met Toliene? Top dat ze bijna ZZ is! Zou eigenlijk ook in Hippo starten maar was helemaal vergeten in te schrijven.

Susanne: gaat het weer beter met Willem?

Verder, wat leuk dat er weer mensen een kleintje hebben gekocht en andere wedstrijd plannen hebben :) .

Ik ga eind van de maand met King de shetdurance mee doen. Doen er nog meer uit dit topic mee? Vind het best wel spannend.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:22

Ayla schreef:
Sharani: ik doe niet mee maar ik ga wel helpen, sta bij de eerste oversteekplaats geloof ik. Wat vind je er spannend aan? De afstand?


Het proberen om de wedstrijd uit te rijden, maar King is nogal een heethoofd en dan schiet zijn hartslag omhoog. En niet verdwalen natuurlijk, daar ben ik ook erg goed in := .

Lindsey: leuk dat jullie ook meedoen!

Susanne: Wel balen van Willem zijn zicht. En hij heeft denk ik ook niet het makkelijkste karakter om met zoiets om te gaan. Zou met King ook niet meevallen.

Las verder nog iets over een pas gecastreerd ruintje, beterschap voor hem!

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:15

Wat is Red leuk!

Vind handschoenen en schort met dressuur er eigenlijk wel bij horen, ook al is het niet meer verplicht. Met vaardigheid laat ik het short achterwege.

Patricia: leuk dat je ook meedoet.

Ik doe de korte afstand omdat dat ook de afstand is van buitenritten die ik maak.

Wat scheren betreft ga ik voor helemaal kaal bij King, misschien dat ik bij de andere Een streep doe.

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:05

Nu dan beterschap voor jou Nelleke! Niet fijn zo’n blaasontsteking.

De shetdurance is in Uchelen.

Wat een mooie witjes zijn Gigant en Sjors <3

En Deemmii, wat een gave manen en voorpluk :wow:

Hier net de pony’s weer hun jaarlijkse APK, hopelijk niet teveel last van de vaccinatie.

Verder ga ik de komende 4 dagen naar Ermelo om te helpen bij het NK dressuur. Even vooral grote paarden zien dus :D .

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:35

Linda: jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:52

Ayla schreef:
Sharani: ik las dat je zei dat de shetdurance in Ugchelen was, maar het is in Wolfheze :)
.


Oeps stom, inderdaad Wolfheze. Hoe ik nu aan Uchelen kom :o? .

Ik ben weer terug na 4 dagen NK dressuur. Dus weinig te melden op pony gebied.

Heb wel even bij gelezen, en las wat over de struggle van het voeren bij verschillende.
Blijft hier ook altijd lastig, juist bij die kleintjes is het altijd een balans zoeken tussen genoeg voedingsstoffen maar niet teveel calorieën. Gisteren bij de Havens stand nog twee zakken voer meegekregen om te proberen en binnenkort komt een adviseur van een een nieuw merk (Höveler) eens langs om advies te geven.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:59

Hier ook goede ervaring met Bucas, past prima bij mijn smalle mini’s.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:38

Ik heb een Zilco en ben het wel eens met Susanne dat het niet luxe oogt. Vooral het hoofdstel niet. Maar door die smalle riempjes past het wel super op kleine smalle pony’s. En het is erg prettig materiaal.
Naast de Zilco’s heb ik ook nog 3 Amerikaanse showtuigen die wel erg mooi zijn. Twee zijn gedeeltelijk rondgenaaid leer en allemaal hebben ze laklederen accenten.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:41

Lindsey: Fibrebeet is een echte dikmaker inderdaad. PharmaHorse heeft ook een aantal slobbers speciaal voor na het werk met o.a. electrolyten en magnesium.
Agrobs heeft een slobber zonder graan en veel suikers. Verder zou je ook nog naar fibre nuggets kunnen kijken, die zetten veel minder aan dan Fibrebeet.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:47

Ayla: wat eng dat dat stoeltje zomaar afbrak. Best erg dat dat met een kwaliteits product als een HCA gebeurd...

Mandy: moeilijke keuze, inderdaad omdat je met een levend wezen te maken hebt. Maar als het plezier echt blijvend weg is, is door modderen ook niet een fijn vooruitzicht.
Heb zelf ook wel eens een poosje minder zin en motivatie, maar bij mij komt het steeds terug gelukkig.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:49

Ik gebruik de recuptex ook regelmatig, merk vooral bij Echo echt verschil.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:23

Genieten Mandyy!!!

Door de recuptex is Echo echt veel soepeler, hij is normaal stijf in het begin ( korte passen en zo) en dat gaat veel beter met de recuptex en sinds ik supplementen geef is hij helemaal weer top.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers