[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:32

Willem wordt ook altijd gesedeerd (in het bloed) en elektrisch gevijld. Ik wil het absoluut niet handmatig en zonder verdoving. Is wel behoorlijk goedkoper, maarja. Ieder zijn ding.

Mijn hemel StalNollie wat een gat! Dan schrik je je dood als je kind daarmee aan komt. Beterschap voor hem.

Kym, suuuuuper leuk! Trotser kun je niet zijn toch <3 Brave Pep!
Inderdaad de dingetjes die je opnoemt van je tuig even afstellen. En even kijken naar je frontriem, hij lijkt wat hoog en tegen zijn oren te zitten. En ik vind je borstblad erg lang doorlopen; de halsriem komt tegen het schoftje aan.
Fijn dat het afstellen van je sulky zo goed ging!


Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:30

Oh super Kym! Het is soms zo lastig met tuigen :) En terecht heel trots hoor <3

Vanmorgen in alle vroegte (7 uur) heerlijk een drie kwartier kunnen trainen voor de hitte uit. Wordt nu wel rap warmer!

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:27

Wat goed Mandy! Waren ze blij dat ze in bad mochten? :') }:)
Zondag ga ik hem halen! (Mits de weersvoorspellingen weer normaal zijn natuurlijk en niet deze temperaturen)

Kym, je hebt helemaal gelijk! Mijn stal ligt op 15 auto minuten rijden, supergoed te doen dus. Geen snelweg dus eigenlijk nooit file. Heel soms de brug even open maar dat hou je toch. Tot 20-25 minuten lijkt me goed te doen, langer zou ik niet willen.

Knappe Rebel! En klopt inderdaad :)

Daniëlle lekker op vakantie geweest! Lekker verkoeling haha. Dan zul je inderdaad even moeten wennen nu...

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:50

Ligt het niet toevallig op de route van je werk naar huis? Bij mij wel, 5 minuutjes vanaf werk op weg naar huis dus dubbel handig qua combineren. Lastig dat er niet veel stallen in jouw buurt zijn. Is Duindigt ook een pensionstal ja? Kun je wel lekker crossen haha. Hier in de buurt heb je wel heel veel stallen maar mag je ongeveer nergens mennen in de bak (of de bak is zo zwaar dat het strand er jaloers op is :+ )

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:02

Wat jammer dat je stal niet helemaal bevalt (?), Ingrid. Je leek er zo happy mee.

Laura weer heerlijk met de pony’s gezwommen. Is dat in dat parkje waar wij toen ook waren? En dit weer lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor Brave zijn wond.

Ik ben even helemaal klaar met dit weer -O- Ik had echt last van een melt down vannacht _O- Pfff het werd nauwelijks koeler en wij slapen op ‘zolder’ dus het was 600 graden daar.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:31

Ja we hebben thank god een ventilator, maar die kan het gewoon niet afkoelen op dit soort dagen. Maar het briesje is wel aangenaam hoor, beter als zonder! *D

Mag van mij wel een paar graden koeler ghehe. Er is natuurlijk een reden dat ik zo graag naar Schotland op vakantie ga :')

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:00

Fijn dat Cookie zo goed gaat Lori :j


Ik heb een leuk ‘paarden weekend’ *\%/*

Gister zijn Willem en ik districtkampioen geworden in de klasse Z dressuur *\o/* Zo trots op het boefje! Trotser dan trots <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ennn vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald! Omdat het nu ‘officieel’ is; dit is James!
NRPS (Shet x Welsh, met een scheut Arabier).

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:24

Daar ben ik weer eens :o Lees wel altijd braaf mee hoor maar reageren is er een beetje bij in geschoten door omstandigheden. Ik zal vanavond ook even op iedereen reageren :)

Een aantal van jullie weten het al eventjes maar ik las dat anderen er nog naar vroegen, mijn nieuwe aanwinst;

De blijdschap was helaas maar van korte duur, ik heb hem de volgende dag (met heel veel pijn in m’n hart) terug moeten brengen naar de verkoper in verband met een verborgen gebrek in extreme mate. Dit moest binnen de wettelijke termijn dus snel moeten handelen.
Ik ben er letterlijk en figuurlijk echt ziek van geweest want dit was ‘m voor mij... Helaas is het leven soms zo oneerlijk en kan het zo raar lopen...

Al met al heb ik nu weer ‘gewoon’ Willem en ik heb besloten het daar ook lekker bij te laten, voorlopig in ieder geval. Ik ben er even best wel klaar mee en wie weet komt er in de toekomst nog iets op mijn pad maar ga voor nu niet meer opzoek.


Willem gaat wel heel fijn; vandaag weer gestart voor de competitie en hij was zo braaf en netjes aan het werk, ik ben echt heel tevreden. Geen fouten en gewoon braaf, hij kan heel heet worden maar daar had hij vandaag geen last van. Netjes 3 winstpunten en een eerste prijs.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:32

Ik zag dat Patricia en Daniëlle op vakantie zijn geweest met de pony’s, leuk en gezellig!

Chip heeft gelukkig snel een leuk nieuw baasje gevonden. Veel plezier in New York Patty.

Laura stoere foto’s van Magic voor de sulky!

Ingrid heel veel sterkte met de beslissing die je gemaakt hebt; ontzettend moeilijk maar ik denk echt dat het voor jullie beide de beste keuze is. Ik hoop dat je nu zelf wat meer ‘rust’ hebt. Wat jammer trouwens dat je plekje toch niet zo fijn bleek te zijn! Verhuizen is niet fijn natuurlijk maar blijven op een plek waar zoveel dingen fout gaan ook niet.
En wat ontzettend vervelend van zijn eczeem! Pfff...

Ik las dat Jenny gaat starten? Wat leuk! Jullie zijn een enorm leuke combi, gaat vast helemaal goed komen! Al zenuwen? :D

Dafne nieuw speelgoed :) Mooi zeg!

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:04

Fijn dat jullie zo goed gaan! Op naar het M :)
Heb je les? Ik denk dat dat de beste manier is om te werken aan verzamelen etc. + het markeren van de overgangen.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:08

Jenny, vergeet vooral niet te genieten! Ga je impuls starten of B?

Eline, ik kan zo even gauw geen duidelijk filmpje vinden maar zal eens vragen of m’n vriend of stalgenootje een stukje wil filmen :)

Linsey, gefeliciteerd met je punt gister!

Daniëlle, gefeliciteerd, wat leuk zeg. Mooie afwisseling.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:25

Hidde <3
Galop zit toch nog niet in de B proefjes?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:39

Hoe vaak train je? Als je nu bv 5/6 x per week traint zou ik vaker een rustdag inlassen. Ze moeten ook kunnen herstellen, zeker als ze wat ouder worden kan het soms een dagje langer duren. Is niet erg maar moet je wel rekening mee houden. Stilzetten hoeft niet, een stuk wandelen is ook fijn.

En wellicht eens kijken naar wat ondersteunende supplementen?

Willem is nu ruim 17 en train ik ook niet meer zoals een aantal jaar geleden. Hij gaf aan wat langer hersteltijd nodig te hebben. Hij werkt nu meestal om de dag, en dat gaat super. Met regelmaat zitten er ook 2 dagen tussen. Ik train ook max een half uurtje (zonder instappen enzo) soms zelfs korter. Als het goed is dan is het goed en blijven herhalen werkt averechts bij hem.

Dressuur én vaardigheid starten doe ik sowieso al heel lang niet meer; maar dat is meer omdat ik 4 proeven starten gewoon heel prijzig vind qua inschrijfgeld en ik vaardigheid toch niet enorm leuk vind.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:01

Die heb ik ook een tijdje gevoerd maar uiteindelijk merkte ik meer verschil met andere producten. Willem krijgt momenteel (nouja al langere tijd) magnesium en equiflexion en daar doet hij het enorm goed op. En zo nu en dan een zandkuurtje en een zeewierkuurtje. En met warm weer/veel zweten elektrolyten.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:35

Vervelend dat je niet zo goed kunt genieten van je vakantie Ingrid :(:) Het zit ook zo tegen allemaal met Alfje en nu je kat ook, pff..
Rustig aan! :(:)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:27

Romy, wow dat is schrikken :(:) Beterschap met je duim. Fijn dat je pony’s niet aan de kletter gaan in zo’n situatie! Lijkt me doodeng.

Mandy, lief dat je er naar vraagt, gaat ‘mwoah’. Helaas nog steeds geen verandering, dus nog steeds in een rotsituatie.
Wat stout van Max :)) Even laten zien dat ze niet mogen sollen met hem haha. Ga je nog wel eens op bezoek bij Macgic?

Laura, die bonte past alleen qua kleur en maat bij Willem, verder zijn ze enorm verschillend helaas in gangen, temperament en tempo. Het is wel zijn beste vriendinnetje :) Je baby wordt groot zeg! Die gaat ook heel mooi zijn voor de wagen.

Jenny, balen dat het zo druk is op je werk. Door vakantieperiode of?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:56

Heel naar inderdaad. Er komt in september een rechtszaak betreffende de situatie en dan kunnen we het hopelijk definitief achter ons laten. En weer kijken naar de toekomst :)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:28

Gaat niet over de pony ofzo hoor, weet niet of het er een beetje krom stond, gaat inderdaad om iets privé.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:30

Wat vreselijk vervelend Miranda! Wat is er precies gebeurd? Ik weet niet hoe goed ze al bevestigd was voor de wagen en welke stappen er zijn genomen in het beleerproces?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:27

Geeft niet Jenny :)

Inderdaad dikkerdjes hierboven haha. Leuke beestjes weer hoor die ben je vast zo weer kwijt voor een leuk huisje.


Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:13

Duurt bij jou ook lang Mandy :(:)

Hier was het eigenlijk best prima weer vandaag op een paar buien na.

Ik heb nog een nieuw mini bitje liggen (halve kneveltrens met koper 9,5 cm) en een 100 grams staldeken maat 127; heeft iemand daar wat aan?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:51

Och arme Alf; zoveel jeuk is afschuwelijk... :(:)

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:58

Wij zijn er ook weer bij :j

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:05

Jaaaaa kaas *\o/* Haha

Willem wilde niet normaal op de foto
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:27

Ome Willem heeft beide rubrieken gewonnen <3

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 26 bezoekers