[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:04

Ja wat een hitte he... Heb Toliene dinsdagavond nog kunnen longeren om half 10, maar woensdag en donderdag was het gewoon geen doen. Bleef het bij wat poetsen en wassen. Hoop dat het vanavond iets meer afkoelt, maar denk zomaar van niet...

Staat goed de sulky achter Pepper :)

Stalnollie jeetje nare wond zeg, dan schrik je, je ook rot zeg.

Ik laat Toliene 1 keer in de 2 jaar doen door de tandarts met sedatie. Haar tanden zijn zo goed dat elk jaar gewoon overbodig en zonde van het geld is. In oktober mag ze weer :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:40

Gefeliciteerd allemaal nogmaals!

Wat heerlijk Jenny, lekker zwemmen

Sterkte Bianca.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Susanne <3

Ik ben zaterdag natuurlijk ook op het districtkampioenschap gestart. Toliene liep in de dressuur niet heel fijn, veel stomme foutjes en ze had haar koppie er niet helemaal bij. Maargoed niet erg! De vaardigheid ging echt als een speer, ging de pionnen makkelijk door, zou ruim binnen de tijd binnen komen, tot ik zelf even in de war raakte en 2 extra voltes moest draaien.

Dus enkele seconden buiten de tijd, maar wel alle ballen laten liggen. Dus KAMPIOEN vaardigheid sulky, voor het 2de jaar op rij. Enorm trots *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:48

Ahhh vet leuk Jenny! Veel plezier en succes alvast.

Heel leuk Kymberley, straks wordt peppie ook een echte dressuurpony :))

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:08

Jeetje wat sneu Patty, waarom ging het niet?

Het was enorm warm Lillian, Toliene is weer goed bijgekomen. Zondag even een dagje rust gegeven en alleen een rondje gewandeld langs de weg. Gister half uurtje gelongeerd, mag ze vanavond weer voor de sulky voor een lekker buitenritje :)

Ingrid wat enorm vervelend zeg, sterkte voor jullie -O-

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:42

Vervelend Lillian.. zelf geen ervaring mee, hopelijk duurt het niet nog langer.

De volgende ronde is inderdaad de Hippiade, lekker doortrainen nog 2 maandjes. Maar Toliene heeft eerst volgende maand 2 weekjes vrij, als ik op vakantie ga :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:33

Afhankelijk van de datum, wil ik wel mee!

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:30

Fijn dat Chip een nieuw baasje heeft gevonden.

Komt vast goed Jenny, jullie zijn een leuke combi.

Mooie wagen Dafne

Nogmaals gefeliciteerd Suus! Jullie zijn lekker op weg in de Z. Ik ben gister ook weer gestart. Dressuur liepen we een beetje tegenaan de laatste tijd, maar toch redelijk fijn kunnen rijden op wat foutjes na. Ook voor het eerst de 1e Z proef uit mijn hoofd gereden. Die proef werd beloond met 189 punten. 2de proef was redelijk slordig, dus geen winst maar wel fijn commentaar. Was weer een fijn dagje, en eindelijk weer een winstpuntje :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:11

Nee volgensmij ook nog geen galop in de B.

Knappe Hidde <3

Heel leuk Danielle, gefeliciteerd!

Fijn dat het zo goed gaat Eline :)

Toliene loopt de laatste tijd minder fijn, tenminste ik merk dat ze ouder wordt. Ze is nu 16,5 en de zware koliek van 2 jaar terug en 4 veulens in haar leven beginnen toch zijn tol te eisen vrees ik. Merk zoveel verschil met een aantal jaar geleden en zelfs met vorig jaar. Ze hersteld minder fijn, heb ook het idee dat 2 dressuurproeven en 1 vaardigheid proef haar te zwaar vallen tijdens wedstrijden.

Ik merk het voornamelijk in mijn vaardigheid na al 2 dressuurproeven, ze begint met zoveel power en kracht, maar bij poortje 8 vindt ze het wel welletjes. Dat is niet de Toliene die ik ken. Even enorm lastig, we kijken het eventjes aan, blijven lekker doortrainen en eventueel ervoor kiezen om tijdens een wedstrijd alleen vaardigheid of alleen dressuur te starten, om het ook leuk te houden voor Toliene :)

Daar in tegen loopt ze de buitenritjes 15 a 20 km nog met gemak, dus aan een verslechterde conditie zal het niet liggen :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:30

Ik train Toliene nu 4/5 dagen per week. Waarvan 3 keer voor de sulky. (Waarvan weer 1x per week een buitenrit), keertje longeren, keertje wandeling van een uurtje ongeveer (of extra keer longeren), en 2 dagen per week vrij om misschien een poetsbeurtje na. Dus nog minder trainen lijkt me niet ideaal.

Ze krijgt nu MSM extra bij van de paardendrogist. Als ik haar daar vanaf haal, wordt alles nog vele malen erger qua herstel. Ook de osteopaat komt zeker 2/3 keer per jaar.

Dus weet verder niet zo goed waar ik verder nog naar moet “zoeken”. We doen nog 1 wedstrijdje met 2x dressuur en 1x vaardigheid. In het indoorseizoen start ik sowieso alleen dressuur of alleen vaardigheid. Daarna lekker gesplitst houden denk ik zo.

Hoe oud is Echo nu?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:49

Ja, die MSM extra ben ik heel tevreden over! :j

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:37

Kiekeboefje schreef:
Toliene word ouder, 4 veulen ook! Jeetje! Was ze vroeger een fokmerrie? Hidde heeft altijd veel spierpijn en moet goed instappen en uitstappen. Hij krijgt sinds 2 weken magnesium bij en ik merk heel erg veel verschil! Misschien iets voor Toliene?

Meer tijd tussen de wedstrijden is denk ik ook goed. Zo’n dag de hort op is best wel vermoeiend voor haar denk ik, maar dat weet jij het beste :)


Toliene is in het verleden een soort van fokmerrie geweest. Op wat wandelingetjes en poetsen na was ze tot 10 jaar volledig groen. Ik heb haar toen zelf beleerd.

Sterkte Ingrid, en beterschap! Hopelijk knapt de kat snel op :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:59

Succes met de verkoop Lori!

Spannend Ingrid, wel heel fijn, hopelijk is het een fijn plekje voor Alf.

Gefeliciteerd iedereen met jullie prijzen. Ik vind dat concours rijden echt oersaai :') := werd gevraagd of ik mee wilde doen, maar echt niks voor mij :P

Iemand zei nog hier, of het misschien voor mij iets is om een andere pony erbij te nemen nu Bink verkocht is. De bedoeling is om nog te wachten. Ik wil heel graag nog het ZZ behalen met Toliene. Indien we richting dat eindpunt gaan, willen we rustig opzoek. Zodat ik met een nieuwe wedstrijdpony verder kan, maar indien ik al eerder ergens tegenaan loop dan is dat ook prima :) Maar voor nu nog geen zoektocht.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:01

Ik ben ook weer terug van weggeweest. In mijn prive situatie gaat het helaas niet mega lekker dus even niet veel aanwezig geweest. Maar ook net terug van een heerlijke vakantie in Italië en Kroatië. Toliene heeft heerlijk 2 weken vrij gehad.

Ik zag mooie foto’s van knappe Willem! <3

Jammer dat je niet met fleurtje kon, maar gelukkig heb je het leuk gehad.

Ik weet even niet meer waar ik wel en niet al eerder op heb gereageerd. Maar volg vanaf hier ook weer mee :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:46

Mandyy schreef:
Ik zag leuke foto’s voorbijkomen op Insta Linsey! Volgens mij wel genoten? ;)
Balen dat privé niet zo lekker gaat. :(:)


Zeker genoten, altijd weer snel voorbij.

Wat leuk Jenny! Goed bezig zijn jullie

Gefeliciteerd Suus, jullie zijn toppertjes *\o/*

Ik heb natuurlijk ook meegedaan met het kampioenschap. Gister alleen 178 en 179,5 gereden in mijn dressuur. Echt van die banketstaaf punten.... en 2 seconden te langzaam voor de winst in de vaardigheid. Echt mijn geluksdag gister _O-

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:37

Kunnen jullie eventjes met me meedenken?

Ik merk dat Toliene de laatste tijd wat energie tekort komt. Krijgt nu dagelijks handje vitaminebrok, halve schep lucerne en wat lijnzaad en natuurlijk haar supplementen. Maar wil eigenlijk wat meer geven omdat ze wel wat kan gebruiken, alleen iets waar ze ook weer niet veel te snel te dik van wordt.

Misschien een basismuesli ofzo, maar vindt het lastig om te bepalen of ze daar genoeg energie uit kan halen.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:19

Nee klopt Susanne gister viel het mee, maar met longeren thuis is het bijvoorbeeld een drama, dan weigert ze te lopen na 20 minuten want dan is haar energie op. Gister ging het nog redelijk omdat ze de dag ervoor stil had gestaan. Maar merkte ook in mijn vaardigheid dat ze minder power gaf dan een aantal maanden geleden. Ik ga het ook maar is proberen maar een basisbrokje, kijken of ik daar iets uit kan halen voor haar.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:55

Wauw hele knappe pony’s!

Toliene net heerlijk getraind voor de wagen. Morgen nog een korte training en dan zaterdag de Hippiade *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:55

Mooie foto's zag ik voorbij komen!

Echt enorm balen Susanne, hopelijk valt het allemaal mee met Willem zijn oor.

Mega leuk Miranda! Nog even trainen en dan gaan met die banaan, waar gaan jullie starten?

Knolselderij fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden.

Toliene en ik mochten gister ook weer naar de Hippiade. We reden een hele fijne foutloze ronde en foutloze barrage. Wat er voor zorgde dat we eventjes op nummer 1 hebben gestaan. Helaas waren de laatste 2 deelnemers net iets sneller waardoor we weer 3de zijn geworden. Maar enorm trots, Toliene heeft zich van haar beste kant laten zien, en heb heel fijn kunnen rijden. Op naar een spetterend indoor seizoen, met ons Z vaardigheid debuut *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:51

Jeetje wat een weer he! Toliene heeft een dagje vrij. Maar ben bang dat mennen in de bak morgen helemaal niks wordt. Zondag zou ik moet helpen op de vereniging maar die wedstrijd is al afgelast.

Hier eventjes afwezig geweest omdat ik mega druk was met studie, werk, bedrijf, pony, huishouden en de hond. Even de puf niet om actief mee te lezen. Maar zal ik vanaf nu weer gewoon doen :)

Ik had 3,5 jaar geleden ook een verzorgster. Maar mocht toen op mn nieuwe stal geen verzorgster meer. Nu hoeft het ook niet meer, omdat ik het zelf red. Tenminste ik ga 2 keer per week niet naar stal, dan voert mijn stalgenootje :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:18

Heerlijk weekenden vrij zeg Lillian, een nieuwe uitdaging is altijd leuk!

Knappe dog Susanne <3

Balen van je auto mandy, gelukkig ging het later met werken weer beter.

Hier vrijdag een fijne clinic gereden van Saskia van Heesch. Heel fijn gereden en enorm veel aan gehad. Gister vaardigheid wedstrijdje, 1e ronde foutloos met een fijne tijd. Automatisch 1e omdat ik de enige deelnemer was. 2de ronde brak mijn staalkabel dus meteen afgegroet. Hij was nog goed, controleer ze vaak, maar Toliene greep ineens vanuit een heel rustig galopje naar voren. Denk teveel druk en knapte ineens op 2 plekken. 8)7

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:35

Hahaha willem :=

Balen dat Sjors niet fit is zeg. De quasqai is echt een fijne auto. Heb die ook een aantal maanden gehad, alleen weggedaan doordat ik een leaseauto kreeg.

Wauw wat een voorplukken zeg :wow:

Gister had Toliene een dagje vrij en vanavond even gelongeerd. Morgen mag ze weer genieten van een vrij dagje, want druk. Maar pony staat wel lekker de hele dag in de paddock, dus mist me niet :o

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:38

Gave sulky zeg!

Hier gaat alles goed, lekker aan het trainen de afgelopen dagen met Toliene. Verder niet zoveel bijzonders..
Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:11

Knappe Fay!

Echt rustig hier :)

Toliene is weer geschoren :):)

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:52

Hier ook even weggeweest. Had behoorlijk de griep, maar eindelijk weer beetje aan de betere hand.

Hier ook bekend met burnout verschijnselen, momenteel ook nog niet volledig werkzaam. Bij mij kwam t wel echt doordat ik me de afgelopen 4 jaar echt de klere heb gewerkt. Fulltime werken, hbo studie, pony, hond, bedrijf, vrienden ga zo maar door. Dus lampje ging ook even uit. Nu ook minder werken en meer voor mezelf. Dat is mega fijn! :)

Afspreken met de honden lijkt me leuk! Senna is altijd in voor een playdate :D

Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:50

Lekker dat Hidde weer geschoren is!

Leuke foto Patricia :)

Haha lekkere buitenrit Knolselder

Morgen na 2 maanden weer een vaardigheid wedstrijdje. 1e keer Z vaardigheid :D

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers