[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:20

Leuke pony zeg trouwens Jolynne!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:49

Ik heb dat tasje inderdaad ook van Dabo.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:14

Mandyy schreef:
Ingrid, wanneer gaat Alf eigenlijk verhuizen?


De datum is vervroegd. Hij gaat toch gewoon niet zo lekker in de kudde en is gisteren apart gezet. Is ook niet zo leuk natuurlijk. We gaan nu dinsdag de 20e. Mega spannend, mega moeilijk voor mij, is toch weer compleet nieuwe fase waar ik het erg moeilijk mee heb, maar toch kan ik niet wachten :-)
Ik hoop zooooo dat hij daar het leven gaat krijgen wat ik hem zo gun!!

Overigens is zijn exceem opeens geëxplodeerd dus hij heeft nu helaas een exceemdeken om.
Ik heb supplementen gekocht voor zijn lever en voor afdrijving afvalstoffen, door omdat het gekomen is heel duidelijk na de antibiotica toen hij zo ziek was. Dus ik heb nog ergens de hoop dat het weer weg gaat. Zeker omdat hij straks in zeelucht staat.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:06

Ja heeft hij nooit eerder gehad ook. Gekomen na de antibiotica toen hij zo ziek was. Stom!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:14

Nee het is nog net zuid Holland :-)
Ik was flink ziek afgelopen week dus het is even verzet naar komende week.

Ja hier ook 26 graden en heel erg benauwd pfff

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:18

Ziet er mooi uit stal nollie!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:34

Serieus wat een domper zeg!! Dat is niet leuk nee:-(
Wel 'fijn' dat je er zo snel achter kwam!!
Jeetje zeg......

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 02:56

Sharani, klinkt beetje a la arthrose, eerst op moeten warmen. Misschien is Jointpower iets voor jullie? Van Horseflex is dat. Krijgt Alf ook. Is glucosamine, chondroïtine en msm bij elkaar. Die equiflexion die Susanne geeft is ook prima. Er zit minder werkzame stof in dan in jointpower (ooit uitgezocht) maar als je pony niet echt wat mankeert maar gewoon wat extra's nodig heeft omdat hij wat ouder is of omdat hij moet presteren is dat prima spul!


Kiekeboefje leuk zeg dat je gaat starten!!

Linsey, knap een proef uit je hoofd rijden. Zou ik je denk ik niet na doen haha.

Eline, mooie punten!

Sunshinedaan heeft een racemuis;-) Leuk!


Verder ben ik niet echt in m'n hum en heb ik echt een k u t vakantie. Alle emoties rondom Alf van het echt met pensioen zetten, de stress van het elke keer iets mankeren en gisteren op stal m'n spullen van Alf uitgezocht, naar huis wat we niet meer zullen gebruiken, bv longeerspullen, zijn mooie sjieke hoofdstelletje etc. Pfff heftig.
Ik ben al bijna 2 weken ziek, zwak en misselijk en blijf maar last houden van mijn asthma en snipverkouden. Gelukkig geen koorts meer maar verre van fit.
En gisteren werden we gebeld door de dierenarts dat de waardes van onze kat slecht zijn; nierfalen en mogelijk een tumor. Gisterenavond weer terug geweest met kat. Hij kan geen tumoren voelen maar is niet uitgesloten dat ze er niet zijn. Nu over op nierdieet en over 3 weken terug voor nieuwe bloed test. Hij moet dat voer wel echt gaan eten anders zijn we snel klaar natuurlijk. We zouden dit weekend naar Berlijn gaan maar even afwachten of we wel weg willen.

Zo genoeg geklaagd haha.
Ik ga naar weer eens een slaap poging doen :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:41

Patricia alles al gedaan behalve de echo en infuus. Echo volgt nog na volgende bloed uitslag. Eerst nieren weer op pad brengen. Infuus was niet nodig hebben we het over gehad.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:34

Ja merk ook dat ik mijn vader nog lang niet verwerkt heb maar ja is ook nog maar kort geleden. Komt allemaal weer goed maar nu even rot periode.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:17

Romy, jeetje! Dat is wel balen zeg! Gelukkig heb je het snel op kunnen lossen en er is geen ernstige lichamelijke schade.

Mandyy oh oh wat een boef!

Kiekeboefje, wanneer is je wedstrijdje?

Jolyne,knap beestje zeg!!
Ja wij hebben eerder ook al 3 katten en een hond in moeten laten slapen. Blijft echt super rot....
Hopelijk blijkt het geen tumor te zijn bij onze kat, we gaan verder onderzoek laten doen.

Susanne vervelend zeg dat het zelfs tot een rechtszaak komt! Ik hoop op positieve uitkomst voor jullie! Vreet vast veel energie.

Mirriejj ook super vervelend zeg!! Ik hoop dat iemand je kan helpen.

Stalnollie knappe zwarte!!

Alf blijft mega veel jeuk hebben een je mag bijna het halster niet meer op- en afdoen. Wordt echt een dingetje. Niet iedereen is daar even geduldig mee en weet waarom hij zo doet dus ik laat hem nu maar even om tot hij verhuisd wordt.
Hij krijgt al exceem kruiden waar ook mariadistel inzit voor zijn lever na de antibiotica en diverse zalfjes tegen de jeuk maar eigenlijk helpt niets echt. Straks in de zeelucht!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:06

Schijnt vaker voor te komen na antibiotica maar zo sneu joh, arme pony

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 06:01

Vandaag is er blijkbaar iets, géén idee wat haha. Maar veel plezier!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 06:40

Sharani schreef:
Concours rubrieken, we zijn een shownummer tijdens de shetlanderkeuring in de Middenbeemster.


Aha! Leuk, geniet ervan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:53

Bah ik lust geen kaas. Ja is raar als Hollander zijnde maar echt niet. Haha.
Willem weer alle prijzen, yeeeehhhh
Sharani, ook goed gevulde prijzen hoek!!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 18-08-19 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:46

En ik heb vanmiddag geholpen om op Alf zijn nieuwe plek extra draden te trekken speciaal voor Alf. Morgen gaat hij erheen, heel spannend!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:53

Zo, Alfje is verhuisd. Volgens mij is die echt in de paarden hemel terecht gekomen. Zie mijn Facebook :-)

In het begin zo hilarisch, Alf voorop en 5 grote paarden erachteraan racen haha. Hij heeft ook een plekje waar hij even alleen kan staan, waar alle hij onder de draden door kan. Wel fijn als het te heftig wordt. Maar super goed gevoel over!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:43

Mandyy gefeliciteerd met je vriend!

Lilian, het is zonder files 50 minuten rijden met de auto. Als ik heel goed en harder door kan rijden 45 haha. Niet heel dichtbij maar nog te overzien.

Mirriej, spinner is toch het grote paard? Gaat hij weg?

Jolynne, wat leuk zeg! Moet je er lang op wachten?

Susanne, beterschap! Hopen dat je weer op tijd fit bent!

Sunshinedaan leuk 2 span!

Voor wie mij niet heeft op Facebook, een paar plaatjes:
Waar je het pad ziet aan de linkerkant, daar kunnen ze achterin naar links en daar hebben ze nog zo'n perceel als hier. Diverse schuil opties, schaduw, heuveltje, waterpoel, diverse landjes, aantal voerplekken. Het is zooo heerlijk daar.
Hij doet het nu na zo'n 3 dagen ook al goed vind ik! Eerste dag werd er nog wat gejaagd maar het nieuwe is eraf dus prima nu. Ik ben vooralsnog tevreden :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:50

Leuk kiekeboefje, hardstikke goed toch zo voor de eerste keer!!

Ballonfiesta ken ik ook niet.

Vanavond lekker zwemmen in zee met Alf :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:51

Oh super leuk!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:41

ik las het op facebook, wat super sneu zeg!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 06:13

Patricia fijn dat ze al zo snel weer nieuw huisje heeft.

Jolynne balen van zijn manen! Geen exceem? Leuke foto's!

Sunshinedaan lange teugelen is best leuk!

Lori fijn dat je tinker goed plekje heeft!

Kiekeboefje, fijn dat jullie zo geweldig goed gaan!

Knappe Willem <3

Mandyy, kan me er wel wat bij voorstellen als het zo warm is haha

Met Alf gaat het supergoed in de groep. Past blijkbaar veel beter bij grote paarden :-) Hij heeft ook al lekker liggen slapen met zijn chickie ernaast op wacht. Vandaag wel naar de kliniek om zijn longen te laten onderzoeken. En nog wat andere zaken bespreken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:33

Jolynne, welke waarde was dat dan?

Alf blijkt een sabelschede trachea te hebben; een afgeplette luchtpijp. Hij mag niet meer zwaar aan het werk, maar dat scheelt, dat mochten we al lang niet meer :-)

Hij wordt wel mega dik waar hij nu staat, ik zie hem echt groeien. Er komt hopelijk snel een 2e net om de hooibaal heen en we moeten meer gaan wandelen. Hopen dat het dan wat stabiliseert. Anders zal hij naar een andere plek moeten waar hij gedoseerd eten kan krijgen. Betekent dan dan hij uit de kudde zal moeten en naar ander groepje. Is ook geen paddock paradise maar een grote paddock met schuilstal. Nog steeds super hoor maar niet in vergelijking met deze plek waar hij nu staat :-) Maar ja, gezondheid gaat voor!
Overigens heb ik het hooi laten testen en het heeft prachtige waardes. Hij vindt het gewoon erg lekker vermoed ik......

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:33

Gelukkig wel Mandyy, heb altijd veel met hem gewandeld. Maar Alf vindt er geen pest aan :D
Maar we mogen afstand en tijdsduur iets op gaan voeren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:04

Ja ik gebruik altijd Endomondo:-)

Dingen zijn alleen maar leuk als er eten bij komt kijken :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers