[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:13

Ymor schreef:
Nee we inventariseren eerst hoeveel mensenwillen ivm kosten.



Snap ik maar het hangt bij mij echt van de datum af :-)

Sterkte Susanne!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 02:29

Kan weer eens niet slapen dus maar midden in de nacht op Bokt.

Ik vind persoonlijk het leven van hengsten niet echt heel leuk voor ze. Moeten vaak alleen in een paddock, mogen nooit snuffelen of spelen etc. Vind het vaak erg sneu.
Gelukkig zien we wel dat het ook anders kan, Sacha jij hebt toch hengsten? Die gewoon lekker bij elkaar kunnen en mogen? Dat is heerlijk. Maar vaak staan ze op stal natuurlijk.

Nou ik ga nog eens een poging doen 6 uur gaat de wekker weer.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:32

Jolynne ik zei toch ook dat we gelukkig zien dat het wel kan. Maar hoe ik het over het algemeen zie is het niet zo'n leuk leven voor ze. Dat is voornamelijk op pension stallen.

Susanne, van 5 tot 6 nog onrustig geslapen.
Laatste loodjes op het werk, bijna vakantie.

Gaat het een beetje met Susanne en Mandyy?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:56

Susanne, lekker belangrijk wat anderen denken :-) Ben wel heel benieuwd naar de 2e Willem! :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:46

Jolyn leuke pony's zeg!

Susanne, ik hoop dat alles snel beter gaat! Heel vervelend!

Linsey dat klinkt pijnlijk!

Mandyy; heel vervelend ziet dat eruit haha. Waar is het?

Lilian, ik snap je berichtje niet. Misschien heb ik ergens overheen gelezen....

Eindelijk na lange weken teveel werken was gisteren de diploma uitreiking, de middag waar we eigenlijk het hele jaar naartoe werken. Meer dan 500 examendossiers gecontroleerd, cijfers ingevoerd en diploma's gemaakt. Mega klus elk jaar weer. Volgende week nog ma t/m woe werken en dan lekker 4,5 week vakantie. Lekker veel bij Alfje zijn, heerlijk!
En ik ben vandaag bij iemand kennis wezen maken om haar shet bij te rijden. Leuke shet, leuke meid, spullen goed op orde, en ik mag lessen etc. Wilde eerder niet bijrijden omdat het toch altijd moeilijk en lastig is, maar dit zou zomaar iets kunnen worden :-)
Verder zijn mijn Alf zorgen nog niet helemaal van de baan want ik denk dat hij nog wat last van zijn longen heeft. Heel lichtjes. Anders maar weer naar de kliniek. Pfff wat voor pony heb ik toch |(

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:47

2 x was beetje overdreven :D
Laatst bijgewerkt door IngridM op 19-07-19 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:17

Heerlijk Susanne, die gezelligheid met Ayla! En sterkte met verkoop van Donny! En Willem steekt z'n tong uit hahaha :D

Lori al hooi gehaald. Droog is het overal he!

Jolynne; ja dat hoop ik ook dat het wat wordt met die pony! Maar een pech voor jou; vervelende wond zeg! Ziet er best erg diep uit! Gaat het goed met die pony nu?

Linsey;leuk! Gelukkig zaterdag weer stuk koeler!

Mandyy; verhuizen is inderdaad altijd wel een dingetje ja. Ben al vaak verhuisd dus ben ondertussen ervaren haha

Alf gaat gelukkig weer beter.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:22

Ik ga zelfs niet wandelen met Alf met die hitte. Alleen lekker grazen in de schaduw en beetje afspoelen :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:12

Mandyy schreef:
Over wandelen twijfel ik nog.
Kijk vanmiddag op stal maar even wat ik doe.


als er lekker windje staat kan het best vandaag. Meer dat Alf toch niets hoeft.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:07

Susanne, krijg je de rest van de dag van de baas, dus betaald vrij?
Zo ja dan bof je heel erg! Doen ze bij ons niet aan, ook al wordt het binnen achter in de 20 graden. Maar ik heb ook geen klagen want ik heb nu 4 weken en een beetje vrij :-)

Balen kiekeboefje dat het nu een wat mindere ervaring was.

Leuk Kym , foto's he!!!

Kiekeboefje ziet er heftig uit zeg!!

Ik wil altijd persé echte tandarts die gesedeerd werkt, elektrisch. Maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Helemaal prima!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 00:51

Wat gaan jullie snel!

Kym; super dat hij zo relaxed is! En mijn stal is niet zo interessant hoor. Info via pb. Het is helaas niet wat het lijkt......

Mandyy: verzopen katje :-) ziet er altijd zo grappig uit

Sunshinedaan: en hoe vond je Noorwegen? Prachtig he!!!

Jolynne dat zwemmen is heerlijk. Sneu voor Brave!

Alf is vandaag regelmatig gekoeld, verder alleen lekker in schaduw staan grazen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:57

Susanne schreef:
Wat jammer dat je stal niet helemaal bevalt (?), Ingrid. Je leek er zo happy mee.
.


Klopt, al waren er van begin af aan al dingen waarvan ik achter m'n oren krabte. Maar vooruit, even de tijd geven allemaal dachten we.
Wil er nu in het openbaar niet teveel over kwijt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:06

Gefeliciteerd iedereen, wat een mooie behaalde resultaten zeg!! Echt super leuk voor iedereen!

En Susanne gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ben benieuwd naar nog meer foto's!

Hier ben ik even niet zo blij. Alf kreeg plekjes op hals onder manen en aangezien stal zo stom was geweest om een pony met erge schurft naast Alf en vriendje te zetten (:-) ) wilde ik zeker weten wat het was al dacht ik van begin af aan al 'ik denk dat het staart- en manenexceem is' Vanochtend veearts geweest en ze is er zo goed als zeker van dat dat het inderdaad is. Ze heeft nog wel een afkrabsel genomen om voor complete zekerheid onder de microscoop te bekijken en daar krijg ik uiterlijk morgen de uitslag van.
Hij had vorige jaren ook redelijk wat jeuk aan manenkam maar dan bleef het alleen bij schilfers. Maar het kan zomaar dat hij opeens meer laat ervan gaat krijgen. Kan ook komen doordat weer nu aan de rand van een "bos" staan. Midden in polder is dan toch beter.
Als het toch schurft is gaat de rekening naar stal.

Ik had er ook al iets over losgelaten, de stal waar ik sta maar ik ga sowieso verder zoeken. Echt zooooo zonde, het had zo mooi kunnen zijn. Maar er gaat zo vreselijk veel mis. Maar de druppel is voor mij toch wel dat de 24/7 paddock die in april klaar zou zijn er misschien ooit nog wel gaat komen mar dat hij erg klein gaat worden. Nog kleiner dan hoe ze nu staan. Dat is prima misschien als ze nog elke dag beweging krijgen maar omdat Alf met pensioen is gegaan vind ik dat dan echt veel te klein. Ik wil wel dat hij dan wat meer zelf moet wandelen. Dus ik was heel voorzichtig al wat om me heen aan het kijken.

Zijn longen zijn ook niet 100% goed. Dat wist ik al, in zoverre dat Franklin van de Raaphorst al eens had gezegd dat hij een lichte vorm van equine asthma heeft maar toen had hij eigenlijk alleen wat hoesten bij aandraven. Nu lijkt hij er toch zo af en toe wat last van te hebben dus binnenkort maar weer eens naar de raaphorst terug voor misschien een bronchoscopie.

Gelukkig mankeerde hij nog niets :+

Dus sorry dames, ben even van slag. Afgelopen weken ook veel te druk geweest en de stress erbij toen Alf zo'n hoge koorts had. Plus dan de stress van de stal die er bijna dagelijks was. Het is gewoon even teveel. Gelukkig heb ik vakantie en kan ik rust nemen.

Volgende keer reageer ik weer meer op jullie :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:31

Net uitslag gekregen het is inderdaad staart- en manenexceem. Sneu voor m'n bitterballetje!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:29

Dat is balen zeg patty!

Haha nou bitterbal komt eigenlijk doordat ik af en toe een paard verzorg op stal die heet Ed en dat wordt Ed Kroket. Ook vos en nou ja zo betrapte ik mezelf erop dat ik Alf een bitterballetje ging noemen :D

Het is gelukkig nog niet heel ernstig dus hopen dat het hierbij blijft. Ik had nog skincalmin anti-itch lotion staan en heb gelijk derfen lotion besteld. Dat schijnt echt goed te helpen bij lichte exceem. Hopen dat we het zo voorlopig in de hand kunnen houden.

Voor zijn longen ga ik over paar weken maar de kliniek. Zou theoretisch nu nog restant kunnen zijn omdat hij zo ziek is geweest. Dus zou nu misschien vertekend beeld geven. Is ook niet mega ernstig maar ja, het is allemaal wel mega sneu voor hem......

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:32

Frummels schreef:
Vervelend Ingrid, maar gelukkig is het geen schurft..


Nou ik had liever schurft gehad. Vervelend, maar gaat weer over. Dit niet.....


Wat vervelend Lilian!

Leuk hoor, allemaal trainen voor de hippiade!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:13

Kym, uiteraard is het niet het einde van de wereld maar is wel al ding nr. zoveel wat hij nu mankeert. Beetje sneu voor hem allemaal. Hij is overal de banketstaaf mee. Schurft had weer overgegaan na paar keer wassen, dit is voor Alf veel vervelender.

Jammer dat je rotdag had op werk. Wanneer begin je aan je nieuwe baan? Kijk je vast naar uit!

Stalnollie, er is zeker wat stress op deze stal en ook ik heb er stress regelmatig. Voelen ze ook. Ook teveel afwijkingen van ritmes en andere zaken. Voeding die ze krijgen is prima gelukkig.
Maar het is géén stal waar je ze met een gerust hart achter kunt laten eens een paar daagjes ofzo. Blij dat we onderling van alles voor elkaar kunnen doen, dat is fijn.

Lilian, wat jammer ook dat het auto rijden niet echt vooruit gaat! Lijkt me frustrerend voor je. Hopelijk kun je snel terecht alsnog.

Sunshinedaan, toevallig vanochtend nog een afspraak met haar gehad, samen op een stal wezen kijken waar ze heen gaat.
Volgende keer ritje met de sulky. Wie weet :-)

Waar ben je allemaal geweest in Noorwegen trouwens? Preikestolen nog gedaan? Wij deden hem aan eind van de middag, hele rots voor onszelf gehad!!

Susanne, hoe gaat het met je nieuwe pony? Foto's mogen hoor :-)


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:40

Sunshinedaan schreef:
Nee, we zijn niet zover geweest in Noorwegen. Misschien volgend jaar :)
We zijn in Geilo en de Gaustatoppen geweest onder andere..


Dit hebben wij niet gezien. Vond het een prachtig land!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:14

Jammer dat je niet even weekje rust kunt nemen tussen je 2 banen in, is vaak wel prettig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:39

Frummels, hoe waren je eerste 2 dagen?

Kiekeboefje, wat irritant die lekke banden! Oorzaak gevonden? Fijn dat je weer lekker kunt rijden nu!

Patty, volgens mij had ik het al gezegd maar vervelend van Chip joh!
New York: gaaf! Wanneer gaan jullie? Wij in april :D

Mandyy, lekker he een tuin!

Ik heb gisteren denk ik een droom plek gevonden voor Alf. Een paddock paradise, voor onze regio grote track met landjes ertussen met gras wat geschikt is voor shet. Verschillende schuil opties, onbeperkt goed hooi, als er regen is gevallen een waterpoel en 20 stap-minuten van het strand. Voor Alf misschien iets langer met die kleine pootjes :-)
En belangrijkste misschien nog wel, bij iemand aan wie ik hem zo mee durf te geven en dat heb ik niet bij veel mensen. Het is een echte paarden vrouw. Zij heeft me 2 jaar geleden geholpen met trailer laden, vanaf eerste minuut toen al zo'n fijn gevoel bij.

Ik heb nog wat vragen uitstaan bij haar die ik heb en ik moet zelf over een drempel heen. Heb hem iets te vaak verhuisd laatste tijd en dat vind ik echt heel erg vervelend. Ondanks dat er op huidige stal heel veel misgaat hebben we het beiden op zich wel naar onze zin. Alf begint goed te aarden in de groep en onderling is het gezellig. Dus, ondanks dat ik voor hem zou verhuizen, hij zou er mega op vooruit gaan, voelt het nog heel vervelend. En overal zijn wel dingen die minder zijn. En die weet ik van die plek nog niet :+
Maar ik denk dat als mensen het zien ze allemaal zeggen 'gaan' :-)

Het is niet naast de deur dus ik zou ook nog maar zo'n 4 X per week kunnen. Moet ik ook nog even overheen denk ik.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:59

Mandyy schreef:
De glazenwasser is gisteren geweest. Voel me dan ook verplicht de binnenkant snel te doen.. :+


Haha tja ramen lappen hmmm.
Ik vind een tuin heerlijk maar echt puur om alleen in te zitten, ik vind onkruid vreselijk om eruit te moeten halen.
Voor het huishouden ben ik in de luxe positie dat ik daar iemand voor heb om te doen.

Bah lig sinds gisteren ziek op de bank. Voelde het al aankomen: last van longen en keelpijn en ja hoor..... denk ook dat de stress en drukte er even uitkomen van de laatste maanden.

Ben heel benieuwd hoe het met Susanne haar nieuwe topper is!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:32

Ja is echt een luxe maar daar heb ik het geld wel voor over :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:42

Heerlijk Patricia!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:48

Hopen dat het nu goed gaat voor chip!

Gave pony stalnollie!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:59

Ik heb trouwens de knoop doorgehakt; Alf gaat met echt pensioen op de paddock paradise. Mega moeilijke beslissing maar ik gun het hem zo om daar lekker pony te kunnen zijn. Het is zo'n mooie plek. Ik zal nog 3 a 4 X per week naar hem toe gaan om nog iets leuks te doen met hem.
Maar pfffff, best heftig......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers