[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:23

Linsey wat fijn dat jullie hem zelf kunnen wegbrengen. Dan weet je inderdaad een beetje hoe hij terecht komt en kun je hem met een gerust hart achterlaten. Maar het blijft moeilijk :(:) Succes met de ponyzoektocht! :):)

StalNollie weer een nieuwe aanwinst, leuk beestje! Daar krijg je vast snel lieve mensen voor.




Gisteren voor het eerst gestart met het tweespan! Wat waren ze braaf en zoet aan het werken naast elkaar, zo trots! Er waren meer tweespannen, maar we bleken zelfs te hebben gewonnen en 2 winstpunten :D (Waren ex aequo eerste plaats dus de jury moet zich er nog even over buigen wie uiteindelijk won en dat waren wij).

Ook enkelspan gestart, gewoon super braaf aan het werken, en dat werd beloond met nogmaals 2x eerste plaats en 4 winstpunten en daarmee zijn we ZZ startgerechtigd geworden :oo *\%/* <3 (maar dát gaan we voorlopig niet doen hoor haha).

3 proefjes gestart en ook naar huis met 3 oranje lintjes en 6 winstpunten, ik had de hele zondag nog een grote glimlach :)

Kijk dan hoe zoet
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:56

Wauw gefeliciteerd <3 dat hebben jullie maar mooi weer binnen! :)

Linsey, wat fijn dat je zo’n goed huisje kon vinden voor hem. Goed dat je hem zelf wegbrengt, dan zie je waar hij heen gaat. Wat voor pony zou je weer willen?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:02

Wow Willem gewoon ZZ startgerechtigd. Hoop dat Beauty dat ooit ook mag . Super zeg!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:09

Susanne, Super zeg! Zal je wel heel trots op zijn :).

Kreeg vanmorgen een herinnering op facebook dat het een jaar terug was dat ik Rio had geschoren, zal vast ook bijna een jaar zijn dat die verhuisd is want was snel gegaan daarna. Best grappig dat in die tijd James ook te koop stond maar ik hem er toen heb uitgehaald om verder uit te groeien op de weide bij een vriendin.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:14

Susanne gefeliciteerd! Het regent winstpunten *\o/*
En Willem ZZ startgerechtigd :wow:

Linsey, fijn dat ie een fi jnn huisje krijgt :)

StalNollie weer een leuke aanwinst met Spikkels :))
Die zal vast vlug een nieuw huisje vinden!

Het valt me op dat er momenteel heel veel Shetlanders te koop gezet worden...

Mijn blijdschap van de inruil trailer (heb ik dat hier verteld eigenlijk? 2 weken geleden mijn crossmotor ingeruild voor paardentrailer)
Was van korte duur.
Ik heb niet goed genoeg gekeken en achter het mooie verflaagje zitten rotte wanden... onder de mooie houten bodem zit nog de oude rotte vloer.
Uiteindelijk ding maar gestript en opnieuw opbouwen 8)7 :$

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:09

Wauw Susanne wat super! Gefeliciteerd <3

Jeetje dat is ook wat met die trailer..

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:26

Oooh vervelend maar heb weer een nieuwe
Afbeelding
Haflinger

Sunshine zag het op faceb al voorbij komen balen. Maar dacht te lezen dat je handige vriend hebt? Dat scheelt weer, al neemt het de teleurstelling niet weg.


Susanne jeetje echt zooo top en dat voor een shet in het span zijn er (denk) maqr weinig! Echt heel knap

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:11

Bedankt meiden, ik ben inderdaad ook heel erg trots op ‘m <3

Daniëlle, ja dat viel mij ook op!
En straks komen ook alle ‘pret veulentjes’ weer massaal te koop :roll: Wat verschrikkelijk balen van je trailer trouwens!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:25

Wat enorm balen van die trailer zeg! Onze moet ook nog de verkoop in op zich maar zo lang ik niks anders heb voor in nood (kliniek bijvoorbeeld) doe ik hem niet weg.

Shetlanders en andere pony's komen massaal te koop nu natuurlijk, het zonnetje begint te schijnen mensen zoeken terug iets om buiten bezig te zijn dus het is het "ideale" moment. Enkel doet het terug maar eens beseffen dat er eigenlijk veel te veel gefokt wordt. Zeker die kleine mini shetlanders bijvoorbeeld super schattig hoor maar er zijn er zo enorm veel en zeker de hengstenveulens worden vaak gedumpt veelal rond september/oktober. :n

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:32

Super Suus! :D

Wat rot van de trailer! :\

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:34

Klopt hoor Lori. Ik erger me er echt dood aan. Een ‘kennis’ van mij had laatst ook een shet merrie gekocht en het eerste wat ze zeiden was “leuk nu kunnen we ook veulentjes fokken”. Dus ik vroeg of het dier papier had en of ze het veulen wilden houden etc. “Neeeee en zonder papier kan hij ook veulens krijgen hoor!”

_-:( _-:( _-:( En zó wordt het probleem dus elk jaar weer groter en staan de markten overvol.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:14

Oja en in het kader van spulletjes verkopen, ik heb ook nog wat dingen die weg mogen; PB voor meer info.

- Wedstrijd shirt
- Plastron
- Nieuwe springschoenen maat mini/shet met merino bont
- Nieuwe peesbeschermers met (nep)bont maat shet
- Flesje Braid It Up van NAF (2x)
- Grote fles glansspray Dreamcoat
- BR kogelbeschermers pony nieuw
- Horze springschoenen S nieuw

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:40

Hier fok ik alleen shetten met papier en op karakter.
Dianne is bijna uitgeteld hoop zo op eej goed getekend merrie veulen dieag dan blijven en moeders opvolgen. Dianne blijft leeg die vanaf haar twee jaar gedekt en word nu dacht uit me hoofd 9. Dus die mag de weide op en niks doen.

Wilene onze bonte shet zal wel weer naar de hengst gaan maar ben er nog niet uit welke.

Morgen 7 entingen incl de jaarlingen kunnen ze binnenkort gecastreerd worden. Misschien verkoopt de shet jaarling ( dan ruin) beter, zo niet staat ie prima hier. Die heb ik trouwens geschoren en sindsdien is het een grote ondeugd tegen de andere. Heb hem nooit zien spelen en nu wel
Afbeelding
Niet helemaal kaal/kaal zo kan die nog lekker buiten blijven met alle weersomstandigheden.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:57

Knap hoor suus! Hoop dat met Carlos ook nog te halen, nouja met de rest ook wel maar die weg is iets langer haha.

Ik snap dat lukraak fokken ook niet hoor.
Het valt mij wel op dat ik in het verleden heel vaak de vraag kreeg of ik wou dekken met mijn pony's maar dat die vraag nu bijna nooit meer komt, of mensen er dan toch meer over nadenken? Mijn pony's zijn ook allemaal niet naar de keuring geweest en ik ga niet dekken met een niet goedgekeurde hengst.

Vanmorgen even met Chico geoefend om het water in te gaan, dat vind hij erg spannend.
Hij ging er netjes in met zijn benen, vond toen dat ik ook wel kon oefenen, gaf me een zetje en daar lag ik in het water :')

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:05

Susanne schreef:
Bedankt meiden, ik ben inderdaad ook heel erg trots op ‘m <3

Daniëlle, ja dat viel mij ook op!
En straks komen ook alle ‘pret veulentjes’ weer massaal te koop :roll: Wat verschrikkelijk balen van je trailer trouwens!


Dat idd, van die hengstjes die maandenlang te koop staan..... :(

Wat rot van die trailer Daniëlle!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:08

Sascho en daar is natuurlijk geen beeld materiaal van hahaha

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:22

Wat balen van die trailer Sunshinedaan.

Wat een super prestatie van Willem en jou, terecht dat je daar trots op bent!

Dat fokken met papierloos spul maar ook met zeer matige kwaliteit minipaardjes _-:( .

Even King ook even hier op bokt voor gek zetten.
Zijn Australische vliegenmasker is binnen. Het ziet er niet uit maar is super praktisch. Hopelijk komen we de zomer hiermee door zonder ontstoken ogen.

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:25

Ohhhh die is cool!! :))

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:52

@Sharani heb je een reden dat je specifiek voor deze bent gegaan en niet bijvoorbeeld een cashel waar je ook best goede dingen over hoort? Hoe het eruit ziet maakt verder niet uit, als het maar werkt.

Ik verschoot er eigenlijk wel van hoeveel nieuwe hengsten er blijkbaar aangeboden werden op de nmprs keuring, hoeveel het er in werkelijkheid waren weet ik niet maar met wat zijn we bezig 3de en 2de premies zouden in mijn ogen niet goedgekeurd moeten worden voor de dekdienst. Kan natuurlijk dat ze het jaar erna alsnog een eerste hebben met bepaalde training maar dan is dat wat om voor te werken dan voor het jaar erna als ze terug willen voor die eerste. Ook bij andere stamboeken ze moeten veel strenger zijn op de dieren die ze goedkeuren. De tinkers vind ik daarin wel een drama qua hoe makkelijk ze goedkeuren.

@Sascho, Ik liep deze week met een compleet natte broek rond zo na de watertraining met een van de jongere pony's :') .

Hier vanmorgen eens Finn over balken laten lopen en cirkel werk ermee gedaan voor 't eerst in jaren denk ik. Meneer er over springen eerst natuurlijk, toch stil aan een beetje oppakken terug. Buikje er af trainen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:45

Maar premies is niet afgekeurd
hier een merrie die derde premie heeft maar dit omdat ze wat kaal op de rug was. Is ze voller dan haalt ze zo een 1ste. Pony is tip top in orde dus het is puur conditie bij deze merrie.

Andere merrie achter wat breed en minder beharing ( geen volle lange manen)en uiteraard de kleine punten.

Shet stamboek werkt dan wel met een a b c en alleen die in a zitten kunnen premies krijgen de rest is voor fok binnen stamboek afgekeurd ( nakomelingen die toch geboren worden zijn voor stamboek nutteloos)


Sharani net of pony een onderbroek aanheeft over het koppie

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:17

StalNollie schreef:
Maar premies is niet afgekeurd
hier een merrie die derde premie heeft maar dit omdat ze wat kaal op de rug was. Is ze voller dan haalt ze zo een 1ste. Pony is tip top in orde dus het is puur conditie bij deze merrie.

Andere merrie achter wat breed en minder beharing ( geen volle lange manen)en uiteraard de kleine punten.

Shet stamboek werkt dan wel met een a b c en alleen die in a zitten kunnen premies krijgen de rest is voor fok binnen stamboek afgekeurd ( nakomelingen die toch geboren worden zijn voor stamboek nutteloos)


Sharani net of pony een onderbroek aanheeft over het koppie


Als ze alleen wat voller bovenop moet waarom had ze dan geen tweede?

Er worden inderdaad helaas veel hengsten aangeboden! Helaas zijn er maar erg weinig mensen kritisch op hun dieren.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:21

Met tweede kun je weer kroon krijgen ( na zoveel eerste /tweedes) bij derde niet.
Omdat ze dus body mist is ze (nog) niet kroonwaardig.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:15

Vind premies nog niks zeggen...Caya heeft een tweede premie en zou toch echt niet met haar willen fokken..

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:04

Lori schreef:
@Sharani heb je een reden dat je specifiek voor deze bent gegaan en niet bijvoorbeeld een cashel waar je ook best goede dingen over hoort? Hoe het eruit ziet maakt verder niet uit, als het maar werkt.


Ik gebruikte altijd Cashel maskers, maar die irriteren soms toch bij de ogen waardoor ze ze af gooien en vaak snel stuk schuren. Bij deze zit het gaas echt ver van de ogen, dus hopelijk werkt het beter. Zag vorige week in één of andere nieuwsbrief van een ruitersportmerk dat die ook met dit concept kwamen. Alleen niet in kleine maatjes en vreselijk duur.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:32

Ik vind hem echt cool :))

Willem heeft altijd een vliegenfrontriem, wel eentje van leer met een gesp i.p.v. klittenband, anders ligt hij steeds af.