Mijn versie van het verhaal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:28

Myrthe3 schreef:
Nee, na 9 jaar zou ik mn paard niet los kunnen laten. Daarom gaan ze bij mij ook niet weg.

Je hebt dingen in je OP staan die nergens op slaan. Ik had verwacht dat er van de eigenaresse een heel topic moest zijn ofzo, maar hooguit 5 berichten gaan over het paard. Dat ze zegt dat ie gelig was, trek je zelf helemaal uit verband en maakt er een verhaal om heen.

Tuurlijk ben je emotioneel maar vind dit niet zo handig. Jouw kant van het verhaal... Oke, maar het verhaal van de eigenaresse is hier op bokt niet te vinden, dus waarom moet je je bewijzen?

In haar starttopic zegt ts dat haar paard een voorgeschiedenis had van hoefbevangenheid.Dit was dus geen gezond paard.Eigenlijk kun je die niet echt meer verkopen, tenzij voor een symbolisch bedrag,want deze ernstige chronische ziekte komt vroeg of laat terug. En de nieuwe eigenaresse heeft toch ook nog een koliekoperatie betaald,helaas zonder dat het paard gered is daardoor.Een hele hoop narigheid dus alles bij elkaar,vooral voor het paard,maar die was dus in aanleg al niet gezond.En dat komt er een keer uit,wat je ook doet.Dus ik denk dat beschuldigingen nu onterecht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:33

TS, je hebt zelf veel verdriet en ik kan me voorstellen dat je daardoor niet rationeel denkt. Houd je verdriet bij jezelf, verwerk het met familie en vrienden. Het is niet nodig om (ongetwijfeld onbedoeld, maar toch) de eigenaar van het paard mee te slepen in het verdriet van jou door hier openbaar te delen wat jij er allemaal van denkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-18 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:33

Ik zou bijna zeggen "popcorn en cola" als het topic niet zo enorm triest was.
Er zijn in dit verhaal alleen maar verliezers. De oude eigenaar (TS) die met alle goede bedoelingen haar paard een beter huis wilde geven dan zijzelf kon bieden. Met alle ervaringen en goedbedoelde adviezen erbij in de hoop dat hij het ook daadwerkelijk beter zou krijgen.
De nieuwe eigenaar, die het beste met het paard voor had vanuit alle ervaring die ze met paarden heeft en nu haar paard is verloren. Die het dier echt niet moedwillig de dood in heeft gejaagd.
En het paard zelf dat er nu niet meer is.

En dat beide eigenaren vanuit emotie om datzelfde paard hun verhaal kwijt moeten, via profiel of topic dat doet er niet toe, is heel begrijpelijk.
Wat ik onbegrijpelijk vind is een stel mensen die er niks mee te maken hebben, die verdorie ook paardenliefhebbers zijn, niet (willen?) snappen dat emotie ontzettend veel met je doet en het nodig vinden om iemand een nog rotter gevoel te geven. Kom op zeg, is het nu nodig om zowel eigenaar als TS op allerlei manieren te onderzoeken en te bekritiseren? Om zelfs namen te achterhalen die bewust anoniem gehouden werden?
Zet jezelf eens in hun schoenen. Je verliest je dierbaarste bezit. Iets waar je met ziel en zaligheid van houdt. Dat van je af wil schrijven op Bokt, omdat je vermoedt dat daar gelijkgestemden (want: paardenliefhebbers) en vervolgens aan alle kanten nog even met van alles om je oren gegooid wordt.

Ik vind dat persoonlijk nog triester dan het hele verhaal rondom het paard.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:39

Amen Amanda!

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:39

Ts ik heb ongeveer het zelfde gehad met me eerste pony, haflinger.
Alleen gereden op de manege en dan zelf een jong paard kopen en laten inrijden.
Ze was veel te sterk voor me, kon ze niet aan.
Dus verkocht en eerlijk geweest.Nog een paar keer wezen kijken en ze deed het goed.
Tot ze ook te sterk voor haar werd heeft ze haar door verkocht.
Iemand van bokt had ze gekocht.
zat ondertussen 5 jaar tussen.
Ik pb gestuurd hoe het met haar ging kreeg ik als antwoord dat het me niks aanging want ik had haar mishandeld..
Ik heb het diertje nog nooit mishandeld.
Je merkt dat de nieuwe kopers altijd een verhaal verzinnen dat ze denken dat het zo is.
Ik heb er jaren van gebaald, maja het is hoe ze hier zeggen. Verkocht is verkocht.
Je kan er niks meer aan doen, je hebt er niets meer over te zeggen.
Ik zal niet gauw meer een paard/ pony verkopen, ze beloven je vanalles en puntje bij paaltje ben jij de gebeten hond.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:42

Ik snap eigenlijk wel dat sommigen voor de aan-of verkoop van een paard een handelaar als tussenpersoon kiezen.Dan krijg je die emotionele drama's niet.Want er is toch vrijwel altijd iets met paarden,het zijn nu eenmaal levende wezens.Als je een heel sterke band hebt met je paard moet je hem gewoon niet verkopen.Tenzij het door omstandigheden die overmacht zijn echt niet anders kan natuurlijk,maar anders bespaar je jezelf veel verdriet door je paard simpelweg zelf te houden.Een nieuwe eigenaar wil in het algemeen een paard kopen en geen ex-eigenaar erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:43

Dank je Amanda...

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:52

NatasjavE schreef:
Indestal schreef:
Er worden geen namen genoemd..


Nou die naam was zo gevonden hoor.


Als je zo nieuwsgierig (lees zielig) bent om meteen alles te gaan uitpluizen ipv gewoon het topic te lezen en geen nieuwsgierig aagje te zijn..

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:15

Je hebt verdriet, je hebt geprobeerd om het goed te doen, helaas is dat niet gelukt.
Echter als je je paard verkoopt houdt alles op, dan is het niet meer aan jou om je er "mee te bemoeien". Je hebt al een duidelijke beschrijving mee gegeven bij de verkoop.
Ik persoonlijk zou er niet blij mee zijn als de vorige eigenaren zich er zo mee bezig blijven houden na de verkoop. Ja ik heb nog altijd contact met de vorige eigenaren van onze paarden. Maar absoluut niet op deze manier. Ze mogen altijd komen kijken, heb niets te verbergen maar er zijn grenzen.
Waarom heb je de drang om zo je eigen verhaal te willen vertellen zelfs tegen mensen die er helemaal niets mee kunnen zoals een dierenarts?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:25

girlyggirl schreef:
Als je zo nieuwsgierig (lees zielig) bent om meteen alles te gaan uitpluizen ipv gewoon het topic te lezen en geen nieuwsgierig aagje te zijn..


Oh ja joh...zielig!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:27

girlyggirl schreef:
NatasjavE schreef:

Nou die naam was zo gevonden hoor.


Als je zo nieuwsgierig (lees zielig) bent om meteen alles te gaan uitpluizen ipv gewoon het topic te lezen en geen nieuwsgierig aagje te zijn..


Heeft daar niks mee te maken, maar dan wil ik de andere kant van het verhaal ook gewoon weten. :+ Of is het zo dat als Jantje A zegt, A ook de waarheid is en B er niet eens toe doet?

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, Belgiƫ)

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:40

Hoe NL kunnen jullie zijn?
Hoe gevoelloos en direct?

Schande aan al die gewoon op TS haar kap zitten.
Denk eens verder na aub.
TS is al genoeg gestraft.

Dit is echt BOKT op zijn slechtste.

Amanda, super post van je. Dat was nodig in dit topic.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:44

Hoezo NL? Lijkt me heel logisch dat mensen ook nieuwsgierig zijn naar de andere kant.

Veel sterkte TS zo te lezen is het een moeilijke tijd voor je en heel naar dat t zo is afgelopen met het paard.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:55

Amanda schreef:
Ik zou bijna zeggen "popcorn en cola" als het topic niet zo enorm triest was.
Er zijn in dit verhaal alleen maar verliezers. De oude eigenaar (TS) die met alle goede bedoelingen haar paard een beter huis wilde geven dan zijzelf kon bieden. Met alle ervaringen en goedbedoelde adviezen erbij in de hoop dat hij het ook daadwerkelijk beter zou krijgen.
De nieuwe eigenaar, die het beste met het paard voor had vanuit alle ervaring die ze met paarden heeft en nu haar paard is verloren. Die het dier echt niet moedwillig de dood in heeft gejaagd.
En het paard zelf dat er nu niet meer is.

En dat beide eigenaren vanuit emotie om datzelfde paard hun verhaal kwijt moeten, via profiel of topic dat doet er niet toe, is heel begrijpelijk.
Wat ik onbegrijpelijk vind is een stel mensen die er niks mee te maken hebben, die verdorie ook paardenliefhebbers zijn, niet (willen?) snappen dat emotie ontzettend veel met je doet en het nodig vinden om iemand een nog rotter gevoel te geven. Kom op zeg, is het nu nodig om zowel eigenaar als TS op allerlei manieren te onderzoeken en te bekritiseren? Om zelfs namen te achterhalen die bewust anoniem gehouden werden?
Zet jezelf eens in hun schoenen. Je verliest je dierbaarste bezit. Iets waar je met ziel en zaligheid van houdt. Dat van je af wil schrijven op Bokt, omdat je vermoedt dat daar gelijkgestemden (want: paardenliefhebbers) en vervolgens aan alle kanten nog even met van alles om je oren gegooid wordt.

Ik vind dat persoonlijk nog triester dan het hele verhaal rondom het paard.


Tja... ik heb ook op bokt moeten lezen dat mijn paard Vladimir overleden zou zijn doordat ik hem te veel gereden zou hebben terwijl dat dier zo onder de spat zat met 5 jaar dat een pijnvrij leven niet meer mogelijk was. Dat Royaltjuh zo haar gram wilde halen vond ik laag en daardoor vind ik dit topic ook een naar randje hebben. Verdriet delen kan ook zonder verwijt.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:57

BMHP schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die een paard verkopen maar menen dat hun visie doorgevoerd moet worden. Als jij denkt dat jouw visie de enige goede is moet je een dier niet verkopen. Dat iemand dekens zielig vindt wil niet zeggen dat dat ook zielig is....

Was jij erbij dat hij door een ander paard geterroriseerd werd? Was jij erbij hoeveel gras er op de wei stond? Wat jij snel vindt vindt een een ander mogelijk niet snel..... En kom op noemen dat hij een andere naam kreeg en dat dit nogal veel voor een paard is vind ik persoonlijk echt compleet debiel....alsof een paard maalt om welke naam hij krijgt....

Mocht ik een paard verkopen dan hoop ik dat deze niet op bokt zit, dat hij naar de andere kant van NL gaat en dat ik er nooit meer iets van zie en hoor om te voorkomen dat je hartenzeer krijgt. Je pijnigt jezelf door er van alles van te vinden en hem toen te volgen.

Ik vind het ook een trap na.....even laten weten hoe jij erover denkt.....haar even duidelijk maken dat ondanks haar goede bedoelingen hoe fout ze het toch gedaan heeft.....

Ik denk dan: get a life


wat een onbeschofte reactie, woorden als debiel en get a life zijn alleen bedoeld om zout in een wond te wrijven. Ik heb een stukje onderstreept, lees het eens terug en schaamje om je reactie, ook dat is een eigen keuze, zoals mijne om op jouw woorden te reageren.


Hoezo dat mag ik vinden. Ik heb recent een paard verkocht en ik ben blij dat ik daar niks van hoor of zie. Verkocht is verkocht en als je narigheid hoort dan word je daar alleen maar ongelukkig van en je kan er niks aan doen.

Andersom als ik een paard koop wil ik er geen bemoeial bij hebben. Laatst naar een paard wezen kijken en werd al doodmoe van het mens. Ze wilde niet verkopen en deed het toch vervolgens verdoe je je tijd met zulke mensen.

Ik koop toevallig eigenlijk altijd uit de handel en dat bevalt me prima!!! Als ik dit lees al helemaal. Je zult maar zo op bokt te kakken gezet worden.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-10-18 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:58

Het verschil jij geeft meteen namen. Ts niet en daar is alleen na zoekwerk achter te komen.
lieveli schreef:
Tja... ik heb ook op bokt moeten lezen dat mijn paard Vladimir overleden zou zijn doordat ik hem te veel gereden zou hebben terwijl dat dier zo onder de spat zat met 5 jaar dat een pijnvrij leven niet meer mogelijk was. Dat Royaltjuh zo haar gram wilde halen vond ik laag en daardoor vind ik dit topic ook een naar randje hebben. Verdriet delen kan ook zonder verwijt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:59

enjoymyhorse schreef:
Het verschil jij geeft meteen namen. Ts niet en daar is alleen na zoekwerk achter te komen.
lieveli schreef:
Tja... ik heb ook op bokt moeten lezen dat mijn paard Vladimir overleden zou zijn doordat ik hem te veel gereden zou hebben terwijl dat dier zo onder de spat zat met 5 jaar dat een pijnvrij leven niet meer mogelijk was. Dat Royaltjuh zo haar gram wilde halen vond ik laag en daardoor vind ik dit topic ook een naar randje hebben. Verdriet delen kan ook zonder verwijt.


Maakt niet uit, degene over wie dit gaat leest het ook en herkent het direct.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:12

En ook jij bent daardoor te vinden in topics van toen.

Dat de eigenaar direct weet waar het over gaat dat klopt.
Maar de rest van Nederland toch niet.
Dan kan niemand meer zijn hart luchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:14

Kennelijk heeft de eigenaresse het gelezen. Het onhandelbare, gevaarlijke paard is verdwenen uit de tekst. Er staat nu koppig paard.
Dank je Keandra!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:15

Jawel maar daar hoeft geen verwijtend randje aan te zitten.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:16

PenS schreef:
Kennelijk heeft de eigenaresse het gelezen. Het onhandelbare, gevaarlijke paard is verdwenen uit de tekst. Er staat nu koppig paard.
Dank je Keandra!


Natuurlijk leest ze het!

Misschien was hij toen hij bij haar kwam in haar ogen onhandelbaar en koppig....het is maar hoe je het interpreteert. Als je paarden verplaatst kunnen ze van rustig en mak ineens raar doen tot ze gewend zijn. Dat mag zij toch zo benoemen? Is haar paard.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:17

Dat verwijtend randje zat ook aan het profiel en dat geeft dan in emotie reactie terug.

Maar gelukkig is dat nu dus verdwenen uit het profiel en kunnen zo hopelijk de beide ooit eigenaren het naast zich neer gaan leggen.
Beide in verdriet. Hoop dat ze steun bij elkaar gaan vinden.
lieveli schreef:
Jawel maar daar hoeft geen verwijtend randje aan te zitten.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:18

hoi TS ik kan me de hartepijn en het schuldgevoel voorstellen dat je voelt, veel sterkte!
Ik zou (in dezelfde situatie) ook moeilijk hebben en misschien wel willen ventileren.

Off topic: Het valt me op dat iedereen die een nieuw paard koopt altijd wel vindt dat hij/zij op zijn vorige plek is mishandeld of verwaarloosd. Ik heb het NIET over ts of de eigenaar maar het doet me er wel aan denken.
Als ik erover nadenk zijn er maar bitter weinig mensen die bij hun eerste aankoop gewoon een goed paard kopen en blij zijn met de verzorging/manier van rijden van de vorige eigenaar. Meestal (alweer niet op TS of eigenaar) vinden ze dingen uit zodat hun eigen incompetentie erdoor wordt weggestoken. Paard doet dit nu maar dat komt omdat hij mishandeld/verwaarloosd is door de vorige eigenaar. Iedereen wil natuurlijk een paard "redden".

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:20

Vind ik niet. Maar goed, het is nu uit het profiel maar staat nog steeds in dit topic... ik zou als nieuwe eigenares geen steun zoeken bij iemand die mij indirect de schuld geeft van een overleden paard.

Het is een vreselijk verdrietige situatie, laat dit topic verwijderen of aanpassen...
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 11-10-18 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:24

Verwijderen is denk ik een hele goede optie.
Het is allemaal geschreven uit emotie met alleen maar verliezers.