Mijn versie van het verhaal...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:14

Je hebt het steeds over "mijn" paard, maar het is jouw paard niet meer. Je hebt het immers verkocht. Je bent eerlijk geweest richting de nieuwe eigenaar en hebt de nodige tips en adviezen mee gegeven. Heel mooi, maar ze is niet verplicht hier ook iets mee te doen. In dit geval had ze het misschien beter wel kunnen doen, dit is een harde en dure leerschool voor haar geweest. En hoe verdrietig ook dat het paard de dupe is geworden, het is gewoon niet meer jouw probleem. Snap best dat het moeilijk voor je is maar dan had je hem niet moeten verkopen.


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:20

TS, ik snap je verdriet volledig....zeker ook omdat je je pasrd net liefde voor het dier moest vetkopen, juist door het verhaal erbij hoopte je een eigenaar te vinden die dit als extra kennis mee zou nemen in de verzorging...lees dus een echte PRE karakter en dito verzorging die daar bij hoort ..
Helaas zijn ze sinds een paar jaar enorm populair geworden...ze zijn mooi, lief, werkwillig en aanhankelijk, altijd bereid te werken....velen zien niet het verschil met andere rassen....alles over een kam...

Sterkte met dit te verwerken...

De onsmakelijke meningen van overige bokkers die vinden dat ze mogen trappen, vind ik stuitend!

Er worden geen namen genoemd..

Zelf ook een zeer onsmakelijke ervaring met verkoop van een pony van mij meegemaakt, paardenwereld stinkt!

Nogmaals veel sterkte, voel met je mee..

Heb hier een pre hengst die echt zeker alleen maar geschikt is voor de pre liefhebber MET ervaring met ras....en tja wie er is het he, als je hem meegeeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:37

Zoveel mensen, zoveel meningen...

Ik ben erg onder de indruk van de heftige reacties van een aantal schrijvers. En wat mijn bedrijf betreft: Ik wil juist zorgvuldig met mijn dieren en klanten omgaan! Vandaar mijn verdriet gezien alle gebeurtenissen. Dit is een privé aangelegenheid die los staat van mijn professionaliteit in mijn vak. Daarbij ben ik altijd voor openheid en transparantie, dat lijkt me niet iets om je voor te schamen.
Bijzonder dat ik een trap na lijk te geven :O Er is hier 1 vooral heel erg de dupe en dat is het paard.

Ik zal het anders stellen: Je kind van 6 is allergisch voor gluten. Wordt er doodziek van. Je weet dat want je kent je kind en hebt dit ervaren. Zonder gluten gaat het goed.
Je brengt je kind naar school met die mededeling. School zal er rekening mee houden. Maar school denkt dat het vast wel wat mee zal vallen. Geeft het kind gluten en het kind beland doodziek op de ic.
Zeg je dan ook: je weet niet of het door de gluten komt? Je kan door van alles ziek zijn? Ouders moeten dat loslaten?
Ik zie dat toch echt anders.
BMHP zoals jij zegt zie ik het ook. Je koopt een paard met een verhaal en ik wilde hem alleen verkopen als ik zeker wist dat daar rekening mee gehouden werd. Dat is me beloofd.
En van de 24/7 op gras weet ik omdat de eigenaresse me dat zelf verteld heeft. Ik heb namelijk in die 4 maanden steeds mijn zorg wel geuit. Ik zag het fout gaan namelijk.
En de combinatie gras en koliek was wel duidelijk na 9 jaar zorg voor hem. Hij kon er niet tegen en in overleg met de DA stond hij niet meer op gras. Nooit meer koliek gehad!

Heftig een aantal reacties te lezen ;( Ik hoop toch altijd nog dat we willen proberen elkaar te begrijpen en met een stuk fatsoen met elkaar omgaan.

Nou ben ik degene die kennelijk onfatsoenlijk is, ik begrijp de wereld soms niet...

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:46

Ik kan het topic wel begrijpen :(:) Ik zie het niet als een trap na, maar als emoties uitten. Zo veel mensen die dat doen, die gewoon het even van zich af willen schrijven. Hoe anders was het geweest als de koper geen bokker was? Maar gewoon ''random'' iemand waar geen connecties mee zijn?
Per topic verschillen reacties soms echt gigantisch. Waar het ene topic veel steun krijgt omdat het inderdaad niet handig was, vinden anderen dit dan weer een trap na. Waarom? Omdat de nieuwe eigenaar het kan lezen?

Voor beide partijen zal dit érg zwaar zijn, en al met al is er maar één verliezer. Dat is het paard waar beide partijen liefde en zorg voor hebben gekend.

Maar goed, dat zal mijn kijk hierop dan wel zijn :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:51

Indestal schreef:
Er worden geen namen genoemd..


Nou die naam was zo gevonden hoor.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:52

Ik begrijp de emotie erg goed en dit topic daarom ook. Geen trap na maar verdriet uiten.
Een paard verkopen dat je aan het hart gaat is al moeilijk. En gezondheidsadviezen de wind in slaan met dood tot gevolg is wel heel naar. Zacht uitgedrukt.
Natuurlijk als verkoper heb je niets meer te zeggen over het paard. Maar je verwacht gewoon niet dat zulk belangrijk advies zo enorm in de wind geslagen word.

Ik heb zelf ooit een paard verkocht die me erg aan het hart ging.
Gelukkig niet met de dood tot gevolg maar die is door verkocht naar een plek waar ik de tranen van in mijn ogen kreeg. En nooit had verwacht dat de eigenaresse hem zo op die manier zou verkopen.
Ik heb er echt zo enorm veel verdriet van gehad, hij verdiende dat zo niet.
Gelukkig is hij daarna weer door verkocht en staat hij nu helemaal top. Met het liefste baasje ter wereld.
En dat is wat je doel is bij verkoop. Natuurlijk weet je dat je geen zeggenschap meer hebt, maar dat wil niet zeggen dat het je dan niets meer doet, geen pijn meer over voelt. Zeker als het zo tragisch afloopt.

Sterkte TS.

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:55

Wellicht is het de toon die de muziek maakt ts ;)

Ook ik snap dat je bepaalde dingen aangeeft mbt je toenmalige paard bij de verkoop bepaalde dingen niet kan of mag ivm gezondheid. Dat snap ik dat dat behoorlijk rot is als de nieuwe eigenaar te eigenwijs ervoor is of te onvoorzichtig ermee omgaat.
Dat het die anders/vaker gereden wordt en zogenaamd treurig kijkt. Dat is jouw interpretatie ;)
En niet echt netjes van je imo.
Ik lees er puur uit dat je het je eigen paard bent blijven zien.

Ja het is ontzettend rot dat hij er niet meer is.. Maar er hadden nog zoveel andere dingen kunnen gebeuren.

Maargoed daarom vraag ik me soms oprecht af of de keuze verkopen van een paard met flinke restricties altijd beter is ipv een enkeltje groene weiden ;)
Er zijn tegenwoordig al ontzettend veel paarden die niet verkocht kunnen worden.. de een mankeert nog meer dan de ander en alle baasjes hebben een waslijst aan dingen die een volgende eigenaar vooral wel en niet moet doen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:56

Ik verbaas me over reacties hier.

Als je een paard koopt wil je zeker weten wat ermee aan de hand is. TS heeft het erbij gezegd dat hij niet op gras mag. Dat is voor het welzijn van het paard! En als nieuwe eigenaar het paard dan toch 24/7 op gras zet vind ik niet dat dit met goede bedoelingen gebeurt. -O-

Verder vind ik niet dat TS de eigenaresse een trap na geeft, ik vind juist dat de eigenaresse TS een paar keer flink de grond in heeft gestampt door te zeggen dat het paard gevaarlijk was en er nu juist veel beter uit zag omdat hij niet meer "geel" eruit zag. Vind ik van die nieuwe eigenaresse dan ook echt niet netjes naar TS toe.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:00

NatasjavE schreef:
Indestal schreef:
Er worden geen namen genoemd..


Nou die naam was zo gevonden hoor.


Ik krijg het niet gevonden, en ben meestal vrij rap achter zulke dingen.

Veel sterkte TS, ik snap je wel.. enigzins hetzelfde meegemaakt, paard is nu ook dood. Ik had het allang los gelaten gelukkig. Zonde van het paard is het zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:03

Zo zie ik het ook Tigress. De nieuwe eigenaresse heeft ook als uitgangspunt gehad om goed voor hem te zorgen. Dat weet ik.
Mijn verbazing heeft echter nog geen plek. Dat je na de aankoop denkt het paard beter te kennen en dan iemand die er 9 jaar voor heeft gezorgd. Ik denk dat ik dat nooit echt zal begrijpen.

Maar het zijn mijn emoties en ik zal ze een plek geven. Zoals zij dat ook zal doen.

Bedankt voor jullie reacties. Ook hier leer ik weer veel van _/-\o_

Zonnetje81
Berichten: 18586
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:06

Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die een paard verkopen maar menen dat hun visie doorgevoerd moet worden. Als jij denkt dat jouw visie de enige goede is moet je een dier niet verkopen. Dat iemand dekens zielig vindt wil niet zeggen dat dat ook zielig is....

Was jij erbij dat hij door een ander paard geterroriseerd werd? Was jij erbij hoeveel gras er op de wei stond? Wat jij snel vindt vindt een een ander mogelijk niet snel..... En kom op noemen dat hij een andere naam kreeg en dat dit nogal veel voor een paard is vind ik persoonlijk echt compleet debiel....alsof een paard maalt om welke naam hij krijgt....

Mocht ik een paard verkopen dan hoop ik dat deze niet op bokt zit, dat hij naar de andere kant van NL gaat en dat ik er nooit meer iets van zie en hoor om te voorkomen dat je hartenzeer krijgt. Je pijnigt jezelf door er van alles van te vinden en hem toen te volgen.

Ik vind het ook een trap na.....even laten weten hoe jij erover denkt.....haar even duidelijk maken dat ondanks haar goede bedoelingen hoe fout ze het toch gedaan heeft.....

Ik denk dan: get a life

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:07

Het verschil tussen een koper en een school is, dat de school geld ontvangt om voor het kind te zorgen (hetzij privé vanuit de ouders, hetzij vanuit de overheid). Een koper geeft jou als verkoper geld waarmee hij het eigenaarsrecht én het zeggenschap over het "goed" krijgt.

De vergelijking gaat alleen op als je je kind aan de school zou verkopen :+

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:12

Ts soms weet we en nieuwe eigenaar wel degelijk meer van het dier dan de vorige eigenaar :)
Ieder kijkt er anders naar en gaat anders ermee om waardoor het bij een nieuwe eigenaar gerust meer tot uiting kan komen of bepaalde kwalen juist verdwijnen.

Kijk naar je voorbeeld dat de naam binnen een week veranderd was. Bij die van mij was de naam al veranderd nog voor ik m had gekocht bij wijze van. Dat zijn allemaal randzaken waar je niks meer over te zeggen hebt en die er totaal niet toe doen.
Dat ie door die ruin wat plekken heeft... Ja het is vaak inderdaad gewoon even uit laten knokken. En ookal is dat jouw keuze niet. Het is niet aan jou.
Idem mbt het rijden voeren enz.
Dat hij medisch iets heeft en dat daar dus zo drastisch niet naar geluisterd is kan ik mij voorstellen dat dat steekt. Maar ook dat is helaas.... niet meer aan jou :(:)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

NoGo

Berichten: 1891
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:22

BMHP schreef:
NoGo schreef:
Wauw...en dan vooral in de zin dat ik dit een flinke trap na vind richting de nieuwe eigenaar.
Natuurlijk is het super vervelend dat het paard is overleden.
Maar verkocht is verkocht en als je dan ook nog schrijft dat je op de kliniek bent geweest betekent dit dus dat de nieuwe eigenaar je gebeld heeft en vraag ik mij oprecht af of zij dit (met mogelijk evenveel verdriet als jij) verdiend heeft.

Wel de eerste zin van jouw post is gewoon een dubbel barrel. totaal onnodig om dat zo neer te zetten.

Hoezo onnodig? Dit is mijn mening en exact zoals ik de post van TS lees.

PenS; het gelijkenis met een kind slaat naar mijn idee kant nog wal, het zou anders zijn geweest als je kindlief verkocht hebt of op andere wijze geen enkele verantwoordelijkheid meer draagt en men dan besluit het gluten te geven, dan is het hun verantwoording als deze op de IC komt te liggen.
Dat het jouw pijn doet en je men gewaarschuwd hebt, is ook daarbij bijzaak.

Laat ik er wel nog even bijzeggen dat ik absoluut begrijp dat het je emotioneel aangrijpt, ik ga ervanuit dat een ieder die zijn of haar dier verkoopt dit met de beste intentie of uit belang van...doet.
Ondanks dat blijf ik je topic ongepast vinden, waarbij het al begint in je topictitel en waarbij je in je post vooral wijzend en belerend naar de koper bent.
Ik hoop dat je met dit topic het echt van je af kan zetten en een plaatsje kan gaan geven, de tijd kan je toch niet meer terugdraaien en het verlies blijft...

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:37

Ik snap dat het moeilijk is om mee om te gaan en zeker het feit dat hij overleden is. Je houdt gewoon van zo'n dier en wil dat hij het goed heeft. Maar verkocht is verkocht. Je kan wel een handleiding en tips meegeven maar verkocht blijft verkocht.

Sterkte met het verlies in ieder geval.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:39

Ik snap de gedachte van NoGo en anderen heel goed.
Als nieuwe eigenaar zou ik het ook echt niet leuk vinden om dit te lezen. Mensen maken fouten, heb ik ook gedaan met mijn eerste paard. Alleen meestal zijn die fouten niet met dodelijke afloop. En zo te lezen heeft de nieuwe eigenaar er alles aan gedaan, paard is naar de kliniek geweest en alles.
Koliek komt soms ook zonder aanwijsbare oorzaak. Natuurlijk, dat kan gras zijn, maar dat hoeft niet. Ik heb zo een paard wat je gerust alle dagen op het gras kunt zetten zonder dat ze dik wordt (als het een paardenmix is dan toch, koeiengras is voor geen enkel paard goed imo).

Iedereen denkt ook dat zij het het beste weten. Dat is ook niet erg, soms denk je als oude eigenaar dat jij het het beste weet en heeft een ander toch weer kennis die jij niet hebt. Soms weet een nieuwe eigenaar het echt beter. Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat de nieuwe eigenaar echt haar best heeft gedaan voor het paard, en helaas kwam het niet goed. Dat is heel naar, en heel rot, maar als je je paard verkocht hebt, heb je er gewoon geen zeggenschap meer over.

De vergelijking met een kind gaat dan ook in mijn ogen niet op. Tenslotte verkoop je je kind niet aan de school, en ben jij ook degene die voor het kind moet zorgen als hij of zij ziek wordt. Dat doet de school niet.

Nogmaals, ik begrijp goed dat je heel verdrietig bent, en ik vind het ook echt heel naar voor je.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:40

Ik kon me nog enigszins vinden in je OP, ik snap dat je emotioneel bent.

Tot het laatste stukje. Ze heeft de staart, vlechten en voorpluk van hem afgeknipt. En dat zegt je alles.
Toen brak mijn klomp...
Het enige wat het mij zegt, is dat ze van hem hield. Anders had het haar geen reed geïnteresseerd.

Vind dit echt een heel raar topic.
Volgende keer maar niet weer verkopen, uit je tekst komt duidelijk naar voren dat je zielsveel van hem hield, eerlijk gezegd snap ik de keuze verkopen dan ook niet.

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:01

Ik leef zo met je mee!

3 jaar geleden heb ik mijn maatje verkocht omdat het om persoonlijke redenen niet meer ging. Ik zei nog, als je haar ooit weg moet doen om wat voor reden dan ook, bel mij dan! Maar zij vond het verkopen voor een hogere prijs belangrijker. En zo is ze opnieuw van eigenaar gewisseld. Gelukkig voor mij, heeft ze een geweldig baasje gekregen en mag ik altijd langskomen. Mijn verhaal is dus goed afgelopen. Ik wou dat het voor jou anders was :(:) ook ik zal nooit meer een paard verkopen want inderdaad, verkocht = verkocht.

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:03

sanso schreef:
NatasjavE schreef:

Nou die naam was zo gevonden hoor.


Ik krijg het niet gevonden, en ben meestal vrij rap achter zulke dingen.

Veel sterkte TS, ik snap je wel.. enigzins hetzelfde meegemaakt, paard is nu ook dood. Ik had het allang los gelaten gelukkig. Zonde van het paard is het zeker.


Het is kostte mij letterlijk twee minuten...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:05

Ik snap wel wat je bedoelt TS.

Ze geeft een advies mee, een medisch advies en vervolgens wordt het niet door de nieuwe eigenaar opgevolgd.

Dat doet pijn, zeker als er vervolgens gevolgen aan zitten..

Veel sterkte, weet dat jij ook gedaan hebt wat je kon doen.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

josien_m_
Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:07

Opnieuw wordt hier weer heel erg duidelijk dat je op 2 manieren naar paarden kan kijken: te verhandelen eigendom of levende wezens met behoeften, wensen en (on)mogelijkheden. Als je er naar kijkt als "eigendom" waar je alle rechten over hebt, doe je dan wel recht aan het wezen paard of gaat het vooral om je eigen ego? Als je in een paard een soortgelijk wezen ziet als je zelf bent lijkt wel de enige keuze die je hebt inslapen wanneer je zelf niet langer voor je dier kunt zorgen. Dat gaat toch ook wel ver én over de rug van het dier.
Het is niet zo zwart-wit zou ik zeggen.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:08

Ts, sterkte met het verwerken, helaas lees ik ook behoorlijk wat verwijten in je berichten die niet nodig waren om toch je gevoelens kenbaar te maken.

Er is geen enkele gararantie dat het paard geen koliek had gekregen als die niet op de wei had gestaan, er zijn genoeg paarden die al jaren het goed doen met bepaald management en toch plots koliek of iets anders krijgen.

Een naamsverandering of het verwijderen van staart na overlijden is geen teken van minder van het dier houden dan een roos neerleggen of iets dergelijks. Een ieder verwerkt op zijn of haar manier en het zou netjes zijn om daar respect voor te tonen ondanks je eigen verdriet.

[o]

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:14

Zoals ik het begrijp was het meer een soort roepnaam voor hem, maar goed dat doet er ook niet toe.
Zo te lezen was ze echt wel gek met hem en investeerde ze er genoeg in, qua tijd/energie maar ook financieel. En ze heeft hem ook laten opereren toen hij koliek bleek te hebben. Het is voor haar net zo sneu als voor jou.
En de discussie of hij koliek heeft gekregen door het op de wei staan doet er niet meer toe. Het zou kunnen. Maar je krijgt hem er niet mee terug. Dan had je hem gewoon zelf moeten houden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:18

Suzanne F. schreef:
Zoals ik het begrijp was het meer een soort roepnaam voor hem, maar goed dat doet er ook niet toe.
Zo te lezen was ze echt wel gek met hem en investeerde ze er genoeg in, qua tijd/energie maar ook financieel. En ze heeft hem ook laten opereren toen hij koliek bleek te hebben. Het is voor haar net zo sneu als voor jou.
En de discussie of hij koliek heeft gekregen door het op de wei staan doet er niet meer toe. Het zou kunnen. Maar je krijgt hem er niet mee terug. Dan had je hem gewoon zelf moeten houden.


En zelfs dan weet je niet of hij wel of geen koliek had gehad.

Ik heb overigens wat berichten van de nieuwe eigenaresse gelezen en heb niet het idee dat ze negatief sprak over de oude eigenaresse.

Er staat nergens dat het paard wat geel was door een mogelijk slechte verzorging. Noch schreef ze dat het dier door de oude eigenaresse gevaarlijk was.

Rockes <3

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:20

Rocamor schreef:
Suzanne F. schreef:
Zoals ik het begrijp was het meer een soort roepnaam voor hem, maar goed dat doet er ook niet toe.
Zo te lezen was ze echt wel gek met hem en investeerde ze er genoeg in, qua tijd/energie maar ook financieel. En ze heeft hem ook laten opereren toen hij koliek bleek te hebben. Het is voor haar net zo sneu als voor jou.
En de discussie of hij koliek heeft gekregen door het op de wei staan doet er niet meer toe. Het zou kunnen. Maar je krijgt hem er niet mee terug. Dan had je hem gewoon zelf moeten houden.


En zelfs dan weet je niet of hij wel of geen koliek had gehad.

Ik heb overigens wat berichten van de nieuwe eigenaresse gelezen en heb niet het idee dat ze negatief sprak over de oude eigenaresse.

Er staat nergens dat het paard wat geel was door een mogelijk slechte verzorging. Noch schreef ze dat het dier door de oude eigenaresse gevaarlijk was.


Dit heb ik ook helemaal nergens gelezen inderdaad, niets negatief naar de oude eigenaresse toe.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Getty_Maan en 5 bezoekers