PRE dekhengst

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EmilioPaard
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-01-18

PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:39

Hoi Bokkers,

Ik wil mijn knappe witte PRE merrie laten dekken. Ze heeft een stokmaat van 1,50.
Ik kon nog niet zoveel vinden, dus hoopte dat jullie mij verder konden helpen.
Ik wil een hengst die maximaal 10 centimeter groter is. Ook mag hij niet wit zijn. Het liefst bruin, maar een andere kleur is ook leuk.

Alvast bedankt!


Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:40

Zijn er dingen die je wilt verbeteren aan je merrie?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:42

Wat is er qua bouw goed aan je merrie? Wat wil je verbeteren? Heb je een standfoto?

EmilioPaard
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:55

Renee_S schreef:
Wat is er qua bouw goed aan je merrie? Wat wil je verbeteren? Heb je een standfoto?


Mijn merrie heeft niet de beste opbouw van spieren aangezien ze verkeerd is bereden in Spanje. Ik heb zo gauw niet een foto hier. Mijn telefoon is kapot helaas. Wel heeft ze een mooi figuur, maar ik moet zeggen dat ik hier niet alles vanaf weet. Ik heb ook geen eerdere ervaringen met veulens, maar wel hulp van mensen om me heen die dat wel hebben. Wat ik zou willen verbeteren is dikkere manen en iets meer front. Maar haar lichaam is erg aan het veranderen doordat ze nu op de juiste manier bereden wordt. Verder is het een kerngezonde merrie met een geweldig karakter.

EmilioPaard
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:56

Toothless schreef:
Zijn er dingen die je wilt verbeteren aan je merrie?


Dikkere manen en wat meer front. Maar ik heb niet echt heel erg hoge eisen. Vind het al lang super gaaf dat ik nu de kans heb om te fokken. Ze is net een jaartje in Nederland en ze is een goedgekeurde fokmerrie.

Anoniem

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:59

Is jou merrie getest op schimmel? Want als ze 2 keer het schimmelgen heeft geeft ze het sowieso 1 keer door. Dan heeft het geen nut om enkel naar niet schimmelhengsten te kijken, want schimmel wordt het veulen dan sowieso :)

EmilioPaard
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:02

DeMolenhoek schreef:
Is jou merrie getest op schimmel? Want als ze 2 keer het schimmelgen heeft geeft ze het sowieso 1 keer door. Dan heeft het geen nut om enkel naar niet schimmelhengsten te kijken, want schimmel wordt het veulen dan sowieso :)


Ze is niet getest, maar ik heb haar stamboom bekeken en ben er vrij zeker van dat ze twee keer het schimmelgen heeft. Maar als de dekhengst kleur heeft, kan ik met dat veulen misschien weer verder fokken en wel kleur krijgen. Ik vind wit ook hartstikke mooi, dus dat dit veulen sowieso wit wordt, vind ik geen probleem.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:05

Zijn de ouders van de merrie beide schimmel? Zo ja, dan bestaat er een kans dat je merrie homozygoot is voor schimmel en dus altijd een schimmelveulen zal geven. Verder moet je verder kijken dan enkel de manen en schofthoogte..zoveel dingen die exterieurmatig beter kunnen, denk hierbij aan de lengte, gangen etc. En voor aan de regels te voldoen moet je een goede standfoto hebben. :)

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:08

Ik zou hier ook even de stamboom van je paard plaatsen, een goede standfoto en eventueel ook filmpjes van het paard in beweging. Dan is makkelijk te beoordelen waarop het paard verbeterd zou kunnen worden en natuurlijk of er geen inteelt zou zijn

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:09


Instagram: @paintingsbyleonie

EmilioPaard
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:13

__Leonie schreef:
In Groningen staat een zwarte goedgekeurde PRE dekhengst Solano. Is ook minimaal 10cm groter dan die van jou :). Al zijn veulens zijn tot nu toe zwart. Hieronder een linkje.
http://dekhengsten.nl/hengst-gegevens/108/Solano


Wow, erg mooi paard!

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:41

EmilioPaard schreef:
__Leonie schreef:
In Groningen staat een zwarte goedgekeurde PRE dekhengst Solano. Is ook minimaal 10cm groter dan die van jou :). Al zijn veulens zijn tot nu toe zwart. Hieronder een linkje.
http://dekhengsten.nl/hengst-gegevens/108/Solano


Wow, erg mooi paard!


Zeker! Heeft ook erg mooie beweging en is zeer geschikt voor de dressuur :)

Instagram: @paintingsbyleonie

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: PRE dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:44

Ik denk dat niemand hier je een hengst kan aanraden zonder standfoto's en stamboom van je merrie. :)

Van een eventuele dekhengst zou ik ook graag standfoto's en bewegend beeld willen zien.

Als ik mijn merrie ooit nog weer laat dekken weet ik al welke hengst het wordt, die sluit qua bouw goed aan op haar. In kleur (zwart/bruin/valk) vind ik de kwaliteit in Nederland te laag, dus kom ik sneller uit bij ook een schimmelhengst.

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:50

Ik verplaats dit topic naar Barokke en klassieke rassen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennenboom, Fly_high, IASCrawler en 3 bezoekers