Lusitano's te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Lusitano's te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 23:41

Klopt het dat er heel weinig Lusitano's te koop zijn? Ik heb paar prachtige zwarte Lusitano merrie's staan en overweeg om ze te dekken. Heb ze nooit laten keuren en ben ook niet van plan van dit te doen.
Heb gezocht om een grote, jonge driejarige hengst te kopen, maar zie maar weinig te koop staan, geen twee of driejarige. Kan iemand me helpen aub?
Fok niet voor de verkoop, papieren spelen geen rol, wel gezondheid en type.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Lusitano's te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:52

Optie om gewoon naar Portugal te gaan? Daar zal de keus veel ruimer zijn natuurlijk

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Lusitano's te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:17

Romina steiner (lusitano steiner) of lusitano ploumen kan je vast verder helpen aan een passende hengst...ze hebben geregeld jonge aanwas te koop ook dacht ik maar dat weet ik niet zeker :=

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:41

In Portugal zijn er genoeg te koop hoor. :D In Nederland is de PSL een redelijk 'zeldzaam' ras, dus hier is het aanbod inderdaad kleiner.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:03

In Nederland staat ook wel een en ander te koop ( als je weet waar je moet zoeken ;) ) Gaby Vegelin, Elvira van Kouteren, Chawwa Visser, Coudelaria Odemira, Hester Bischot en er zijn er nog wel meer, hebben wel eens wat te koop staan. In Duitsland en Belgie staan er ook genoeg te koop.
Een goede dekhengst vinden voor niet gekeurde merries zal lastig worden, de meeste hengsten houders dekken alleen ggk Lusitano merries.

Overigens als je niet keurt kan je ook geen Lusitano's fokken omdat de veulens nooit in het stamboek zullen worden opgenomen ( dat kan alleen met 2 goedgekeurde ouders) en mogen ze ook geen Lusitano genoemd worden. Dat is dus een flink stukje waardevermindering, je hebt dan hooguit een Cruzado als de merrie dus niet goedgekeurd is.

Wij hebben een GGk zwarte Lusitano hengst ( 71 punten, 2 zilveren medailles, NK Working Equitation 2015 en Kampioen der kampioenen 2008) maar in principe dekken wij daar eigenlijk ook alleen ggk Lusitano merries mee maar maken zo nu en dan een uitzondering om buiten het stamboek te dekken ( wat bij jouw merries dus het geval zou zijn.........)

Ik ken wel adressen in Portugal waar je misschien een grote 3- jarige hengst kan kopen maar aan "grote maat" hangt meestal wel een prijskaartje.

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:17