kopen Fries paard op veiling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MichelleG
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-02-18

kopen Fries paard op veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 17:12

Hallo ik heb een vraag. :)

Ik ben zelf ook gek van Friese paarden. Nu wil ik graag ook een Fries paard voor mezelf kopen. Maar nu zijn er 2 soorten veilingen welke ik op Google tegenkom. Dat is Elite Friesian Auctiondie komende zomer gaat veilen op een fysieke manier en dat lijkt me leuk en betrouwbaar. Want dan kun je ze zelf fysiek afzien en dat is wel heel belangrijk vind ik.

Maar komend weekend op 11 februari is er ook een online veiling van Friese paarden via friesian horse auction. ;( Nu heb ik uit draverskringen vernomen dat deze organisatie niet betrouwbaar is omdat ze ook proberen mensen dravers te verkopen via het internet. Het schijnt dat de website wel goed en betrouwbaar lijkt en werkt maar dat ze bij de dravers veel mensen voor de gek hebben gehouden door de zogenaamde verkopen in scene te zetten door met valse identiteiten tijdens deze internetveiling te werken waarbij ze de indruk wekken dat er heel veel interesse is en er in werkelijkheid bijna geen paarden verkocht zijn.

De organisatie hiervan zelf ontkennen dat vanzelfsprekend maar in werkelijkheid zijn er maar 1 of 2 dravers van een paar duizend euro's van eigenaar gewisseld. De rest was allemaal nep word er gezegd.
Er is me dus op mijn hart gedrukt niet op deze friesian horse auction te kopen om problemen te voorkomen.

Nu willen deze zelfde mensen deze online veiling ook dit ook met Friese paarden doen. Maar ik durf dit natuurlijk niet aan. Het lijkt wel leuk maar ik wil geen risico nemen met deze levende have. Dus ga voor een fysieke veiling.

Zijn er nog andere fysieke veilingen in Nederland waar ik eventueel nog een mooi Fries paard kan kopen??

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:15

Via marktplaats, sporthorses.nl, handelstallen, particulieren, fokkerijen etc vind ik er ook genoeg.
Ze fysiek zien is niet genoeg, maar ook laten keuren. :)
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 08-02-18 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:15

Ik vraag me af waarom je specifiek via een veiling wilt kopen

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: kopen Fries paard op veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:22

Weet niet hoe groot je budget is, maar ga er maar van uit dat je op die Elite Friesian Auction een flinke klap geld mag neertellen voor een paard.

Zoals al genoemd, ga kijken op sporthorses.nl en bij fokkers en trainingsstallen. En laat het paard keuren voor aankoop, neem iemand mee die er veel verstand van heeft, laat je eventueel begeleiden door iemand. Iemand anders kan een kreupelheid zien waar jij al helemaal verliefd bent op die zwarte parel. Zou sonde zijn als je een miskoop doet.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:37

Ik zou zeker niet via een veiling kopen of het moet een nog jong paard zijn. Waar je selecteerde op afstamming en bouw. Een bereden paard zou ik toch eerst willen rijden voor ik het paard zou kopen.