Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laura1982

Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:44

Helaas op naar de volgende keer hij was mega sterk en was er net niet fijn aan. 1e veel slechter maar hogere punten dan 2e die voor gevoel beter ging. Op naar de volgende keer

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:11

Jammer Laura! Hier ook mijn dag echt niet. Friesje liep niet fijn; ze is super hengstig en daardoor komt ze wat tegen het been en gaat ze dom huppelen. Nu regende het ook nog super hard en door die combinatie wilde ze niet ontspannen. Ik kreeg haar in het losrijden al niet rustig genoeg en ook niet fijn over de rug helaas.
Proeven gingen voor mijn gevoel echt niet lekker, hoewel de tweede wel fijner ging dan de eerste. In de eerste proef was ze erg veel aan het schudden met haar hoofd en stond ze voor mijn gevoel wat op haar plek te springen. Beide jury's vonden het nog best wel wat en ik kreeg 179 en 187,5 punten.
Ik vind het echt heel apart, dat ik elke keer best wat scoor wanneer ze zo aanspant en gewoon niet nagevelijk genoeg is. Andere keren was de buiging en ontspanning veel beter, maar kreeg ik veel minder punten. We oefenen nog even lekker door, maar we hebben nu wel de winstpunten voor het L1 binnen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:32

Gefeliciteerd allemaal!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:38

Wauw knap Janneke, nog gefeliciteerd!

Het was inderdaad niet mooi weer in Koudum Laura, toch fijn dat je nog een winspunt gereden hebt!

Voor mij ging het zondag ook niet helemaal top. Eerste proef door mijzelf verprutst (ik heb nogal een probleem met links en rechts en ben nu al in twee proeven bij C verkeerd afgeslagen)
Maar tweede proef ondanks verkeerde galop 183,5. Erg blij mee! We oefenen lekker verder.

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:40

Vandaag weer 2 winstpunten mogen meenemen. Paard liep echt heel goed. Eerste proef ging het fijnst, ondanks winstpunt vielen alleen daar de punten wel heel erg tegen. Dt was wel jammer.

Maar mogen absoluut niet klagen!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:18

Gefeliciteerd allemaal *\o/*

En gefeliciteerd met je stamboekopname Gett.

Grace; Welkom! Je bent niet de enige die links en rechts door elkaar haalt hoor... Als je dan moet wedden op een kant, dan zou ik altijd voor rechts gaan :o Het is mij opgevallen dat de meeste proeven naar rechts gaan. Geen idee waarom eigenlijk.

Janneke584; Gefeliciteerd zeg!! Goed gedaan. Wie weet gaan wij ook eens aangespannen wedstrijden rijden.

Wij gaan 14 oktober weer. Ben erg benieuwd, Zal na 11 maanden wel weer een grote shock zijn voor Gerret om weer de dressuur ring in te moeten :P Door het aangespannen rijden merk ik echter wel dat hij meer swung heeft gekregen. Ik heb daardoor ontzettend veel moeite om door te zitten.

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:03

Ik heb helemaal niet fijn gereden gister, 2e keer M1 en tijdje niet weggeweest en zonder zweep is thuis geen probleem maar in de proeven toch nog lastig. Gelukkig in de eerste proef wel winst dus niet voor niks geweest :D

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:11

Balen dat het niet fijn liep. Maar ondanks dat toch een wp.gefeliciteerd

Laura1982

Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:32

Queen gefeliciteerd met je punt beter 1 dan geen. Hananass spannend na zn lange tijd weer gaan.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:34

Even een paar weekjes niet meer op bokt gezeten maar hier ben ik weer :+
Welkom Grace! Leuk paard heb je en 183.5 is toch erg netjes voor als je net start. Ik ben nu nog steeds tevreden met die punten met die muts van mij O:)

Verder ook iedereen gefeliciteerd met de behaalde successen!

13 oktober heb ik mijn eerstvolgende wedstrijd weer staan. Weer lekker naar binnen. Geen proppen draaien meer *\o/*

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:14

Wat leuk om te lezen allemaal!

Mag ik mij hier ook melden ? Ik start nog niet maar mijn doel is de winter selecties te gaan starten, heb een 4 jarige die ik al sinds haar tweede heb :)

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Laura1982

Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:42

Welkom xwien veel succes alvast

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:07

Welkom!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:52

Hananass succes alvast voor 14 oktober, hij zal het vast goed oppakken.

QueenE als je winst rijdt, heb je het altijd goed gedaan! Maar jammer dat het voor je gevoel niet lekker ging. Op naar de volgende.

Welkom terug Fenia! Baal juist dat het binnenseizoen weer begonnen is.. Met die van mij is dan nergens wat mee te beginnen helaas.. Maar alvast succes!

Welkom wien! Wat voor afstamming heeft je paard?

Ik heb deze maand geen wedstrijden, volgende maand weer, alleen zoals ik zei is er indoor niks mee te beginnen.. Maar we gaan het gewoon weer proberen.

De andere Fries, gaat het goed. Is toch wel erg nerveus, maar begint al meer te ontspannen. Wordt alleen erg opgefokt met de galop en erna. Maar dat zal vast goed komen!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:53

Bedankt allemaal! Vader is helaas toentertijd niet gerigstreerd (komt bij een hobbyfokker vandaan) maar weten wel dwt vader een goedgekeurde nakomeling is geweest van Jasper 366 en vader van moeder is Olrik 383 :)

Edit: dit is haar trouwens :)
Afbeelding

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:36

Wat een knapperd!! Zal wel goed komen met de wedstrijden.

Wij hebben een nieuwe training, lekker op buitenrit in de berm crossen en in het bos

Volgende week naar het strand, paard is helemaal happy!

Afbeelding

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:11

gett schreef:
Wat een knapperd!! Zal wel goed komen met de wedstrijden.

Wij hebben een nieuwe training, lekker op buitenrit in de berm crossen en in het bos

Volgende week naar het strand, paard is helemaal happy!

[ [url=m/gLCav1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje! Wat een heerlijke foto zo zeg <3

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:49

Hoi iedereen,

@QueenE; Gefeliciteerd met je winstpunt. Ik heb ook problemen gehad toen ik de zweep weg moest doen. Ik heb daarom besloten om ook thuis niet meer te rijden, enkel met sporen. Nu merk ik wel verschil en pakte hij het op wedstrijd eigenlijk heel goed op.

@gett; Wie weet draait die van jou indoor bij :) Wel een mooie foto zeg! Ik wil ook wel weer een keer naar het strand, dat is toch echt genieten!

@Fenia; Hoe is het gegaan?

Ik ben inmiddels ook weer gestart. Hij was zo fijn en braaf met losrijden. Heb echt met met plezier gereden. Proef zelf ging ook goed, geen grove fouten gemaakt. Voor het eerst sinds hele lange tijd ook echt ontspannen en goed gehumeurd. Ik was echt tevreden! En toen kreeg ik mijn punten terug... 169 :? Echt bizar...... mijn moeder en ik waren zo verbaast. Stond zelfs op het protocol dat er veel spanning was (ik zou bijna denken dat hij gedronken heeft _O- ). Toevallig was er nog een andere fries in de klasse, die had nog lager. Degene voor mij had 10 punten meer. Ik kreeg een gevoel dat de jury paarden aan het vergelijken was. Hielp ook niet mee dat het een man was, die zijn ook altijd minder gecharmeerd van mijn 'opvallende' jasjes. We waren in ieder geval het zonnetje in huis met ons nieuwe jasje {:}

Afbeelding

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Laura1982

Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:32

Ahhh wat naar hananass maar blijf bij je eigen gevoel klopt meestal wel.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:13

Mijn wedstrijd zaterdag ging weer lekker dramatisch :x
Door het mooie weer en de felle zon waren er allemaal lichtvlekken in de bak. Doodeng natuurlijk. |o Kwam eerst niet verder dan de B-E lijn.. Alleen maar in de achteruit en omdraaien. Mijn zusje heeft ook nog geprobeerd hem mee te krijgen aan de hand maar dit had ook geen succes.. Gelukkig had ik een hele fijne jury, en toen hebben we het geprobeerd met een ander paard en dan ik er achteraan. Dit lukte na een tijdje uiteindelijk en heb beide proeven wel uit kunnen rijden. Maar wel steeds die hoeken achterin af moeten snijden, 1e proef de galop over geslagen en met hèèl veel spanning. 2e proef ging wel al ietsje beter, maar nog steeds ver onder ons kunnen en veel spanning :( had 160 in de 1e en 175 in de 2e :\

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:11

Hannanas wat jammer van je punten. Maar wat heb je een mooi wedstrijdjasje!

Wat balen Fenia maar wel fijn dat de jury zo met je mee denkt!
Je treft ze ook wel anders..

Hier gaat het rijden steeds beter. Vanochtend les gehad en hij was zo fijn in de stap en draf.heerlijk ontspannen. De galop wordt beetje bij beetje wat beter.vanochtend vier rondjes in de moeilijke rechtergalop.. dat is voor ons al weer een hele overwinning :+

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:56

Hananass schreef:
Hoi iedereen,

@QueenE; Gefeliciteerd met je winstpunt. Ik heb ook problemen gehad toen ik de zweep weg moest doen. Ik heb daarom besloten om ook thuis niet meer te rijden, enkel met sporen. Nu merk ik wel verschil en pakte hij het op wedstrijd eigenlijk heel goed op.

@gett; Wie weet draait die van jou indoor bij :) Wel een mooie foto zeg! Ik wil ook wel weer een keer naar het strand, dat is toch echt genieten!

@Fenia; Hoe is het gegaan?

Ik ben inmiddels ook weer gestart. Hij was zo fijn en braaf met losrijden. Heb echt met met plezier gereden. Proef zelf ging ook goed, geen grove fouten gemaakt. Voor het eerst sinds hele lange tijd ook echt ontspannen en goed gehumeurd. Ik was echt tevreden! En toen kreeg ik mijn punten terug... 169 :? Echt bizar...... mijn moeder en ik waren zo verbaast. Stond zelfs op het protocol dat er veel spanning was (ik zou bijna denken dat hij gedronken heeft _O- ). Toevallig was er nog een andere fries in de klasse, die had nog lager. Degene voor mij had 10 punten meer. Ik kreeg een gevoel dat de jury paarden aan het vergelijken was. Hielp ook niet mee dat het een man was, die zijn ook altijd minder gecharmeerd van mijn 'opvallende' jasjes. We waren in ieder geval het zonnetje in huis met ons nieuwe jasje {:}

[ [url=m/kmxMQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel heel zonnig ja! Wat balen van je punten zeg!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:57

Fenia schreef:
Mijn wedstrijd zaterdag ging weer lekker dramatisch :x
Door het mooie weer en de felle zon waren er allemaal lichtvlekken in de bak. Doodeng natuurlijk. |o Kwam eerst niet verder dan de B-E lijn.. Alleen maar in de achteruit en omdraaien. Mijn zusje heeft ook nog geprobeerd hem mee te krijgen aan de hand maar dit had ook geen succes.. Gelukkig had ik een hele fijne jury, en toen hebben we het geprobeerd met een ander paard en dan ik er achteraan. Dit lukte na een tijdje uiteindelijk en heb beide proeven wel uit kunnen rijden. Maar wel steeds die hoeken achterin af moeten snijden, 1e proef de galop over geslagen en met hèèl veel spanning. 2e proef ging wel al ietsje beter, maar nog steeds ver onder ons kunnen en veel spanning :( had 160 in de 1e en 175 in de 2e :\

Wat jammer zeg, maar wel heel fijn dat de jury je zo geholpen heeft! Zo heeft je paard er waarschijnlijk wel een boel van geleerd ook al is het resultaat dan misschien niet wat je wil.

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:00

Ik heb zaterdag oefenwedstrijd gereden in de L1 met de ruin die ik ga starten, was de 4e keer dat ik er op zat en we reden gewoon even naar 209,5 punten :') Met super mooi commentaar van de jury.
Daarna zondag nog met de merrie gestart zelf helaas ziek geworden dus kon er niet echt lekker aan rijden maar ze voelde al wel een stukje beter te bewerken en ze was echt braaf in de baan daar (ze is nogal een kijker) dus opzich wel tevreden en qua punten 1 net wel en 1 net geen winstpunt dus weer niet voor niks op pad geweest :D Helaas vandaag liep ze niet goed, heeft al een tijdje een wat dikke knie dus donderdag gaat ze naar de kliniek om na te laten kijken..

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Laura1982

Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:30

Gefeliciteerd Queene super gaaf

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense en 4 bezoekers