Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:21

Ik start ook met mijn Friese merrie, we zijn nu B+7. Ben zelf altijd heel onzeker en nerveus, maar ik heb dusdanig veel vertrouwen in haar dat ik ontspannen kan rijden. Maar merk toch echt wel verschil op vreemd terrein, de merrie is heel erg kijkerig en er is altijd wel een hoek waar ik niet doorheen kom. Desondanks kom ik toch altijd met winstpunten thuis.


Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:48

Gett succes vandaag!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:55

Bedankt allemaal, helaas niet kunnen genieten.. Denk dat ik onbewust toch nog te graag wou presteren. Maar desondanks wel trots op m'n merrie, we zijn beide bij 0 begonnen en hebben samen onwijs veel geleerd!!

Knap dat je dan toch nog winst weet te behalen independence!

Wien hoe ging het bij jou?

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:19

Jammer gett! Toch balen als er onbewust die druk insluipt he, ken dat wel

Hier ging het eigenlijk heel erg lekker! De eerste proef liep ze als een zonnetje zo fijn, ze deed gewoon perfect wat ze moest doen! Tweede proef werd ze moe en wat drammerig, kan ik dr niet kwalijk nemen, dit was onze tweede wedstrijd en ze is pas 4

De jury dacht er helaas totaal anders over, zeg het niet snel maar kwestie van vriendjespolitiek helaas zaterdag

Wel 185,5 en 180,5 punten gereden, geen slechte punten maar het gevoel en beeld was gewoon meer waard geweest, maar helaas, volgende keer beter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:09

Hallo dames,

Had mij hier een jaar of 2 geleden gemeld met de Fries Aitske en waren toen erg fanatiek in de wedstrijden. Helaas ging zij verhuizen en kwam kort erna een ander knap friesje (Meino) op mijn pad.

Na een jaar struggelen met Meino hebben we afgelopen maand dan toch echt een winstpunt gereden in het B :+

Vorig jaar rond deze tijd had ik een time-out genomen met het rijden van hem en alleen grondwerk dubbele longe en werken aan de hand. We botsten zo enorm met rijden, ik begreep hem gewoon niet (en hij mij niet).
Zijn vluchtreacties waren voor mij onverklaarbaar. Afijn lang verhaal kort, tegenwoordig is onze communicatie met de volle 100 procent verbeterd en vertrouwt hij mij eindelijk.

Alleen i.p.v. vluchten wanneer hij spanning heeft, komt hij nu heel erg terug wanneer hij gespannen is en dat maakt hem dus erg traag in de ring en dit heeft tijd nodig. Nu 3x op wedstrijd geweest en steeds rond de 177 punten en nu dan toch echt 188 punten voor 1 proef. Super blij mee dus en kon er ook eindelijk een beetje aan rijden ipv proberen de handrem eraf te krijgen.

Leuk om hier weer mee te lezen en te schrijven!

Jammer _Xwien, ondanks 2 winstpunten kan ik begrijpen dat het enigszins teleurstelt als het gevoel zo anders is. Knappe dame heb je!

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:08

Dankjewel Babette! Wat fijn dat al je harde werk nu beloond wordt! Daar doe je het uiteindelijk voor he?!

Hier vandaag de laatste selectie gereden en niet zonder resultaat dit keer :D Allebei de proeven dik gewonnen met 201.5 en 202.5 en daarmee hebben we ons geplaatst voor de Gelderse kampioenschappen, de teller staat op B+9 na 3 wedstrijden nu :) super trots op m'n Friezen kind!
Afbeelding

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:06

Wat super leuk goed gedaan succes op gelderse



_xwien schreef:
Dankjewel Babette! Wat fijn dat al je harde werk nu beloond wordt! Daar doe je het uiteindelijk voor he?!

Hier vandaag de laatste selectie gereden en niet zonder resultaat dit keer :D Allebei de proeven dik gewonnen met 201.5 en 202.5 en daarmee hebben we ons geplaatst voor de Gelderse kampioenschappen, de teller staat op B+9 na 3 wedstrijden nu :) super trots op m'n Friezen kind!
[ [url=m/n20hPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:45

Iedereen de beste wensen voor 2019! Dat het een mooi jaar mag worden.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:02

Dankjewel! En ook ik wil iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen!
Dit jaar wil ik gaan starten met mijn Fries. De rechtergalop begint goed te gaan.
Hoop ergens in februari /maart een oefendressuur te kunnen starten. Heb er zin in! ;)

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:16

Hoe gaat het in het nieuwe jaar, alweer mensen gestart of hun debuut gehad?

Hier nog in januari 1x kunnen starten met Geeske en onze laatste winstpunt samen kunnen halen. A.s. Maandag gaat ze weg naar een mooi plekje in Denemarken!

De jonge merrie gaat ook met sprongen vooruit, verwacht/hoop dat we in april/mei ons debuut mogen maken.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:54

Gett: balen dat ze weggaat, maar fijn dat je de wedstrijden goed hebt kunnen afsluiten.
Ik heb eind december nog een paar winstpuntjes in de Z1 gehaald. We mogen nu bijna over naar de Z2. Heb tijdelijk mijn startkaart opgezegd, zodat ik rustig aan de wissels kan gaan werken. Als we er helemaal klaar voor zijn, ga ik pas weer starten.

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:39

Ze is weg, kon haar zelf in de vrachtwagen zetten, maar was toch wel even slikken.

Wat goed zeg, Z2 al bijna. Fijn dat je ook de tijd neemt. Kunnen veel nog van leren.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:44

Het is hier erg rustig, geen mensen meer die starten? :D

Mijn jonge gup doet het zo goed, wat een fijn karakter heeft dat dier.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

geertje3
Berichten: 1236
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: kantens, winsum, garrelsweer

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:38

Nee ik start al 3 jaar niet meer. Eerst pees blessure bij paard en nu een dochter van 1 waardoor paard nog niet weer in shape is haha

geertje nu B+ 19 l1+ 24 l2+18 m1+14 dus m2 startgerechtigd nu met verdiend pensioen door blessure.
sinds 29 april 2011 in bezit van een 2e fries genaamd foppe. 24-5-2014 foppe zijn debuut in de B [o]

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:11

Paard lief hier heeft vakantie vanwege groeispurten, dus rustig aan pakken we af en toe wat trainingen mee en verder blijft ze in beweging aan de longe Afbeelding

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:38

Geertje dat is begrijpelijk, dan is het al lekker om gewoon even bij paard langs te gaan.

Wat een leuk dier Wien, fij dat ze de tijd krijgt!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:39

gett schreef:
Geertje dat is begrijpelijk, dan is het al lekker om gewoon even bij paard langs te gaan.

Wat een leuk dier Wien, fij dat ze de tijd krijgt!


Dankje! Ja is voor mij niet meer dan normaal, als zij niet lekker in dr vel zit (ze groeit echt met sprongen waardoor ze last heeft van haar lijf) dan is ze een brok chagrijn, wat logisch is, dus kan ik toch niet met dr werken haha

Fijn dat jouw jonkie ook goed gaat! Fijn als ze zo’n werkwillig karakter hebben he?!

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:58

gett schreef:
Het is hier erg rustig, geen mensen meer die starten? :D

Mijn jonge gup doet het zo goed, wat een fijn karakter heeft dat dier.

9 maart heb ik weer een wedstrijd staan na een half jaar wedstrijdstop te hebben gehad. Wel druk wezen supporteren afgelopen week op de Friese regiokampioenschappen haha.
Maar was zelf even helemaal klaar met de wedstrijden omdat het toch nooit wou omdat sjouke altijd zo bang is op ander terrein.. heb in maart 2 indoors staan en als die beide weer zo ellendig gaan stop ik waarschijnlijk met de wedstrijden met hem en gaan we lekker het bos in en thuis wat trainen. Ik heb ook nog een jonge tinker en dan wil ik de wedstrijden daar mee gaan proberen.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:40

Heb je helemaal gelijk in Wien, nog genoeg tijd om dan straks wedstrijden te rijden! En ja het is echt genieten zo'n fijn karakter :D

OH Fenia ik weet er alles van, dan is er inderdaad niets aan. Volgens mij sta jij in Abbega? 9 maart is denk ik Bolsward, altijd super fijne locatie, omdat je in de ring ook mag inrijden. Is helaas voor mij nog te vroeg.

Gaat outdoor niet beter? Met m'n vorige Fries was indoor ook drama, maar buiten was er niets aan de hand (behalve als de ring naast bosjes was XD)

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:31

gett schreef:
Het is hier erg rustig, geen mensen meer die starten? :D

Mijn jonge gup doet het zo goed, wat een fijn karakter heeft dat dier.

Ruin heeft een blessure ;( Merrie is wel weer goed dus die moet eigenlijk binnenkort weer mee maar we zijn druk bezig met verbouwen/verhuizen van stal :D Hebben straks een 'eigen' stal, paarden helemaal in eigen beheer :D Krijg er dan 2 jonge hengsten bij te rijden :D

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:55

9 maart gaan wij ook weer op pad.
Nu rustig trainen en punten op de i zetten.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:26

gett schreef:
Heb je helemaal gelijk in Wien, nog genoeg tijd om dan straks wedstrijden te rijden! En ja het is echt genieten zo'n fijn karakter :D

OH Fenia ik weet er alles van, dan is er inderdaad niets aan. Volgens mij sta jij in Abbega? 9 maart is denk ik Bolsward, altijd super fijne locatie, omdat je in de ring ook mag inrijden. Is helaas voor mij nog te vroeg.

Gaat outdoor niet beter? Met m'n vorige Fries was indoor ook drama, maar buiten was er niets aan de hand (behalve als de ring naast bosjes was XD)

Ik sta in Abbega inderdaad en 9 maart ga ik naar Bolsward klopt haha. Wil het daar graag nog even proberen omdat je daar inderdaad in de baan in kan rijden, dan kan hij mooi even wennen. Buiten is het nog erger als binnen, heb alles al mee gemaakt; half de sloot in (vorig jaar heamielconcours, baan lag vlak langs de sloot en meneer schrok van couponlopers), over de hekjes ( meerdere keren), als een raket de baan uit bij anderen de baan in, en nog wel meer.. Ben er dus wel een beetje klaar mee en de lol is er wel een beetje af. En aangezien ik nog een ander heb staan focus ik mij wat wedstrijden betreft maar op hem als het in maart weer niet wil.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:48

Ja het is rustig! Ik kijk wel altijd of er een nieuwe reactie is in het topic. :wave: ik zoi in april wel willen starten want ik denk dat Maart wat te vroeg is misschien. En als alles goed blijft gaan met mijn bijna 18 jarige :oo

Afbeelding

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:28

In het verleden heb ik hier mee gekletst :-)
wat jammer fenia dat je Fries zo bang is op wedstrijd. Is dat ook als je op buitenrit of iets dergelijks gaat? Mijne heeft het ook heel erg gehad binnen en buiten starten was eigenlijk juist makkelijker maar bij jou niet begrijp ik. Inmiddels kan ik wel redelijk starten alleen ik kan dus echt geen buitenritten alleen maken. Dat is echt geen doen helaas.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:00

Pien1989 schreef:
In het verleden heb ik hier mee gekletst :-)
wat jammer fenia dat je Fries zo bang is op wedstrijd. Is dat ook als je op buitenrit of iets dergelijks gaat? Mijne heeft het ook heel erg gehad binnen en buiten starten was eigenlijk juist makkelijker maar bij jou niet begrijp ik. Inmiddels kan ik wel redelijk starten alleen ik kan dus echt geen buitenritten alleen maken. Dat is echt geen doen helaas.

Buitenritten gaat prima zolang ik maar met een ander paard dat braaf is ga, maar dan heb ik wel houden en keten in het begin en zijn spannende dingen onderweg best wel een uitdaging, maar als ik hem achter het andere paard zet en die gaat wel loopt hij wel door. Hij vind buitenritten wel echt heel erg leuk, dus als de wedstrijden echt niet meer gaan dan gaan we lekker zo nu en dan naar het bos

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew, Jenara en 26 bezoekers