Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:22

Gaaf heel veel succes!!

Ik ga nog even door in het L1. Merrie gaat 8 september voor de keuring en staat nu dik in het voer. Merk er alleen nog niets van. Hopelijk laat ze zich zondag nog even goed op wedstrijd zien :D

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:55

Heel gaaf Laura! Gewoon genieten, ik vond het altijd zo gaaf als de voorlezer dan het nieuwe onderdeel van die klasse voorleest. Dus ik verwacht een grote grijns bij appuyeren en eenvoudige wissel!

Succes op de keuring Gett! Hopelijk met goed resultaat.

Hier helaas een (hopelijk korte) wedstrijd stop. Mijn blessure speelt ontzettend op, zover zelf, dat ik al 2 weken niet gereden heb :(
Echt heel erg oliebol.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:47

Janet ja ik ga zeker genieten ik wil vooral weten waar we staan weet dat nog niet alles goed gaat.

Hij komt nog wat terug in tempo bij het appuyeren en drukt zich nog wat op bij de eenvoudige wissel maar he we zijn al zoveel gekomen ben super trots op hem,ons.

Gett succes op de keuring ook vooral genieten van je knappe dame.

Wat klote janet van je blessure is er een reden dat hij op speelt heb je te gek gedaan?

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:36

Laura, spannend hoor jullie Z1 debuut *\%/*

Janet, wat vervelend dat het weer opspeelt. Jullie gingen net zo goed. :x

Gett, veel succes op de keuring!! :D


Er is hier eind september een wedstrijd heel dichtbij waarvoor ik me wil inschrijven. Kijken of we nog een keertje kunnen starten :)F

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:38

Komt vast goed Laura! Het is ook niet niets die Z, er zijn al velen die dat niet halen.

Nee, ik zat nog steeds niet op volle kracht. En ik heb geen idee waardoor de terugval gekomen is.
Ik heb niets geks gedaan. Loop nu wel bij een arts, want inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder en ik ben er wel wat zat van... zeker nu het zoveel pijn doet :(
Ik had mijn jonge smurf ook lekker willen oppakken en misschien starten voor “Kootwijk”, maar dat zat er dus ook niet in. Daar heb ik dit jaar wel 5x opgezeten ofzo :/

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:49

Wat ontzettend naar joh!
Ja 9 maanden alwéér wat vliegt de tijd zeg.

Je jonkie vind het vast niet erg Haha alleen wel jammer dat de dingen die je dan plant niet door kunnen gaan. Slim dat je bij een arts loopt.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:21

Jonkie is in ieder geval niet overbelast op “jonge” leeftijd :D

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:43

Laura1982 schreef:
Dames wat is het stil hier.

Ik ga volgende week ons debuut maken in Z1. Ik vind het mega spannend.

Gaaf! Succes!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:43

gett schreef:
Gaaf heel veel succes!!

Ik ga nog even door in het L1. Merrie gaat 8 september voor de keuring en staat nu dik in het voer. Merk er alleen nog niets van. Hopelijk laat ze zich zondag nog even goed op wedstrijd zien :D

Succes!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:44

Sanet schreef:
Komt vast goed Laura! Het is ook niet niets die Z, er zijn al velen die dat niet halen.

Nee, ik zat nog steeds niet op volle kracht. En ik heb geen idee waardoor de terugval gekomen is.
Ik heb niets geks gedaan. Loop nu wel bij een arts, want inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder en ik ben er wel wat zat van... zeker nu het zoveel pijn doet :(
Ik had mijn jonge smurf ook lekker willen oppakken en misschien starten voor “Kootwijk”, maar dat zat er dus ook niet in. Daar heb ik dit jaar wel 5x opgezeten ofzo :/

Wat vervelend zeg :(:)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:08

Dat is wel zo janet ze kan alles rustig verwerken

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:09

Ik heb ook al een tijdje niet gestart, merrie is naar de keuring geweest in Garyp daarvoor nog wel een keer M1 gestart waar we eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren maar hadden beide proeven echt net geen winst dus dat viel op zich nog wel mee :P Helaas ook geen mooi resultaat op de keuring, ze liet zich op zich wel prima zien maar kwam qua bouw gewoon te kort, wat op zich ook al wel een beetje in de verwachting lag maar je hoopt toch altijd op iets meer.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ging het rijden net weer fijn, had weer wedstrijd opgegeven en toen stond ze kreupel met een dikke knie, denk een klap gehad. Is nog steeds iets dik, zakt echt heel langzaam af maar ze loopt weer prima en zijn dus ook weer aan het trainen, hoop dat ik binnenkort weer even kan starten maar volgend weekend mag ze eerst nog een weekendje mee op vakantie naar Drenthe :D

Ondertussen ook nog bezig met een 3 jarige merrie zadelmak maken maar daar kan ik nu niet zo lekker mee verder met dit weer want heb geen bak daar.. Dus even kijken of die even naar de pensionstal kan komen. En plan is om de indoorcompetitie te gaan starten met een paard van een vriendin dus allemaal leuke dingen in het vooruitzicht :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:25

Wat super Laura! Wordt dat voor jou ook een debuut in het z ?

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:30

Wat naar samen, hoop dat je gauw weer van je pijn af bent!

Dankjewel, de keuring is niet een normale keuring waar ze ster kunnen worden, maar ze worden wel gewoon beoordeeld met cijfers. Ze is namekijk nog veulenstamboek en kan hiermee stamboek worden

Haalt ze nou we hele goede cijfers kijen we verder.

Dara lekker inschrijven, altijd ideaal dichtbij!

Balen Queen, maar gelukkig is ze er niet minder om!

Nu we het ook over jonkies hebben, mij 4-jarige doet het super. Rijdt al alleen en gaan rustig verder

Het is wel een nerveus ding, maar laat alles toe en zet geen stap verkeerd:D begint nu de hand ook wat op te zoeken.

Afbeelding

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:13

Hoi iedereen!

@_evelien_; Ben je ook actief bezig met het mennen, of ben je meer bezig met rijden? Ik denk er zelf over om eventueel met de koets te starten tzt. De betuiger was best enthousiast over de kunsten van Gerret, dus wie weet een carriere switch :o

@Laura1982; SPANNEND!! En natuurlijk hartstikke leuk :D Zet hem op!!

@gett; Je hebt nog twee weken om te oefenen... zijn jullie er klaar voor :P

@Sanet; Lastig hoor dat het nog steeds niet goed gaat.

@QueenE; ik vind het wel een mooie hoor! Doet wat ouderwets aan, of ligt dat aan mij? Jammer van de proeven, maar goed de M1 is dan ook gelijk weer zo'n grote stap na de L2. Fijn dat je nog leuke dingen in het vooruitzicht hebt, is het jonge paard ook een Fries?

Ik ben zelf aan het twijfelen wanneer ik weer start. Voorkeur ligt voor het indoorseizoen, maar er komen wat leuke wedstrijden aan. Ik ben nu weer hard aan het trainen, maar Gerret lijkt niet zo fanatiek te zijn als ik ben :o

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:43

Ja ze is inderdaad wat ronder/meer barok dan het modernere type wat je steeds meer ziet :) De 3 jarige is ook een Fries ja!

Als het leuke wedstrijden zijn, gewoon doen :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:12

Queen wat jammer van de keuring tuurlijk hoop je op meer snap ik helemaal.

Gett knappe dame staat echt nog aan begin van haar carrière zo te zien goed dat jullie de tijd nemen.

Evelien ja ook mijn debuut vind het echt super spannend trainen ging vrijdag ook niet zo lekker in de les.

Hananass niet te veel twijfelen anders mis je alle leuke momenten. Weer is nu goed qwa temperatuur heel blij mee.

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:45

2 winstpunten en erbij :)

Nog 1 wedstrijd L1 en dan staat het L2 debuut gepland. Kan mooi nog even buiten, binnen is namekijk geen doen met die merrie van mij XD

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:16

Gefeliciteerd met je punten gett

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:04

Gefeliciteerd!

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:27

Gefeliciteerd!! *\o/*

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:44

Nou ons debuut was super leuk ikzelf erg kritisch qwa punten en rijden maar jury vol lof 215 en 214.5 en 2x 2e. Ik ga hier de rest van de dag maximaal van genieten.

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:03

Wauw wat knap, gefeliciteerd!!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:14

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:43

Gefeliciteerd Laura mooi debuut!