(Ik weet niet of het hier goed staat, maar anders hoor ik het snel genoeg)
Over een jaartje wil ik toch echt een paard aan gaan schaffen en bij voorkeur uit Spanje. Ik ben gek van die prachtige PRE's maar niet gek genoeg om de Nederlandse prijs ervoor te betalen.
Nu zijn er vast een aantal bokkers die hun paard uit Spanje hebben gehaald. Momenteel ben ik rustig aan het kijken, maar ik kom er echt geen wijs uit. Ik hoorde al dat ik eigenlijk bij de handelaren geen paarden moet halen omdat ze er eerst een mep geld nog bovenop gooien en daarnaast ze daar vaker achter de hand zijn dan rechtstreeks bij de fokker.
Ik vertrouw die Spanjaarden voor geen meter (Excuses) en röntgenologisch keuren heeft dus ook weinig zin volgens mij. Wel heb ik al begrepen dat ze altijd normaal gekeurd worden voor ze naar Nederland komen?
Waar moet ik nu opletten, hoe weet in ongeveer dat ze te vertrouwen zijn (uiteraard heb je altijd een kans dat het een slechte is, maar wil ze er toch zoveel mogelijk tussen uit kunnen vissen)
Zijn jullie allemaal zelf naar Spanje geweest? Alle paarden bezocht die je thuis had uitgezocht? Iemand ingehuurd die voor jullie hielp zoeken? Hoe hebben jullie het vervoer geregeld?
Al met al een hele hoop vragen en ik zou zeggen brand los