Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:41

Sclimpre schreef:
Raadsel van maken : is het een PRE?


Persoonlijk houd ik ook wel van het barokke type. Helaas zijn PRE's in verhouding tot de kwaliteit (wat hier in NL staat) veel te duur.
Maar er zijn ook best leuke (barok) uitziende KWPN-ers te koop of leuke kruisingen als je niet per se aan PRE hangt.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:01

Okee tipje van de sluier! Het is al geen KWPN :+

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:03

Niet op die andere in gaan hoor ts.
Misschien goed gekeurd door hun eigen dierenarts.

Spannende week voor je!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 23:02

No_No schreef:
Niet op die andere in gaan hoor ts.
Misschien goed gekeurd door hun eigen dierenarts.

Spannende week voor je!


Nee tuurlijk niet :n Waarschijnlijk schort er wel iets aan en dat zou ik toch niet vertrouwen op hun woord

Ja hele spannende week, ik probeer er niet te veel bij stil te staan of ik word helemaal gek van spanning :D Trying to keep my cool hier 8-)

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:40

Ik weet het ik weet het!

Maar ik laat het aan Sunora om haar pareltje voor te stellen eens hij door de keuring is. :D

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 14:27

neile schreef:
Ik weet het ik weet het!

Maar ik laat het aan Sunora om haar pareltje voor te stellen eens hij door de keuring is. :D


De spanning wordt hier nogal opgebouwd zeg :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:21

Laat ik nou van spanning houden >;)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 13:19

Net de hele keruing doorlopen en hij is jammer genoeg niet door de keuring geraakt. Hij had artrose in 1 van zijn achterbenen. |(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:38

Oh wat jammer!
Zowel voor jou als de verkoper..

En nu?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 13-05-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:38

Aaahhhh balen zeg :(:)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:43

He wat jammer.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:43

Maar paard nr.1 was wel goedgekeurd? Je kunt het beste op je eigen gevoel afgaan en niet op allerlei commentaren van buitenstaanders.Want het moet jouw paard worden en niet die van iemand anders.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 15:31

Flinke teleurstelling inderdaad :-( Vraag me nu wel af wat een fokker dan doet met zo'n paard?
@anjali, het eerste paard hebben ze klinisch laten keuren, maar ik zou sowieso zelf ook rx laten keuren. Dus ik weet niet of die goedgekeurd is/gaat zijn en hoe betrouwbaar dat verslag is?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:09

Sunora schreef:
Flinke teleurstelling inderdaad :-( Vraag me nu wel af wat een fokker dan doet met zo'n paard?
@anjali, het eerste paard hebben ze klinisch laten keuren, maar ik zou sowieso zelf ook rx laten keuren. Dus ik weet niet of die goedgekeurd is/gaat zijn en hoe betrouwbaar dat verslag is?


Balen.... maar ja, beter nu weten, dan over paard maand met de gebakken peren zitten.

Wat zo'n Fokker doet (in mijn geval geen Fokker, maar eigenaar)? Ik heb keer paard laten keuren (ook rofo's) en uiteraard is paard later gewoon zonder foto's en zonder het verhaal verkocht, zo werkt dat.... (was klinisch overinges wel helemaal goed). En dit zal vaak zo zijn, zijn maar heel weinig eerlijke mensen die dan hun verantwoording nemen. En ja, onlangs ken ik nog paard dat van Fokker naar handelaar is gegaan, terwijl ze allemaal weten dat paard niet goed is, maar ach.. als je er mee springt draaf je toch bijna niet :( , ziet niemand het..... (kan leuk springen).

Hoop dat je een leuke andere vind die wel door de keuring komt.

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:21

Balen is dat!!

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:22

anjali schreef:
Maar paard nr.1 was wel goedgekeurd? Je kunt het beste op je eigen gevoel afgaan en niet op allerlei commentaren van buitenstaanders.Want het moet jouw paard worden en niet die van iemand anders.


Geloof jij dat :D :D

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:28

Sunora schreef:
Net de hele keruing doorlopen en hij is jammer genoeg niet door de keuring geraakt. Hij had artrose in 1 van zijn achterbenen. |(

artrose hoeft niet perse een probleem te zijn hoor, bijna alle paarden ouder dan 10 hebben wel in een bepaalde mate artrose.
Als de prijs hierdoor een stuk naar beneden bijgesteld is en het paard heeft er nu geen last van, zou ik voor de juiste prijs de gok durven wagen hoor, afhankelijk uiteraard van de prognose van de dierenarts,dat telt ook wel mee.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:31

Wat jammer...

Wat ga je nu doen?

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 18:44

Hij was nog net geen 3 jaar, de dierenarts zei zelf dat het al best veel was voor zo'n jong dier. Hij liep nu niet kreupel, maar er was met hem ook nog niet gewerkt geweest dus dat was ook weer een extra risico. Ik had echt zo graag naar huis gegaan met de idee dat ik eindelijk mijn paardje had gevonden!

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:01

Nee, met flinke artrose, zonder dat het dier nog is belast, dan is het risico echt te groot.
Persoonlijk zou ik sowieso een 3 jarige met artrose laten staan. Je wil toch nog zo'n minimaal 20 jaar plezier hebben van je beestje?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:07

ohja, een driejarige met arthrose zou ik ook laten staan. Moest het een 12-jarige zijn zou het een ander verhaal zijn, afhankelijk hoe erg het is.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 19:30

Ja inderdaad, best jong om toch al artrose te hebben. Misschien wisten ze het zelf ook niet maar ben nu wel echt benieuwd of ze hem 'eerlijk' gaan verder verkopen of niet. Ze hebben een paar keer laten doorschijnen helemaal in het begin en voor de keuringen hoe anti-handelaar ze zijn en ze zich daarvan willen distantiƫren als fokker. Ben nu wel benieuwd of, als puntje bij paaltje komt en ze zelf een minder goed paard moeten verkopen of ze dat dan wel op een correcte manier zullen doen!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:52

Wat jammer!! Ook altijd sneu voor zo'n paard, is ons ook wel eens overkomen (als fokker).
Ik vrees dat ze juist aan een goedwillende onwetende particulier proberen te verkopen. Verkopen zonder volledige openheid van zaken aan/via een erkende handelaar gaat je niet lukken...

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:59

In de paard en sport stond altijd zo'n advertentie: gezocht paarden met bemerking, klinisch goed.
Dat zijn de lage prijsklasse handelaren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:27

Babootje schreef:
anjali schreef:
Maar paard nr.1 was wel goedgekeurd? Je kunt het beste op je eigen gevoel afgaan en niet op allerlei commentaren van buitenstaanders.Want het moet jouw paard worden en niet die van iemand anders.


Geloof jij dat :D :D

Vind ik ook hoor..