Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-17 07:16

anjali schreef:
Maar paard nr.1 was wel goedgekeurd? Je kunt het beste op je eigen gevoel afgaan en niet op allerlei commentaren van buitenstaanders.Want het moet jouw paard worden en niet die van iemand anders.
[/quote]



Nja, hij staat nu ook wel al een paar maand te koop. Zelfs wat in prijs gezakt, dus dan denk ik al dat er toch echt wel ondertussen al mensen moeten zijn langsgekomen voor hem? Misschien hebben die hem dan wel rx laten keuren en had hij toch ergens een probleem waardoor ze hem hebben laten staan. Zij hopen misschien nu iemand te vinden die akkoord gaat met enkel klinische keuring of met het verslag van de keuring die ze hebben laten doen.


sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:31

Ik zag deze advertentie voorbij komen. Dacht eerst even dat dit paard nr 2 was.
Prachtige PRE ruin, licht ingereden
http://link.marktplaats.nl/m1166220419? ... nt=app_ios
Ad
Misschien is deze wat. Al vind ik de prijs voor een pre aardig laag en vraag ik me af waarom. Omdat hij wat lastiger in gedrag is of mankeert die wat?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:47

Eigenlijk moet je er van uit gaan: klinkt het te mooi om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. Je kan nu eenmaal niet voor een appel en een ei een gezond raspaard kopen, PRE's en andere Iberiërs zijn nu eenmaal wat duurder dan de gemiddelde kruising. Is de vraagprijs (te) laag, dan mag je er prat op gaan dat er wel iets is. Misschien zegt de verkoper dat er eerlijk bij, misschien niet. In ieder geval iets om rekening mee te houden.

Als je echt weinig te besteden hebt, kan je beter een goede, gezonde kruising of een ander type paard dat goed in elkaar zit kopen dan een goedkoop raspaard waar je naderhand spijt van hebt wegens mankementen (van allerhande).

Zonder daarmee te zeggen dat het paard hierboven wat heeft, dit is meer algemeen bedoeld. Gezond boerenverstand gebruiken en je komt al een heel eind.

Daarentegen denk ik dat TS voor haar bedrag echt wel een tof paard kan vinden!

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:36

Ts nog naar een paardje gaan kijken of iets waar je intresse in hebt?

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 08:45

Zucht, een 2de paard laten keuren, op het eerste zicht was alles ok. DA had de foto's nog van dichterbij bekeken maar zag toch een miniscuul botfragmentje in het voorbeen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:49

Hoe oud was het paard? Als het er al jaren zit en op een ongevaarlijke plek zou ik 'em er niet direct om laten staan...

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:07

Dacht dat het paard 5-6j was.. vind ik wel een groot risico om hem dan toch te kopen :/

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 09:42

6 jaar inderdaad, nog maar een jaar onder het zadel dus nog niet intensief gereden. Veerarts zei dat het wel moet weggehaald worden wil je het risico niet lopen dat er jaren later onherstelbare schade is. Operatie kost 1500 euro.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:05

Sunora schreef:
6 jaar inderdaad, nog maar een jaar onder het zadel dus nog niet intensief gereden. Veerarts zei dat het wel moet weggehaald worden wil je het risico niet lopen dat er jaren later onherstelbare schade is. Operatie kost 1500 euro.


Klopt, zo'n chip moet je toch echt verwijderen. Ik heb het bij mijn paard onlangs ook laten doen. Maar dat was niet zo duur volgens mij. Het ligt er natuurlijk wel aan waar het zit en of ze er makkelijk bij kunnen. Mijn paardhad er 1 bij het kogelgewricht. Het verwijderen van chipjes is inmiddels zo ongeveer lopende band werk. Ik heb de mijne in Bodegraven laten opereren.

Kun je over de prijs onderhandelen met de verkoper? Deze had toch ook de keuring voor rekening genomen?
Het is natuurlijk super vervelend om met een operatie te beginnen, maar als je hem echt leuk vindt en je kunt het eens worden over de prijs zou ik hem er niet om laten staan. Voor het operatierisico kun je je laten verzekeren. Je weet nu dat hij verder 'goed' is.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:11

sjanien schreef:
Ik zag deze advertentie voorbij komen. Dacht eerst even dat dit paard nr 2 was.
Prachtige PRE ruin, licht ingereden
http://link.marktplaats.nl/m1166220419? ... nt=app_ios
Ad
Misschien is deze wat. Al vind ik de prijs voor een pre aardig laag en vraag ik me af waarom. Omdat hij wat lastiger in gedrag is of mankeert die wat?

Een lage prijs kan ook komen omdat de eigenaar er snel vanaf wil.Is toch altijd de moeite waard om te gaan kijken vind ik.Want het gaat ook om de klik die je kunt krijgen met een paard en dat heeft niets met geld te maken.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:46

sjanien schreef:
Ik zag deze advertentie voorbij komen. Dacht eerst even dat dit paard nr 2 was.
Prachtige PRE ruin, licht ingereden
http://link.marktplaats.nl/m1166220419? ... nt=app_ios
Ad
Misschien is deze wat. Al vind ik de prijs voor een pre aardig laag en vraag ik me af waarom. Omdat hij wat lastiger in gedrag is of mankeert die wat?


Advertentie staat al niet meer op MP...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:51

Eventueel een bod doen van vraagprijs - totaalprijs operatie (incl. verzekering)?

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 14:36

Sclimpre schreef:
Eventueel een bod doen van vraagprijs - totaalprijs operatie (incl. verzekering)?


Om eerlijk te zijn, zie ik die hele rompslomp ook niet zitten + had ik een redelijk onaangenaam gesprek met de eigenaresse dat ervoor zorgt dat mijn zin eigenlijk over is.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:50

Sunora schreef:
Zucht, een 2de paard laten keuren, op het eerste zicht was alles ok. DA had de foto's nog van dichterbij bekeken maar zag toch een miniscuul botfragmentje in het voorbeen.


Oh wat jammer zeg, klinisch wel oké?
En veel risico volgens de dierenarts of dat niet?
Lastig zulke dingen, ligt dan ook weer aan de prijs...

Was het een PRE of lusitano?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:23

Sunora schreef:
Sclimpre schreef:
Eventueel een bod doen van vraagprijs - totaalprijs operatie (incl. verzekering)?


Om eerlijk te zijn, zie ik die hele rompslomp ook niet zitten + had ik een redelijk onaangenaam gesprek met de eigenaresse dat ervoor zorgt dat mijn zin eigenlijk over is.


Dan kan ik het bet begrijpen dat je er niet veel zin meer in hebt. Op zoek naar een ander gezond paard dan. Laat me raden: de eigenaresse zegt dat zo'n chipje geen kwaad kan en dat je niet zo moeilijk moet doen?

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:18

Als het paard meteen al een operatie nodig heeft zou ik hem ook niet kopen.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 20:07

Ze wil de operatie wel betalen maar dan nadat ik hem gekocht heb. Ik wil dat risico niet nemen, neem dat er iets met hem gebeurd, of dat hij er niet goed uitkomt... ik neem dat risico gewoon niet al zo vlakbij de aankoop. Over het ervoor doen deed ze moeilijk en was ze een beetje lastig omdat ik sprak over de risico's. Ze vond mijn onzekerheid op dat vlak niet ok. Ze wou het ervoor dan uiteindelijk wel doen maar dan zou ik extra moeten betalen. Eerst was het dat ik de helft van de operatie zou moeten betalen, daarna 'slechts' 250 euro extra. Ik vind het een rare kronkel dat ik ineens meer zou moeten betalen voor een paard omdat het dan volledig gezond is na de operatie terwijl voor de hele keuring hij toch ook als gewoon gezond wordt verkocht.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 20:09

Daarboven komt nog dat een paard dan ook weer een hele tijd moet revalideren en dat is dan ook voor mij natuurlijk...

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 20:11

Nouvel schreef:
Sunora schreef:
Zucht, een 2de paard laten keuren, op het eerste zicht was alles ok. DA had de foto's nog van dichterbij bekeken maar zag toch een miniscuul botfragmentje in het voorbeen.


Oh wat jammer zeg, klinisch wel oké?
En veel risico volgens de dierenarts of dat niet?
Lastig zulke dingen, ligt dan ook weer aan de prijs...

Was het een PRE of lusitano?


Deze keer was het een PRE.
Klinisch was hij wel ok, maar noodzaak wel om te opereren anders is de kans er dat het ooit onherstelbare schade aanricht

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:21

Zou het ook niet doen als je nu al gedoe hebt... Wij hebben een keer eentje met chip gekocht, operatie + 3 maand verzekering tegen aanschafprijs voor rekening oude eigenaar. Alles goed gegaan, iedereen tevreden. Maar zou zoiets nooit doen als ik er geen goed gevoel bij had, je moet eigenlijk samen een probleem oplossen en dan moet er wel vertrouwen zijn.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:15

Ook wat jammer! Je hebt wel behoorlijk wat tegenslag zeg......
Hoop dat je t och snel wat geschikts vind.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:11

Iets goeds te vinden zonder bemerking is niet eenvoudig helaas.
Succes met de zoektocht.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:26

Ga nog eens verder kijken dan.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:38

Ze zal zelf hier ook nog reageren maar ik ga samen met sunora op 12juni naar 2 stallen om nog leuke paarden te bekijken ! :D
het paard dat ze koopt komt dan ook mee bij mij op de weide te staan

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:42

Ik hoop dat er een leuk gezond paard bij zit. Na zoveel pech mag dat wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers